Vaikka itsekin lähdin puoli heittoon, niin kannattaako ihan päättömiin provoihin lähteä mukaan?
Mutta kuten arvelin, ainakaan virallinen syy ei saa olla epäily. Täytyy heti alkuun tunnustaa, etten edes ajatellut matkustuskieltoa ja pietarin turnausta keskenään, vaikka 1+1=2 heti kun sen joku muu sanoo. Tässä tapauksessa ylen uutinen, vaikkei siinä suoraan mitään sanottukaan.
Toinen asia on, että ajallista eroa ei 'Kärppien kenkää' uutisen kanssa ja pelikiellon kanssa. Aivan sama kumpi tuli ensin, mutta ammattia ei voi harjoittaa.
En tiedä onko asioista sovittu Karalahden kanssa, mutta jos pitäisi arvata niin Karalahti saa jonkin korvauksen sopimuksen purusta joka tapauksessa, jos siinä on vähänkin tulkinnan varaisuutta. Voihan siinä olla jokin tekninen seikka, että sai pelikiellon ennen potkuja. Aivan sama sinänsä, Karalahti suoritti pilkulleen kuten piti, kunnes tämä tuli. Toivottavasti saa korvauksen palveluistaan ja vaivoistaan.
Vituttaa ihan saatanasti. Jos siteraisin rouvaa, joka myös pitää lätkästä paljon (minun syytä), niin sanoi "noh, huumeveikoille ruukaa välillä käydä noin". Ihailtavaa välittömyyttä, vaikka itse en ole ollenkaan tuota mieltä. Tai olen, mutta en ole. Se taas on ehkä kaksinaamaisuutta, tai sitten vain todellakin pidän pelistä enemmän kuin pelin ulkopuolisista asioista.
Pelillisesti tämä vaihtoehto on järkevin. Profiilipakkia ei korvaa mikään muu kuin toinen profiilipakki, joten pahimman tapahtuessa ennemmin kuin myöhemmin. Eli jos ei uutta tule, niin eipä sekoita ainakaan tulevaa pahimmassa tapauksessa.
Kärppiä en osaa syyllistää. Jere olisi ollut erittäin tärkeä palanen joukkuetta eikä varmasti ole ollut helppo päätös. Todennäköisesti tässä on punnittu ajatusta 'joku tilalle jos suinkin' ja jos Jere lähteekin kesken kaiken. Tämä tietysti, jos tulevasta pelikiellosta ei ole tiedetty. Mitenkä tuntuu, että herrojen kesken on ensin sovittu asia?
Jere ei retkahtanut tälle kaudelle, mutta vanhat asiat purivat perseeseen. Ihan oikein, jos syyllinen on. En osannut odottaa, että kaipaisin näin kovasti kentälle, mutta osasin odottaa hyviä esityksiä. Täydessä kunnossa ei mies vieläkään ollut, mutta loistava muuhun pakistoon verrattuna. Positiivisena sanottakoon, että Jaakolan itsevarmuus nousi potenssiin.