Niin siis aika jännä olisi, jos Kärpät saisi purkaa epäilyn takia sopimuksen. Luulenpa, että työnantaja joutuisi maksamaan palkan kokonaisuudessaan pelaajalle erorahana. Itse en ainakaan keksi mitään syytä, miksi työnantaja saisi tuollaisen force majeurin tullessa katkaista työsuhteen. Siis sitähän se on, jos poliisi ottaa kiinni. Sopimuksessa voi olla jokin pykälä, joka on validi negatiivisen julkisuuden sattuessa. Tuota pykälää ei varmasti voi soveltaa joka asiaan. Sopimuksen ehkä validein pykälä voisi olla jokin pelikielto tai pelaamisen estävä asia, mutta se taas ei olisi Kärppien asia.
TBK:n mielipiteen ymmärrän aivan täysin, ja ehkä jopa itsekin vähän sillä kannalla olen. Kuitenkin perustelut ovat täysin väärät. Lähtökohtaisesti pitää olla todettuna syylliseksi ennen kuin rangaistuksia jaetaan. Sitten olisin heti samaa mieltä, jos Karalahti olisi pitänyt vaikka lehdistötilaisuuden, jossa olisi tunnustanut, vaikkapa jotain lievää. Vaikkapa verukkeella, että pääsisi jostain vakavammasta eroon. Kuitenkin.
Eniten ihmetyttää tuo Junnon "en tiedä milloin Karalahti tulee Ouluun". Eiköhän tuon asian pitäisi olla selvillä. Jotenkin tuntuisi, että kyllä Kärpät yrittää sopparin purkaa jollain verukkeella, jolloin ei olisi niin väliksikään milloin hän tulee. Muutenhan he yrittäisivät saada kaverin mahdollisimman pian pelipaikalle selvittämään mahdollisesti asiaa ja tämän hetken kuntoa. Ainoa mahdollisuus on se, että Karalahti on pyytänyt saada huokaista perheensä kanssa ja luvannut sitten soitella, kun asioissa on taas jotain järkeä. Silloin tuon lauseen voisi ymmärtää.
Noissa ei ole mitään faktaa, vaan pelkkää spekulaatiota. Vaikka jossain vaiheessa jo olin varovaisen optimistinen asian suhteen, niin nyt mennään taas askel taaksepäin. Siis omassa päässä.