Minä taas näen asian niin, että Jere saa tuomionsa oikeudessa, ei sm-liigalta. Jos Jere ei ole todistetusti syyllistynyt kiellettyjen aineiden käyttämiseen eli ns. doping-rikkomukseen, niin sm-liigan ei pitäisi tuomita Jereä pelikieltoon. Sehän olisi tuplatuomio Jerelle, jos niin kävisi vai mitä jatkoajan "juristit". Oma mielipiteeni on maallikon näkökanta asiaan.
Iltalehti kirjoitti:Karalahti pidätettiin 1996 joulukuussa huumerikoksista. HIFK-puolustaja myönsi käyttäneensä heroiinia ja kannabista.
SM-liiga tuomitsi 2.1. 1997 Karalahden pelikieltoon toistaiseksi. Pelikielto jatkui kauden loppuun asti ja esti Karalahtea osallistumasta 22 runkosarjan otteluun. HIFK ei selvinnyt tuona keväänä pudotuspeleihin.
Muistelisin, että sai kaveri tuomion sm-liigaltakin edellisellä kerralla samoista hommista. Vai oliko silloin takana dopingrikkomus?
Mutta tuosta loppuosasta olen sikäli samaa mieltä, että yleensä se painaa noissa asioissa ja vaikea tullee olemaan sm-liigan kannalta asia. Siis jos tulee.
Jere sai pelikieltoa 96-97 aineiden käyttämisestä itse. Sehän tulkitaan kai dopingiksi, vaikka luulisi viihdehuumeiden lähinnä heikentävän suorituskykyä.
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/t/sm-liiga/1456814
Tässä IS:n jutussa quotoidaan jo poliisilähteitä.
Jere sai pelikieltoa 96-97 aineiden käyttämisestä itse. Sehän tulkitaan kai dopingiksi, vaikka luulisi viihdehuumeiden lähinnä heikentävän suorituskykyä.
Quotoidaan?! Anteeksi off-topic, mutta olisiko helpompaa käyttää "lainataan"?
Quotoidaan?! Anteeksi off-topic, mutta olisiko helpompaa käyttää "lainataan"?
Ehkä hänellä hoono soomi?
Mitä sitten on tehnytkin, niin itse katson käyttöäkin tuomittavammaksi myymisen. Moraalittominta businesta sitten lapsikaupan ja ryöstettyjen elinten myynnin.Minä taas näen asian niin, että Jere saa tuomionsa oikeudessa, ei sm-liigalta. Jos Jere ei ole todistetusti syyllistynyt kiellettyjen aineiden käyttämiseen eli ns. doping-rikkomukseen, niin sm-liigan ei pitäisi tuomita Jereä pelikieltoon. Sehän olisi tuplatuomio Jerelle, jos niin kävisi vai mitä jatkoajan "juristit". Oma mielipiteeni on maallikon näkökanta asiaan.
IS: Jere Karalahti pysyy vangittuna.Noh, jokos se tämäkin hörhö taas tallustelee vapaalla?
Mitenkähän ihmeessä vankilasta käsin voi hukata omaisuuttaan, vai tarkoittaako mahdollisesti sitä ettei edes perheenjäsenet voi kajota Jeren tavaroihin? Jos näin on, silloin ei montaa vaihtoehtoa mieleen tule. Voe voe, en muuta sano.
Mitenkähän ihmeessä vankilasta käsin voi hukata omaisuuttaan, vai tarkoittaako mahdollisesti sitä ettei edes perheenjäsenet voi kajota Jeren tavaroihin? Jos näin on, silloin ei montaa vaihtoehtoa mieleen tule. Voe voe, en muuta sano.
Hukkaamiskielto tarkoittaa sitä että Karalahti ei voi myydä tai luovuttaa omaisuuttaan ilman poliisin lupaa. Ja että omaisuus on käytännössä takavarikoitu ulosottomiehen huostaan. Koskee kaikkea omaisuutta, asunnosta kännykkään asti.
Ikävä asia Karalahden läheisten ja Jeren kannalta, ei voi muuta sanoa.