Jere Karalahti Jokereihin

  • 654 960
  • 1 664

Tuoppi

Jäsen
Mun kohdalla kysymys ei ole niinkään Karalahdesta, vaikken toki miehen vanhoja temppuja edes HIFKssa voinut katsoa mitenkään positiivisesti. Eikä nuo vanhat kaunalauseet hyvältä kuulostaneet. Mutta pelimies on ansainnut mahdollisuuden. Tästä kirjoitinkin jo silloin ensimmäisellä kerralla kun hän oli tulossa, että en sano tervetuloa, mutta kunnioitus faneilta tulee ansaita alusta. Siksi en myöskään allekirjoittanut tuota alkuperäistä adressia.

Mun ongelma ei siis ole varsinaisesti Jere (vaikken hurraata huuda), vaan se itse asiassa on Hjalliksen toiminta, ja siinä on kaksi osaa:

1) En tykkää siitä suunnasta johon mm. Ruudun pelleilyjen kautta Jokereita on viety (1.9 oli minusta osa tätä tarinaa), ja sen olen sanonut useasti. Koen tämän Jeren tulon ikäänkuin jatkumona ja lisäpainona sille, että Hjallis tuntuu hankkivan tänne HIFK ex-profiiilipelaajia, kun ei saanut aikanaan HIFKiä ostettua - ja itse olisin toivonut tälle "tribuuttikaudelle" toista suuntaa. Jos Karalahden tulolla olisi saatu Ruutu ulos, olisin tyytyväinen, mutta nyt se on sitten lisäkivi kuormaan.

Ymmärrän myös hyvin että monelle tämä on turhan sentimentaalinen ja vanhanaikainen asenne, jota eivät halua jakaa. Se on ihan ookoo minulle. Vuoden päästä tilanne on minullekin ihan toinen, kun perinteiden rakennus ikäänkuin alkaa alusta - ja tämä koko-Suomen KHL-Jokerit muutta käsitystä siitä keitä ovat paikallisvastustajat ja "omat pojat".

...

Erityisesti tuosta lainatusta ykköskohdasta samaa mieltä. Tuli tuosta Ruudusta heitettyä aikoinaan aikamoiset itkupotkuraivarit ja samalla olin kieltämättä erittäin hämmästynyt kuinka valmiita suurin osa oli ottamaan jengiin pelaajaan joka on suoraan sanottuna antikristus mitä tulee Jokerikiekkoon (ainakin mun määritelmään siitä).

Jarkko Ruudun kaltaisilla selkärangattomilla rotilla on ihan helvetisti vähemmän tekemistä Jokerikiekon kanssa kuin esim. Gagnonin kaltaisilla mörssäreillä tai Jere Karalahdella. IFK:ssa pelattujen pelien määrä tai NHL-status ovat ihan yhdentekeviä asioita tässä keskustelussa kaiken kaikkiaan.

Ihan suora kysymys: kun fanikatsomossa näitä 15 vuotta sitten Karalahden puheita seuranneita on kuitenkin vähän jo iänkin takia, mikä siinä on että voidaan hyväksyä JRuutu ja puolustaa Jatkoajassakin JRuudun typerimpiä temppuja, kyykkyjä ja hanskan riiputuksia mutta ei voida hyväksyä JKaralahtea? Karalahti on pelannut kuten mies ja vastannut teoistaan (mm. taklaukset) silloin kun sitä on pyydetty ja on lähtenyt silloin hanskaukseen pakoon luikkimatta. JRuutu on Jokereissa pelatessaan suoraan sanoen hävettänyt meikeläistä aivan saatanasti enkä voi käsittää miten joku ymmärtää JRuudun typeryydet ja HIFK-taustan joka on pitempi kuin Karalahdella, mutta ei sitten Karalahtea vaikka pelaaja- ja ihmistyyppinä Karalahti on ihan eri tavalla Jokereihin sopiva kuin JRuutu.

Vanhemman valtiomiehen viisaudella: puhukaa asiat läpi ja puhukaa niistä suoraan. Teitä tarvitaan!

Tavallaan siis samaa mieltä kuin Cobol tuossa yllä. Mieluummin ei kumpaakaan mutta jos on pakko valita jompi kumpi niin ehdottomasti Karalahti.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Voit vapaasti olla tota mieltä ja tavallaan arvostankin mielipidettäsi enemmän kuin omaani. Itse en vain jaksa pitää IFK:ta enää "vihollisena". IFK on minulle tämän kauden jälkeen vain se toinen helsikiläinen seura, joka pelaa SM-liigaa, ei sen enempää eikä vähempää. Vihollisesasema voidaan toki julistaa uudelleen, jos Jokerit SM-liigaan palaa tai IFK siirtyy myös KHL:llään.

Itselläni ei ikinä syntynyt sen kummempaa vihaa naapurin seuraa kohtaan. Jos Jokerit ei mestaruutta voita niin mielummin näen naapureiden voittavan sen kuin joidenkin jyvisläisten nousukkaiden.

Tätä kohtaa en kyllä voi ymmärtää. Jullit kilpailevat kumminkin samasta yleisöpohjasta samalla alueella ja toivot heidän saavan etumatkaa, jonka mestaruuden voittamisella potentiaalisissa uusissa katsojissa saavuttaa. Muutenkin derbyt ovat Suomessa muuttuneet liian miedoiksi. En voi käsittää miten kukaan Jokereita kannattava voi toivoa naapuriin mitään hyvää ja toivon, että sama asenne löytyy myös DDR:n suunnalta meitä kohtaan.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
. En voi käsittää miten kukaan Jokereita kannattava voi toivoa naapuriin mitään hyvää ja toivon, että sama asenne löytyy myös DDR:n suunnalta meitä kohtaan.

Mitä menestyneempi ja parempi IFK on sitä hienommalta se tuntuu, kun me voitetaan ne.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Mitä menestyneempi ja parempi IFK on sitä hienommalta tuntuu, kun me voitetaan ne. Naapurin suuntaan me voidaan jakaa ne gloryhuntterit muutenkin.

Naapurin voittaminen tuntuu aina hienolta oli sarjatilanne mikä tahansa. Tosta viestistä saa nyt kuvan, että haluat Jokerien olevan altavastaaja taistelussa Stadin herruudesta. Seuran laariin se raha kumminkin sataa mikä niiltä gloryhuntereilta tulee. Kun samasta kaupungista löytyy kaksi joukkuetta niin taistelu yleisöstä on armotonta ja luulisi nyt kaikkien haluavan, että oma jengi on se, joka katukuvassa näkyy.

Hieman tätä aihetta sivuten tuli mieleen, että toivottavasti Jokereilla on joku dösärimainos-kamppanja vireillään, kun nyt on duunimatkalla joutunut näkemään noita jullien hirvityksiä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Naapurin voittaminen tuntuu aina hienolta oli sarjatilanne mikä tahansa. Tosta viestistä saa nyt kuvan, että haluat Jokerien olevan altavastaaja taistelussa Stadin herruudesta.

Puhuinkin pidemmän ajan vaikutuksista kuin yhden kauden tilanteesta sarjataulukossa. Mistä sait sen käsityksen että toivoisin jotain altavastaajan asemaa? Siitäkö että toivon että vastustaja on tarpeeksi hyvä, että sen voittaminen tuntuisi joltain. Mitä parempi vastustaja sitä paremmalta niiden voittaminen tuntuu. IFK:n mestaruus verrattuna johonkin jyvisten mestaruuteen edistäisi paljon paremmin helsinkiläistä jääkiekkoa ja lisäisi jänniteitä. Mitä parempi naapuri on sitä paremmaksi se kehittää myös meidän jengiä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Puhuinkin pidemmän ajan vaikutuksista kuin yhden kauden tilanteesta sarjataulukossa. Mistä sait sen käsityksen että toivoisin jotain altavastaajan asemaa? Siitäkö että toivon että vastustaja on tarpeeksi hyvä, että sen voittaminen tuntuisi joltain. Mitä parempi vastustaja sitä paremmalta niiden voittaminen tuntuu. IFK:n mestaruus verrattuna johonkin jyvisten mestaruuteen edistäisi paljon paremmin helsinkiläistä jääkiekkoa ja lisäisi jänniteitä. Mitä parempi naapuri on sitä paremmaksi se kehittää myös meidän jengiä.

Pointtihan mulla tossa oli se, että mikäli naapuri menestyy paremmin menevät uudet seuraajat sinne Areenan sijaan ja näin Jokerit jää yleisössä ajan myötä altavastaajaksi. Itseäni ei tosin edes kiinnosta mikä on parasta Helsingin tai Suomen jääkiekolle, vaan tärkeintä on se miten Jokerit pärjää. Mikäli molempien seurojen kannattajilla on arvot kunnossa niin jännite pysyy vaikka toinen tai vaikka molemmat rämpisivät sarjan pohjalla kaudesta toiseen.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Hieman tätä aihetta sivuten tuli mieleen, että toivottavasti Jokereilla on joku dösärimainos-kamppanja vireillään, kun nyt on duunimatkalla joutunut näkemään noita jullien hirvityksiä.

Kyllä on ja iskeytyy katukuvaan nopeammin kuin uskotkaan...
 

Tuoppi

Jäsen
Hieman tätä aihetta sivuten tuli mieleen, että toivottavasti Jokereilla on joku dösärimainos-kamppanja vireillään, kun nyt on duunimatkalla joutunut näkemään noita jullien hirvityksiä.

En tiedä onko tämä nyt kovin suosittua täällä ;) mutta minusta ne IFK:n mainokset on hyviä. Less is more!
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
En tiedä onko tämä nyt kovin suosittua täällä ;) mutta minusta ne IFK:n mainokset on hyviä. Less is more!
Sama. Turha dissata kun ei aihetta ole. Tyylikkäitä mainoksia ovat. Eipä tosin Jokereiden mainoksissakaan suurempaa vikaa ole aiempina vuosina ollut.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Se kauneus on vaan yleensä katsojan silmissä. Itse en kyllä tykkää katsella naapurin logoja kaupungilla eikä varmaan moni muukaan jokerihenkinen ihminen. Allekirjoittaneelle jokainen jullimainos tai jullien fanikamaa päällään pitävä ihminen on ruma näky. Onneksi kai sitten pian saadan parempaa katseltavaa dösäreille.
 

BonGausto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helsingin Jokerit ‏@jokerithc 15 min
Näin on! RT @Teme09: Sunnuntaina sitten saapuu Jokereiden mainokset kaduille. Kannattajat tulevat taas olemaan mukana mainonnassa. #Jokerit
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Allekirjoittaneelle jokainen jullimainos tai jullien fanikamaa päällään pitävä ihminen on ruma näky. Onneksi kai sitten pian saadan parempaa katseltavaa dösäreille.

Minusta taas kaikki värin tunnustaminen katukuvassa on positiivista, ei haittaa vaikka ne värit olisi naapurin. Mitä enemmän joukkueiden mainokset ja värit näkyvät sen parempi, varsinkin näin kun se isoin vastakkainasettelu tämän kauden jälkeen tulee päätökseen. Jereen tämä aihe tosin ei liity olleenkaan, eilisen perusteella Jokerit ei olisi Jereä tarvinnut vaan Oskari Manninen olisi ajanut ihan saman asian, edelleen Jere on Jokereille turhake joka aiheuttaa vain turhaa närää kannattajien keskuuteen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eilen harkkamatsissa suurin puheenaihe oli case Karalahti. Suht hämmentävää, että hankinnan puolustajat ja vastustajat puhuvat ikäänkuin eri kieltä eivätkä oiken tunnu ymmärtävän toistensa perusteluja. Hieman jopa pelottavaa tulevaisuutta ajatellen.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun on muutaman päivän asiaa sulatellut, niin rupeaa jo verenpaineet laskemaan hiljalleen. Itseasiassa tässä vituttaa Hjalliksen käytös eniten. Jere kommentoi ihan asiallisesti siirtoa ja perusteli näkemyksiään kattavasti, ja ennenkaikkea ei vetänyt mitään tekopyhää kyynelsilmässä anteeksipyyntöä Jokerifaneille menneistä. En sitten tiedä oliko nuo Tapulin portsarijutut ja Itä-Helsingin majapaikka -jutut ihan tosissaan heitettyjä juttuja Jokerifaneille vai puoliksi läpällä heitettyä, kaverilla sen verran vahva pokerinaama kaikkialla ja haastattelussa.

Edelleen vahvasti sitä mieltä että olisi saanut jäädä väliin koko case, mutta antaa Jeren näyttää haluaako pelata Jokerilogolle täysillä ja vuodattaa hikipisaroita kuin viimeistä päivää, vai tuliko vain jäähdyttelemään ja odottelemaan jotta pääsisi tienaamaan hyvät rahat ensi kaudella KHL:stä ja saisi vielä asua kotikaupungissaan jossa tuntee vaikka minkälaista porukkaa. Yhtään turhaa selästätaklaamista tai tappoavojääpommia en halua myöskään nähdä. Tehoja täytyy tulla aika paljonkin enemmän kuin Mastolla. Tämäkään ei poista sitä myötätunnon määrää mitä koen Mastoa kohtaan Hjalliksen pyllistämisessä. Jos joku Kai Kantola yrittää tulla ajamaan veskan päälle, niin haluan nähdä joukkuekaverin puolustamista Jereltä. Ihan kaikkea mikä liittyy joukkueen (JOKERIT) eteen pelaamiseen. Iloista uutista tästä siirrosta ei saa millään, mutta neutraalimpaan suuntaan olen ainakin itse nyt antanut Jerelle mahdollisuuden. Kovat on kriteerit mutta kova on palanenkin nieltäväksi. Ruudusta olin myös samaa mieltä, olisin jättänyt väliin hankinnan, mutta on sulattanut sydämeni sillä kuinka haluaa voittaa ja tekee mitä vaan jotta Jokerit voittaisi. Jere nyt on vähän pahempi tapaus, kun on niin kovin sanoin haukkunut seuraamme, joten enpä taida rakastua Jereen vaikka voittaisi kaikki pörssit mennen tullen.

Mun puolesta jokainen saa olla ihan mitä mieltä haluaa, oikeasti, me ollaan aikuisia (ainakin varmaan 97%), ja joka päivä samat nimet täällä asettaa itsensä korkea-arvoisempaan asemaan olemalla Jerestä tiettyä oikeaa mieltä. Varmaankin naurettavina mitä täällä foorumilla koskaan oon nähnyt on juuri Jerestä aiheutunut "oot niin väärässä kun teet noin koska Jere tuli". Toivottavasti Eteläpääty ja muu yleisö löytävät yhteisen sävelen hallilla ja siellä keskitytään kannustamaan joukkueemme voittoon.
 
Viimeksi muokattu:

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Oma näkemykseni on ollut ensihuhuista asti se, että sellaisten lausuntojen jälkeen mitä Jere on Jokereista ja Jokerikannattajista aikoinaan antanut, ettei hän voi Jokereita edustaa. Nyt kuitenkin kun sopimus on tehty eikä minkäänlaiset protestit tule muuttamaan sitä tosiasiaa, että JK Jokereita edustaa, niin näkisin että Eteläpäädyn aktiivit (varsinkin he jotka protesteja ovat miettineet) ja Jokeripäättäjät ainakin pyrkisivät hieromaan jotakuinkin seuraavanlaista sopua tilanteeseen:

Jere tekisi julkisen ulostulon haastattelun tai avoimen Jokerikannattajien tapaamisen merkeissä, jossa hän itse ja aidosti kertoo mitä on sanonut seurasta ja sen kannattajista, miksi on sanonut ja mitä mieltä hän on sanomisistaan tänä päivänä. Tuollaisen ulostulon jälkeen Jere pääsisi niin sanottuun +-0 -asemaan, missä hänelle ei tarvitsisi protesteja järjestää, mutta ei myöskään nostella kultajalustalle. Tuossa tilanteessa Jeren sekä niiden kannattajien välinen suhde ketkä suunnittelevat par'aikaa protesteja olisi sellaisessa harmoniassa, että ei tarvitse edelleenkään olla parhaita ystäviä mutta ei myöskään pillissä kiinni jatkuvalla syötöllä. Tuon jälkeen kaikki kannustamisen energia voitaisiin käyttää Jere-protestien sijaan Jokerien kannustamiseen (win win). Ideaa on pyritty myymään sekä EP:n aktiiveille että Jokeripäättäjille. Toivottavasti asia lähtisi etenemään ja päästään aloittamaan jäähyväiskausi kutakuinkin puhtaalta pöydältä. Itse voisin nipin napin hyväksyä Jeren siirron Jokereihin edelläkuvatun sovun vallitessa, sillä alkamassa on Jokerien tärkein kausi kotimaan liigassa ikinä.

Se on selvä että kannattaminen lähtee tunteiden kautta. Tässä meillä on kuitenkin tapaus joka tulisi käsitellä tunteiden sijasta järjellä. Puolin ja toisin.
 

Masentaja

Jäsen
Koko teksti

Luuletko, että ihan aidon oikeasti JK:ta kiinnostaa tuon taivaallista, mitä siitä ajatellaan jos vaan liksa napsahtaa oikealle tilille oikeana päivänä? Ja se mitä mä haluan, koko joukkueelta, on se että se on aito. En tykkää muutenkaan siitä, että haastatteluissa "laitetaan sanoja suuhun" johdattelevilla kysymysillä yms. Oikeasti harvassa varmasti on ne pelaajat, joita joku eteläpääty kiinnostaa. Kyllä ne pelaa rahasta ja pytystä. Jos JK on edelleen sitä mieltä, mitä on aikoinaan laukonut, niin mulle on ihan sama. Se on hänen mielipiteensä. Ennemmin veikkaisin, että kyse on silloin ollut puhtaasti vastakkainasettelusta ja jullien nuoleskelusta. Näin tovin jälkeen alkaa tuntuu siltä, että katotaan nyt mitä se saa aikaseks. Jos osoittautuu vielä pelimieheksi niin hyvä, jos ei niin muille tilaa. Mitään vakiopaikkaa ei saa olla edes yhdellä joukkueen kalleimmista pelaajista vakiokokoonpanossa.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Luuletko, että ihan aidon oikeasti JK:ta kiinnostaa tuon taivaallista, mitä siitä ajatellaan jos vaan liksa napsahtaa oikealle tilille oikeana päivänä?

Kyse ei ollut siitä mitä Jere ajattelee siitä asista minkälainen kielteinen mielipide suurella osalla kannattajista hänen Jokeripestistään on. Kyse oli Jeren antamista lausunnoista ja niiden läpikäynnistä ja tilannetsekkauksesta ja sitä kautta mahdollisesti pääsy sellaiseen tilaan jossa ei tarvitse olla napit vastakkain. Sori jos viestini oli jotenkin epäselvä, mutta tuota tarkoitin. Palkoista tai tilipäivistä en kait maininut sanaakaan.

Ja se mitä mä haluan, koko joukkueelta, on se että se on aito. En tykkää muutenkaan siitä, että haastatteluissa "laitetaan sanoja suuhun" johdattelevilla kysymysillä yms.

Samaa mieltä tästä. Esimerkiksi Nielikäisen kohdalla vastaava meni aikoinaan aivan puihin kun äijä rupesi haastattelussa ylimieliseksi ja sätvi toimittajaa minkä kerkesi.

Jokereiden tiedottaja kenen kanssa tuo JK:n ulostulo tehtäisiin sanoi jo että hän ei ainakaan lähde sanoja laittamaan kenenkään suuhun kun ei se hänen tapaistaan muutenkaan ole. Jokainen joka Iiron tuntee, tietää että hän hoitaa oma tonttinsa tasan niin hyvin kuin vain ikinä voi ja tässäkin tapauksessa varmasti haetaan sellaista lopputulosta mikä miellyttää kaikkia. En pelkäisi aitouden suhteen tai sellaisesta että lopputulosta vääristeltäisiin toimistolla.

Jos JK on edelleen sitä mieltä, mitä on aikoinaan laukonut, niin mulle on ihan sama. Se on hänen mielipiteensä. Ennemmin veikkaisin, että kyse on silloin ollut puhtaasti vastakkainasettelusta ja jullien nuoleskelusta.

Tähän varmasti saataisiin jonkinlainen vastaus edellämainitun idean kautta.
 

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koko teksti

Villeltä hyvä kirjoitus, jotain tämän tyyppistä itse toivoisin tapahtuvan, jotta mahdolliset ylilyönnit protesteissa saisimme kytkettyä pois. Pitää muutenkin muistaa, että mahdolliset protestit saattavat myös vaikuttaa normikatsojan ottelukokemukseen. Kuukausi aikaa neuvotella fanien ja joukkueenjohdon kanssa, että kaikki negatiivinen ilmapiiri saadaan areenalta pois. Tiedän että vaatii paljon myös EP:n hallituksen puolelta, mutta toivon että saatte tämänkin asian hoidettua positiivisesti. Esim. jokin EP:n tiedote, missä vältetään ihmisiä kaikkiin tyhmiin protesteihin tjms....
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka en kovin lämpimästi Jereä juuri nyt ajattele, niin eikö tuo mene jo nöyryyttämisen puolelle? Onhan sitä yksi jos toinenkin pelaaja jotain sanonut ja näitä yliloikkimisia ennenkin tapahtunut. Jere on sentään jo yhden kuulustelun strippausvalmiudessa läpikäynyt.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Oma näkemykseni on ollut ensihuhuista asti se, että sellaisten lausuntojen jälkeen mitä Jere on Jokereista ja Jokerikannattajista aikoinaan antanut, ettei hän voi Jokereita edustaa.
Miksi ei voi. Et kai ihan oikeasti luule, että kenenkään pelaajan mahdollisuus pelata jengissä on sinun tai jonkun muun päädyssä pomppivan jonnen hyväksynnästä kiinni. Lapsellista edes kuvitella tuollaista.

Jere tekisi julkisen ulostulon haastattelun tai avoimen Jokerikannattajien tapaamisen merkeissä, jossa hän itse ja aidosti kertoo mitä on sanonut seurasta ja sen kannattajista, miksi on sanonut ja mitä mieltä hän on sanomisistaan tänä päivänä. Tuollaisen ulostulon jälkeen Jere pääsisi niin sanottuun +-0 -asemaan, missä hänelle ei tarvitsisi protesteja järjestää, mutta ei myöskään nostella kultajalustalle. Tuossa tilanteessa Jeren sekä niiden kannattajien välinen suhde ketkä suunnittelevat par'aikaa protesteja olisi sellaisessa harmoniassa, että ei tarvitse edelleenkään olla parhaita ystäviä mutta ei myöskään pillissä kiinni jatkuvalla syötöllä.
Jos siellä toimistolla ollaan vähänkään järjissään, unohdetaan tuollaiset inkvisitiot aivan kokonaan. Ei ole mitään järkeä antaa millekään pellelaumalle edes aihetta kuvitella, että he voisivat sanella mitä organisaatiossa tehdään ja mitä ei.

Tuon jälkeen kaikki kannustamisen energia voitaisiin käyttää Jere-protestien sijaan Jokerien kannustamiseen (win win). Ideaa on pyritty myymään sekä EP:n aktiiveille että Jokeripäättäjille. Toivottavasti asia lähtisi etenemään ja päästään aloittamaan jäähyväiskausi kutakuinkin puhtaalta pöydältä. Itse voisin nipin napin hyväksyä Jeren siirron Jokereihin edelläkuvatun sovun vallitessa, sillä alkamassa on Jokerien tärkein kausi kotimaan liigassa ikinä.

Se on selvä että kannattaminen lähtee tunteiden kautta. Tässä meillä on kuitenkin tapaus joka tulisi käsitellä tunteiden sijasta järjellä. Puolin ja toisin.
Mikään ei estä tälläkään hetkellä eteläpäätyä keskittymästä yhtenäiseen kannatukseen, jos vain henkistä kypsyyttä riittää. Aikaisemmin nähtyjen perusteella ei taida valitettavasti riittää. Järjenkäyttö olisi kyllä mahdollista, jos halua vaan on.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Miksi ei voi. Et kai ihan oikeasti luule, että kenenkään pelaajan mahdollisuus pelata jengissä on sinun tai jonkun muun päädyssä pomppivan jonnen hyväksynnästä kiinni. Lapsellista edes kuvitella tuollaista.

Siksi en voi hyväkyä että minulla on tietynlainen ylpeys kannattamaani seuraa kohtaan. En kuvittele mutta kampoihin voi aina laittaa, ja tässä tapauksessa todellakin niin piti toimia. Yhtä lapsellista tulla väittämään jotain mitä en ole kirjoittanut.

Jos siellä toimistolla ollaan vähänkään järjissään, unohdetaan tuollaiset inkvisitiot aivan kokonaan. Ei ole mitään järkeä antaa millekään pellelaumalle edes aihetta kuvitella, että he voisivat sanella mitä organisaatiossa tehdään ja mitä ei.

Ilmeisesti ei sitten olla järjissään sillä jatkuvasti koittavat keksiä ideoita millä tämä tilanne saataisiin rauhoitettua, tätä ideaa mistä nyt keskustellaan on myös mietitty ja se voisi jopa olla mahdollista toteuttaa. Jokereissa kuitenkin vielä ainakin jonkun verran kuunnellaan kannattajia (jotka sinulle on pellelauma?). Turussa/Tampereella varmaan asiat jotenkin toisin. En tiedä.

Mikään ei estä tälläkään hetkellä eteläpäätyä keskittymästä yhtenäiseen kannatukseen, jos vain henkistä kypsyyttä riittää. Aikaisemmin nähtyjen perusteella ei taida valitettavasti riittää. Järjenkäyttö olisi kyllä mahdollista, jos halua vaan on.

Jere Karalahden siirtyminen Jokereihin estää tällä hetkellä monia osallistumisesta kannustamiseen. Tämä selviää esim. lukemalla Jatkoajan kirjoituksia tai Jokerien SoMeen tulleita viestejä. Tähän koitetaan löytää jollain tapaa nyt ratkaisua. Anteeksi että yritän...

Ps. Allekirjoituksesi on asiallinen ja 100% faktaa.
 
Viimeksi muokattu:

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Vaikka en kovin lämpimästi Jereä juuri nyt ajattele, niin eikö tuo mene jo nöyryyttämisen puolelle?

Nöyryyttäminen olisi ihan liian voimakas näkemys kuvailemaan tilannetta. Joku ratkaisu vain pitää löytää ja näkemykseni mukaan ideaalitilanne olisi sellainen, että kenekään yksittäisen fanin tai faniyhteisön ei tarvitsisi tuhlata energiaansa Jere Karalahden vastustamiseen. Kaikki voimavarat Jokerijoukkueen tukemiseen tällä historiallisella kaudella joka kuukauden kuluttua starttaa. Nykyisen tilanteen vallitessa näin ei vain tulisi käymään, ja tähän etsin tällä idealla lääkettä. Muitakin ideoita otetaan vastaan joten antaa tulla vain! Mitä nopeammin tämä hoidetaan alta pois, sitä paremmilla mielin päästään korkkaamaan kiekkokausi.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän kyllä tilanteen vaikeuden ja ne tunteet, joita tämä siirto herättää. Meillä naapurissa tuli the Sir Penan aikaan tutuksi lause 'ei se ole hullu, joka pyytää', joten näin ulkoapäin katsoen vika on yhä edelleen siinä, joka maksaa. Pelaajan on hankalaa väkipakolla tunkea itsensä joukkueeseen.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Nöyryyttäminen olisi ihan liian voimakas näkemys kuvailemaan tilannetta. Joku ratkaisu vain pitää löytää ja näkemykseni mukaan ideaalitilanne olisi sellainen, että kenekään yksittäisen fanin tai faniyhteisön ei tarvitsisi tuhlata energiaansa Jere Karalahden vastustamiseen. Kaikki voimavarat Jokerijoukkueen tukemiseen tällä historiallisella kaudella joka kuukauden kuluttua starttaa. Nykyisen tilanteen vallitessa näin ei vain tulisi käymään, ja tähän etsin tällä idealla lääkettä. Muitakin ideoita otetaan vastaan joten antaa tulla vain! Mitä nopeammin tämä hoidetaan alta pois, sitä paremmilla mielin päästään korkkaamaan kiekkokausi.

Mä ainakin annan tukeni tälle. Myönnän vittuuntuneeni ihan hirveästi Karalahden tulon takia (nimenomaan tämän toisen tulemisen, ensimmäinen oli vielä siedettävissä kuten viesteistäni on nähtävissä), mutta selviteltyäni tunteitani, jotka on myös täältä luettavissa, huomaan ylireagoineeni. Karalahden tulo edustaa mulle edelleen epätoivottavaa jatkumoa HIFKn suunnasta, mutta tajuan nyt rauhoituttuani että siitä on syyttäminen tietenkin Hjallista, ei Jokereita, ei Jereäkään.

Kun en keksi miten Hjallikselle vittuilen mutta en muille, niin en kai voi Jokereita ja fanejakaan dissata. En aio tulevalla kaudella Jerelle hurrata (niin makaa kuin petaa), mutta en tietenkään voi hylätä joukkuetta, varsinkaan tällä kaudella. Pyydän anteeksi kaikkea ylireagointia, tää kannattaminen on mulle tunnetta, ja järki on aina sitä hitaampi. Mutta saakos jonkun niistä nuoremmista Harkimoista pian puikkoihin, ne kait on kasvaneet koko ikänsä Jokereiksi ilman isänsä nuoruusfetissejä?
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Jos olisin Jokerien päättäjien joukoissa niin miettisin tarkkaan, että millä aktiivikannattajat (ne, jotka pitävät ääntä niissä tammikuun tiistaisissa saipamatseissakin) saataisiin lepyteltyä kauden alkuun mennessä. Siinä vaiheessa, kun Areenalla ei chantit kajahtele niin siellä ei ole kenelläkään kivaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös