Mun kohdalla kysymys ei ole niinkään Karalahdesta, vaikken toki miehen vanhoja temppuja edes HIFKssa voinut katsoa mitenkään positiivisesti. Eikä nuo vanhat kaunalauseet hyvältä kuulostaneet. Mutta pelimies on ansainnut mahdollisuuden. Tästä kirjoitinkin jo silloin ensimmäisellä kerralla kun hän oli tulossa, että en sano tervetuloa, mutta kunnioitus faneilta tulee ansaita alusta. Siksi en myöskään allekirjoittanut tuota alkuperäistä adressia.
Mun ongelma ei siis ole varsinaisesti Jere (vaikken hurraata huuda), vaan se itse asiassa on Hjalliksen toiminta, ja siinä on kaksi osaa:
1) En tykkää siitä suunnasta johon mm. Ruudun pelleilyjen kautta Jokereita on viety (1.9 oli minusta osa tätä tarinaa), ja sen olen sanonut useasti. Koen tämän Jeren tulon ikäänkuin jatkumona ja lisäpainona sille, että Hjallis tuntuu hankkivan tänne HIFK ex-profiiilipelaajia, kun ei saanut aikanaan HIFKiä ostettua - ja itse olisin toivonut tälle "tribuuttikaudelle" toista suuntaa. Jos Karalahden tulolla olisi saatu Ruutu ulos, olisin tyytyväinen, mutta nyt se on sitten lisäkivi kuormaan.
Ymmärrän myös hyvin että monelle tämä on turhan sentimentaalinen ja vanhanaikainen asenne, jota eivät halua jakaa. Se on ihan ookoo minulle. Vuoden päästä tilanne on minullekin ihan toinen, kun perinteiden rakennus ikäänkuin alkaa alusta - ja tämä koko-Suomen KHL-Jokerit muutta käsitystä siitä keitä ovat paikallisvastustajat ja "omat pojat".
...
Erityisesti tuosta lainatusta ykköskohdasta samaa mieltä. Tuli tuosta Ruudusta heitettyä aikoinaan aikamoiset itkupotkuraivarit ja samalla olin kieltämättä erittäin hämmästynyt kuinka valmiita suurin osa oli ottamaan jengiin pelaajaan joka on suoraan sanottuna antikristus mitä tulee Jokerikiekkoon (ainakin mun määritelmään siitä).
Jarkko Ruudun kaltaisilla selkärangattomilla rotilla on ihan helvetisti vähemmän tekemistä Jokerikiekon kanssa kuin esim. Gagnonin kaltaisilla mörssäreillä tai Jere Karalahdella. IFK:ssa pelattujen pelien määrä tai NHL-status ovat ihan yhdentekeviä asioita tässä keskustelussa kaiken kaikkiaan.
Ihan suora kysymys: kun fanikatsomossa näitä 15 vuotta sitten Karalahden puheita seuranneita on kuitenkin vähän jo iänkin takia, mikä siinä on että voidaan hyväksyä JRuutu ja puolustaa Jatkoajassakin JRuudun typerimpiä temppuja, kyykkyjä ja hanskan riiputuksia mutta ei voida hyväksyä JKaralahtea? Karalahti on pelannut kuten mies ja vastannut teoistaan (mm. taklaukset) silloin kun sitä on pyydetty ja on lähtenyt silloin hanskaukseen pakoon luikkimatta. JRuutu on Jokereissa pelatessaan suoraan sanoen hävettänyt meikeläistä aivan saatanasti enkä voi käsittää miten joku ymmärtää JRuudun typeryydet ja HIFK-taustan joka on pitempi kuin Karalahdella, mutta ei sitten Karalahtea vaikka pelaaja- ja ihmistyyppinä Karalahti on ihan eri tavalla Jokereihin sopiva kuin JRuutu.
Vanhemman valtiomiehen viisaudella: puhukaa asiat läpi ja puhukaa niistä suoraan. Teitä tarvitaan!
Tavallaan siis samaa mieltä kuin Cobol tuossa yllä. Mieluummin ei kumpaakaan mutta jos on pakko valita jompi kumpi niin ehdottomasti Karalahti.