Fanien käytös hävettää!
Tervetuloa Jokereihin, Jere!
Jokerifanien käytös sen sijaan on ollut hävettävää case Karalahden osalta koko kesän. Voi hellanlettas, onko se joskus sanonut jotain pahasti Jokereista? Ja faneistakin?
Kun itse huutaa, on kestettävä huutoa. Kun vittuilee, on kestettävä vittuilua.
Fanien touhu on ihmeellistä fiilismussutusta, herkkänahkaista lapsenitkua. Jos fanit olisivat käyttäneet kaiken Karalahden vastustamiseen kuluneen ajan venäjän kielen opiskelemiseen, olisi vuoden kuluttua helpompi tilata vodkaa muuallakin kuin Allegrossa.
Karalahti tulee Jokereihin, koska haluaa tulla ja Jokerit haluavat hänet. Molemmat tarvitsevat toisiaan. Rightilla pelaavia, kovia, kokeneita maajoukkuetason pakkeja ei ole markkinoilla liikaa. Tämä on faktaa.
Mitä Karalahtea koskeviin fiilisjuttuihin tulee, hän on jostain syystä valinnut Jokerit - eikä entisiä joukkueitaan HIFK:ta, Bluesia ja Kärppiä. Syitä tietävät jotkut, me muut voimme arvailla. Ehkä HIFK on tosiaan hänen mielestään nykyisin jollain tavalla epämiehekäs, ehkä joukkue hoiti Jeren mielestä huonosti 1.9.2012 tapahtumat niin kaukalossa kuin muutenkin. Ehkä sitä ehkä tätä.
Sanotaan nyt sitten tämäkin: olen itsekin ollut Jokerien fani vuosikymmenien ajan. Olen yhä. Yksi pelaaja ei voi sitä muuttaa koskaan.