Jere Karalahti, IFK ikoni!

  • 986 899
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Westerlund näkee asiat näin:

Jere oli meidän listoilla, mutta häneen ei ole saatu yhteyttä viikonlopun aikana. Tämä tarkoittaa sitä, että hän ei tule mukaan tähän MM-projektiin, Erkka Westerlund kertoi Iltalehdessä.

Itse en kantaa ota kun en tiedä kumpi puhuu totta.

Ilmeisesti perjantai ei ole Erkalle viikonloppu. Mutta jos silloin on puhuttu ja sovittu seuraavasta keskustelusta sunnuntaisen pronssiottelun jälkeen, niin Erkan selitys kyllä hieman haisee.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Isaksson kirjoitti:
Eli, jos Jere olisi pelannut, hänen olisi pitänyt soittaa a) pukukopista pelin jälkeen b) lentokentältä Oulusta, c) lentokentältä Helsingistä keskiyöllä ?
Jere oli a) kotona b) baarissa c) kateissa, olisi aivan hyvin voinut soittaa sovitusti pronssiottelun jälkeen sunnuntaina - reipas mies olisi soittanut ennen pronssiottelua ja kertonut, että soitin vähän aikaisemmin kun en aio osallistua pronssijahtiin. Tuskin olisi Erkka pahastunut. Nyt ei ole a) mitään b) syytä ettei soittanut c) sunnuntaina.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itselle tuli mieleen että oliko Erkka on ollut yhteyksissä Jereen sunnuntaina, Jere on haistattanut reilusti v*tut ihan kaikelle ja Erkka tästä tympääntyneenä ei ole innostunut ottamaan moista ongelmatapausta joukkueeseen. Myös Jeren sitoutuminen omaan joukkueeseen on hyvin amatöörimäistä, tuo ehkä toimii IFKssa (ja yleensäkin omassa seurajoukkueessa) mutta ei maajoukkueessa. Pronssi-peli on mitä on mutta jos joukkueen kapteeni tekee moista niin se panee koko joukkueen huonoon valoon.

Harmittava juttu kaiken kaikkiaan. Harmi maajoukkueelle, Jerelle, HIFKille...ihan kaikille.

On se vaan viisasten juoma tuo viina.


---

ps. anteeksi, olen myöskin "huono ihminen" ja tämä viesti on kirjoitettu nesteen vaikutuksessa eli huomenna voi tulla edittiä
 

Salama44

Jäsen
zore kirjoitti:
Lainattu tuolta STT:n poiminnoista:
"Karalahden mukaan hän ja päävalmentaja Erkka Westerlund sopivat viime perjantaina puhelimessa, että Karalahti on mukana MM-ryhmässä. Seuraava yhteydenotto sovittiin tapahtuvaksi sunnuntaisen pronssiottelun jälkeen."
Yhteydenotto sovittiin tapahtuvaksi sunnuntaisen pronssiottelun jälkeen. Tässä sunnuntain jälkeen ja pronssiottelu on kytketty toisiinsa. Erkka totta kai oletti, että Jere pelaa ensin Oulussa pronssipelin ja pelin jälkeen ollaan yhteydessä. Turha Jeren on valittaa joukkueesta pudottamista, jos ei edes mene koko sunnuntain peliin ilman pätevää syytä. Erkkahan totesi TV4:n uutisille, että viimeinen katoamistemppu ja pronssiottelusta poisjääminen vaikuttivat asiaan. Kyllä urheilijan täytyy olla tavoitettavissa muulloinkin kuin silloin kun tämä itse haluaa ottaa yhteyttä. Eikö Kaisa Variskin jätetty valitsematta Olympiakisoihin kun ei tavoitettu dopingtestiin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kakkonen kirjoitti:
Erkka tästä tympääntyneenä ei ole innostunut ottamaan moista ongelmatapausta joukkueeseen. Myös Jeren sitoutuminen omaan joukkueeseen on hyvin amatöörimäistä,

Erkkahan nimenomaan sanoi, että Jere on hoitanut aina velvoitteensa maajoukkueessa moitteettomasti, eikä tuo pelisuorituskaan (pari allstarsvalintaa) ole ollut ihan sieltä huonoimmasta päästä ollut. Joten sitoutumisesta nyt tuskin on kysymys. Sitoutumisesta ei ollut kyllä kysymys tuossa pronssipelissäkään. Jos Jere on jo muutama vuosi sitten päättänyt, ettei pronssipeleissä pelaa, niin se on sitten niin. Matikaista olisi tuosta tietysti voinut muistuttaa, niin olisi koko hässäkkä jäänyt tulematta.

Edit: Aivan turhaan meni saatana sen jalkansa telomaan siinä pilipaliturnauksessa jouluna.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jere on itse myöntänyt alkaneensa kiskomaan viinaa torstain pelin jälkeen ja ei varmaan edes muista, onko Erkan kanssa perjantaina puhunut (ja mitä on sopinut).
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salama44 kirjoitti:
jos ei edes mene koko sunnuntain peliin ilman pätevää syytä.

Kuinka niin ilman pätevää syytä. Eikös Jere ole jo moneen kertaan kertonut suhteestaan pronssipeleihin. Eikös siinä ole syytä ihan riittävästi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
cobol kirjoitti:
Westerlund näkee asiat näin:

Jere oli meidän listoilla, mutta häneen ei ole saatu yhteyttä viikonlopun aikana. Tämä tarkoittaa sitä, että hän ei tule mukaan tähän MM-projektiin, Erkka Westerlund kertoi Iltalehdessä.

Itse en kantaa ota kun en tiedä kumpi puhuu totta.

Näyttää tulleen mielenkiintoinen keskustelu siitäkin, kuka puhuu totta ja kuka valehtelee.
Nyt olisi GM Kurrin aika tulla julkisuuteen MM-kisajoukkueen kokoajana. Miten hän oli sopinut Jeren kanssa yhteydenpidon? Vai oliko tämä GM:lle kuuluva tehtävä delegoitu päävalmentaja Westerlundille? Mitä mieltä on itse rautakansleri Kummola Karalahden pudottamisesta kisakoneesta?

Sitä tuskin kukaan epäili, etteikö Karalahtea olisi Latvian kisajoukkueeseen valittu ilman pronssipelin ohittamista. Ei siinä olisi tarvittu käsittääkseni mitään kovin ihmeellistä tai vaikeasti toteutettavaa yhteydenpitoa, kun asia olisi ollut selvä.

Kaiken kaikkiaan ajattelen, että oli Jeren kannalta paras mahdollinen ratkaisu, kun Jääkiekkoliitto teki vihdoin sen, minkä Jeren kohdalla olisi tullut tehdä jo vuosia sitten. Jere tietää maajoukkupelaamisen osalta nyt sen, missä mennään. Suomi tarvitsee Karalahden tasoista maailmanluokan puolustajaa tulevissa arvokisoissa.
HIFK:n ja Karalahden väliset mahdolliset epäselvyydet hoidettaneen seuran ja pelaajan keskeisillä neuvotteluilla. Muiden on tyytyminen neuvotteluratkaisuun, olipa se mikä hyvänsä.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Artsi kirjoitti:
Jere on itse myöntänyt alkaneensa kiskomaan viinaa torstain pelin jälkeen ja ei varmaan edes muista, onko Erkan kanssa perjantaina puhunut (ja mitä on sopinut).

Sinähän sen tiedät, mitä joku muistaa ja mitä ei. Sitä paitsi eikös hän juuri ole ilmoittanut, että puhui Erkan kanssa perjantaina. Erkka varmaan tämän kiistää, jos ei pidä paikkaansa. Toistaiseksi ei ole kiistänyt.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Salama44 kirjoitti:
Kyllä urheilijan täytyy olla tavoitettavissa muulloinkin kuin silloin kun tämä itse haluaa ottaa yhteyttä. Eikö Kaisa Variskin jätetty valitsematta Olympiakisoihin kun ei tavoitettu dopingtestiin.
Itseasiassa tuonkaan vuoksi huippu-urheilijat eivät niin vain voi tehdä "katoamistemppuja", koska olinpaikka pitää olla koko ajan WADAN tiedossa. Ehkä se olikin, mutta kukaan ei vaan hokannut kysyä niiltä..
 

RD

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka sanoi mitä ja milloin ja mikä on oikeesti viikonloppu ja bla bla bla bla. helvetin lässytystä, ihan kun 5 vuotiaat hiekkalaatikossa riitelemässä hiekkaleluista.

De facto on että Jere toi tempullaan liikaa negaatiivista julkisuutta mikä ei ole hyväksi vitipuhtaille leijonien imagolle a`la Kummola. Paljon helpompaa jättää Jäijä rannalle kun riskeerata että joutuu perustelemaan valintaa. Kyseessä kun on mitäänsanomaton turnaus joka pitäisi jättää pelaamatta kokonaan!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Isaksson kirjoitti:
Eikö Erkka yrityksistä huolimatta saanut sanaa suustaan, kun maanantaina Jeren kanssa puhui puhelimessa, vai mistä yrityksestä se nyt on jäänyt kiinni.

Minulla ei ole valitettavasti tietoa puhelinliikenteestä herrojen välillä. Kommenttini taustalla oli käsitykseni siitä, miten tällaisia asioita tulisi hoitaa. Jos tosiaan on niin, että Erkka on ollut Jereen yhteydessä(mikä ensinnäkin tarkoittaisi Erkan valehtelevan), eikä ole ilmoittanut jo tiedossaan ollutta hyllyttämispäätöstä, niin melko tökeröä on silloin toiminta ollut.

En tiedä tietolähdettäsi, mutta jos se on Jere itse, niin ehkä sieltä ei aivan objektiivista tietoa tapahtumien kulusta välttämättä tule. Ja mikä on HIFK:n rooli tässä, vai oliko päätös pelkästään Westerlundin/Jääkiekkoliiton/Kummolan?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jeren tuomitseminen on tietysti helppoa ja kiitettävästihän sitä on Jatkoajassa ja mediassa tehtykin. Varsinkin niiden toimesta, joille asia ei kuulu lainkaan ja jotka ilmeisesti pitäisivät omaa poissaoloaan työpaikalta kerran kahdessa vuodessa kännäämisen takia korkeintaan esimerkkinä hyvästä työmoraalista. Itse en lähde tuomitsemaan, en edes neuvomaan. Mielenkiinnolla kyllä asiaan liittyviä tapahtumia seuraan.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun Karalahti kieltäytyi NHL:n päihdehoidosta, ymmärsin häntä. Kyllä jokaisella on oikeus ottaa SILLOIN TÄLLÖIN muutama olut, välillä oikeus vetää perseetkin. Nyt tämä on mennyt ihan överiksi.

Minäkään en huomenna aamulla jää pois duunista sen takia, että mua ei vaan huvita mennä töihin. Minun mielestäni koko perjantain voisi poistaa almanakasta. Työnantaja soittelee viikonloppuna, en vastaa puhelimeen. Menen maanantai-aamuna työpaikalle, minä ihmettelen, miksi sain potkut.

Ootte te sellasia velikultia. Jos tämä on taas sitä kuuluisaa jeesustelua, niin tulen ilman muuta töiden perässä Helsinkiin. Odottakaahan kun alan kunnolla jeesustelemaan.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
cobol kirjoitti:
Jeren tuomitseminen on tietysti helppoa ja kiitettävästihän sitä on Jatkoajassa ja mediassa tehtykin. Varsinkin niiden toimesta, joille asia ei kuulu lainkaan
Kertoisitko ketkä edustavat Jatkoajassa ja mediassa niitä, joille asia kuuluu ja ketkä niitä, joille asia ei kuulu lainkaan?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
zore kirjoitti:
Kertoisitko ketkä edustavat Jatkoajassa ja mediassa niitä, joille asia kuuluu ja ketkä niitä, joille asia ei kuulu lainkaan?

Asia kuuluu työantajan (HIFK) ja työntekijän (Karalahti) välille. Laissa nämä tiedot on määritelty salaisiksi ja niiden julkinen käsittely faktapohjalta on siksi mahdotonta. HIFK-fanien tunteenpurkaukset ymmärrän jossain määrin.

Ongelma on siinä, että yleinen tuomio tulee, vaikka siihen ei ainakaan kaikin osin olisi syytäkään. Tuomio perustuu luuloihin. Jatkoajassa harvalla on faktoja tästä asiasta tiedossa.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kait sitä pitää omaa kommenttia tuosta haastattelusta laittaa ja tapauksesta yleisesti.

Tuomitsen Jeren tempun täysin, aivan oikein miehelle, ettei päässyt maajoukkueeseen.
Haastattelusta sain semmoisen kuvan, että Jere selvästi olettaa (ja uskoo), että saa tehdä IFK:ssa ihan mitä huvittaa. Yrittikö hakea myös hyväksyntää sanomalla jotenkin näin, että "suurinta osaa pelaajista ei kiinnosta pronssipeli". Tässä olen myös itse samaa mieltä, eli NHL-tyylillä mennään, ainoastaan koko paskan voittaja saa mitalin. Yrittipä myös vedota sillä maajoukkuepaikkaan, että aina on ollut tulossa kun on tarvittu ja on pelannut yli 100 A-mj peliä, yms. Katkeruutta, aivan selvästi.

Eikös tuo jääkiekkoilijan ammatti ole lähestulkoon melkein kuin mikä tahansa, eli hommat hoidetaan loppuun. Töistä ei olla poissa. Ihan sama jos esim. bussikuski jäisi itse päätepysäkkiä edeltävällä pysäkillä pois ja sanoisi matkustajille: "Kävelkää loppumatka, ei huvita ajaa enää."

Eiköhän Jeren tulevaisuus liene se, että S/M-liigaa ei pelaa, siirtyy ensi kaudeksi höntsäilemään johonkin Euroopan liigaan, esim Saksaan, pelaa siellä pari kautta ja lopettaa uransa.

Jos tilannetta ajattelee joukkueen kannalta, aika kaksipiippuinen juttu. Parhaina päivinä uskoisin Jeren olevan loistava pukukoppipelaaja (hengenluoja) ja IFK:n paras pakki. Huonoina päivinä jättää (EN HALUA YLEISTÄÄ) tulematta peliin, näin on muistaakseni ainakin kerran käynyt normaalissa runkosarjan pelissä. Huonoina päivinä tämä syö joukkuetta todella paljon, kapteeniin ei välttämättä voi luottaa, peluutukset menee päin vittua, yms. ikävää. Ja mistä sitä tietää, että tämä ei toistu runkosarjassa? Kuinka moni IFK:n pelaajista haluaa Karalahden jatkavan samassa seurassa, voisin villisti arvata ettei kovinkaan moni.

Älkää välttämättä ottako tätä viestiä tosissaan, olen väsynyt.

En tiedä onko täällä mainittu, mutta tuo haastattelu tulee kokonaisuudessaan Nelosen urheiluaamussa lauantaina klo 9 alkaen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
cobol kirjoitti:
Ongelma on siinä, että yleinen tuomio tulee, vaikka siihen ei ainakaan kaikin osin olisi syytäkään. Tuomio perustuu luuloihin. Jatkoajassa harvalla on faktoja tästä asiasta tiedossa.

Aletaan sitten taas menemään sille osastolle, että pari nimimerkkiä "tietää" asioiden oikean laidan ja me muut vaan täällä jauhamme shittiä, niinkö? Itse olen fanittanut Jereä aivan ensimmäisistä HIFK-vuosista lähtien, syy miksi olen lähes 10 viestiä tähän ketjuun kirjoittanut ja haukkunut Jeren...

-> 200.000 euroa tienaava pelaaja, ammattilainen
-> HIFK'n kapteeni, paras puolustaja = olisi tarvittu Oulussa
-> tämän kevään moka ei todellakaan ollut ensimmäinen Jeren moka

Minun puolestani vaikka hukkukoon siihen viinapulloon, VAPAA-AIKANAAN, minua ei Jeren yksityiselämä voisi vähempää kiinnostaa. Mutta niin kauan kun hän sählää ammatissaan ja sitä kautta vahingoittaa HIFK'n tekemisiä ja muita pelaajia, Jere on minulle munaton luuseri joka tarvitsee apua. Siksi Jere ei ole enää minun suosikkipelaajani. Jos missä tahansa muussa joukkueessa, bändissä, firmassa - ihan missä tahansa missä työskennellään tiimissä, joku olisi jättänyt Jeren tapaan jotain "tärkeää" väliin, en tuomitsisi Jereä. Mutta kun työt on tehtävä kun asiaan on sitoutunut. Jos jääkiekosta puhutaan, vain Wayne Gretzky sai aikoinaan tehdä omia päätöksiään, jos siltä tuntui. Jere ei ole Gretzky, ei lähelläkään sitä.

En todellakaan tiedä asioista kaikkea, mutta on vaan niin ihmeellistä miten tämä keskustelu kääntyy aina jossain vaiheessa taas päälailleen, aletaan vetämään tapaukseen täysin siihen kuulumattomia asioita. Kyse kuitenkin on vain ja ainoastaan siitä, että Jere ei ilmestynyt pronssiotteluun sunnuntaina koska hän oli ryyppäämässä. Jere ei ilmoittanut 200.000 euroa hänelle kaudessa maksavalle työnantajalleen missä hän on kun ei ole työpaikalla. Jere ei hoitanut maajoukkueeseen liittyviä asioita niin kuin oli sovittu, syynä viina. Jeren on ihan turha itkeä Kimin tapaan, miksi media on niin "julma" häntä kohtaan. Yölintu orkesteria lainatakseni... SITÄ SAA MITÄ TILAA.
 

HemmoP

Jäsen
HCM kirjoitti:
SITÄ SAA MITÄ TILAA.


Juuri näin, ja onneksi IFK:n kannattajat ei saa mitä sä tilaat. Ei tämä jengi mikään blues ole eikä toivottavasti tule olemaankaan.


Vittu mitä poraamista.


Ja btw Gretzky jäi kiinni vedonlyönnistä valmentamansa joukkueen peleistä mutta asia on vaiettu melko tehokkaasti. Että sellaisia päätöksiä ne fiksut tekee.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mario Lemieux jäi usein pois toisesta pelistä uransa loppuaikoina, jos otteluita pelattiin peräkkäisinä päivinä. Pasi Nurminen pelatessaan Jokereissa yritti kieltäytyä pelaamasta, kun oli omasta mielestään loukkaantunut muutama vuosi sitten kesken HIFK-pelin. Raimo Summanen Jokerien valmentajana ei päästänyt Pasia pois kaukalosta ottelun 2. erässä ja Pasi pelasi kiltisti loppuun saakka. (Tämä Nurminen/Summanen-juttu on huumoria, joten älkää hermostuko).
 

Tarmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Entä jos koko joukkue olisi tehnyt Kamalahdet???? Tai edes maalivahdit???

Miettikääpä sitä!!!
 

KEKE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarmo kirjoitti:
Entä jos koko joukkue olisi tehnyt Kamalahdet???? Tai edes maalivahdit???

Miettikääpä sitä!!!
Teillähän maalivahti huilasi jo ennen pronssipeliä,taisi istua baarissa eikä ollut tavoitettavissa!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarmo kirjoitti:
Entä jos koko joukkue olisi tehnyt Kamalahdet???? Tai edes maalivahdit???

Miettikääpä sitä!!!

Hei daaaaa!!!!!!1! Mietitään!!!! Hienoahan se olisi jos koko jengi olisi näyttänyt persettä pronssimatsille.

Kamalahti???? Ooooh! Keksitkö itse??????
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös