Kait sitä pitää omaa kommenttia tuosta haastattelusta laittaa ja tapauksesta yleisesti.
Tuomitsen Jeren tempun täysin, aivan oikein miehelle, ettei päässyt maajoukkueeseen.
Haastattelusta sain semmoisen kuvan, että Jere selvästi olettaa (ja uskoo), että saa tehdä IFK:ssa ihan mitä huvittaa. Yrittikö hakea myös hyväksyntää sanomalla jotenkin näin, että "suurinta osaa pelaajista ei kiinnosta pronssipeli". Tässä olen myös itse samaa mieltä, eli NHL-tyylillä mennään, ainoastaan koko paskan voittaja saa mitalin. Yrittipä myös vedota sillä maajoukkuepaikkaan, että aina on ollut tulossa kun on tarvittu ja on pelannut yli 100 A-mj peliä, yms. Katkeruutta, aivan selvästi.
Eikös tuo jääkiekkoilijan ammatti ole lähestulkoon melkein kuin mikä tahansa, eli hommat hoidetaan loppuun. Töistä ei olla poissa. Ihan sama jos esim. bussikuski jäisi itse päätepysäkkiä edeltävällä pysäkillä pois ja sanoisi matkustajille: "Kävelkää loppumatka, ei huvita ajaa enää."
Eiköhän Jeren tulevaisuus liene se, että S/M-liigaa ei pelaa, siirtyy ensi kaudeksi höntsäilemään johonkin Euroopan liigaan, esim Saksaan, pelaa siellä pari kautta ja lopettaa uransa.
Jos tilannetta ajattelee joukkueen kannalta, aika kaksipiippuinen juttu. Parhaina päivinä uskoisin Jeren olevan loistava pukukoppipelaaja (hengenluoja) ja IFK:n paras pakki. Huonoina päivinä jättää (EN HALUA YLEISTÄÄ) tulematta peliin, näin on muistaakseni ainakin kerran käynyt normaalissa runkosarjan pelissä. Huonoina päivinä tämä syö joukkuetta todella paljon, kapteeniin ei välttämättä voi luottaa, peluutukset menee päin vittua, yms. ikävää. Ja mistä sitä tietää, että tämä ei toistu runkosarjassa? Kuinka moni IFK:n pelaajista haluaa Karalahden jatkavan samassa seurassa, voisin villisti arvata ettei kovinkaan moni.
Älkää välttämättä ottako tätä viestiä tosissaan, olen väsynyt.
En tiedä onko täällä mainittu, mutta tuo haastattelu tulee kokonaisuudessaan Nelosen urheiluaamussa lauantaina klo 9 alkaen.