Jere Karalahti, IFK ikoni!

  • 987 161
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielestäni nyt pitää laittaa vaakaan se mitä Jere tuo/antaa Hifkille ja Jeren miinukset Hifkille.
Nyt vaaka on pahasti miinuksen puolella Jeren suhteen.
Hifkille on enemmän hyötyä jos Jere lähtee kuin päinvastoin.
Pelillisesti Jere ei ole missään tapauksessa korvaamaton.
Hän ei ollut edes Hifkin paras pakki tällä kaudella.

Joukkuehenkeen vaikuttaa Jeren toilailut negatiivisesti.
Voi vaikuttaa jopa siihen saadaanko me kunnon valmentaja ensi kaudeksi.
Jos valmentaja tuntee että hänen sanansa ei paina mitään Jeren rinnalla niin voi olla että kaveri jää tulematta.

Jos mennään edelleen Jeren ehdoilla niin sitten pitää antaa kaikille sama tilaisuus.
Jos vaikka ykkösketjua ei huvita lähteä marraskuussa Kuopioon niin se heille sitten suotakoon.

Myös kesän harjoitukset vapaaehtoisiksi koska vain kulta merkitsee jotain.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Hölmöstihän tuo Jere teki ja kai siitä jonkunlaisen hinnankin maksaa. En kuitenkaan jaksa uskoa että HIFK olisi voittanut sitä pronssia edes Jeren ollessa mukana.

Surullista että noinkin hyvä pelaaja tekee tuollaisia temppuja, mutta jokainen meistä valitsee tiensä ja kulkee sen läpi parhaaksi katsomallaan tavalla. Turha tässä Jereä on sen kummemmin missään roviolla polttaa. Itselleen mies eniten hallaa tekee.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
tuuski kirjoitti:
Kun Jarkko Ruutu taklaa päähän, se on onneton sattuma (usein voi ollakin), koska "aina sattuu ja tapahtuu kun HIFK...". Tämä kuitataan sillä, että kun yrittää loppuun asti, voi sattua joskus ikävästikin.

Kun Karalahti jättää pelin väliin ja pettää näin ollen joukkueensa muut pelaajat, valmentajan ja fanit, se on parempaa esimerkkiä kuin Jarkko Ruudun suorittama päähän kohdistunut taklaus. Ota nyt näistä selvää. Itse olen sitä mieltä, että luovuttaminen antaa junnuille paljon paskemman esimerkin kuin esimerkkinä käyttämäni Ruudun tempaukset.
---
Shedden oli kovasti tuohtunut ja uskon, että niin oli moni pelaajakin. Esimerkiksi Lostedtilla ja/tai H. Laineella saattoi olla ainutkertainen mahdollisuus voittaa mitali SM-Liigassa.

Miksi täytyy käyttää taas käyttää Jarkko Ruutua esimerkkinä. Onko teillä joku alemmuskompleksi näitä kahta sankaria, Jere Karalahtea ja Jarkko Ruutua kohtaan. Näkyykö heissä juuri teidän oman elämänne pienuus, kun pakonomaisesti heitä on aina käytettävä ns. pahoina poikina. Eiko sm-liigassa kukaan koskaan taklaa ketään päähän. Eilisen pelin viimeisen jäähynkin sai Kärpät-joukkueen Ilkka Mikkola päähän kohdistuneesta taklauksesta. Todellista vastustajan halveksimista, kun peli on 6-1 omalle joukkueelle. Samon HIFK:n Lennart Petrell sai samasta aiheesta 2+10 min eilen.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
valheenrakentaja kirjoitti:
Eikö ensi kaudella ole jokaisella HIFK:n pelaajalla sitten valinnan mahdollisuus olla ilmestymättä paikalle jos ei joku peli marraskuun räntäpaskan sataessa vaan yksinkertaisesti nappaa?? Vittumaista jos vaikka molemmat molarit näin ajattelevat tuntia ennen peliä. Esimerkkiä on ainakin näytetty kapteenin taholta ainakin kertaalleen.

Jos Jere olisi tämän tempun tehnyt marraskuisessa liigapelissä asia olisi aivan eri, nyt kuitenkin kausi ohi ja merkityksetön peli jonne ei saapunut. Ihan sama vaikka sieltä olisi 19 äijää ollut poissa eilen, mutta marraskuussa kun peleissä on panosta haluan nähdä jokaisen pelaajan kentällä.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
scholl kirjoitti:
Miksi ihmisten pitää alkaa toimimaan moraalinvartijoina? Jos George Best, Gazza, Matti Nykänen, Räikkönen ja Karalahti tahtovat keitottaa itsensä loppuun saakka niin por favor. Jokainen valitsee sen, minkä tien kulkee.

Tavallaan kait noinkin, mutta Jeren osalta argumentoisin asiaa näin. Siis miksikö Jeren olisi pitänyt hoitaa hommansa:

- Kapteenin velvollisuus, esimerkin näyttäminen joukkueelle.
- Liigassa ja IFK:ssa erittäin näkyvä pelaaja, esimerkki/ikoni monelle nuorelle pelaajalle. Jereä pidetään hyvänä pelaajana, joten näyttää huonoa esimerkkiä junnuille.
- Velvoitteet omaa työnantajaa (IFK) kohtaan. Duunipäivä ei jälleen kerran kiinnostanut. Tällä kertaa vielä ikävämpään aikaan, kun olisi pitänyt toimia kipparinakin.

Se mitä herra puuhastelee vapaa-ajallaan, tuskin kiinnostaa kummoisesti. Vetäköön soosit ja überpleksit jos siltä tuntuu. Harmi että ongelmat heijastuvat ammatilliseenkin tekemiseen edelleen näin pahasti, kun miltä tämäkin case taas näyttää. Toivottavasti yksikään junnu ei ota oppia tästä "roolimallista".
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
lintu kirjoitti:
merkityksetön peli jonne ei saapunut.

Miten peli, jossa on tilaisuus päättää kausi voittoon ja antaa kiitos 600 km päähän matkustaneille kannattajille koko kaudesta, voisi olla merkityksetön?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Johannes kirjoitti:
Miksi täytyy käyttää taas käyttää Jarkko Ruutua esimerkkinä. Onko teillä joku alemmuskompleksi näitä kahta sankaria, Jere Karalahtea ja Jarkko Ruutua kohtaan. Näkyykö heissä juuri teidän oman elämänne pienuus, kun pakonomaisesti heitä on aina käytettävä ns. pahoina poikina.
Miksi ei voisi käyttää? Tosiasia on, että Ruutu tähän sinun mukaanvetämääsi päähäntaklaus-juttuun sopii ehkä parhaiten esimerkiksi. Tuo loppu on taas niin perus HIFK-juttua, godilovethisteam-jargonia kuin voi olla, että turha tästä on kai enempää yrittää keskustella.

Loppuun totean, että jos joku HPK:n kapteeni joskus jättää pelin väliin dokaamisen tai muun itsekkään syyn takia, toivon hänelle potkuja välittömästi.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Paljon on tekstiä täällä Jerestä puolesta ja vastaan sekä siltä väliltä. Täällä ei käsittääkseni Jeren joukkuetoverit ja palkanmaksajat ole kantaa ottaneet, mutta voihan sitä ihan roolileikkinäkin kokeilla astua vaikkapa pronssipeliin valmistautuvan pelaajan paikalle. Vituttaisi tietenkin kyseinen turhake ja lomille tekisi mieli ryyppäämään ja lohdutusnainteja pokaamaan. Mutta joukkueen aikataulussa lukisi kuitenkin pronssipeli Oulussa ja olet edelleen palkansaaja firmassa ja kapteeni jengissäsi. Joten mitä tehdä?

No, jos ei kiinnosta pronssipelin lisäksi kunnioitus työnantajaa kohtaan ja etenkin niitä toisia yhtä vittuuntuneita pelikavereita kohtaan, niin lomille lomps.

OK. Jerellä voi olla pykäliä paperissa, mitkä mahdollistavat joitakin erivapauksia(pienempää liksaa vastaan), mutta tällä kertaa hän oli seuransa kapteeni. Ja kapteeni nyt on kuitenkin kauden loppuun asti vähän eri asemassa oleva pelaaja kuin muut. Eli miltä tuntuisi oman kapteenin katoamistemppu hävityn välierän jälkeen? Voisi olla veljellisen hymähtelun tai ymmärtäväisen säälin tunteen sijasta jokseenkin tuplavittuuntunut olo.

Työnantajan sappaaissa tekisin, tai teettäisin, välittömästi arvion kuinka paljon lisää lipputuloja tai hyödyllistä näkyvyyttä Jere seuralle tuo ja päättäisin jatkosta kylmästi sen perusteella.

Mutta jos Karalahtea ei kiinnosta toisten kunnioitus, niin sitten ei. Periaatteessa arvostan vähän kaikenlaisia oman tien kulkijoita, mutta pakko heittää myös bubismit ja todeta, ettei lätkä ole yksilöurheilua, eikä Jere ole korvaamaton (pelillisestikään) missään seurassa.

Harmi kun Jokereissa on liikaa omiakin ongelmia ja riskitekijöitä, sillä Jerestä niitä saisi helposti lisää, jos ei muuten niin kunnon liksalla ja lisäeduilla. Nyt ei tarvitsisi järjestää tiskareita ja volkkareita kaupanpäälle vaan kunnon baarikaappi täynnä väkeviä. Ei kun Masa känny pirisemään!
 
Viimeksi muokattu:

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
merkityksetön peli

No senhän saa sitten itse määrätä mikä peli kullekin on merkityksetön???

Pronssipeli on merkitty -järkevää tai ei, sillä ei ole mitään merkitystä- ohjelmaan ja se hoidetaan kunnialla pois, niin se homma toimii huvitti tai ei. Jos muuta ajattelee pelaajana, voi minusta vaihtaa lajia ja luulen että suuri osa näin ajattelee pelaajistakin.

Ketju on juuri niin heikko kuin sen blaablaablaa... mutta pitää vittumaisella tavalla paikkansa.

Se siitä. "Onneksi" Karalahti ei ole Ässien pelaaja, vituttaisi katsoa noinkin mahtavan, ehdottomasti maailman luokan pelaajan kentällä, kusevan saappansa varteen ja siinä sivussa koko seuran jaloille.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
TosiFani kirjoitti:
Täällä on usein lähtökohtana Jeren merkitys HIFK:lle ja se, että IFK pitää omistaan huolen myös huonoina aikoina.

Mielestäni oli hienoa, että aikanaan huumekäryn aikana IFK piti Karalahden joukkueessaan (tosin se seitsemäs pakki olisi luultavasti saanut lähteä heti). Tällä hetkellä tuntuu, että IFK:n "apu" on vienyt Jeren ojasta allikkoon.

Jere on alkoholisti ja alkoholisti tarvitsee apua sairauteen. Nyt Jeren sairaus kielletään tai oikeammin Jerelle annetaan lupa kieltää sairaus itse. Ajatellaan, että kunhan se saa pelata ja saa hyvää palkkaa, me (IFK) autetaan sitä (ja on se hyvä pakki selvinpäin). Todellisuudessa IFK ei auta Jereä parantumaan alkoholismista vaan auttaa Jereä peittelemään alkoholimiaan.

Jere ei halunnut mennä NHL:n alkoholisti hoitolaan, koska hänen mielestään suomalaisen miehen pitää joskus nollata. Ja suomalainen media ja yleisö ymmärsi Jereä. Tässä on se ongelma, ei alkoholistia pidä ymmärtää vaan kertoa hänelle totuus. Nashville ja NHL yritti tätä, mutta IFK tuli hätään ja ymmärsi The Äijää, Jereä.

Surullisinta tässä on tulevaisuus. On surullista katsella entistä tähteä, joka etsii elämän tyhjyyteen apua pullosta. Ei ole enää selkään taputtelijoita, ei median kiinnostusta. Seurasin läheltä porilaisen huippupalloilijan, Jarmo Alatensiön alamäen. Oli surullista nähdä miten edes läheisimpien kavereiden avun tarjoukset eivät kelvanneet.

Eli, ainoa oikea ratkaisu silloin aikoinaan olisi ollut panna Jere pihalle silloisesta joukkueesta, ja katsoa mitä tapahtuu? Jättää siis mies kirjaimellisesti omilleen. Sama kaveri, joka on töppäillyt, mutta olisi ilman sitä jälkimmäistä tämän kauden pahaa loukkaantumista taistellut myös monen muun joukkueen fanin mielestä olympiajoukkueen riveissä Torinossa.

Kerrot mielenkiintoisen tarinan Vellu Ketolasta, jossa toteat miehen itse kertoneen, että hänet olisi tullut jättää sinne katuojaan itse selviämään. Esitän sinulle vastakysymyksen: oletko 100% varma, että jos näin aikanaan olisi toimittu, että Vellu Ketola tänä päivänä enää eläisi, saatikka olisi koskaan päässyt esittämään kyseistä kommenttia? Vai saattoiko syynä miehen raitistumiseen olla joku muu seikka, esim. se että mies tajusi lopulta itse, että hänestä välitetään tjsp. Tunnut tuota lääketiedettä sen verran osaavan, niin vastaa vaikka mielellään latinan kieltä ja lääketieteen termistöä käyttäen.
 

Bluesfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Detroit Red Wings, HJK, FC Honka, Arsenal
Ei Karalahti alkoholiongelmansa takia eilen matsia jättäny väliin.
Se ois oikeesti ihan mielellään menny pelaamaan sen pelin, mutta kun sen urpon imagoon kuuluu, että "en varmaan mee pelaa tollasta peliä." Tohonhan koko HIFKin kannatus perustuu, ja ton takia HIFKillä on niin paljon faneja. Yks jätkä on vaan niin mielettömän lapsellinen dorka, joka vetää koko ajan omaa roolia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
tuuski kirjoitti:
Miksi ei voisi käyttää? Tosiasia on, että Ruutu tähän sinun mukaanvetämääsi päähäntaklaus-juttuun sopii ehkä parhaiten esimerkiksi. Tuo loppu on taas niin perus HIFK-juttua, godilovethisteam-jargonia kuin voi olla, että turha tästä on kai enempää yrittää keskustella.

Loppuun totean, että jos joku HPK:n kapteeni joskus jättää pelin väliin dokaamisen tai muun itsekkään syyn takia, toivon hänelle potkuja välittömästi.

Tottakai Jarkko Ruutu sopii Jarkko Ruutu-vihaajien mielestä kaikkiin ketjuihin, joissa puhutaa jostakin jääkiekkoon liittyvästä ikävästä asiasta. Keskustelu loppuu, kun ei ole enää vastaväitettä mitä esittää.

Ajattele nyt itsekin, jos eilen Raksilan katsomossa oli 10v lapsi. Hän tuskin huomasi, että Jere ei pelannut ottelussa. Ne päähäntaklaukset hän kyllä varmasti huomasi ja muistaa.

Jere dokasi ja mokasi, mutta on vastuussa siitä vain HIFK-hockeylle, ei kaikenmaailman jatkoajan jeesustelijoille.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Johannes kirjoitti:
Jere dokasi ja mokasi, mutta on vastuussa siitä vain HIFK-hockeylle, ei kaikenmaailman jatkoajan jeesustelijoille.

Ai, eikö koko IFK:n olemassaolo perustukaan maksaville katsojille?

HIFK maksaa Jeren palkan, mutta ne rahat tulevat sinun kaltaisilta kiekkofaneilta. Se oikeuttaa jo kyseenalaistamaan miehen toiminnan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sana tähän, ennen kesälomaa.

Jeren jääminen pois pronssipelistä on tuomittaa. Nimenomaan siksi, että hän on/oli joukkueen kapteeni. Jos hänellä ei olisi ollut C:tä rinnassa niin minun puolestani olisi saanut jättää pelin väliin.

Mitä toimia sitten tämä aiheuttaa. Suoraan sanoen juuri nyt ei minua jaksa kiinnostaa ja rehellisesti sanoen olen tyytyväinen ettei minun tarvitse asiaa päättää.
 

bwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sori pilkkujen puute. Olen ulkomailla.

Itse case Karalahdesta luulisi muilla kuin IFK:n vaella olevan harvinaisen vahan mitaan mielipidetta. Minun puolestani Karalahti saa tehda mita haluaa. Aika monen seuran kannattajan huomaan yhtyvan tahan kommenttiin. Se, etta IFK hyotyisi jotakin Karalahden kanniretkista on aika hankala hahmottaa, mutta eipa se ulkopuolisen homma olekaan. Nakojaan moni niin kuitenkin ikaan kuin ajattelee.

Jos asiaa lahestyy puhtaan moraalifilosofiselta kantilta, niin asia on aika selva. Yhteisolla on omat saantonsa ja yksilon valintatilanteessa tulee valita toimintamalli, jonka voi hyvaksya yleiseksi saannoksi. Ehka pronssi ei kinnosta, mutta jos kaikki ajattelisivat joukueessa motivation puutteen oikeuttavan poisjaantiin, niin mita siita tulisi?

IFK saa edelleen tehda asioita niinkuin haluaa. Naiden episodien jalkeen selvaa kuitenkin on, etta Karalahdella ei voi olla mitaan asiaa maajoukkueeseen.

Ja ihan sivuhuomautuksena, Karalahti ei ole aijaa nahnytkaan. Aija seisoo asiansa ja joukkonsa edessa loppuun asti. Raimo Helminen on aija. Saku Koivu on aija. Raimo Summanenkin on aija. Jopa Olli Jokinen on aija.

Karalahti on lahinna rassukka.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Eihän Jeren temppu nyt hyväksyttävä ole, mutta itselleni se on samantekevää, kyse oli kuitenkin vain pronssipeli, se vuoden vähäpätöisin ottelu, kahden hävinneen joukkueen peli.

Ennemmin minä jeesustelisin, miksi Doug teki sopimuksen verivihollisen kanssa tammikuussa, minkä jälkeen joukkueen peli hajosi, mistä sitten johtuikin. Ennemmin minä katson jatkossa HIFK:ssa Jereä kuin Sheddeniä.
 

Paukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi Jere minkä teit.

Ensinnäkin asiaan on kaksi puolta. Mielestäni koko peliä ei pitäisi pelata, joten siltä kantilta poisjääminen olisi edes hieman ymmärrettävää. Mutta Jeren tapauksessa ei ollut siitä kiinni. Siis protestoinnista pronssipeliä kohtaan.

Jere jäi siksi koska HÄNTÄ ei kiinostanut pelata. Jerellä oli "parempaa" tekemistä. SE ei ole hyväksyttävää. Ei tavallinen työmies voi jäädä pois töistä silloin kun huvittaa. Ja tässä tapauksessa Jere jäi pois töistä siksi kun ei kiinosta. Jerellä on kuitenkin velvollisuutensa niitä kohtaan, jotka hänen melko suuren palkan maksaa. Eli IFK:ta ja faneja kohtaan. Mielestäni tässä on fanien aliarviointiakin tapahtunut. Miltä joukkueesta tuntuisi jos fanit "jättäisivät" joukkueen?

Ja vielä on tietenkin vastuu itse joukkuetta vastaan. Hän on joukkueen kapteeni ja esimerkki muille. Tällainen esimerkki ei ole kertakaikkiaan hyväksyttävää.

Jere on ammattijääkiekkoilija mutta näilllä tempauksillaan hän kyllä kyseenalaistaa tuon statuksen. Mitä jatkon suhteen pitäsi tehdä. En tiedä, mutta kapteeniksi ei miehestä taida olla. Liekö edes jatkamaan joukkueessa.....
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Jere dokasi ja mokasi, mutta on vastuussa siitä vain HIFK-hockeylle, ei kaikenmaailman jatkoajan jeesustelijoille.
Näin juuri, Jere ei ole vastuussa siitä kenellekään muulle kuin työnantajalleen. Mutta työnantajan näkemykseen asiasta vaikuttavat varmasti myös ainakin muiden pelaajien, sponsoreiden ja ehkä jopa fanien mielipiteet. Jere on pelaaja, joka jakaa mielipiteitä myös omien keskuudessa - toisin sanoen siis ei mikään HMV - mutta mitään joukkuetta koossa pitävää voimaa on kapteenistamme vaikea löytää. Toki ajoittain Jere on tällä kaudellakin ollut todella hyvä, mutta valitettavasti törttöilyt tahrivat mainetta ja vieläkin enemmän heikentävät joukkuehenkeä.

Periaatteessa fanina minulle on aivan sama, mitä mies tekee kaukalon ulkopuolella, mutta en voi olla ajattelematta myös joukkueenjohtoa ja muita pelaajia. Joukkueenjohtohan se tässä varsinaisissa ongelmissa painii, toki niin Jerekin. Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta, eiks niin Jere? Toivottavasti näemme vieläkin Jeren kaukalossa iloisissa merkeissä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Analyytikko_ kirjoitti:
Eli, ainoa oikea ratkaisu silloin aikoinaan olisi ollut panna Jere pihalle silloisesta joukkueesta, ja katsoa mitä tapahtuu? Jättää siis mies kirjaimellisesti omilleen...

...Kerrot mielenkiintoisen tarinan Vellu Ketolasta, jossa toteat miehen itse kertoneen, että hänet olisi tullut jättää sinne katuojaan itse selviämään. Esitän sinulle vastakysymyksen: oletko 100% varma, että jos näin aikanaan olisi toimittu, että Vellu Ketola tänä päivänä enää eläisi, saatikka olisi koskaan päässyt esittämään kyseistä kommenttia? Vai saattoiko syynä miehen raitistumiseen olla joku muu seikka, esim. se että mies tajusi lopulta itse, että hänestä välitetään tjsp. Tunnut tuota lääketiedettä sen verran osaavan, niin vastaa vaikka mielellään latinan kieltä ja lääketieteen termistöä käyttäen.

Vellu Ketola jätettiin aikanaan oman onnensa nojaan, kun työnantaja siirsi hänet Rauman konttorin päälliköksi ja kehoitti etsimään muita hommia. Tällöin kaikkosivat myös ne kaikki "kaverit", jotka olivat siivestäneet kiekkolegendan kanssa. Olen jutellut Vellun kanssa noista ajoista ja hän kertoi miettineensä myös sitä toista vaihtoehtoa, se valinta olisi ollut helppo.

Alkoholisti tekee itse ratkaisunsa hoitoon hakeutumisesta, sitä ei voi kukaan muu tehdä. Tätä ratkaisua pitää tukea ja lähellä pitää olla sellaisia ihmisiä, jotka tukevat juoppoa tässä tilanteessa. Eli ei alkoholistia pidä yksin jättää, mutta ei häntä pidä myöskään jatkuvasti ymmärtää.

Jerelle on annettu jatkuvasti uusia ja uusia mahdollisuuksia ja häntä on varmasti tuettu. Nyt olisi aika asettaa todellinen pakote hoitaa itsensä kuntoon. Ja jollei Jere tätä käytä hyväkseen, hän juo itsensä hengiltä, eikä siinä voi kukaan auttaa.

En osaa latinaa eli tämä tuli ihan suomeksi.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hämmästyttävän paljon tämäkin asia kiinnostaa. Joudun rikkomaan yhden periaatteistani, ja tulen tänne kertomaan että minua ei kiinnosta.

Pronssipeli ei kiinnosta, eikä myöskään kuka sen jätti milläkin syyllä väliin. Edellinen pronssipelikään ei kiinnostanut, vaikka maksettu lippu sinne olisi ollut.

Onhan tämä taas varmasti kaikille paikka nostaa itseään muiden yläpuolelle, mutta ihmetyttää kenelle tämä oikeasti on uutinen? Jere ei pelannut pronssista viimeksikään, vaikka peli oli kotona. Miksi sitten lähtisi Ouluun asti siitä pelaamaan?

Toivotaan että Jerellä on ehjä kesä, ja ensi kaudella taas luutii takalinjoilla.
 

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
Pronssimatsi ei kiinnosta ketään!

Joo kyllä se on nyt nähty että kyseinen matsi ei kiinnosta ketään. Sen voin sanoa, että en Karalahden poisjääntiä ryhdy puolustelemaan mutta ymmärrän sen.

Karalahti on voittajatyyppi ja haluaa pelkästään voittaa. Pronssipeli on hävinneiden lohdutusottelu ja tälläiset matsit eivät todellisia voittajia kiinnosta.

Jos ajatellaan nyt vaikka näin: Jos pelaaminen ei kiinnosta, niin mitä järkeä on lähteä pelaamaan puolivaloilla jonnekkin vitun ouluun?!
Ne pelatkoon joita se oikeasti kiinnostaa!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
scholl kirjoitti:
Miksi ihmisten pitää alkaa toimimaan moraalinvartijoina? Jos George Best, Gazza, Matti Nykänen, Räikkönen ja Karalahti tahtovat keitottaa itsensä loppuun saakka niin por favor. Jokainen valitsee sen, minkä tien kulkee.

Niin no kumpi se on parempi. Seurata välinpitämättömänä vierestä, kun joku ryyppää itsensä hengiltä ennenaikaisesti ja pilaa oman ammattilaisuransa. Vai ojentaa auttava käsi, kun vielä on mahdollista ja auttaa ihmistä laittamaan oma elämä ja ura kondikseen.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Näitähän on hauska lukea. Toiset puolustavat Jereä ja toiset haukkuvat. Näinhän sen kuulukin mennä, jotta saadaan aikaan 77-sivua paskaa.

Tosiaan toinen puoli ihannoi kaikkea mitä Jere tekee ja vain Jere on kuningas, joukkue tulee sitten vasta tämän jälkeen. Sääli heitä kohtaan, koska Jerekin lopettaa uransa ennemmin tai myöhemmin. Mitä nämä glooryhuntterit sitten kannustavat? Eivät ainakaan hifkiä, koska eihän Jere siellä pelaa. Aika legendaarisen homoeroottista porukkaa.

Toista puolta minä taas kunnioitan. Eli niitä jotka tuomitsevat Jere The äijän tekemiset tai tekemättäjättämiset. Näille merkkaa vain ja ainoastaan HIFK, ei siinä pelaavat yksilöt.

Itsellenikin Tappara merkitsee enemmän, kuin yksilöt siinä. Teppo, Ville, Janne, Marja, Juti, Löki... jne. eivät ole minulle mitään ilman Tapparaa ja eivät koskaan mene Tapparan ohi.

Proud to be a part of paska
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
bwo kirjoitti:
Sori pilkkujen puute. Olen ulkomailla.

Karalahti on lahinna rassukka.

Olen jatkuvasti ulkomailla ja ääkköset opettaa. Olet oikessa kirjoituksessasi.

Mielestäni näin pitkänlinjan HIFK:n kannattajana Jeren ura on ohi HIFK:sa. Ehkä jotain sovitaan Jeren ja Hallituksen välillä, jotain, jota rivifani ei ole todistamassa, mutta Jeren ura pelajaana HIFK:ssa on todella ohi. Olen surullinen, että se kävi näin. Jeren HIFK uran olisi soinut loppuvan muulla tavalla kuin tällä tavalla. Toivottavasti Jere jatkaa uraansa vielä jossain muualla, vuosia ei ole edessä montaa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
IFK_Helsinki kirjoitti:
Karalahti on voittajatyyppi ja haluaa pelkästään voittaa. Pronssipeli on hävinneiden lohdutusottelu ja tälläiset matsit eivät todellisia voittajia kiinnosta.

En tunnista Karalahdesta voittajatyyppiä, mutta olet oikeassa, ettei nuo pelit juuri valtaosaa pelaajista nappaa. Ja juuri siksi etteivät ne pronssipelit nappaa, mutta on silti pakko pelata, kapteeni Karalahteen tuskin suhtaudutaan joukkueen sisällä samalla tavalla kuin esimerkissäsi. Jere on jo iso poika, eikä mikään vauva.

Ja nimim. Maaginen mailavirtuoosi. Ei tässä Jeren hengestä voi olla huolissaan kun todella hysteeriset ihmiset. Vetääkö kuppia ja kuinka paljon on sinänsä yhdentekevää tässä casessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös