Beagle Boy kirjoitti:
Mä en oikeesti tajua mikä ongelman sä sait tästä rakennettua.
Helminen on Mr. Ilves ja Karalahti Mr. HIFK, noin karkeasti ajeteltuna. He ovat ne kaverit jotka tulevat valtaosalle ensinmäisenä mieleen kun puhutaan näistä joukkueista.
Kerro nyt minulle miten se vaikuttaa tähän asetteluun, että Helminen on pelannut liigassa kun Jere opetteli lukemaan?
No tässä sinulle rautalankaa, sinä sanoit näin:
"Pointti tuossa vertauksessa oli se, että melkein kaikissa työyhteisöissä on joku joka saa anteeksi enemmän kuin muut."
Tästä olen samaa mieltä, että tätä tapahtuu ja hyväksyn sen. Kuitenkin kysymys on siitä,
onko Jere Karalahti sellainen joka ansaitsisi tämmöisen kohtelun
tällä hetkellä.
Ja se pointti tässä asettelussa Raipe versus Jere - jonka sinä itse otit esille - on siinä, että jos Raipe olisi jäänyt pois pronssipelistä viime keväänä, niin tottakai se olisi annettu anteeksi koska hän on "ansainnut" sen pitkän uran kunniaksi (hence viittaus Helminen on pelannut liigassa kun Jere opetteli lukemaan). Sitäpaitsi olisi vaikea kuvitella tilannetta, että Raipe jäisi pois pronssipelistä ilman että seuranjohto tietäisi missä toinen huitelee, mutta tämähän on spekulointia...
Itse arvostan HIFK:ta perinteikkänä seurana, mutta minusta on noloa jos jotain Jere Karalahtea puhutellaan samassa lauseessa Mr. HIFKna siinä missä Raipe on itseoikeutetusti oman seuransa Mr. Ilves.
Ehkä selkein ero näissä kahdessa skenariossa on se, että toisen numero jäädytetään ja toisen ei.