Jere Karalahti, IFK ikoni!

• 990 101
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.

Callahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sunnuntaina

Jeren kohtalo ratkeaakin sunnuntaina kun IFK:n hallitus kokoontuu. Päätös piti tehdä tänään ??? Onkohan hallituksessa tullut erimielisyyttä ?????

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Jos Francis on selkeästi eri mieltä päätöksestä, ja Jere saa kenkää, on hallitus jyrätty.

Mutta näinhän ei tule käymään, koska tässä tapauksessa kaikki ovat yhtä mieltä. Hallitus antaa "itsensä tulla jyrätyksi" vain siinä tapauksessa, että Francis haluaa Jeren pitää.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Callahan kirjoitti:
Jeren kohtalo ratkeaakin sunnuntaina kun IFK:n hallitus kokoontuu. Päätös piti tehdä tänään ??? Onkohan hallituksessa tullut erimielisyyttä ?????

Miksi tänään, Francishan on edelleen Ruotsissa.

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Mitä on oikeasti tapahtunut?

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös 'organisaatio' viime keväänä pronssi-jupakkaa käsitellessään todennut suunnilleen seuraavaa: 'Kun sopimusta tehtiin, niin tiedettiin ns. lieveilmiöt, mitä Jere tuo mukanaan omalla käytöksellään. Näitä varten sopimukseen rustattiin tiettyjä pykäliä. Eikä katoaminen / myöhästyminen ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Nämä asiat tulee kaupan yhteydessä kylkiäisinä ja niiden kanssa on elettävä'. Näin taisi pikku-don eli Pentti kertoilla.

Mahdollisen Jeren ulkoistamisen tapahtuessa jää kyllä ainakin minun vierailut Nordikselle ainakin tältä kaudelta. Mitäpä siellä olisi enää muuta kuin bisse ja viuhkatytöt. Ei paljoa korhoset ja niskalat sytytä. Kyllä se on, joidenkin mielestä valitettavasti, niin, että tällä hetkellä HIFK=JERE ja JERE=HIFK. Eikä noita seurauskollisia tyyppejä suomesta kovin paljoa löydy. Jere, Kibe, Raipe ja Eepi tulee nyt ainoina mieleen. Näin sitten uskollisuus palkitaan näinä hirsojen aikoina. Olisi tietenkin kaikkien kannalta parasta, että näitä episodeja ei tapahtuisi tai ei tulisi tapahtumaan, mutta kaikkein tärkeimmät näytöt annetaan kuitenkin kaukalossa ja pukukopissa tosi matsien ollessa kyseessä.

Aika paha sammakko oli Mobergin suusta tuo organisaatio läppä. Minun, ja varmaankin monen muunkin mielestä organisaatioon nimeltä HIFK kuuluu tietenkin hallitus, mutta myös valmentajat, pelaajat ja kaikkein tärkeimpänä me Fanit, jotka periaatteessa koko paletin rahoitamme (unohtamatta sponsoreita).

Tuli vähän sekavaa juttua mutta olkoon. Eiköhän asia kuitenkin tullut selväksi: JEREÄ EI VOI EIKÄ SAA POTKIA PIHALLE! JEREN PELAAMINEN ON HYVÄKSI KAIKILLE; SUOMEN JÄÄKIEKOLLE, HIFKILLE JA ENNEN KAIKKEA MEILLE LIPUNMAKSAJILLE!

Lisäys: Vois kyllä penttikin miettiä vähän tarkemmin sanomisiaan. Periaatteessahan kukaan ei ole tietenkään korvaamaton, mutta miten on käytännössä. Mistä löytyy näiilä resursseilla kotimainen (tai edes ulkomainen) NHL-tason right-puolen pakki, joka on joukkueellemme elintärkeä ylivoimalla, alivoimalla ja tasaviisikoin. Nyt pentti järki konulasin ja mallun sijasta kauniiseen käteen ja tee ainoa oikea päätös!

Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MoBi kirjoitti:
Saako kausikortista rahat takaisin mikäli Jere poistetaan rosterista? Kuluttaja-asiamieheltä asiaa voisi jo tiedustella ennakkoon. Ilman Jereä Hifk:n minulle toimittama tuote poikkeaisi olennaisesti ostamastani.

Tottakai saa. Suuressakin maailmassa rahat palautetaan, jos suosikkipelaaja kaupataan jonnekin, hän loukkaantuu tai saa fudut kuten tässäkin tapauksessa. Miten et tätä tiennyt?

nikozwan

Jäsen
Harmi sinänsä, että kyseessä on juuri Jere joka myöhästyi laivasta. Asiaa olisi tuskin mainittu edes missään mediassa jos kyse olisi joku Pertti Peruspelaaja. Harvalla sm-liiga pelurilla on kuitenkaan takana näin "värikästä" päihdehistoriaa kuin Karalahdella. Heti porukka olettaa, että mies on ollut umpikännissä hunningolla, mutta ainakin itse toivon että kyseessä on ns. inhimillinen erehdys. Vaikkei Jere olisikaan enää ihan takavuosien veroinen pelaaja, niin kyllä mies on silti sekä faneille että HIFK:lle tärkeä mies. Jäällä ja sen ulkopuolella.

So keep your head up :)

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On käsittämätöntä "sinisilmäisyyttä" ja lapsellisuutta olettaa, että kyse ei olisi ryyppäämisestä, tai muiden päihdyttävien aineiden käytöstä. Jos kyse olisi jostain muusta (esim. pommiin nukkumisesta), niin ratkaisu olisi tehty ajat sitten ja Jere olisi lennätetty Ruotsiin.

Toinen asia, mikä minua ihmetyttää, on nämä "muka fanit", jotka täällä uhoavat, ettei mennä peleihin, jos Jere saa kenkää. Jos Raope saa ansaitusti Ipasta kenkää, niin minä menen edelleenkin peleihin. Ansaituksi syyksi näkisin esim. pelitason putoaminen sellaiselle tasolle, ettei kuulu joukkueeseen, tai sitten Jeremäinen seuraa ja muita pelaajia halventava käytös.

Itselläni on työvuosia suunnilleen niin paljon, kuin Jerellä ikää, mutta silti en ole kertaakaan jäänyt pois töistä ryyppäämisen seurauksena. Silti olen elämässäni ottanut varmaan yhtä monta känniä, kuin Jerekin, mutta en tee sitä silloin (perskänniä), kun seuraava päivä on työpäivä.

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jere saa varmasti jatkaa Hifk:ssa! Me emme tietenkään tiedä kaikkia asioita, mutta jos totuus on hiemankin sellainen kuin aavistellaan niin Jeren juomareissut pari kertaa kaudessa tullaan hyväksymään. Asiaan kuuluu että häntä moititaan ja tapahtunutta paheksutaan julkisesti, mutta sellaista heppua ei Hifk:nkaan hallituksessa tai valmennuksessa istu joka uskaltaisi antaa Jerelle kenkää tässä vaiheessa kautta!

Olen henk koht sitä mieltä että antaa Jeren pelata, en usko hänen törmäilyjen kannustavan ketään junnua juopottelemaan! Mikäli hänen poissaolot rassaa joukkuehenkeä, asia on hieman erilainen.Silloin varmasti pitää reagoida, en tosin usko minkään rahasanktionkaan estävän tulevaisuuden poissaoloja! Kyseessä on sairaus, ei siis oma päätös hölmöillä!

SM-liiga tarvitsee jokaisen väriläiskän, Jeren tyyppisiä on liigassa liian vähän. Hifk:hon takas ja liiga käyntiin!

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Shamaani kirjoitti:
Aika paha sammakko oli Mobergin suusta tuo organisaatio läppä. Minun, ja varmaankin monen muunkin mielestä organisaatioon nimeltä HIFK kuuluu tietenkin hallitus, mutta myös valmentajat, pelaajat ja kaikkein tärkeimpänä me Fanit, jotka periaatteessa koko paletin rahoitamme (unohtamatta sponsoreita).

Ihan asiaahan se Fränkki puhui.Yksikään pelaaja ei ole HIFK-organisaatiota suurempi.Olisi voinut kyllä tarkentaa organisaatio-määritelmää,mutta eiköhän hän joukkuetta tarkoita.HIFK on ollut olemassa noin 100 vuotta ennen Jereä ja jatkanee olemassaoloaan vielä senkin jälkeen,kun Jere on mullan alla nukkumassa.HIFK on perinteikäs seura,jonka historiaan toki on aina kuulunut vauhtia ja väriä.Mutta Jere kuuluu toki nyky-HIFK:hon hyvinkin kiinteästi.

Ja mitä tulee tohon "me fanit olemme organisaation tärkein lenkki"-läppään,niin enpä voisi juuri enempää eri mieltä olla.Onhan meillä toki oma roolimme,mutta minkäänlaista vastuuta siihen rooliin ei kuulu.Muilla organisaation osa-alueilla sen sijaan on jonkinlaiset velvoitteet.Kyllä ne palkat saadaan ainakin kuluvalla kaudella maksettua,vaikka katsomossa istuisi 1500 henkeä.Seuraava kausi onkin sitten jo kinkkisempi.Mutta suurin tulonlähde taitaa olla erilaiset yhteistyösopimukset.Enkä usko,että tonnikaupalla jää jengiä himaan,jos Jerelle nyt fudut annettaisiin.Pari peliä voi olla poissa katsomosta jonkinasteisena protestina,mutta suurimmalla osalla veri vetää hallille joka tapauksessa.Varsinkin tässä tapauksessa,kun Jere on itse oman soppansa keittänyt.Ei seuraa voi kyllä varsinaisesti syyttää mistään,jos Jereä ei jatkossa HIFK:ssa nähdä.

Uskon toki,että "järki" voittaa ja tässä tilanteessa,mikä nyt vallitsee (pelaajat telakalla,uudet koutsit,ulkkarikiintiö täynnä jne.) Jere saa nuhteet ja maksaa fyffet ja saa sen vikan varoituksen.

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Artsi kirjoitti:
On käsittämätöntä "sinisilmäisyyttä" ja lapsellisuutta olettaa, että kyse ei olisi ryyppäämisestä, tai muiden päihdyttävien aineiden käytöstä. Jos kyse olisi jostain muusta (esim. pommiin nukkumisesta), niin ratkaisu olisi tehty ajat sitten ja Jere olisi lennätetty Ruotsiin.

Toinen asia, mikä minua ihmetyttää, on nämä "muka fanit", jotka täällä uhoavat, ettei mennä peleihin, jos Jere saa kenkää. Jos Raope saa ansaitusti Ipasta kenkää, niin minä menen edelleenkin peleihin. Ansaituksi syyksi näkisin esim. pelitason putoaminen sellaiselle tasolle, ettei kuulu joukkueeseen, tai sitten Jeremäinen seuraa ja muita pelaajia halventava käytös.

Itselläni on työvuosia suunnilleen niin paljon, kuin Jerellä ikää, mutta silti en ole kertaakaan jäänyt pois töistä ryyppäämisen seurauksena. Silti olen elämässäni ottanut varmaan yhtä monta känniä, kuin Jerekin, mutta en tee sitä silloin (perskänniä), kun seuraava päivä on työpäivä.

Vaikka oletkin kaltaisesi pyhimys, niin ei pitäisi tulla kysenalaistamaan toisten faniutta (outo sana). Tää on mun IFK ja jollain muulla se on hieman toinen. Myös sinä voit pitää haluamasi ipan mutta älä tule muiden faniutta sanomaan lapsellisesksi. Itse olen ollut pois töistä / myöhästynyt sekä brenkun takia että laiskuuttani ihan muuten vaan. Silti olen ollut aina pidetty ja ahkera työntekijä muiden silmissä. Joskus olen vaan hakenut saikkua kun ei ole huvittanut. Olenko siis huono ihminen ja oikeutettu potkuihin vaikka olen aina kaikki työtehtävät hoitanut hyvin ja kunnialla aikataulun mukaisesti loppuun?

No niin...aika sitten tässäkin ketjussa siirtyä normaaliin päiväjärjestykseen. Provoilu, nimileikittelyt ja muut mukahauskuudet tästä ketjustakin pois. Tässä ketjussa keskustellaan Jere Karalahdesta, Vapaassa keskustelussa voi tästä eteenpäin jatkaa keskustelua alkoholismista, sen toteamisesta ja sen hoitomuodoista.

Moderaattorit

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Voimahaleja ja kestämistä organisatiolle ja Jerelle! No vakavasti ottaen alkoholismi/päihderiipuvuus on vakava sairaus jota jatkuva ymmärtäminen ja päänsilittäminen vain pahentaa, jos henkilö ei itse tajua olevansa sairas ja tee jotain parantuakseen.

Eikö heppu joka häviää säännöllisesti pari kertaa vuodessa häviää duunipaikalta käyttämään päihteitä ole sitten sairas? Jaa ei vai, normaali kaveri jolla unohtuu vaan muu kun päihteet astuu kuvaan? Jaa näkeehän sen Nykäsen Matista, voitti viinan juonnin ohella pari kourallista olympiakultamitalleja ja nykyäänkin on niin terveennäköinen keski-ikäinen että voisi käyttää Valion mainoksessa.No eipä ole mun ongelma ratkoa tätä pähkinää, matseissa käyn tai olen käymättä siitä huolimatta pelaako Jere siellä vai ei, kokonaisuus ratkaisee.

Suosikkijoukkue
HIFK
Shamaani kirjoitti:
Jere, Kibe, Raipe ja Eepi tulee nyt ainoina mieleen.
Eepi? Löysä-Hämäläistä ei voi laittaa samalle viivalle, vaikka eräänlainen Lukko-ikoni onkin ja liigapelien ennätysmies. Ehtihän tuo nimittäin narreissa piipahtaa jonkin aikaa, kun ei paremmasta tiennyt.

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Shamaani kirjoitti:
Itse olen ollut pois töistä / myöhästynyt sekä brenkun takia että laiskuuttani ihan muuten vaan. Silti olen ollut aina pidetty ja ahkera työntekijä muiden silmissä. Joskus olen vaan hakenut saikkua kun ei ole huvittanut. Olenko siis huono ihminen
Olet. Aikuinen ihminen joka toistuvasti myöhästelee töistä niinkin huonon syyn takia kuin viina tai hakee saikkua "koska mua ei huvita" on huono ihminen. Olisi varmaan vitun siistiä olla pomo sellaisille ihmisille jotka tulevat töihin sillon kun saattuu huvittamaan. Tämä on täysin offtopic, mutta mielestäni sellasille ihmisille jotka ovat toistuvasti sairaana pitäisi voida antaa potkut helpommin. Jos ei kroppa/psyyke kestä hommia niin vaihdetaan miestä!
Tämä oli vaan minun mielipiteeni. Jere saa näistä syistä tapahtuvat poissaolot anteeksi koska on parempi kuin moni muu.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Shamaani kirjoitti:
Joskus olen vaan hakenut saikkua kun ei ole huvittanut. Olenko siis huono ihminen ja oikeutettu potkuihin vaikka olen aina kaikki työtehtävät hoitanut hyvin ja kunnialla aikataulun mukaisesti loppuun?
Olet. Vaikka erilaisissa sopimuksissa on tottakai aikataulut ja vaikka sinä työntekijänä olisit aikatauluista tietoinen, niin ei se anna edes moraalista oikeutta viettää omaa lomaa työnantajan kustannuksella. Esim. sinun tapauksessa työnantajalla voisi olla sinulle jotain muuta käyttöä ja ellei työnantaja olisi tuonut tätä esiin, niin voisit ihan itse ehdottaa esim. jotain kehitysprojektia tai vaikka vessan siivousta. Parempi jälkimmäinenkin kuin pettää tämänhetkinen elämäsi rahoittaja. Umpirehellinen toiminta on paitsi reilua, niin voi maksaa hedelmää esim. siinä tilanteessa, kun käydään YT-neuvotteluita tai mietitään, että kenet nostetaan siihen tai siihen vastuullisen hommaan. Älä aliarvioi pomoasi. Vaikka hän ei sanoisi, että epäilee saikkusi syytä, niin ei se tarkoita etteikö hänellä olisi joku käsitys siitä.

Jere on kaikista suunnista kuultujen mukaan nyt fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan. Tuosta kunnosta hänelle maksetaan. Vaikka Nordic Trophy on harjoitusturnaus, niin rahallisesti siihen osallistuminen ja siinä menestyminen ei ole merkityksetöntä edes HIFK:lle. Eikös siitä voitosta saanut ihan noteerattavan summan? Vaikka Jere mahtuisi krapulassakin monen seuran kokoonpanoon, niin hänelle maksetaan paljon enemmästä kuin kokoonpanoon mahtumisesta.

Paha laukoa nyt mitään mielipidettä suuntaan tai toiseen. HIFK on kakkaa ja toivon teille kaikkea harmia :), mutta toisaalta liiga tarvitsee väriä. En edes yritä viisastella että olisko Jeren potkut lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä huono tai hyvä ratkaisu HIFK:n kannalta, mutta toivottavasti jatkaa edes Suomessa.

Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
J-Ko kirjoitti:
Tämä on täysin offtopic, mutta mielestäni sellasille ihmisille jotka ovat toistuvasti sairaana pitäisi voida antaa potkut helpommin. Jos ei kroppa/psyyke kestä hommia niin vaihdetaan miestä!
Tämä oli vaan minun mielipiteeni. Jere saa näistä syistä tapahtuvat poissaolot anteeksi koska on parempi kuin moni muu.

Huh, huh! Eli tahdot siis että entistä enemmän populaa vetää lonkkaa himassa päivärahoista nauttien, veronmaksajien kustannuksella.

Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Mutta näinhän ei tule käymään, koska tässä tapauksessa kaikki ovat yhtä mieltä. Hallitus antaa "itsensä tulla jyrätyksi" vain siinä tapauksessa, että Francis haluaa Jeren pitää.

Eli toisinsanoen hallitus on päättänyt antaa Jerelle fudut.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
pernaveikko kirjoitti:
Hesarin mukaan hallitus kokoontuu tänään.

Ja maikkarin sivujen mukaan Hallitus kokoontuisi sunnuntaina, eli mukavasti brunssille sulattelemaan päätöstä.

Saas nähdä kumpi näistä jääkiekkoilujournalismnin totuudentorvista osuu oikeaan. Jos HBL vihjaisi jotain päivää niin voisi vaikka pitää paikkansa...

takatolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
13 § Kaikki Suomen laissa kielletty toiminta on kiellettyä. Tekijänoikeudella suojatun materiaalin jakamisesta, perättömien syytöksien esittämisestä ja julkisesta herjauksesta tullaan käyttäjiä rankaisemaan ankarasti. Tekijänoikeudet koskevat myös medioiden artikkeleita ja muuta materiaalia sekä niiden julkaisemista keskustelupalstalla - älä siis kopioi, vaan linkitä.

takatolppa kuittaa itselleen varoituksen sääntöjenvastaisesta kopioinnista.

Moderaattorit

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Päivän aamulehdessä annetaan ymmärtää että Kimmo Heino on ratkaisevassa osassa.Moberg on Jeren jatkon kannalla ja Tuohimaa vastaan.
Jos Jere jatkaa niin tuntuvat sakot ja hoitoon ohjaus on ohjelmassa.
Loppuun Frank toteaa että kaikki ratkaisut ovat huonoja ja on siinä mielestäni täysin oikeassa.

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Eli Pentti ottaa jo hieman takaisin. "Asiat ovat jo nyt vääristyneet", case closed Jere jatkaa ja näillä mennään. Alkais jo pelit ni saatais ruletti pyörimään. Sen verran suoraselkäinen äijä Jorma on et eiköhän se kerro minkä takia näin tapahtui ni ei tartte täällä enää spekuloida.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Shamaani kirjoitti:
Eikä noita seurauskollisia tyyppejä suomesta kovin paljoa löydy. Jere, Kibe, Raipe ja Eepi tulee nyt ainoina mieleen.

Ihan pakko puuttua tuohon listaan, olkoon kuinka hätäisesti kasattu tahansa.

Kuka pelaaja löytyy SM-liigan kaikien aikojen pistepörssissä tällä hetkellä sijalta neljä? Mies pelaa edelleen SM-Liigassa ja on saavutuksiensa puolesta enemmän oikeutettu tuohon listaan kuin kaksikko Jere tai Kibe.

Jos rehellisiä ollaan, Suomesta löytyy tasan kaksi seurauskollista ikonia, jotka vielä pelaavat. Toinen on Raipe ja toinen on Ojasen Janne. Nuo muut ovatkin sitten monta luistimen vetoa vielä jäljessä. Olkoot muut kuinka rakkaita seurojensa kannattajille.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.