Jere Karalahti, IFK ikoni!

  • 987 233
  • 3 929
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hetfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kopioimalla, vaan näin:

http://www.hifk.fi/news/files/495.html

13 § Kaikki Suomen laissa kielletty toiminta on kiellettyä. Tekijänoikeudella suojatun materiaalin jakamisesta, perättömien syytöksien esittämisestä ja julkisesta herjauksesta tullaan käyttäjiä rankaisemaan ankarasti. Tekijänoikeudet koskevat myös medioiden artikkeleita ja muuta materiaalia sekä niiden julkaisemista keskustelupalstalla - älä siis kopioi, vaan linkitä.

Hetfield kuittaa tästä itselleen varoituksen
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Shamaani kirjoitti:
Vielää yks off topic: Tällä esimerkillä, minkä aikaisemmin kirjoitin, tarkoitin sitä, että kun hoitaa kunnolla hommansa, voi ottaa vähän lunkimmin joskus. Ja 99% saikuista, mitä oon väärin perustein ottanut, johtuu siitä, että pieniä lapsiamme kotona hoitava vaimoni tai toinen lapsistani on ollut kipeä. Hänellä ei ole sairaslomaa, vaan vaikka puolikuolleena olisi kotihoidontuella lapset hoidettava. Enkä itse saisi sillä perusteella saikkua, että vaimoni on sairas ja lapset kotona. Tai lapsi sairas ja vaimo kotona.

Ja eiköhän veronmaksajille tule kalliimaksi kotona rötväilevät ja sairaseläkkeellä (toki sairaseläkkeelle kaikki joille se kuuluu, vaikka löysemminkin perustein kuin tällä hetkellä) olevat, kuin töistä sairaslomalla olevat? Eihän valtio firmoille maksaa parin päivän saikusta tulevia kuluja. Näistä parin päivän saikuista kärsivät suunnattomasti osakkeenomistajat ja optioilla kituuttavat duunareita ajattelevat johtajat. Menee muutama sentin kymmenys optio pienemmäksi.

Ensinnäkin.. Sinä saat tuolla perusteella sairaslomaa. Siihen ei tarvitse mennä valittamaan selkäkipuja, eikä muitakaan perinteisiä. Kuten aiemmin sanoit, kun tekee työnsä hyvin voi silloin tällöin ottaa "omaa lomaa", ellei huvita. Olisiko oikein jos työntantajasi jättäisi joskus palkan maksamatta, ellei häntä vain huvita?
Kyllä Jere kuitenkin taitaa jatkaa viimeisen varoituksen kera ja hyvä näin.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Shamaani kirjoitti:
Koffin antamat lausunnot herättävät myös hieman hilpeyttä. Kumpikohan tavallisen bissen juojan kannalta laskee kyseessä olevan lafkan imagoa enemmän: Jeren myöhästyminen laivasta vaiko kokonaisen Porin tehtaan alasajo ja muutaman sadan henkilön potkut? Pientä kaksinaismoralismia heidän lausunnoissaan.

Niin, jos yritys joutuu saneeraamaan se ei saa enää yrittää parantaa imagoaan millään muulla tavalla? Nythän Koffille nimenomaan on tärkeää imagon parantaminen. Sitä paitsi minun silmissä ei ainakaan irtisanomiset laske firman imagoa yhtään.

Voisihan se olla ihan viihdyttävää, jos Jere saisi potkut. Ja jos joku epäilee, niin ei en halua häntä Espooseen, jos saa potkut. Jerestä on kyllä äijjyys kaukana. Osaisi edes myöntää virheensä. Viime keväänäkin hirveät selittelyt pronssiottelu/maajoukkue kuviossa. Nyt vois kerrankin sanoo julkisesti, että "Mogasin, hirtti ryyppy kiinni ja näin ei tule käymään jatkossa". Toisaalta turhaa spekulointia Jere tuskin myöntää virheitänsä ja vielä varmemmin ei saa potkuja.
 

bull

Jäsen
Hetfield kirjoitti:
IFK:n tiedote...

Tosissaan ollaan, en muista että Karalahti olisi ennen hyllytetty harjoituksista? Mutta hyvä asia on, että Karalahti on sivussa. Saa miettiä (taas) asiaa ja ehkä tajuaa vakavuuden kun on hyllytettynä. Luulen, että mies jatkaa mutta sanktioiden/hoitojen kanssa.

Toivotaan vaan, että ei ratkea nyt hyllytettynä... Jos näin tekee, niin saakoon mennä puolestani!
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Hetfield kirjoitti:
TAPAUS KARALAHTI

HIFK TIEDOTTAA 25.8.2006



HIFK:n puolustaja Jere Karalahti ei toistaiseksi harjoittele IFK:n liigajoukkueen mukana. IFK:n hallitus ja valmennusjohto kokoontuvat alkuviikosta päättämään miten asiassa edetään.
Hallitus ja valmennusjohto haluavat kuulla myös Karalahtea ja tiedotamme tilanteesta lisää kun kaikki osapuolet ovat asian yhdessä käsitelleet.


OY HIFK-HOCKEY AB


Eli näytetään Jerelle, että nyt ollaan tosissaan, eikä sooloilulle ole enää tilaa. Ja pelit jatkuu HIFKissä. Näin toivon enemmän kuin mitään muuta, ja uskon.

Nyrkkiä leukaperiin sivuilla oli huhu, että Jeren agentti ollut yhteydessä Ruotsiin ja Sveitsiin. Tiedä häntä sitten...?
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
fiftyeight kirjoitti:
Uuge snickers.fi -suivuilla:
"Maljan tyhjentymisen ohella on tapahtunut täyttymistäkin, joten yhteisen sävelen etsimisessä menee varmasti muutama päivä."

Sen tarkemmin asiaa tuntematta, voi muistella kyllä kuinka IFK on saman aiheen takia joutunut joskus ennenkin pelimiehen siirtämään sivuun. Hakki sai aikoinaan mennä, kun treenit eivät kiinnostaneet tai niissä oli krapuloissaan. Siksi aivan mahdoton ihme ei olisi, jos Jerelle ovea näytettäisiin.

Vallitsevassa tilanteessa kuitenkin Francisin sanomisella on sen verran suuri painoarvo, että hallitus voi jättäytyä Bobin mielipiteen taakse, oli se kumpi hyvänsä. Ei se olisi kovin hyvä juttu, jos tässä vaiheessa kautta jäätäisiin vielä ilman valmentajaa. Btw. Aravirran kaudella Ara olisi heittänyt Jeren pihalle, silloin hallitus ei ja se jäi Araa kaivelemaan.

Jos/kun Jere saa jatkaa, olisi se voitto kaikille.


Niin edelleen pelillisesti Jeren menettäminen romuttaisi viimeisetkin toivon rippeet menestyksestä. Sopimukseen vaan kovat sakot eikä mitään pikku ylinopeussakkoja, ei se Jere katoa tärkeistä peleistä. Edelleenkin pitäisin noin kovan tähden joukkueessa vaikka hieman omalla oikeudellaan toimiikiin kesän höntsäpeleissä ja pronssipelissä.

Ja tuo keskustelu Jeren viinankäytöstä, Jere on henkilö joka ryypätessään vetää koko vkl:n putken jolloin media saa siitä vihiä ja niitä kertoja on pari kertaa vuodessa, ei huipputasolla jääkiekkoa voi pelata jos ryyppää koko aika. Ja nyt mies tuntuu olevan vielä timmissä kunnossa eli terassikausikin on tainnut olla aika lyhyt. 2 päivässä treenit pelit, palauttavat ja valmistavat treenit peleihin jne, toki pelipäivänä ei ole kaksia treenejä. Enemmänkin huolettaa miten uran jälkeen, mutta se ei taas liity tähän ketjuun.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Dhearted kirjoitti:
Niin, jos yritys joutuu saneeraamaan se ei saa enää yrittää parantaa imagoaan millään muulla tavalla? Nythän Koffille nimenomaan on tärkeää imagon parantaminen. Sitä paitsi minun silmissä ei ainakaan irtisanomiset laske firman imagoa yhtään.

Siis irtisanomiset vaan nostaa mielestäsi yrityksen imagoa, vaikka ei tuoteta edes tappiota? Ymmärsinkö oikein? Juu, ei vaarin housut :).

Ja milloin yritys 'joutuu' saneeraamaan. Tavoitellaan vaan maksimaalisia voittoja työntekijöiden kustannuksella. Kun mikään ei enään riitä.
 

pzq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , LIVERPOOL ja JARKKO RUUTU
Ei kopioimalla, vaan näin:

http://www.hifk.fi/news/files/495.html

13 § Kaikki Suomen laissa kielletty toiminta on kiellettyä. Tekijänoikeudella suojatun materiaalin jakamisesta, perättömien syytöksien esittämisestä ja julkisesta herjauksesta tullaan käyttäjiä rankaisemaan ankarasti. Tekijänoikeudet koskevat myös medioiden artikkeleita ja muuta materiaalia sekä niiden julkaisemista keskustelupalstalla - älä siis kopioi, vaan linkitä.

pzg kuittaa tästä itselleen varoituksen

Täytyy tässä kohtaa rauhoitella itseään sillä, ettei Jeren ja Sheddenin välit taida olla ihan parhaasta päästä...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Tagas Turgus?

Tänne vaan, Jergo. Meillä on kosteata pidellyt myös. Eikä siitä sanktioida kun pakasteviralla seurassa.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Shamaani kirjoitti:
Siis irtisanomiset vaan nostaa mielestäsi yrityksen imagoa, vaikka ei tuoteta edes tappiota? Ymmärsinkö oikein? Juu, ei vaarin housut :).

Ja milloin yritys 'joutuu' saneeraamaan. Tavoitellaan vaan maksimaalisia voittoja työntekijöiden kustannuksella. Kun mikään ei enään riitä.

Sanoin että minun silmissäni ei tiputa imagoa.

Noh, jos sinä voit pitää työnantajan kustannuksella omaa lomaa, niin eikös tämä sinun logiikalla ole sama toimi työnantajan puolelta? Hakea huvikseen saikkua tai potkia jengiä huvikseen pihalle. Tai niinhän nuo duunarit usein irtisanomiset näkee.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Bud kirjoitti:
Ensinnäkin.. Sinä saat tuolla perusteella sairaslomaa. Siihen ei tarvitse mennä valittamaan selkäkipuja, eikä muitakaan perinteisiä.


Ei muuten saa. Jos toinen vanhemmista on kotona, terveenä tai ei, niin toinen ei palkallista vapaata lapsen hoitoon saa. Samoin jos lapsi on sairaalassa, niin et saa palkallista vapaata koska sairaalassa on hoito talon puolesta. Kumminkin jos kyseessä on vaikkapa 2v lapsi, niin onhan siellä oltava mukana.

Ei liity Karalahteen, tai joo liittyy kun onhan hänelläkin lapsi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

pzq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , LIVERPOOL ja JARKKO RUUTU
Pressiboxi kirjoitti:
Tänne vaan, Jergo. Meillä on kosteata pidellyt myös. Eikä siitä sanktioida kun pakasteviralla seurassa.

Äänesi suunta on kyllä selkeä. Sisältö vain epämääräinen.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
pzq kirjoitti:
Äänesi suunta on kyllä selkeä. Sisältö vain epämääräinen.

Karalahdella on ottajia varmasti alkuviikosta jos IFK irtisanoo sopimuksen. Meillä päin herran harrastuneisuus vain lisäisi koheesiota muun organisaation kanssa. Try out meni sekin putkeen Ruisrockissa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Pressiboxi kirjoitti:
Tänne vaan, Jergo. Meillä on kosteata pidellyt myös. Eikä siitä sanktioida kun pakasteviralla seurassa.

Mää kun kuulin että Turussa tehdään vaan suullisia sopimuksia tähtien kanssa niin ei se varmaan sinne ;).
 

Mr.Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
IFK:n sponsorit

Eilen laitoin palautetta IFK:n toimistoon ja sain puhelin itse ylipäälikkö Pentti Matikaiselta. Hän kysyin onko minulla 2,5 milj. € rahaa. Koska kuulema sponsorit ovat laittaneet IFK:lle luun kurkkuun. Pentti kertoi että maantaina hän lunastaa minun kausikortti takaisin omilla rahoilla jos siltä tuntuu. Ja jos sponsorit lähtee niin IFK on hetkellisesti konkurssissa, hetkellisesti. Pena myös kertoi että IFK tekee tällä kaudella voitto 550 000 €.

Jos Jere saa kenkää niin laitan sen täysin sponsoreiden piikkiin. Ja välittömästi lähtee isoon boikottiin kaikki IFK:n yhteystyökumppanit. Varmaa on se että pelillisistä syistä Jereä ei ulos heitetä, myöskin Jere on joukkueen yksi pidetyimmistä henkilöistä.

Noh ei auta kun odotella...
 

pzq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , LIVERPOOL ja JARKKO RUUTU
Pressiboxi kirjoitti:
Karalahdella on ottajia varmasti alkuviikosta jos IFK irtisanoo sopimuksen. Meillä päin herran harrastuneisuus vain lisäisi koheesiota muun organisaation kanssa. Try out meni sekin putkeen Ruisrockissa.

Voisiko pahempaa darra aamua olla kun herätä Turussa ja nähdä ensimmäisenä Jortikka. Unohda koko juttu. Jere ei tuu teille.

Tuskin saadaan lukea lehdestä Jeren lausuntoa: Ifkoon pelisysteemi ei koskaan ollu mun näköstä. Mä oon aina halunnu pelata tepsissä.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mr.Hockey kirjoitti:
Eilen laitoin palautetta IFK:n toimistoon ja sain puhelin itse ylipäälikkö Pentti Matikaiselta. Hän kysyin onko minulla 2,5 milj. € rahaa. Koska kuulema sponsorit ovat laittaneet IFK:lle luun kurkkuun. Pentti kertoi että maantaina hän lunastaa minun kausikortti takaisin omilla rahoilla jos siltä tuntuu. Ja jos sponsorit lähtee niin IFK on hetkellisesti konkurssissa, hetkellisesti. Pena myös kertoi että IFK tekee tällä kaudella voitto 550 000 €.

Jos Jere saa kenkää niin laitan sen täysin sponsoreiden piikkiin. Ja välittömästi lähtee isoon boikottiin kaikki IFK:n yhteystyökumppanit. Varmaa on se että pelillisistä syistä Jereä ei ulos heitetä, myöskin Jere on joukkueen yksi pidetyimmistä henkilöistä.

Noh ei auta kun odotella...

Siis Pena valittaa, kuinka sponsorit on ilkeitä ja tätä kautta yrittää saada fanit suuttumaan sponsoreille? Kokolailla ammattitaidotonta touhua, taitaa olla Pena seuraava, joka lähtee!
Ilman noita yhteistyökumppaneita ei HIFK kovinkaan hyvin pyöri, eli boikottiin vaan, purette tosin ruokkivaa kättä!
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Shamaani kirjoitti:
Eli näytetään Jerelle, että nyt ollaan tosissaan, eikä sooloilulle ole enää tilaa. Ja pelit jatkuu HIFKissä. Näin toivon enemmän kuin mitään muuta, ja uskon.

Nyrkkiä leukaperiin sivuilla oli huhu, että Jeren agentti ollut yhteydessä Ruotsiin ja Sveitsiin. Tiedä häntä sitten...?

Siis nyt (~27 kerta) oltaisiin ihan oikeesti tosissaan. Ja hoidoille Jere vastaa luultavasti amerikaksi: "Fuck with hoito".

Mutta ihan oikeesti tässä on tullut mitta täyteen varmaankin useammallakin osapuolella. Jos (jääkiekon viihteellisuuden kannalta paras vaihtoehto) Jerelle tehdään uusi sopimus, vie se uskottavuutta IFK:n osalta. Uusi sopimus parin kuukauden välein, ei kuullosta järin fiksulta.
Ja mitä sanoo koff? Sehän nosteli niskakarvojaan pystyyn jo edellisen episodin jälkeen. Onko Matikainen ja IFK taloudellisesti hankalassa raossa tilanteen takia? Onko sopimuksessa jokin pykälä/ sanktio kyseisen tapahtuman varalle?

En tiedä, pahalta näyttää täältäkin katsottuna.
 

Mr.Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
Pika1 kirjoitti:
Siis Pena valittaa, kuinka sponsorit on ilkeitä ja tätä kautta yrittää saada fanit suuttumaan sponsoreille? Kokolailla ammattitaidotonta touhua, taitaa olla Pena seuraava, joka lähtee!
Ilman noita yhteistyökumppaneita ei HIFK kovinkaan hyvin pyöri, eli boikottiin vaan, purette tosin ruokkivaa kättä!

Millä tavalla tästä tapauksesta on ollut jollekkin sponsorille haittaa?

Pena ei valittanut, totesi asian. Mutta jos sponsorit tosiaan aiheuttaa Jeren lähdön niin mielestä se oikeuttaa minut jollain tavalla reagoimaan tilanteeseen. Olen viihteestä ja palveluista maksava asiakas eli suomeksi fani. Paljon on virheitä mielestäni tehty IFK:n johdossa, mutta myös paljon hyvää. Kukaan kolmikosta Karalahti, Matikainen ja sponsorit ei voi yksin sanella sääntöjä ilman seuraamuksia. Ja IFK:lle varmasti riittää sponsoreita yllin kyllin, tarjolla on vuosittain tietyn verran näkyvyyttä. Mutta tässä vaiheessa vuotta hieman vaikea saada 2,5 Milj. € kasaan.
 

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mr.Hockey kirjoitti:
Eilen laitoin palautetta IFK:n toimistoon ja sain puhelin itse ylipäälikkö Pentti Matikaiselta. Hän kysyin onko minulla 2,5 milj. € rahaa. Koska kuulema sponsorit ovat laittaneet IFK:lle luun kurkkuun. Pentti kertoi että maantaina hän lunastaa minun kausikortti takaisin omilla rahoilla jos siltä tuntuu. Ja jos sponsorit lähtee niin IFK on hetkellisesti konkurssissa, hetkellisesti. Pena myös kertoi että IFK tekee tällä kaudella voitto 550 000 €...

Minä en nyt tajunnut tästä viestistä mitään, vaikuttaa kohtalaisen sekavalta.

Siis Matikainen soitti ja sanoi antavansa omasta fikastaan kausikortin rahat takaisin?
Tarkoittaako tuo 550 tuhatta siis tulevan kauden budjettia? Entä miten meni viime kausi?
 

Mr.Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
sovhoosi kirjoitti:
Minä en nyt tajunnut tästä viestistä mitään, vaikuttaa kohtalaisen sekavalta.

Siis Matikainen soitti ja sanoi antavansa omasta fikastaan kausikortin rahat takaisin?
Tarkoittaako tuo 550 tuhatta siis tulevan kauden budjettia? Entä miten meni viime kausi?

Pahoitteluni jos kirjoitin sekavasti,

Matikainen kysyin että onko minulla heittää 2,5 Milj € jos kaikki sponsorit purkavat sopimikset. Ja Pentti sanoi että IFK tekee tällä kaudella voittoa 550 000 €.

Pentti myös kertoi että IFK on tehnyt reilusti voittoa viimeisen 4 vuoden aikana. Tämä teksti ei liittynyt mitenkään case Karalahteen, pahoittelut siitä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mr.Hockey kirjoitti:
Matikainen kysyin että onko minulla heittää 2,5 Milj € jos kaikki sponsorit purkavat sopimikset.

Olisit sanonut, että sulla ei ole 2,5 M euroa just nyt, mutta tunnet yhden jolla on, joka voisi londata, Jere Karalahti
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Vaikka Jermu melkoisen tärkeä palanen joukkuetta ja sen imagoa onkin, niin kyllä hänenkin luulisi ottavan edes joskus opikseen. Miksi muuten selkärangassa lukee hardcore? Lienee kuitenkin viittaus amerikkalaisten keksimään musiikkityyliin 80-luvulta...

Alkaa oikeasti tuo paapominen jo hermostuttamaan, vaikka samaan hengenvetoon on todettava, että katsojia Jere tuo lisää. Se nyt on sanomattakin selvä. Ja tietysti julkisuutta, joka ei taida tässä tapauksessa olla pelkästään positiivista julkisuutta, muutamaa fania lukuunottamatta.

En vaan osaa sanoa mikä miehen herättäisi. Tuntuu vaan, että mikään sanktio (potkuja lukuunottamatta) ei tule olemaan liian kova. Keittoa vedetään vaikka samaan aikaan elvistellään pudonneella rasvaprossalla, paradoksaalista. Tosin emmehän me edes tiedä onko keittoa otettu vai onko Ronja pitänyt viedä lääkäriin...

Aika näyttää...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos Jere saa potkut niin kyllä hän itse on soppansa keittänyt eli ei Penttiä,valmentajaa tai hallitusta voi syyttää mistään.
Kuminauha venyy mutta jos liikaa venyttää se menee poikki.
Tämä on Jereltä unohtunut.
Ja lopulta se että Hifk menettäisi hyvän pakin on se pienin murhe.Tärkeintä olisi se että Jere saisi asiansa kontrolliin.Pelivuosia ei ole montaa jäljellä mutta elämää toivottavasti on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös