Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 866 639
  • 3 389
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai täällä tosissaan verrataan keskenään pelaajaa joka on luonut pitkän NHL-uran ollessa mm joukkueensa kapteeni unohtamatta sitä että on voittanut Stanley Cup sellaiseen pelaajaan jonka pää ei kestänyt NHL-ympäristöä.
En usko että kukaan voi verrata tosissaan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kysyin kahdelta vastaantulijalta panisko ne Kimmo timosta, ei panis. Joten ei pääse edes lähellekään Jereä.
Ajoitukseksesi oli väärä, olisi pitänyt mennä Pride kulkueelta kysymään. Mutta toisaalta kylläkin, siellä olisi Jerelle tullut vastaan panematon voittokulku, kelpaisi niin miehille, naisille kuin vaikka minkä sukupuolisille.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eksyinpäs minäkin katsomaan kuitenkin tuota dokkarin 1. osaa.

Joo'o, semmoista se on. Päihderiippuvainen jätkä, ja on ollut sitä ilmeisen selvästi jo ihan teini-ikäisestä pojasta lähtien. Jere puheet kielivät ainakin siihen suuntaan, että hän olisi jäänyt nalkkiin päihteisiin ihan ensimmäisistä käyttökokemuksista lähtien.

Harmillinen juttu tässä on myös se, että miten tästäkin maasta löytyy varmasti satoja, ellei jopa tuhansia ihmisiä, jotka tämmöistä matskua katsottuaan tokaisevat vain, että helvetti kun on kova jätkä. Noin minäkin haluan elää!

En oikein ymmärrä tämän dokumenttisarjan tarkoitusperää. Mitä tällä halutaan tavoitella, vai onko mitään tavoitetta sen kummemmin mietittykään?
 

Spire

Jäsen
Eksyinpäs minäkin katsomaan kuitenkin tuota dokkarin 1. osaa.

Joo'o, semmoista se on. Päihderiippuvainen jätkä, ja on ollut sitä ilmeisen selvästi jo ihan teini-ikäisestä pojasta lähtien. Jere puheet kielivät ainakin siihen suuntaan, että hän olisi jäänyt nalkkiin päihteisiin ihan ensimmäisistä käyttökokemuksista lähtien.

Harmillinen juttu tässä on myös se, että miten tästäkin maasta löytyy varmasti satoja, ellei jopa tuhansia ihmisiä, jotka tämmöistä matskua katsottuaan tokaisevat vain, että helvetti kun on kova jätkä. Noin minäkin haluan elää!

En oikein ymmärrä tämän dokumenttisarjan tarkoitusperää. Mitä tällä halutaan tavoitella, vai onko mitään tavoitetta sen kummemmin mietittykään?
Viihdettähän tuo on, monet tykkäävät katsoa kun joku joka on nauttinut vähän menestystä putoaa kovaa ja korkealta. Tulee sellainen olo että itse on onnistunut tekemään asioita oikein, koska "mä en koskaan olisi mokannut noin pahasti", tai "noin alas en sentään ole vajonnut". Vertaa Matti Nykäseen.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Varmaan katsojia?

Tästäkin ketjusta päätellen niitä kyllä riittää.

Kirjaakin on myyty yli 100 000 kappaletta ja se oli vielä enemmän dokaus- ja sekoilutarinoihin keskittynyttä selittelyllä maustettuna.


Dokkarin ansioksi (C Moresta löytyvät jaksot olen nähnyt) täytyy sanoa, että arkistomateriaalia on pengottu urakalla esiin sekä haastateltavia haettu mukaan - yllätyin Andy Murray'n ja Ian Laperrièren lähdettyä mukaan.

Jeren huumekokemusten ihannoivien fiilisten käyttöä en ymmärrä. Vaikka usein siihen on perään leikattu päihdelääkärin kommentit, niin ei toimi.

Itse päähenkilöstä välittyy vain säälittävä ja surullinen kuva - kuin kirjassakin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kysyin kahdelta vastaantulijalta panisko ne Kimmo timosta, ei panis. Joten ei pääse edes lähellekään Jereä.

Kysyin kahdelta panolta panisivatko Jere Karalahtea. Eivät kuulemma panisi, mutta minä olen pannut heitä joten---> Uuhis #97 > Jere Karalahti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kysyin kahdelta panolta panisivatko Jere Karalahtea. Eivät kuulemma panisi, mutta minä olen pannut heitä joten---> Uuhis #97 > Jere Karalahti.
Muija kysy multa joskus että panisinko mää tota naapurin Tiinaa. Vastasin oitis että noe tiätenkään.

No vittu todellakin panisin. ---> niimpä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ja kun nuo kaksi panoa olisi Jere Karalahden bileissä, niin yrittäisivät saada Jereltä kaikin keinoin:D

Jos minä olisin Jere Karalahden bileissä, Jergus yrittäisi saada minulta kaikin keinoin.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ihan mielenkiinnosta kysyn asiantuntevammalta väeltä, onko Karalahti ikinä todennut mokanneensa rajusti ja myöntänyt että hommat tuli kustua aika laajalla skaalalla? Kaikenlaisia statementteja on tullut vuosikymmenien varrella vastaan, mutta näin äkkiseltään en muista että Jere olisi koskaan todennut suoraan että "mä mokasin."
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Ihan mielenkiinnosta kysyn asiantuntevammalta väeltä, onko Karalahti ikinä todennut mokanneensa rajusti ja myöntänyt että hommat tuli kustua aika laajalla skaalalla? Kaikenlaisia statementteja on tullut vuosikymmenien varrella vastaan, mutta näin äkkiseltään en muista että Jere olisi koskaan todennut suoraan että "mä mokasin."
Muistaakseni Karalahti sanoi jotain mielestäni järkevää siinä ohjelmassa, missä Harkimon johdolla purjehdittiin valtameren yli. Mutta koska se asia oli positiivista ja järkevää niin en aivan jaksanut raportoida tänne.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Onko tämä cmoren neliosainen dokumentti Karalahdesta sama kuin Karalahti elokuva?
Vai onko jommassakummassa enemmän/vähemmän sisältöä?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On se semmosta juu.

2. jaksossa näemme surkeassa kunnossa olevan alkoholistin, kun pääsemme kurkistamaan kulissien taakse noiden kotivideopätkien avulla. Jos ei tietäisi, että mies on ammattilaisjääkiekkoilija, niin hän menisi kenestä tahansa lähiön puliukosta.

Tämä ei kuitenkaan ole se hämmästyttävä asia. Tuota se alkoholismi on, eikä siinä mitään sen kummallisempaa ole.

Mutta suurimman "mitä vittua" ajatuksen päähän tuo tämä Karalahden haastattelu, jossa hän omin sanoinsa toteaa olleensa mm. "yksi parhaista juhlimaan, riehumaan ja hillumaan". Hänellä on myös selvästi ikävä niitä aikoja, kun "juhli, riehui ja hillui".

Ja sitten tuolla 2. jakson pätkällä kuitenkin näemme sitä, että mitä se todellisuus oli, jossa hän oli omien sanojensa mukaan niin helvetin hyvä, ja jota on kova ikävä. Täysin tutkalla oleva perheen isä, jota pitää holhota, kuin 4-vuotiasta poikaa.

Luullakseni etenkin monet sellaiset ihmiset, jotka ovat itse kasvaneet alkoholistikodeissa varsinkin tunnistavat sen uskomattoman kusipäisyyden, jota tuollainen touhuaminen on, eivätkä tunne pätkääkään ainakaan sääliä Jereä kohtaan.

Tilanne muuttuisi, jos Jere nöyrtyisi tuon alkoholisminsa edessä, mutta eipä taida edelleenkään olla moista näköpiirissä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Kattelin just kolmannen osan Karalahti dokumenttisarjasta. Ei voi kyllä sanoa, että dokkarissa lähestyttäisiin asioita jotenkin vääristelevän kevyesti tai ”just hyvä meno” otteella. Hyvin rehellisesti siinä on päässyt ääneen monet Jeren uraa ja elämää läheltä seuranneet. Jopa ne kuuluisat ”Tapulin jätkät” on enemmänkin silleen, että ”kyllähän me sitä sekoilua siitä vierestä seurattiin ja oltiin huolissamme”, kun jotenkin yltiöpäisesti fiilistelisivät päihdeongelmaisen elämän auvoa.

Vaikka Karalahti dokasi, mokasi ja perseili enemmän kuin laki sallii (heh), niin kyllähän se kuitenkin todella mittavan uran teki. Ei tullut pitkää uraa änärissä, mutta tuli pitkä ura muualla. Ja vielä koomankin jälkeen nousi useammaksi vuodeksi absoluuttiselle huipulle. Tää on mun mielestä ihan aiheellista mainita kaiken sen ”jätti potentiaalinsa hyödyntämättä” ja ”lottovoiton lunastamatta” puheen lisäksi.

Paukkuja olisi ollut paljon parempaankin, mutta hänen uransa jääkiekkoilijana meni näin. Ei kuitenkaan mitenkään älyttömän huonosti. Siihenkin olisi ollut enemmän kuin suuret todennäköisyydet. Harva kuitenkaan pelaa nelikymppiseksi asti pääsarjatasolla. Ja jopa maajoukkueessa.

Karalahteen ihmisenä en viitsi ottaa sen enempää kantaa, kun että kasvaisi nyt viimein jossain vaiheessa aikuiseksi. Ikää on kuitenkin jo niin paljon mittarissa, että sitä voisi alkaa pikkuhiljaa odottamaan. Karalahden kirjan lukeminen oli samaan aikaan surullinen ja hämmentävä kokemus. Niin epäaikuismaisesti Jere tuntuu elämästä ajattelevan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mua on alkanut kiinnostaa toi dokumentti. Siinä saattaa olla huumoria. Ihmiset nauravat vajakeille (mukaan lukien kaikenlaiset friikit) ja itsensä vähän liian tosissaan ottaville ja Jere kuuluu ainakin edelliseen porukkaan (friikki hän ei kuitenkaan ole). Onko se myös jälkimmäisen ryhmän jäsen?

Ei vajakeille pitäisi nauraa mutta ihmisluonto on sellainen, valitan. Traagistahan tuo Jerenkin töppäily on. Pälä pälä, mitä mä selitän. Hauskahan se on kattoa kun Jere tunaroi ja kertoo päälle ettei kadu mitään. Siinä on kanssa lause kaikille idiooteille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös