Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 870 248
  • 3 398

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Vai notta viihdetaiteilija.
Juuri katsoin saman, ja spontaani naurunhörähdys pääsi. Siinä jää Spedet ja Veskut kakkoseksi, kun aito OG-UG TapulinÄIJÄ alkaa viihdyttämään kansaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä patsas? Nimiehdotuksia? "Chief"?

No, ei tietenkään mitään ”Chiefiä”. Tosin patsasta kannatan kyllä. Ja sen patsaan nimi pitäisi olla itsestäänselvästi ”ÄIJJJJJÄ”. ”ÄIJJJJJÄ” tulee sijoittaa baaritiskille nojailemaan ja siihen kolme brikkaa täynnä drinkkejä: yksi täynnä ”jerevirtasia”, yksi ville vallattomia ja yksi valkovenäläisiä. Tämä valkovenäläis-brikka naurattaa itseäni ehkä eniten, jos tiedätte, mitä tarkoitan. Ympärille sitten näitä Tapulin pormestareita ja muita merkkihenkilöitä ja ehkä myös pari poliisia. Ja ehkä lätkäkassi.

Kirjaa en ole lukenut, enkä varmaan luekaan. Leffa kiinnostaa yhtä paljon kuin kilo paskaa, eli ei lainkaan. Oma kunnioitukseni menee virheistään oppineille ihmisille eikä sitä riitä Jeren kaltaisille miesvauvoille.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tosin patsasta kannatan kyllä. Ja sen patsaan nimi pitäisi olla itsestäänselvästi ”ÄIJJJJJÄ”. ”ÄIJJJJJÄ” tulee sijoittaa baaritiskille nojailemaan ja siihen kolme brikkaa täynnä drinkkejä: yksi täynnä ”jerevirtasia”, yksi ville vallattomia ja yksi valkovenäläisiä.

Olisi hieno. Siihen aukiolle, Dominon eteen. En tiedä tosin onko Dominoa enää. Oli vuonna 1992, olin kaverin luona katsomassa kun Suomi sai ekan MM-mitalinsa. Näkyi vain kaapelissa, jota meillä ei ollut, siksi Tapuli ja kaverin kaapeli. Tämän olinkin jo unohtanut. Dominossa oli jotain Ninjamutanttikilpikonna-pizzoja. Yhdessä oli banaania. Siis pizzassa. Ei kovinkaan Tapulia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siihen aukiolle, Dominon eteen. En tiedä tosin onko Dominoa enää.
Ei ole tuolla nimellä ainakaan.

Ketjun aiheeseen liittyen, Jeren kuulemma joskus bongaa Tapulin Mestarista (ei siis pormestari), en ole osunut paikalle yhtaikaa, mutta nuoriso on sen sieltä bongannut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tapulikaupungista ei oltu koskaan kuultukaan. Ilmeisen kovien äijjien mesta kuitenkin siis ollut, Suomen todellinen Compton, jossa elämä laitetaan koetukselle ja josta äijimmät selviää.
Eiköhän noissa Jeren Tapuli-jutuissa ole sitä samaa ekstraa, mitä äijän muissakin jutuissa on. Jokaisen wannabe-gangsterin mielestä ne omat huudit ja omat jätkät ovat niitä kaikkein kovimpia.

Kun itse menin aikoinaan ensimmäisen kerran käymään Tapulissa, niin alku oli vakuuttava. Asemalla tuli vastaan pissis, joka itkuraivosi puhelimeen, että aikoo tappaa itsensä. Ajattelin, että nyt on saavuttu todelliseen ghettoon, ja että selviääköhän täältä elävänä. Kohta varmaan joku ampuu liikkuvasta autosta.

Myöhemmin kokemus on osoittanut, että Tapuli on lähinnä vain tylsän näköinen ja ankea. Ja siinähän on Puistola vieressä, joka on selvästi parempaa aluetta. Ettei vain Jere olisi asunut nuoruudessaan sittenkin siinä ns. paremmalla puolella? Ihan sama kun joku Paavo Arhinmäki puhuu aina niin innoissaan Itä-Helsingistä, vaikka on elänyt lapsuutensa ja nuoruutensa Pasilassa ja asuu nykyään Herttoniemenrannassa. Siinä sitä Itä-Helsinkiä kerrakseen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myöhemmin kokemus on osoittanut, että Tapuli on lähinnä vain tylsän näköinen ja ankea. Ja siinähän on Puistola vieressä, joka on selvästi parempaa aluetta. Ettei vain Jere olisi asunut nuoruudessaan sittenkin siinä ns. paremmalla puolella?
Ei sentään, kyllä kaikkien tapuliäijien äijä ihan siinä Tapulissa asui, Palovartijantiellä.

Ite oon asunu parikymppisenä ja niillä ikävuosilla siinä viereisellä tienpätkällä, respektit mulle.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ei sentään, kyllä kaikkien tapuliäijien äijä ihan siinä Tapulissa asui, Palovartijantiellä.

Ite oon asunu parikymppisenä ja niillä ikävuosilla siinä viereisellä tienpätkällä, respektit mulle.
Todellakin huge rispektit, et valinnut thug lifea vaikka hyvät tsäänssit oli tulla Tapulin legendaksi.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Ei sentään, kyllä kaikkien tapuliäijien äijä ihan siinä Tapulissa asui, Palovartijantiellä.

Ite oon asunu parikymppisenä ja niillä ikävuosilla siinä viereisellä tienpätkällä, respektit mulle.
Rispekt ÄIJJÄ! En pysty kuvittelemaankaan kuinka karun nuoruuden olet elänyt!
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vähintään kerran viikossa käyn Tapulissa. Vielä ei ole suurta idolia ja oppi-isää näkynyt. Silti jaksan jatkaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vähintään kerran viikossa käyn Tapulissa. Vielä ei ole suurta idolia ja oppi-isää näkynyt. Silti jaksan jatkaa.
Tuntuuko kuitenkin, että kassit ois silti kasvaneet. Ihan vähänkin vaan.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pakko on myöntää se, että luulin kyllä tämän tulevan Karalahti elokuvan olevan joku vitsi. Näköjään sellainen onkin ihan oikeasti tehty. Ko. leffan juonen (laitan spoilerin taakse, jos joku oikeasti meinaa elokuvan käydä katsomassa) voi jo nyt kiteyttää seuraavasti:
Ensin Karalahden jääkiekkotaitoja kehuu muutama jääkiekkopiireistä tuttu henkilö. Sitten Karalahti ryyppää ja käyttää huumeita. Äijäillään HIFKin mestaruudella, saunailloilla ja rikotulla Kanada-maljalla. Sitten surkutellaan menetettyä NHL uraa jääkiekkopiireistä tuttujen johdolla ja Jere taas ryyppää ja käyttää huumeita. Lopuksi Jere vielä ylpeilee näillä ryyppy- ja huumeputkilla eikä kadu mitään. Oli kuitenkin mukava bilettää Tapulin-ja bikerjätkien kanssa. Loppuun tulee vielä esim. Hannu Aravirta miettimään miten Jere olisi voinut olla todellinen huippuammattilainen jos ja jos ja jos...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Miten mulle tulee tuosta Tapulin Pormestarista mieleen RAID-sarjan Keisari, jota esitti Helge Herala. Myyttinen hahmo. Kertokaa nyt jotain hänestä!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vähintään kerran viikossa käyn Tapulissa. Vielä ei ole suurta idolia ja oppi-isää näkynyt. Silti jaksan jatkaa.
Eikös Jere asunut ainakin vielä vähän aikaa sitten Keravalla? Katu-uskottava paikka toki sekin.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Miten mulle tulee tuosta Tapulin Pormestarista mieleen RAID-sarjan Keisari, jota esitti Helge Herala. Myyttinen hahmo. Kertokaa nyt jotain hänestä!
Helge Herala oli suomalainen näyttelijä, vaimonsa Marja Korhonen oli myös...
Miksi tämä kiinnostaa?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Keravan kolli, taisi käydä potkimassa seinää ja hokemassa "Rane on kingi!"

Tuo olisi se katu-uskottava mielikuva. Oikeasti asuvat kait Nannan ja lasten kanssa jossain helvetin kalliissa vuokra-asunnossa.

Kalliissa vuokra-asunnossa. Keravalla.

Joku tuossa nyt häiritsee, jos normaalijärjellä ajattelee. Mutta toki Jeren ratkaisut eivät ole ennenkään olleet niitä tavanomaisimpia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En tiedä, mitä olen tehnyt väärin, että Jere Karalahti pomppasi Instagramissa eteeni. Menin sitten tutkimaan, mitä herralle kuuluu. Instagram stoorissaan on jokin meemi, joka ilmeisesti irvailee koronarokotteelle.
Tapulissa ei käytetä maskia kuin keikkahommissa ja hihaheikkien kandee pysyä visusti poissa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tapulissa ei käytetä maskia kuin keikkahommissa ja hihaheikkien kandee pysyä visusti poissa.
Mutta kyllä Tapulissa varmaan rokotteita otetaan tunnollisesti, varsinaisen rokotuskauden ulkopuolellakin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu mitkään pikku koronat edes tartu äijjjiin - korona pelkää äijjjiä ja pysyy poissa Tapulista!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tiedä, mitä olen tehnyt väärin, että Jere Karalahti pomppasi Instagramissa eteeni. Menin sitten tutkimaan, mitä herralle kuuluu. Instagram stoorissaan on jokin meemi, joka ilmeisesti irvailee koronarokotteelle.

Huh, tuolta sentään olen välttynyt. Kamala ajatus, että Karalahti lipuisi kuviin. Kamalahti. Karamahti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös