Viestin lähetti Senior
Olen nähnyt erään NHL-seuran pelaajasopimuksen ja se on niin pitkä, monisäikeinen, vaikeasti luettava ja kimurantti, ettei varmasti edes suomalainen normaalijuristi sen sisällöstä ota selvää. Asiaan tarvittanee jenkkien NHL-pelaajasopimuksiin erikoistunut hemmo.
Oleellista ei ole Jeren sopimuksen pituus, monimutkaisuus, paksuus tai ylipäänsä mikään, mitä siinä paperissa lukee. Oleellista on se, että se pitää olla purettu. Sen jälkeen pätee kaikki se, minkä juristi IS:ssa selkeästi toi esille.
Jere ei ole eikä tule olemaan sopimussuhteessa SM-liigan kanssa vaan IFK:n. SM-liigalla on oikeus määrätä pelikieltoja pelaajille, kun he rikkovat SM-liigan sääntöjä. Toistaiseksi Jere ei kai näitä sääntöjä ole rikkonut.
Jeren saama NHL:n pelikielto perustuu Nashvillen ja NHL:n sopimukseen. Kun Jere ei ole enää Nashvillen kanssa sopimussuhteessa, ei hän ole myöskään NHL:n pelikiellon alainen. Asia lienee täysin selvä, eikä IFK.n tästä asiasta ole juuri syytä huolta kantaa.
Hjalliksen kannanotot julkisuudessa kertovat ainoastaan karua kieltään siitä, että herra ei ole tehtävänsä arvoinen, vaan jo ennen ensimmäisenkään kiekon putoamista on osoittautunut juuri sellaiseksi puolueelliseksi oman edun tavoittelijaksi, joksi häntä epäiltiinkin (itse olin toista mieltä, mutta siis erehdyin).
Mutta Hjalliksesta huolimatta tulemme näkemään Jeren kaukalossa ennemmin tai myöhemmin punainen paita päälllä.