Jere Innala HIFK:ssa

  • 76 515
  • 399

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kyllä se oli Turunen, jolla ei meinannut lähteä ja Paajasta ja Turusta verrattiin Kivelään ja Peltolaan. Ekat neljä peliä punaisissa liigassa 0+2 ja aika tuskaista oli IFKn fanien fiilikset kotona hävityn 2-4 HPK-matsin jälkeen.

Viidennessä pelissä Hämeenlinnassa Turuselta sitten paukkui 2+0, voittopeli ja loppu olikin Teemun kanssa yhtä juhlaa. Mutta tuokin taikuri tarvitsi sen yhden 2+0 pelin ja selkeän "apina pois selästä" fiiliksen.

Eiköhän se Innala tule. Tuli mieleen, että tuossa Turus-hegemoniassa, voisiko Dyk-Paajanen-Innala toimia? Innala ei ole kovinkaan erityyppinen pelaaja kuin Turunen. Pitää kiekkoa, rytmittää, ratkaisee, mutta osaa myös syöttää.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tehoton pörrääjä. Lähe menee, kun vielä ehdit.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä laittaisin kaverin jo kohta katsomoon. Ei lainaa kiekkoa ollenkaan kavereille.

Tai sitten kokeilisin toisia ketjukavereita. Esim. Jääskän kanssa kaverilla tuntuu kulkevan.

Joku Innala-Paajanen-Jääskä voisi olla kokeilun arvoinen.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Tehoton pörrääjä. Lähe menee, kun vielä ehdit.
On kyllä ollut toistaiseksi suuri pettymys. Piti olla maailmanluokan hyökkääjä, mutta toistaiseksi on ollut keskituloisen miehen Dan Hacker.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Tän paskeen voisi hiljalleen viltittää. Aivan vitun iso turhake tällä hetkellä. Ihan sama kenet laittaa tilalle, huonommin ei voi enää mennä. Juuso Salmi takaisin?
 
Mitä vaatii että tää veli herää? Valmennuksen on herättävä. Ykkösyyveestä ja ratkaisuista pois jo nyt viimeistään.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Miten noin huono maalintekijä on voinut joskus tehdä paljon maaleja? Tällä menolla yrittäisin mahdollisimman pian yrittää vaihtaa Innalan vaikkapa johonkuhun peruspakkiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä väitän, että on hyvä kun löytyy ratkaisuhalukkuutta. Innalan vahvuus on laukauksessa, eikö hänen pitäisi käyttää sitä? Mä väitän, että ongelma tuossa on siinä ettei uhkaa ole missään muualla. Vastustajan on helppo pelaa Innala pois, koska hän on se ainut uhka.

Ei Innala pelaa vaaditulla tasolla, mutta ei häntä voi tuosta lopun laukomisesta syyttää.
 

Tykinkuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Takaisin maalle kyläpäälliköksi pikkuseuroihin. Kuvottava ilmestys kentällä pörräämisineen ja kiekonhautomisineen, onkohan pahimipia floppihankintoja muuten mitä viime vuosina on nähty?

Teemu Turunen on helvetin hyvä vertauskuva tähän, samankokoisia ja -tyylisiä pelaajia mutta toisella on nälkää murtautua sota-alueelle ja toisella ei.

Mun puolesta voisi Teräväisen kanssa painua pelaamaan naisten sm-liigaa, nykyäänhän miehet saavat osallistua myös naisten sarjoihin kuten Olympialaisissa nähtiin.
 

#34

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New Jersey
Eiköhän tän toverin paikka jatkossa ole katsomossa. Menettää jatkuvasti kiekkoja, häviää kaikki kaksinkamppailut.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin alusti Kärppien 0-2 maalin tyhjiin. Sen näki ja tiesi heti mitä tuleman pitää, kun kiekkoa pelattiin tuolle yhden tempun ponille.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Kyllähän se on vain ajan kysymys milloin Innalla herää. Tällä hetkellä Innalalla ei vain ole sitä tarvittavaa pelintekijää keskellä, joka tarvittaisiin. Broadhurst?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mä uskonl, että Jerellä lähtee. Musta Innala kärsii tosi paljon Palolan paskuudesta ja varmaan toistepäin.

Kun Hursti palaa, niin toivon valmennukselta rohkeutta hajottaa tää kaksikko. Tekee hyvää molemmille.

Kokeilisin

Tallberg – Broadhurst – Innala
Palola – Koivistoinen – Dyk

Siinä olisi kummassakin ketjussa myös yksi rouhija. Samalla myös kolmoseen olisi heittää tuloksen tekoon kykenevä kolmikko, esim.

Hirvonen – Paajanen – Jääskä
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekäs pikkukylän mikkihiiri, joka ei luovu kiekosta kuin äärimmäisen pakon edessä. On varmaan saanut pelata kentän parhaana ja taitavimpana pelaajana aina noin ja tulosta on tullut, mutta täällä isolla kirkolla on pakko pelata ihan oikeasti joukkuepeliä, kun täällä on usein vähän muitakin kovia jätkiä "jakamassa vastuuta".

Jos yhdellä sanalla pitäisi Innalan peliä kuvailla, se sana olisi "epäkypsä". On ihan jees, että haluaa kantaa vastuuta ja ratkaista, mutta kun se menee pakonomaiseksi, siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja nyt Innalan peli näyttää juuri epäkypsältä ja pakonomaiselta. Muutos lähtee ihmisestä itsestään. Toki, jos ei osaa katsoa tai ajatella peliä muuten kuin omasta näkövinkkelistä, muutosta on ehkä turha odotella, ainakaan kovin nopeasti. Siinä kohtaa tarvitaan sitten valmennukselta vähän rankempaa rakkautta.

Jos Innala ottaisi tavoitteeksi, että jokaisessa vaihdossaan syöttää vähintään viisi kertaa, koko ketjun peli näyttäisi varmasti aivan erilaiselta.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Innala peli on kyllä pelkkää pörräämistä. Tuntuu että kaikki ne nopeat käännöksetkin tehdään vaan sen takia että pystyy, ei sen takia että olisi pelillisesti pakko jotta puolustaja saataisiin iholta irti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itsekäs pikkukylän mikkihiiri, joka ei luovu kiekosta kuin äärimmäisen pakon edessä. On varmaan saanut pelata kentän parhaana ja taitavimpana pelaajana aina noin ja tulosta on tullut, mutta täällä isolla kirkolla on pakko pelata ihan oikeasti joukkuepeliä, kun täällä on usein vähän muitakin kovia jätkiä "jakamassa vastuuta".

Jos yhdellä sanalla pitäisi Innalan peliä kuvailla, se sana olisi "epäkypsä". On ihan jees, että haluaa kantaa vastuuta ja ratkaista, mutta kun se menee pakonomaiseksi, siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja nyt Innalan peli näyttää juuri epäkypsältä ja pakonomaiselta. Muutos lähtee ihmisestä itsestään. Toki, jos ei osaa katsoa tai ajatella peliä muuten kuin omasta näkövinkkelistä, muutosta on ehkä turha odotella, ainakaan kovin nopeasti. Siinä kohtaa tarvitaan sitten valmennukselta vähän rankempaa rakkautta.

Jos Innala ottaisi tavoitteeksi, että jokaisessa vaihdossaan syöttää vähintään viisi kertaa, koko ketjun peli näyttäisi varmasti aivan erilaiselta.

Innala oli se pelaaja, jonka en uskonut ikinä ja missään nimessä floppaavan. Noh, Nordiksella pystyy sen tempun tekemään pelaaja kun pelaaja.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Innala oli se pelaaja, jonka en uskonut ikinä ja missään nimessä floppaavan. Noh, Nordiksella pystyy sen tempun tekemään pelaaja kun pelaaja.

Ai? Mun nenässä haisi floppivaara oikeinkin tukevasti. Onneksi ei olla siinä tilanteessa vielä ja olen mielelläni väärässä. Enkä tietenkään toivo kenenkään floppaavan meillä. En ikinä.

Mutta mä en pidä hänen "pelityylistään". Nyt paistaa itsekkyys ja "minä itte", kun toisista pelaajista taas näkee, että uskaltavat ratkaista, kun paikka tulee, eivätkä vain siirrä kiekkoa pelikaverille, ettei itse tulisi epäonnistuttua. Innala yrittää nyt ratkaista, ja ratkaiseekin, väkisin, katsomatta yhtään, olisiko joku muu kenties paremmassa mestassa. En ole koskaan pitänyt ton tyylisistä pelaajista, vaikka tekisivät kuinka paljon pisteitä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mä uskonl, että Jerellä lähtee. Musta Innala kärsii tosi paljon Palolan paskuudesta ja varmaan toistepäin.

Kun Hursti palaa, niin toivon valmennukselta rohkeutta hajottaa tää kaksikko. Tekee hyvää molemmille.
Tämä. Palola on ollut aivan paska. Ei edes yritä haastaa jalalla. Neppailee vaan kiekon johonkin ja se siitä hyökkäyksestä. Eri ketjuihin, kiitos.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ai? Mun nenässä haisi floppivaara oikeinkin tukevasti. Onneksi ei olla siinä tilanteessa vielä ja olen mielelläni väärässä. Enkä tietenkään toivo kenenkään floppaavan meillä. En ikinä.

Mutta mä en pidä hänen "pelityylistään". Nyt paistaa itsekkyys ja "minä itte", kun toisista pelaajista taas näkee, että uskaltavat ratkaista, kun paikka tulee, eivätkä vain siirrä kiekkoa pelikaverille, ettei itse tulisi epäonnistuttua. Innala yrittää nyt ratkaista, ja ratkaiseekin, väkisin, katsomatta yhtään, olisiko joku muu kenties paremmassa mestassa. En ole koskaan pitänyt ton tyylisistä pelaajista, vaikka tekisivät kuinka paljon pisteitä.

Ei näyttäny Innalaa paljoa Kerhossa tai edes maajoukkueen mukana huimaavan. Kerhossa niin kurko, että huh. Kaipa se on toi Nordiksen valo ja pehmeä jää, kun tekee tällasistakin tehottomia.

Hirvonen on toinen. Hirmuisella hälyllä teinitähti tänne, ja ainoastaan sininen kypärä kertoo kuka kyseessä. Masentavaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei näyttäny Innalaa paljoa Kerhossa tai edes maajoukkueen mukana huimaavan. Kerhossa niin kurko, että huh. Kaipa se on toi Nordiksen valo ja pehmeä jää, kun tekee tällasistakin tehottomia.

Hirvonen on toinen. Hirmuisella hälyllä teinitähti tänne, ja ainoastaan sininen kypärä kertoo kuka kyseessä. Masentavaa.

Innala on ensimmäistä kertaa urallaan tilanteessa, missä hänellä on oikeasti tuloksentekovastuu ja hän on suurennuslasin alla. Plus, että onnistumisia ei heti alkuun tullut hänen omalla pelityylillään suhteessa paikkojen määrään. Kyllä sekin vaikuttaa. Kerho on pikkuseura, joka hyvin harvoin on ennakkosuosikki ilman, että peli oikeasti kulkee. Kerhon rosteri mahdollistaa nuorille pelaajille paineettoman paikan pelata scoopin ulkopuolella. Eikä siitä Kontiolastakaan kokemuksineen varmaan haittaakaan ollut. Heillä kemiat kohtasivat varhaisessa vaiheessa ja tulos oli murhaavaa. HIFK:ssa vastaavaa tutkaparia ei ole vielä ainakaan löytynyt. Maajoukkueessakin oli taas sama juttu. Ei suuria odotuksia ja kaikki onnistumiset plussaa. Helppo lähteä pelaamaan omilla vahvuuksillaan ja selkeä pelitapa sitten antoi heikompiin hetkiin selkärankaa. Innala oli nokkimisjärjetyksessä sen verran alhaalla maajoukkueessakin, että kovin suuria luuloja itsestään ei sopinut olla, muuten olisi löytänyt itsensä katsomosta.

Mutta nyt on kaikki toisin ja Innala odottaa varmastikin itse itseltään kaikkein eniten. En epäile hetkeäkään, etteikö yrittäisi täysillä ja haluaisi onnistua ja kantaa vastuuta. Mutta, kun peli ei rullaa selkärangasta, tulee helppoja virheitä eikä paikoista menekään sisään, hän on alkanut pakottaa asioita tapahtumaan kentällä ja yrittää väkisin pelata omilla vahvuuksillaan. Ja se taas syö koko ketjun peliä. Ja sitä on masentavaa katsoa, kun tulosta ei tule ja kaveri on kipsissä. Samaan aikaan ketjukaverit joutuvat pelaamaan heille epäominaisesti ja väistelemään Innalaa kentällä ja heidän vahvuutensa eivät tule nyt esille.

Tässä on Innalalla nyt ennen kaikkea henkisen kasvun paikka. Taidothan ovat tallella edelleen. Nyt Innalan pitäisi hetkeksi pysähtyä miettimään, miten hän voi auttaa myös ketjukavereitaan olemaan parempia ja pelaamaan paremmin, jotta siihen päästäisiin. Se voi olla pienestäkin kiinni, mutta Innalan pitää tosissaan haluta sitoutua siihen muutokseen. Ja se on ennen kaikkea korvien välistä kiinni. Voi hyvin olla, että Innala ei vielä ole siihen kypsä, mutta toivottavasti kypsyy kauden aikana. On hyvä muistaa sekin, että onhan tässä Innalalla omakin tulevaisuus kysymyksessä. Hänenkin sopimuksensa päättyy tämän kauden jälkeen ja "floppaaminen" HIFK:ssa ei varsinaisesti paranna neuvotteluasemia. Mutta turha tässä on suurennella asioita, ainakaan vielä. Tänään on uusi päivä ja apinat voi lennellä selästä pitkin Rinkulan kattoa, seiniä, aina Goodmaniin asti.

Hirvosesta siinä mielessä samaa mieltä, että alku oli mun mielestäkin todella heikko. Täysin näkymätöntä ja mitään sanomatonta pelaamista. Mutta nyt muutamat viime pelit Hirvonen on pelannut hyvin. Ja jos katsotaan vaikka eilistä ylivoimaa, Hirvonen oli oman yv-koostumuksensa primus motor. Todella hyvää ja fiksua tekemistä, palkinto vain jäi puuttumaan. Hirvonenhan pelasi ylivoimaa kuin eräskin Ville Peltonen konsanaan. Omaan silmään vaikutti siltä, että Villen kanssa on käyty tiettyjä asioita läpi ja Roni on ottanut Villen neuvoista vaarin ja kyennyt siirtämään ne kaukaloon asti. Tässä saattaa olla sen henkilökohtaisen valmentamisen etu, kun on hyviä ex-pelaajia penkin takana, mikä saattaa kehittää pelaajia nopeastikin. Tarvittaisiin vain onnistumisia, rentoutta ja joukkuepelin parantumista, jotta alkaa tulla myös tulosta. Mutta Hirvosestakaan en nyt ole erityisemmin huolissani, sillä hän on mielestäni selvästi parantanut vähän HMV-alun jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös