Jatkoajan Winter Classic 2009

  • 267 040
  • 1 786

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Taisin tuossa taannoin lupautua kirjuriksi tjsp. Pitkät päivät (n. 07-21) ovat saanet pään pehmenemään entisestään, ja nyt ei enää muista, mikä pohja pitikään printata ja mistä? Aiemmin en ole näin kunniakasta tehtävää päässyt hoitamaan, mutta siis oletettavasti riittää, kun kirjaa ajan, tapahtuman (maali, rangaistuslaukaus (syy?) tms.) ja syyllisen nimen / pelinumeron? Ja oliko jossain olemassa listaa pelaajista numeroineen?

Tai toki sekin passaa, jos joku printtailuintoinen viitsii tulostaa, niin ei tarvitsisi vaivata avomiehen orjia, kun ei omaa printteriä (vieläkään) ole.

Voin huomenissa puuhastella duunissa pöytäkirjan valmiiksi pelaajineen päivineen, ottaa siitä muutaman kopion, ja ottaa lauantaina mukaan. Voin ottaa myös rangaistussyykoodiston ja opastaa Azulia täyttämään pöytäkirjan siinä ennen peliä, se on helppoa, sen osaa jopa nuija tuomarikin!
Niin, ja sitten jälkikäteen voin puuhastella pöytäkirjan sähköiseksi ja lähettää sen vaikka kaikille halukkaille todistukseksi osallistumisesta ja omista pisteistään / jäähyistään sähköpostilla
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ottelupöytäkirjat

No niin, minäpä olen tehnyt pöytäkirjapohjat valmiiksi ja ihan tätä tapahtumaa varten. Niissä on kaikki tarpeelliset sarakkeet ja pelaajien nimetkin jo paikoillaan. Laitoin myös tapahtuman logon somistamaan ykstotista lomaketta joten tuon saa jos ette ole ehtineet uusia papereita vielä väsäämään.

Terveisin koo
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onko siinä pöytäkirjapohjassa valmiina sarakkeet toimihenkilöiden ottelu/pelirangaistuksille? Ei sillä että sellaiselle käyttöä tulisi, kunhan uteliaisuuttani utelen.

Ilmoittautuuko joku paikalle tuleva hengailija vapaaehtoiseksi videokuvaajaksi? Jos ei etukäteen niin kyselen paikanpäällä sitten niin kauan, että joku suostuu.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kun nyt on sovittu, että jäähyt korvataan rankkareilla, niin halutaanko sinne pöytäkirjaan kuitenkin se rikkonut pelaaja ja syykoodi? Eli sovelletaanko pöytäkirjaan joku 0min rangaistus.

Tarkennuskysymys vielä: Oliko se nyt niin, että normikakkoset = rankkari, mutta meidän nuijien tulkinnalla törkeämmistä virheistä voimme tuomita rankkarin + 2'? Eli meillä olisi tulkintavara rankkari - suihkuun välillä.

t. hanu
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ottelupöytäkirjasta

Tein kylläkin ekstra-hienon ja täydellisen ottelupöytäkirjan, mutta en ajatellut, että siellä toimihenkilöt alkaisivat röttelöimään. Niinpä Designerin kyselemää saraketta ei ole. Sellaisen sinne kyllä saa koska tuo maailman tärkein lomake on minulla tikulla ja Azul voi kätevästi lisätä siihen ihan mitä sarakkeita tarvitaan.
Syykoodisarake on sellainen, että siihen voi kirjoittaa syyksi mitä tuomari vaan keksii ja piirtää tarvittaessa suihkun kuvankin.

terveisin koo
 

d2uce

Jäsen
Kun nyt on sovittu, että jäähyt korvataan rankkareilla, niin halutaanko sinne pöytäkirjaan kuitenkin se rikkonut pelaaja ja syykoodi? Eli sovelletaanko pöytäkirjaan joku 0min rangaistus.

Jos tästä ei toimitsijoille ole liikaa vaivaa, niin olisihan se mukavaa, jos siellä ne syytkin olisivat. Olen tainnut tätä aiemminkin kysyä, mutta onko näissä FIA:n, FIFA:n, JOFA:n ja UFF:n säännöissä "Kiekko katsomoon" -jäähyä?

Onko hanun lisäksi tulossa siis muitakin seeproja kaukaloon kurvailemaan pelaajien tielle?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko siinä pöytäkirjapohjassa valmiina sarakkeet toimihenkilöiden ottelu/pelirangaistuksille? Ei sillä että sellaiselle käyttöä tulisi, kunhan uteliaisuuttani utelen.

Ei siellä tuollaisia varmaan ole. Ja jos on niin otetaan pois. Eiks tää ole nyt sit sovittu...?
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
No niin, herkistely on aloitettu. Aamujäillä olin aivan kankeana ja peli meni päin persettä. Huono kenraaliharjoitus tietää varmasti hyvää ensi-iltaa. Vaviskaa, olen siis iskussa.

Herkistely aloitettiin viinerikahveilla töissä vuoron jälkeen ja pitää harkita vetäiskö lounaaksi pizzan.

Joko muita alkaa jänskättämään?
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilen illalla tuli vedettyä kauden ensimmäiset ja viimeiset jäätreenit. Niihinkin menin vaan kokeilee et osasiko urheiluliikkeen nulikka terottaa uudet luistimet vaadittavalla tasolla.

Niinhän se on että lahjattomat harjoittelee. Meille taiteilijapersoonille tärkeää on pitkät päiväunet, ei me kestetä sitä ku joku sanoo mitä pitää tehdä. Me sytytään vaan näihin spektaakkeleihin.

Eli peliin saavutaan hyvin levänneenä. Keskinkertainen suoritus varmaankin riittää murskavoittoon tällä erää? Täällä on helppo uhota ku takalinjoilla peruuttelee kaksi todellista kovanaamaa ja kentän muut hyökkääjät ovat tuulen nopeita snaippereita!

Se on muuten helvetin hyvä et meillä on kolme kentällistä. Eilen oli vaan kaksi ja eihän siinä pystyny vaihdossa paskaa jauhaa ollenkaan ku kaikki aika kului pulssin tasaamiseen. Itselle jutut vaihtoaitiossa ovat kyllä äärettömän tärkeitä, niiden avulla on selvitty ne kaikki lukuiset penkitykset oman uran aikana.

Ja itseä vieläkin vaivaa jokin mystinen musta hetki elämäni aikana sillä olen edelleen todellakin suuntaamassa pelin jälkeen hämptoniin mansen sijaan. Katsotaan josko pelissä tulisi joku avojäänpommi joka naksauttaisi järjen juoksun normaaliin tilaan ja liittyisin muiden jatkoksi tampereelle.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
. Olen tainnut tätä aiemminkin kysyä, mutta onko näissä FIA:n, FIFA:n, JOFA:n ja UFF:n säännöissä "Kiekko katsomoon" -jäähyä?

Onko hanun lisäksi tulossa siis muitakin seeproja kaukaloon kurvailemaan pelaajien tielle?


Kiekko katsomoon - on voimassa. FOFA periaattessa määrittelee vain poikkeukset virallisiin sääntöihin, ja tuohon ei ole siellä kantaa otettu.

Nopsasti isoimmat poikkeukset normaalisääntöihin:

- taklauskielto, eli yhden luistimenvedon yli oleva vauhdinotto niiteissä on kielletty.

- korkea maila kiekkoonkin aiheuttaa rangaistuksen, osuma vastustajaan on 5' +PRK. (Tätä ajattelin vähän tulkita, eli vahingoista RL + 2')

- lyöntilaukauskielto, eli maila ei saa laukaistaessa takana nousta n. polven tasoa korkeammalle. Aloitus wanhan korkean säännön mukaan omaan päähän tai 2' (meillä rankkari) jos tuomarit tulkitsevat vaaralliseksi. Tätäkin katson vähän sormien läpi vaikkapa läpiajotilanteessa, jos ei tosiaankaan ole vaaraa kenellekään.

- laukauksen eteen ei saa heittäytyä

- 3 rangaistusta pelissä on PRK.

Muuten normisäännöt, mutta kaikki tilanteet, joissa mailaa käytetään muuhun kuin kiekon pelaamiseen, pitäisi ottaa pois tarkemmin, kuin normimatseissa. Erityisesti huitomiset ja poikittaiset yms.

Varaan oikeuden soveltaa vihellyslinjani siihen, minkä tasoisia pelimiehiä loorassa on. Ja jopa tilannekohtaisti. Kovemmat pelimiehet jopa tykkäävät vääntää varmasti yli harrastessääntöjen, osa taas osallistujista ei ole oikeaa hokia pelanneet koskaan. Tulkinta eri tilanteissa on siis meidän, ei se varmasti aina mene oikein, mutta pidän silti parempampana, että edes yritämme tulkita kuin absoluuttinen nollatolerannssi. Saa olla eri mieltä ja mieluiten tässä ketjussa pian, niin muutan linjaa sitten, jos halutaan.

Tällä tietoa minulle on kaveriksi tulossa juuri tuomarikortin suorittanut junnu. Toivottavasti matsi pysyy sellaisena, ettei kaveri ainakaan teidän vittuluilujenne takia lopeta viheltämistä. Minä olen huonompi tuomari kuin Tom of Finland ja Ovikello yhteensä, mutta kaverissa on varmasti potentiaalia parempaan.

t. hanu
 

M10

Jäsen
Hanun ylläoleville säännöille täältä peukku. Mennään minun puolestani niillä.

Ja eiköhän me sen verran pilke silmäkulmassa pelata, että kenenkään ei jäähyllä tarvitse istua. Pieniä rikkeitä tulee aina, ja sitten vedetään rankkari. Jos rikottua vastustajaa ei ole olemassa (esim. kiekko katsomoon), niin joku sillä hetkellä kentällä olijoista vetää rankkarin.

Vähän jo jännittää.
 

d2uce

Jäsen
No niin, herkistely on aloitettu. Aamujäillä olin aivan kankeana ja peli meni päin persettä. Huono kenraaliharjoitus tietää varmasti hyvää ensi-iltaa. Vaviskaa, olen siis iskussa.

Herkistely aloitettiin viinerikahveilla töissä vuoron jälkeen ja pitää harkita vetäiskö lounaaksi pizzan.

Joko muita alkaa jänskättämään?

Täällä noudatetaan myös kapteenin ohjeistusta. Herkistelyt meni eilen ja tänään enemmän ja vähemmän poskelleen ja tänään aamujäiden jälkeen kurvasin McDriven kautta kotiin.

Hanun säännöistä sen verran, että tuo kolme rangaistusta = PRK on lienee myös sovellettavissa, jos tilanteet ovat enemmän vahinkoja. Tässä matsissa ei liene OR:n mahdollisuutta ole? Kenelle Andersenit meinaavat muuten lähetellä videoita? Kirjoittaakohan Muukkonen palstalle?

Vähän jo alkaa jänskättämään.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nopsasti isoimmat poikkeukset normaalisääntöihin:

- korkea maila kiekkoonkin aiheuttaa rangaistuksen, osuma vastustajaan on 5' +PRK. (Tätä ajattelin vähän tulkita, eli vahingoista RL + 2')

Itse olen vähän noita jäähyjä vastaan. Tuskin kukaan tahallaan huitoo kasvoihin tms. Tarkotus on kuitenkin höntsäillä hauskan pidon merkeissä eikä vääntää hampaat irvessä. Vahinkoja sattuu, mutta mielestäni silti vain rankkari ja toivotaan, ettei sattunu pahasti. Pöytäkirjaan voi merkitä syyn. Ja ei kai nyt korkeasta mailasta kiekkoon tule rangaistusta (rankkaria)? Maalinedestä otat tyylikkäällä lyönnillä ilmasta sisään 10 cm liian korkealla niin maalia ei hyväksytä ja kaverille rankkari. Ei kuulosta kovin kivalta. Muutenkin pitäisi sopivasti katsella sormien läpi tilanteita missä ei ole kellekään vaaraa eikä kukaan saa etua muihin nähden jne.

Ehdottamillani muutoksilla saataisiin sääntöjä enemmän pipolätkä suuntaan. Se on minusta hyvä asia, vaikka asialliset säännöt pitääkin olla.

Muuten kyllä samaa mieltä hanun listasta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Bonersien johtoportaan herkistelyt koskee juomapullon heittoa jäälle ja huutoja tuomareille, vanhat klassikot varmaan kelpaa: Seepralle heiniä! Puusilmä! Et sä osaa sääntöjä?!
Andersenien pelaajille on oma huutonsa: Apina vaihtoon! Siinä on vaan se huono puoli että omankin joukkueen pelaajat luulee heitä kutsuttavan.
 

M10

Jäsen
Tähän asti kerätty summa - 396,52€. Puuttuisi siis 3 euroa ja 48 senttiä neljästäsadasta.

Kuinkas me hoidetaan tuo ottelun alun rahojen luovutus? Koo spiikkaa mikrofoniin juhlavasti, että kendonörtit keräsivät neljä hunttia Valkeakosken G-junnuille, ja sitten salamavalojen räiskeessä tutzba murtuneella nenällä ojentaa vitosen seteleinä nuo rahat junnun käteen? Ja Tukiainen jakaa taustalla pipperskaakkaa.

Vai puuhastelisiko joku sellaisen naurettavan suuren shekin, joka ojennettaisiin G-junioreiden edustajalle?
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Bonersien johtoportaan herkistelyt koskee juomapullon heittoa jäälle ja huutoja tuomareille, vanhat klassikot varmaan kelpaa: Seepralle heiniä! Puusilmä! Et sä osaa sääntöjä?!
Andersenien pelaajille on oma huutonsa: Apina vaihtoon! Siinä on vaan se huono puoli että omankin joukkueen pelaajat luulee heitä kutsuttavan.

Itse olen myös hakenut peruskuntoa jauhamalla paketin Jenkkiä päivässä. Sivuvaikutukset ovat hieman ikäviä, mutta ainakin jauhaminen luonnistuu kuin huippuvalmentajalta ikään! Juomapullon heittelyä on tullut myös treenattua, taisin saada tenniskyynärpään.. Puvun takki ei ole onneksi revennyt intensiivisistä viittoiluharjoituksista huolimatta. Pasinurmismaisesti myös nuuskaa on viimeaikoina tullut tykitettyä molemmille puolille, näyttää vakuuttavammalta ja huudot saavat jännitysmomenttia että pysyykö se töötti siellä huulessa.
Jaa'a, niin se hetki lähestyy vääjäämättä. Valmennus tuntuu olevan kunnossa, pelaajista puhumattakaan.
 

Simba

Jäsen
No niin nyt on ikävä äidinkielen yo-koe takana ja voi aloittaa ankaran valmistautumisen koitokseen. Voisi esimerkiksi käydä kebabilla ja hoitaa illalla nesteytys muutamalla oluella. On se kiva, kun alkaa loma ja aikaa riittää valmistautumiseen.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tähän asti kerätty summa - 396,52€.

Kuinkas me hoidetaan tuo ottelun alun rahojen luovutus?

Komea on kyllä summa. Kannattaako tuohon jääaikaa käyttää, kun sitä ei liikaa ole muutenkaan? 1,5 tuntia ja siitä pois alkulämmittelyt sun muut häslingit. Rankkareiden ampuminen vie aikaa jne, minkä verran niitä sitten tuleekin.

Mitä muut on mieltä noista rangaistuksista? Itsestäni ei tunnu sopivalle, että lyhyestä pelistä istuu sitten vielä aitiossa osan. Ei sillä, että kerkeisin ketään koukkaamaan, vaikka haluaisinkin. Mielestäni tuossa vastustajan rankkarissa on jo riittävästi rangaistusta. Ulkokaukaloneppailuhengessä.

Muistaakseni oli puhetta, että G-junnuilla on reenit ennen meidän vuoroa, ja mentäisiin niiden vuoron lopussa luovuttamaan rahat.

No sehän passaisi mainiosti.
 
Viimeksi muokattu:

Simba

Jäsen
Komea on kyllä summa. Kannattaako tuohon jääaikaa käyttää, kun sitä ei liikaa ole muutenkaan? 1,5 tuntia ja siitä pois alkulämmittelyt sun muut häslingit. Rankkareiden ampuminen vie aikaa jne, minkä verran niitä sitten tuleekin.

Muistaakseni oli puhetta, että G-junnuilla on reenit ennen meidän vuoroa, ja mentäisiin niiden vuoron lopussa luovuttamaan rahat.
 

tutzba

Jäsen
Ylihuomenna tähän aikaan istutaan saunassa juhlistamassa Bonersien murskavoittoa.

--

Tähän väliin teen jo alustavan kiitoksen siitä, että homma saatiin onnistumaan. Kun perustin tämän ketjun, en todellakaan uskonut että tapahtuma olisi herättänyt näin laajaa innostusta.

Helpoitenhan tämän kaiken kuvaa yhdellä esimerkillä.

Voin hommata kaikille perusreenipaidat, mutta toki jokainen voi ostaa itsekin. Täytyy vaan valmiiksi sopia millä väreillä pelataan.

Ja mihin tämä kaikki sitten johtikaan? No, nyt - tai no ainakin lauantaina jälkeen - jokaisella on tyylikkäät pelipaidat muistona tästä tapahtumasta.

Kiitos!
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ota itse suurin kiitos vastaan, kaikki on varmasti sitä mieltä ettei ilman tuommoista primus motoria olisi tapahtunut muuta kuin ajatuksia tämmöisen tapahtuman tiimoilta, jos niitäkään.
Kolminkertainen eläköön huuto tutzballe!
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Kolminkertainen eläköön huuto tutzballe!

Eläköön! Eläköön! Eläköön!

Aina välillä tulee näitä hetkiä, joissa huomaa, että maailmassa on todella hienoja ihmisiä. tutzba on tehnyt valtavan määrän töitä tapahtuman eteen, kiitos siitä. Hanke alkoi paisua nopeasti ja kaikki vaikuttaa hienolta. Kohta mennään hei, ei millään malttaisi enää odottaa!

Säännöt vaikuttavat hyviltä ja minun puolestani linja voi vähän joustaa tilanteen mukaan. Heput varmasti osaavat hommansa, uskoakseni kaikki pelaajat ovat kyllä oikealla mielellä mukana. Junnukiekkoilijoillekin on saatu kerättyä hyvät hillot, joissa on napakka pohja vaikka kauden päätösturnaukselle tai vastaavalle.
 

d2uce

Jäsen
Onko sitä liveseurantaa kukaan pohtinut? Onko Wareenssa minkälaiset intter-net yhteydet? Sehän jo riittäisi, että joku läsnäolija spämmäisi otteluketjuun tapahtumia tasaisen tappavalla kymppisormitahdilla.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Viimeiset hienosäädöt tehtiin tänään ja veto rupesi löytämään tiensä verkon perille vaikka Nokkis hämmästyttävän hyvässä kunnossa onkin. Kerron heikot kohdat sitten ennen peliä kopissa!
Nyt jännitys on kasvanut jo niin suureksi, että lähden parille oluelle, että ylipäätään pystyy olemaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mainitaan nyt vielä kuitenkin, että mitkä säännöt tahansa käy mulle, ei siinä mitään.

Iso kiitos vaan tutzballe itselleen suurenmoisesta työstä ja koko tapahtuman järjestämisestä. Ilman tutzbaa ei olisi koko ottelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös