Jatkoajan virallinen valokuvaustopic

  • 151 239
  • 844

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onhan tullut räpsittyä kuvia, tässä pari otosta jotka on siirretty aiemmin nettiin.

Maisemakuvaa Tallinnan satamasta:
Tallinna

Auringonlasku Tikkurilassa:
Tikkurila

Kemin lumilinnasta (muokattu)
Lumilinnasta

Battery (muokattu), tässä kuvassa näkyy hyvin pienen aukkoarvon vaikutus kuvan syväterävyyteen. Terävyysalue on todella pieni aukolla f/1.8.
Battery

Hienoja kuvia! Onko tuo käytössäsi oleva galleria maksullinen? On meinaan ihan mukavan näköinen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tuli eilen tuunailtua ja kuvailtua veljen autoa, kuvat on alla.

Honda
Honda2
Honda3

Laitetaan nyt vielä ennen-jälkeen kuva keulasta, jos jotain kiinnostaa. Autoon vaihdettiin merkitön maski ja valoumpiot tummapohjaisiin. (tee-se-itse -malli)

Kommentteja?
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Hienoja kuvia! Itse pidin eniten siitä linnunpoikarääpäleestä ja Jump!-kuvasta.

Kiitoksia! :) Tuonne on taas ilmestynyt aika paljon lisää kuvia, jos kiinnostaa.

Kummelin autokuvista tuo viimeinen on myös minun mielestä paras.

Masentajan kuvista Tallinnan satama miellytti selvästi eniten silmää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuli kyllä aika monta, mutta toivottavasti jaksatte kommentoida ainakin huonointa/parasta.
Sun kannattais kiinnittää hiukan enemmän huomiota taustoihin. Aika monessa olet rajannut melko avarasti, ja näyttelyhallin tms. yksityiskohdat pomppaavat väärällä tavalla silmille. Itse pidin eniten siitä pimeästä kuvasta. Kuva7 olisi hiukan paremmalla kuvakulmalla ollut toimivampi. Ne oikean laidan valopylväät toimivat taustana ok, mutta vasemman laidan roskista ei olisi ehkä kannattanut ottaa mukaan. Lisäksi jäin kaipailemaan syväterävyyden hallintaa noissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hienoja kuvia on kyllä paljon tässä ketjussa. Monta kertaa on pitänyt laittaa tänne jotain omia kuvia mutta en vaan ole saanut aikaiseksi, mutta tässä nyt jokunen räpsäys sieltä täältä.

Pulliaisen Esa Esa vetää ilmeellä...
Jääveistos1 Jostain jäänveistokisasta jokusen vuoden takaa
Jääveistos2
Jääveistos3
Koli Muka-taiteellista...
Kynttilät Toin kameran sisään pakkasesta ja aloin kuvaamaan kynttilöitä vahingossa huuruisella linssillä.
Lammas
Suomen lippu
Viuhkola

Sana on vapaa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
-OO-:lla on hyviä kuvia, kannatti laittaa näytille.
Varsinkin "Kynttilät" ja "Lammas" iski meikäläiseen.
 

Snagari

Jäsen
Hienoja kuvia! Lammas miellytti omaa silmää eniten ja tuli heti ensimmäiseksi mieleen, että tuohan olisi aivan loistava taustakuva tietokoneelle! Tuota jaksaisi katsella, joskin siinä on tietysti se, että joka kerta katsoisit koneeltasi lampaan persettä joka voisi olla hieman "hämmentävää". Mutta myös aina hienoa nähdä jääkiekkoaiheisia kuvia, niitä toivoisin lisää, tänne vain jos joltain löytyy!
 

Masentaja

Jäsen
Jokerit-Lukko

Tässä pari kiekkoaiheista, muokkaamatonta kuvaa.

Juha Lind

Tämä tilanne johti hylättyyn maaliin, koska jokereiden pelaaja maalivahdin alueella. itse olisin tilanteesta eri mieltä, että miksi siellä ollaan kun tilannetta katselee muista kuvista. Aika kovaa sinne työnnetään.

Tässä pari kuvaa Budapestin Red Bull Air Racen harjoituksista:

Sillan alta

Käännös taivaalla

Saa kommentoida jos näkee sen aiheelliseksi... Kiekkokuvista vielä sen verran, että en ikinä ennen oo kiekkopelissä kuvannut, ja kuvat tosiaan laitoin käsittelemättä nettiin.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Systeri on tällä hetkellä jenkeissä, ja kovasti kiinnostais pyytää häntä ostamaan mulle jonkunnäkösen digijärkkärin sieltä, kun hinnat vissiin on vähän halvempia sielläpäin?

Kysymyksiä vaan on melkolailla.. Oon melko aloittelija valokuvauksessa, eli mitään kovin kallista ja vaativaa laitetta ei ole tarkotus lähteä hakemaan. En tiedä jenkkilän hinnoista paljoa, mutta oon ajatellut budjetiksi 400-500€ maksimissaan, sillä varmaan saa jo jonkunnäkösen?
Kannattaako ostaa huonompi kamera ja siihen joku objektiivi, vai parempi kamera ilman objektiivia?
Mallimerkinnät ei varmaankaan oo ihan samoja jenkeissä ku suomessa? Entä nää "kameran statsit", ilmoitetaanko ne siellä samoissa yksiköissä?

Sitten saa ehdotella kauppoja mistä kannattaa katsella noita. Systeri asustelee seattlessa päin, mutta hänenkin on varmaan kätevin ostaa nettikaupasta tuo mahdollinen kamera?
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
.............

Kannattaa hankkia kittisetti eli paketti, joka sisältää rungon ja perusobjektiivin. Kalliimpiin runkoihin ei mielestäni vielä kannata satsata sillä "karvalakkijärkkärilläkin" aloittelija pärjää useamman vuoden.

Euroopassa ja jenkeissä termistö/statsit ovat samat ja yksi verkkokauppa on Adorama. Kannattaa selailla vaikka Ken Rockwellin sivuja läpi. Siellä on paljon arvosteluja eri kameroista.
 
^

Adorama ja B&H-Photo ovat nopeita, isoja ja luotettavia, mutta halvemmalla saatat löytää muualtakin.

Perusrungolla pärjäät pitkään. Itse olen kuvaillut enemmän/vähemmän aktiivisesti yli 20 vuotta ja nykyinen 350D riittää helposti niin kauan kunnes menee rikki. Objektiiveilla on sitten isompi vaikutus kuvien laatuun, mutta silti niilläkin paljon pienempi kuin kuvaajalla.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Kameraa nettikaupoista selaileville taas varoituksen sana; noita huijausnettikauppoja putkahtelee esiin kuin sieniä sateella, ja google-adseina niitä löytyy jatkuvasti esim. haettaessa Huuto.netistä kameravälineistöä. Digikamera-ketjuun jo postasinkin yhden linkin, ja tässä toinen:

http://www.justcam4you.com/

Jälleen kerran sinänsä hienon ja viattoman näköiset sivut, kameroiden ja tarvikkeiden hinta taas paljastaa nopeasti homman jujun.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tuohon HDR:ään pätee sama kuin muuhunkin kuvankäsittelyyn eli liika on liikaa. Taitavalla käsittelyllä kuvista saa RAW-kuvaa parempia, mutta liika innostus näkyy yleensä luonnottomana värikylläisyytenä ja makeutena. Kuin olisi karkkikaupassa.

Speedin kuvissa on muutama tosi hieno ja onnistuneesti käsitelty otos. Pidän erityisesti Roses-kuvasta ja sen tunnelmasta. Tosi hienostunut kuva tavallisesta aiheesta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kävin ottamassa eilen illalla kuvia.

Kerrostalot
Haulitorni

Mitä tykkäätte?
Kerrostalot oli ehkä hiukan tavanomainen. Siinä ilmeisesti vilahtaa ainakin yksi auto kuvan poikki. Korkeammasta kuvakulmasta tuo näyttäisi ehkä paremmalta. Haulitornista tykkäsin enemmän.

Nyt on muuten Lintsillä valokarnevaalit menossa. Ei muuta kuin jalustan kanssa sekaan. Tässä viime vuodelta pari kliseistä esimerkkiä.

Kieppi
Suihkulähteet
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Yli kymmenen uutta kuvaa olen lisäillyt tuonne Flickr:iin viime viestini jälkeen. Eli, täältä löytyy kuvat.

Rupee olemaan rahat kasassa uutta objektiivia varten, vielä kun osaisi päättää, että minkä sitä ostaisi. Makro-objektiivi houkuttaisi, mutta niin myös Sigman 120-400 tele. Hankalia päätöksiä!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Rupee olemaan rahat kasassa uutta objektiivia varten, vielä kun osaisi päättää, että minkä sitä ostaisi. Makro-objektiivi houkuttaisi, mutta niin myös Sigman 120-400 tele. Hankalia päätöksiä!
Kyselin joskus kokeneemmilta neuvoa macro-asiassa. Sain vastauksen: loittorenkaat. Niinpä ostin macro-objektiivin sijaan 30/1.4 primen ihan muuhun tarkoitukseen. Päätöstä helpotti se, että macro-obiskat tuppaavat olemaan aika hintavia. Kenkon loittosarja Canoniin maksaa Telefotossa alle 150 euroa. Sulla näyttää olevan Nikon, mutta oletko harkinnut tuota vaihtoehtoa?
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Kyselin joskus kokeneemmilta neuvoa macro-asiassa. Sain vastauksen: loittorenkaat. Niinpä ostin macro-objektiivin sijaan 30/1.4 primen ihan muuhun tarkoitukseen. Päätöstä helpotti se, että macro-obiskat tuppaavat olemaan aika hintavia. Kenkon loittosarja Canoniin maksaa Telefotossa alle 150 euroa. Sulla näyttää olevan Nikon, mutta oletko harkinnut tuota vaihtoehtoa?

Joo, olen harkinnut. Cyberphotosta katselin noita tuossa joku päivä ja hinnat pyörivät 150 euron molemmin puolin. Ei paha.

Voisi olla kyllä ihan järkevä päätös koittaa tuollaista vaihtoehtoa, ihan vaan hinnan takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös