Minä pyytäisin nyt panostamaan siihen kuvaamiseen.
Netistäkin löytää jotain. Itsepintainen ja osaava otus J. Puusa on mm. pystyttänyt monien iloksi pienen valokuvauskoulun.
Minä pyytäisin nyt panostamaan siihen kuvaamiseen.
Lainaan ja toistan röyhkeästi itseäni ketjun alkupuolelta.
Olen aina tykännyt kuvata. Aikaisemmin pokkarilla, mutta viime vuonna ostin ensimmäisen järjestelmäkameran eli Nikonin D50:n.
Nykyään tulee kuvattua eniten lintuja ja lentokoneita, tosin nekin ovat motivaation puutteessa jääneet viimeaikoina vähemmälle. Toivottavasti intoa löytyy taas kuvaamiseen vaikka juuri aloittamani lintujen talviruokinnan innostamana. Tuolla on pari ottamaani kuvaa: http://www.flickr.com/photos/21123649@N06/
Tuossa oli hyvä luonnollinen kuva, kamera lienee järkkäritasoa näin syväterävyydestä pääteltynä? Käsitteletkö kuvien väriarvot jollain RAW-palikalla? Joku joskus opetti mua että värit kannattaa käpistellä haastavissa kohteissa suoraan kennon väriavaruudessa, ja sitten vasta esikorjattuna siirtää varsinaiseen kuvankäsittelyohjelmaan.
No annetaan kuitenkin ainakin täältä päin ruusuja.. Mun mielestä ihan törkeen hyvän näkösiä kuvia.. Kyllä löytyy taiteellista silmää ja varmaan ihan hyvä kuvaskalustokin..
Objektiiveinä on Sigman 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro ja Sigman EX 100-300mm DG F/4.0 HSM. Molemmat kompromisseja, Nikonin vastaavat eivät sovi minun lompakolle.Mikäs putki sulla on D50 kaverina? Ja missä käyt HKI-Vantaalla kuvaamassa? Itse en oikein tiedä muuta paikkaa kun Lemminkäisen kalliot, mut ei nekään kauheen hääppöset ole...
Puolisko oli katsellut tätä, onkohan mistään kotoisin? Parempia ehdotuksia sun muita vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan.
Aikas hiljaista on täällä ketjussa. Kesä lähenee ja meikäläisellä alkaa polttelemaan lompakossa, kun katselee uusia objektiiveja.
Pidin kovasti uudesta näkökulmasta Helsinkiin. Etenkin kuvat 1 ja 3 ovat sommittelultaan hienoja. Mitä laitteita käytit? Meillä on tuore Canon 400D ja lähinnä ihmettelen vielä laitetta.
Noni, pitääkö mun viedä kamera johki puhdistettavaks vai mitä teen? Joka kuvassa on tämmönen musta iso piste. Toi kuva nyt on mitä sattuu, mutta toi läiskä erottuu hyvin kun on vaalea tausta. Putkessa ei oo roskaa, koska tulee molemmilla putkilla.
Noni, pitääkö mun viedä kamera johki puhdistettavaks vai mitä teen? Joka kuvassa on tämmönen musta iso piste. Toi kuva nyt on mitä sattuu, mutta toi läiskä erottuu hyvin kun on vaalea tausta. Putkessa ei oo roskaa, koska tulee molemmilla putkilla.
Hankin tuossa järjestelmäkameran, niin muistikorttiasiaa. Kun nyt tämä kyseinen Nikon tukee näitä nopeampia sdhc-kortteja, niin kannattaako sellainen kortti hommata? Vai riittäneekö tavallinen sd? Onko suurta merkitystä?