KalPa on kyllä hellyyttävä. Se kuvittelee tekevänsä juuri niinkuin se luulee että se palvelisi omaa ja Liigan etua, mutta media ei sille korvaakaan lotkauta.Itse nostaisin tuolta erityisesti Väisäsen kommentit varautumisesta ja ilmapiirin oikeanlaiseksi tekemisestä, sekä tuon Hazardin kommentin vastakkainasettelusta. Tervo myös kertoi, että median kuuluu yksinkertaistaa asioita. Median pitää keskittyä siihen, miten jutut tuodaan julki, ja asian jatkokäsittelyssä pitää miettiä, mihin teemoihin esimerkiksi noistakin kymmenestä Ylen paketin jutusta keskitytään. Pekka Virrasta tai Liigan kapteeneista on puhuttu juttusarjan jälkeen melko vähän, vaikka he osoittivat avointa suhtautumista seksuaalivähemmistöihin ja syrjinnän vastaiseen työhön..
Median kannalta KalPan toiminta ei palvele polarisaatiota joten se ignoraataan. Siinä ei ole mitään ihmeteltävää kun ymmärtää median luonteen. Se ei ole koskaan sillanrakentaja, vaan riidankylväjä.
Sen takia Liigan ei tule pyrkimään mihinkään kansalaiskeskustelijan rooliin jos media toimii siinä välissä tulkkina. Kuten Setan Väisänen sanoi hän tulkitsi että Korpela tarkoitti että asiasta keskustellaan vasta joukkueessa jos konfikteja syntyy eikä hän ajatellut että Korpela tarkoittaisi että siitä "syntyisi kansankäräjät" (Areenassa ajassa 4:50 eteenpäin). Mikä järki Liigalla on keskustella tuollaisen putken läpi jonka tehtävä on vääristellä sanomisiasi? Aivan kuin antaisi Suomen viestinnän Venäjän suuntaan erään kohudosentin tehtäväksi.
Olin oikeasti aika yllättynyt Pressiklubin asenteesta. Tuntien varsinkin Hazardin mielipiteet oletin väärin mitä lähetys tulisi sisältämään.
En myöskään ymmärrä väitettäsi erilailla tulkitsemisesta/kuulemisesta. Minulla oli suorat lainaukset ja linkki lähteisiin. Sinulla ei.