Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 258 786
  • 13 728

Schadowan

Jäsen
Tähän vahva sama. Tässä tullaan taas siihen, että kirjoittaja vakuuttaa ettei muiden kirjoitukset tai sivallukset hetkauta, mutta silti pelikiellosta vedetään herneet nenään. Uskomattoman herkkänahkaisia ihmisiä tännekin kirjoittaa, vaikka muuta väittävätkin.

Mielestäni ei ansaitse edes hamekangasta, vaan vaipat vaan suoraan jalkaan.

Eniten olen huolissani nyt siitä, että miten Evil nyt täyttää vapaa-aikansa? Ja kenen kanssa hän nyt vetää kalsarikännejä?

Musiikista hän tuntui tietävän helvetin paljon, siitä propsit. Rivien välistä paistoi kuitenkin läpi tosikkous/herkkänahkaisuus, jotka ovat tietysti aika luonnollisia piirteitä tällaisille wannabe-koomikoille. Sellainen Jope Ruonansuu-meininki.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyllä, käy tutustumassa ketjuun johon me mielenterveysongelmista kärsivät tai kärsineet olemme kirjoitelleet*. Olen pyrkinyt kannustamaan siellä samassa jamassa kanssani olevia tai ihmisiä jotka ovat kenties vieläkin huonomassa kunnossa kuin minä. He kuuluvat siihen viiteryhmään, jonka koen itselleni tärkeäksi - heistä olen huolissani ja heidän puolesta haluan tehdä työtä ja heitä tukea tavalla tai toisella. Näin olen toiminut myös oikeassa elämässä, joskin nyt toiminta on jäänyt taka-alalle.

Voisin tullakin sinne vittuilemaan ja soittamaan poskea sinulle ja teille muille ihan sanan- ja ilmaisunvapauden nimissä? Voisin varmaan luottaa siihen, että ainakin sinä olisit minun puolellani pikkumaista moderaattoriporukkaa vastaan, jos aikoisivat minulle antaa penalttia?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin tullakin sinne vittuilemaan ja soittamaan poskea sinulle ja teille muille ihan sanan- ja ilmaisunvapauden nimissä? Voisin varmaan luottaa siihen, että ainakin sinä olisit minun puolellani pikkumaista moderaattoriporukkaa vastaan, jos aikoisivat minulle antaa penalttia?

Siis mitä nyt? Ei tainnut olla ihan harkittu lausuma. Ajattelitko?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Voisin tullakin sinne vittuilemaan ja soittamaan poskea sinulle ja teille muille ihan sanan- ja ilmaisunvapauden nimissä? Voisin varmaan luottaa siihen, että ainakin sinä olisit minun puolellani pikkumaista moderaattoriporukkaa vastaan, jos aikoisivat minulle antaa penalttia?

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, ja minun puolesta - osasitpa ilmaista sen hyvin tai vähemmän hyvin - olet tervetullut ilmaisemaan mielipiteesi latvakakkosista ja heidän tarpeellisuudesta yhteiskunnalle kyseiseen ketjuun. Voi olla, että esitän eriävän mielipiteeni sinulle - kuten olen esittänyt muillekin, ja ollut eri mieltä esim. schollinkin kanssa, mutta yhtäkaikki sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja sitä sinulta ei pidä ottaman pois. Ja jos moderaattorit tästä hyvästä pikkumaisina kävisivät kimppuusi ja antaisivat "pelirangaistuksen", niin tekisin aivan samoin kuten olen tehnyt joka kerta jolloin olen kokenut, että pelikielto on jaettu selkeällä tavalla väärin perustein.

Vastasinko kysymykseesi. Kyllä ja ei, voit itse päätellä mitä tekisin, jos kokisin, että sinua on kohdeltu moderaattoreiden toimesta väärin. En välttämättä jakaisi mielipidettäsi, voi olla että ryhtyisin väittelemään kanssasi, mutta yhtälailla, sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja sen ilmaisuvapauden puolesta olen valmis puolustamaan myös sinua siinä missä scholliakin.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kyllä osui tuo Nurmisahan saama kakku oikeaan osoitteeseen. Kaveri trollasi koko EM-futiskisojen varmaan joka ikisessä ketjussa ja näin ollen pilasi ne. Ihmettelen vaan, että näinkin myöhään tuo penalty tuli.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Onhan sitä oikeutta olemassa! Nurmisahan jäähy on parasta, mitä palstan futiskeskustelulle voi toivoa. Harmi vain, että asian kanssa piti vatvoa pari viikkoa liian pitkään ja janari kerkisi tuhota jo monta asiallista ketjua trollaamisellaan. Mutta parempi myöhään kuin ettei edes silloinkaan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan sitä oikeutta olemassa! Nurmisahan jäähy on parasta, mitä palstan futiskeskustelulle voi toivoa. Harmi vain, että asian kanssa piti vatvoa pari viikkoa liian pitkään ja janari kerkisi tuhota jo monta asiallista ketjua trollaamisellaan. Mutta parempi myöhään kuin ettei edes silloinkaan.

Tekisi mieli sanoa että paraskin puhuja. Ei kun hitto, sanoin jo.

Ihan oikein tuo sahan penalty, mutta luvalla sanoen muutama muukin syyllistyi tuohon trollaamiseen. Nimiä mainitsematta. Vähän linjatonta siis omasta mielestäni.

Edit. Tuollainen julkinen ilakointi vielä. Miten vanha olet?
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tekisi mieli sanoa että paraskin puhuja. Ei kun hitto, sanoin jo.
Hyvä, että sanoit ja sait purettua paineesi.

Ihan oikein tuo sahan penalty, mutta luvalla sanoen muutama muukin syyllistyi tuohon trollaamiseen. Nimiä mainitsematta. Vähän linjatonta siis omasta mielestäni.
Eipä siellä muita trollaajia ollut, minun mielestäni siis. Se, jos trollille yrittää toistuvasti puhua järkeä siinä onnistumatta, ei vielä tee kenestäkään trollia. Yleisesti ottaen JA:n futiskeskustelut ovat olleet todella laadukkaita ja taso on ollut monesti reilusti FF2:n ja vastaavien yläpuolella. Nurmisaha on laskenut tasoa saapumisensa jälkeen todella paljon ja vienyt martyyrimaisen jankkauksen aivan uudelle asteelle. Ja mitä otteluseurantaketjuihin tuli, niihin kirjoittaminen kun ei ole pelien aikainen päätarkoitukseni, vaan yleensä seuraan mieluummin peliä.

Edit. Tuollainen julkinen ilakointi vielä. Miten vanha olet?
Just silleen sopivan tarpeeksi vanha.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä siellä muita trollaajia ollut, minun mielestäni siis. Se, jos trollille yrittää toistuvasti puhua järkeä siinä onnistumatta, ei vielä tee kenestäkään trollia. Yleisesti ottaen JA:n futiskeskustelut ovat olleet todella laadukkaita ja taso on ollut monesti reilusti FF2:n ja vastaavien yläpuolella. Nurmisaha on laskenut tasoa saapumisensa jälkeen todella paljon ja vienyt martyyrimaisen jankkauksen aivan uudelle asteelle. Ja mitä otteluseurantaketjuihin tuli, niihin kirjoittaminen kun ei ole pelien aikainen päätarkoitukseni, vaan yleensä seuraan mieluummin peliä.

Njäh, mutta kuten aiemminkin olen sanonut niin Nurmisahan pointit, jotka usein ovat ihan hyviä, hukkuu a) huonohkoon ulosantiin ja b) siihen että ne on monen silmissä tyrmätty jo valmiiksi. Nurmisaha on kuitenkin analyyttinen ja peliä oikeasti (gloryhunterismin ja lehtijuttujen sijaan) ymmärtävä kirjoittaja. Mies kuitenkin sortuu esim. Espanjan ja Barcelonan dissaamiseen häilyvin perustein aivan liian usein, joka saa jengin massakapinoimaan jatkuvasti, mutta ei tuo jälkimmäinenkään toiminta kovin usein ole paljoa muuta kuin trollaamista.

Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että futiskeskustelut Jatkoajassa ovat kohtuu tasokkaita, ja niihin on mukava osallistua. Suuri kiitos tästä menee nimim. eaglen kaltaisille kirjoittelijoille, joita on liian harvassa.

Summa summarum, linjatonta antaa vain Nurmisahalle banaania tällä erää.
 

RDivis

Jäsen
Jaa, no ehkäpä tuo huili tuli hyvään paikkaan. Sen verran moni ketju suistui hieman raiteiltaan.

'Sahan puolesta on kyllä sanottava, että tietoa futiksesta ja osaamista kirjoittaa löytyy kyllä jos vain viitsii sen ole nähnyt. Mukava kaveri Manchesterin-paikallispeliketjun tiimoilta käytyjyjen YV-keskustelujen pohjalta. Hoiti myös ketjun osalta hommansa paremmin, kuin allekirjoittanut.

Hänen suurimmat "vikansa" tuntuvat olevan erittäin out there somewhere-mielipiteet, joita yleinen konsensus jalkapallokeskustelussa ei siedä. Sekä tietysti jankkaava tyyli ja värilasit, kun puhutaan tietyistä aiheista. Plus luulen hänen tunnistaneen ne nimimerkit, joilla otsasuoni alkaa pahiten hänen jutuistaan pullistella. Tällöin homma muuttuu hieman tuomittavaksi,koska haetaan niitä kavereita sinne ketjuun torikokoustamaan.

All&all ei todellakaan niin iso peikko, kuin mitä monet antavat ymmärtää. Ehkä ne mölyt tietyissä kohdin kannattaisi pitää mahassa. On minullakin tietyistä asioista sellaisia mielipiteitä, jotka pidän ennemmin itselläni, koska tiedän, ettei niillä saisi rakentavaa keskustelua aikaan.

Ovatko hänen mielipiteensä oikeasti hänen omiaan vai vain fleimejä, sitä ei tiedä faktana kukaan muu, kuin Nurmisaha.

Saattaa olla, että tähän tietynlaiseen puolustuspuheenvuoroon todella vaikutti se, että kaveri on ainoa, joka täällä on missään asiassa tarjonnut apuaan oma-aloitteisesti.

Scissorskin näköjään kommentoinut lisää, sillä välin, kun kävin syömässä. Hyvin pitkälle samaa mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nyt kyllä osui tuo Nurmisahan saama kakku oikeaan osoitteeseen. Kaveri trollasi koko EM-futiskisojen varmaan joka ikisessä ketjussa ja näin ollen pilasi ne. Ihmettelen vaan, että näinkin myöhään tuo penalty tuli.

Hieman mietiskelen tuota ajankohtaa kun miettii muutamia muita vähän vastaavanlaisia jankkaajia. Joillekin, esim. TOJ:lle tunnuttiin antavan bannia vähän niin kuin ennakkoon, eli ennen lätkän MM-kisojen pudotuspelejä - tai ainakin se oli ennen Suomi - Venäjä -matsia. Nurmisaha taas on trollaillut läpi fudiksen MM-kisojen ja saa bannin kun kisat ovat jo ohi.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän Nurmisahan kakku on varmasti ansaittu, mutta ihan mukava tyyppi hän oikeasti on. Hän pistää viestit tarkoituksella hieman yli, kuten monesti Barca&Espanja fanit toiseen suuntaan. Itsekin välillä syyllistynyt pistämään viestejä tahalleen täysin värilaseilla katsottuna, vaikka olen oikeasti ollut toista mieltä.

Lähinnä mua on häirinnyt kirjoitukset liveseurantaan, mutta muissa ketjuissa ei niin paljoa. Kaikilla saa olla omat mielipiteensä ja saa tuoda esiin toisenlaista näkemystä. Ja kaikkien ei tarvitse tykätä Espanjasta tai Barcelonasta. Vähän kun muuttaa tyyliään, on ihan hyvä kirjoittaja.
 

Ralph

Jäsen
Mikä tuon yläpalkin "Kalenteri" -kohdan idea on?

Jatkoajan keskustelupalstan ilmoitus

Kalenteri on tällä hetkellä poissa käytöstä.

Eikös se ole ollut jo melko pitkän aikaan?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Antaisitteko Kourujärven Ponnistukselle penalttia tuonne 2.8 asti? Tekee ihan hyvää tuolle mielipuolelle rauhoittua. Menkööt vaikka FF2:lle terrorisoimaan.

edit:Editoitu kysymykseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Lopettakaa Modet nyt tää hölmöily... antakaa ihmisten tulla ulos VAPAASTI mielipiteidensä kanssa julki, eikä minkään Kuuban perustuslain mukaan....

Esim. vapaata keskustelua elävöittäisi TOJ:n kiellon lopettaminen. Mitä tahansa Venäjä-ketjua on paljon mielenkiintoisempaa seurata, kun mitään näistä nykyistä hönökeskusteluhienoarvoisistaketjuista, mitä maailma on tähän saakka täynnä vaikka Iltalehden keskustelupaltoilla. Eriarvoisuus ja erimielipiteys kunniaan!!!!

Jatkoaika tuskin on Suomen sivistyksen kehto...vai...?
 
Viimeksi muokattu:
En ole koskaan kirjoittanut Portsari - Aikamme kerjäläinen -ketjuun, mutta tänään huomasin siellä oman viestini joka oli siirretty sinne Vitutusketjusta. Tainnut modeille sattua pieni lapsus kun koko keskustelua ei ollut siirretty, sitten taas tämän viestin siirtäminen oli nähty aiheelliseksi.

Linkin viesti siis alunperin vitutusketjussa ja sisällössä käsitellään kolarissa halvaantunutta naista. Portsariketjukamaa?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan kirjoittanut Portsari - Aikamme kerjäläinen -ketjuun, mutta tänään huomasin siellä oman viestini joka oli siirretty sinne Vitutusketjusta. Tainnut modeille sattua pieni lapsus kun koko keskustelua ei ollut siirretty, sitten taas tämän viestin siirtäminen oli nähty aiheelliseksi.

Linkin viesti siis alunperin vitutusketjussa ja sisällössä käsitellään kolarissa halvaantunutta naista. Portsariketjukamaa?

Ihan sama. Olen kyllä kirjoittanut molempiin, mutta V-viesti oli siirretty P-ketjuun. Hyi teitä pikku iljetykset!
E: Vai oliko nyt niin, että puutuin väärän kirjoittajan kirjoittamisiin, siis mielestänne?
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Moderaattorit kirjoitti:
Nimimerkki Elton huilaa kolme kuukautta edelleen jatkuvan turhan trollailun ja flametuksen johdosta. Kirjoittajan aiempi rikehistoria samasta asiasta vaikutti koventavasti kirjoituskiellon pituuteen tässä tapauksessa.

Hattua päästä moderaattoreiden suuntaan!
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Voisitteko vähän avata tuota tuoreinta pelikieltoa? Luin molemmat TheJackalin heinäkuussa lähettämät viestit eikä nuo nyt ihan niin huonoa kieleltään olleet että pelikiellolle pitäisi olla perusteita.
 

RDivis

Jäsen
Aika heppoinen kakku nimenomaan siinä mielessä, että täällä näkee joskus ihan yhtä huonoa jollei huonompaakin tekstiä kirjoitusasultaan. Sisältö on sitten ollut rikkaampaa ja kyseessä taitaa olla vain persoonallisuuteen tähtäävä tyyli. Kenties siksi ei ole penaltyä napsunut. Ei niin, että jäähyjä toivoisinkaan näistä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hei haloo, moderaattorit! Ei näin:


____________________________________________________
Valtaselta hiukan kommentteja:


Lähde: Iltalehti

EDIT:

Sekä Petri Matikaisen agentti antoi hieman julki kommentteja:


Lähde: Iltalehti

Moderaattorit on viimeksi muokannut viestiä Tänään 10:23 Syy: Ei tarvita lainauksia, kun linkit ovat asianmukaisesti viestissä.
____________________________________________________

Minua ei todellakaan kiinnosta klikkailla mitään linkkejä. Tässäkin ilmeisesti kirjoittaja oli hyvää hyvyyttään pistanyt oleelliset kohdat lainauksena viestiinsä. Mutta te saatanan munapäät sitten veitte koko viestiltä informaatioarvon kohti nollaa. Älkää korjatko sellaista, mikä ei ole rikki. Korjatkaa vaikka ne Johanneksen kyrilliset linkit selkokielelle, jos haluatte palvella lukijoita.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Hei haloo, moderaattorit! Ei näin:
Vahvasti samaa mieltä, ihan käsittämätöntä minimanagerointia.

Minä varmasti monen muun tavoin kuulun sellaisiin, jotka välttelevät paskalehtien linkkien klikkaamista viimeiseen asti. Moderaattorien toiminta vaikuttaa siltä, että joukossa on kyseisen aviisin toimittaja, joka haluaa pakottaa iltapulujen sivuille.

Muutenkin Leon puhui asiaa. Jos viesteihin saadaan asiasisältöä tällaisessa tapauksessa liittämällä uutisesta tärkein osa niin miksi helvetissä se ei voi siellä olla?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muutenkin Leon puhui asiaa. Jos viesteihin saadaan asiasisältöä tällaisessa tapauksessa liittämällä uutisesta tärkein osa niin miksi helvetissä se ei voi siellä olla?
Myös minä olen Leonin kanssa aivan saatanan samaa mieltä. Tuossa ei voi olla edes kyse mistään tekijänoikeusrikkomusesta lähteitten ilmoittamisen suhteen tms, kun linkki alkuperäiseen uutiseen kuitenkin oli.

Muutenkin olen elänyt käsityksessä, että palstan helppo luettavuus olisi moderaattoreille tärkeää. Tuollainen nähty muokkaus nimenomaan huonontaa luettavuutta, kun joutuu klikkailemaan linkkejä ja uusia välilehtiä auki.

Tulkaas nyt ite kertomaan, että mitä helvettiä? Ihan jo senkin takia, että kiinnostaisi tietää onko tuo nyt ihan virallinen linjaus, eli pitäisikö minun esimerkiksi muokata tätä viestiäni? (no itse asiassa siinä olikin aiemmin väärä linkki, korjasin sen nyt)
 
Tässäkin ilmeisesti kirjoittaja oli hyvää hyvyyttään pistanyt oleelliset kohdat lainauksena viestiinsä.
Ei, vaan oli nimenomaan lainannut koko tekstin. Ei olisi puututtu, jos olisi lainannut vaan oleellisen kohdan. Emme tule jatkossakaan puuttumaan ns. lyhennettyihin lainauksiin ja itse asiassa rohkaisemme niitä käyttämään myös palstan kirjoituksia lainatessa. Esimerkiksi tuo benicion kirjoittama viesti on juuri sellaisessa muodossa kun toivomme näitä lainattavan ja linkitettävän.

Peace and Love !

edit: myös me kävimme korjaamassa alkuperäistä viestiä niin että se palvelee luettavuutta
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ootte silti ihan tymiä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös