Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 261 131
  • 13 737

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylipäänsä, onhan se nyt aivan HIRVITTÄVÄ rikos, jos joku puhuu yksityisviesteistä palstan julkisella puolella! Etenkin, jos niissä on solvattu rajusti!

Rangaistuksia jaettaessa ei pitäisi niinkään orjallisesti katsoa onko jotakin kieltoa/ohjetta/sääntöä rikottu ja antaa rangaistus sen perusteella, vaan kiinnittää huomiota paljon enemmän siihen mikä on kyseisen kirjoittajan yleinen taso ja anti keskustelupalstalle. Tuomiot pitäisi tulla enimmäkseen tekijän perusteella, ei periaatteella "kaikille tasapuolisesti".
Juuri näin. Mielestäni olisi oikeus ja kohtuus, että Jupan saama banni peruttaisiin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rangaistuksia jaettaessa ei pitäisi niinkään orjallisesti katsoa onko jotakin kieltoa/ohjetta/sääntöä rikottu ja antaa rangaistus sen perusteella, vaan kiinnittää huomiota paljon enemmän siihen mikä on kyseisen kirjoittajan yleinen taso ja anti keskustelupalstalle. Tuomiot pitäisi tulla enimmäkseen tekijän perusteella, ei periaatteella "kaikille tasapuolisesti".

Olen itse vaatinut tätä samaa joskus tässä samassa ketjussa, mutta nyt kun aikaa on kulunut, ja olen itsekin ollut muutaman tuomion kohteena, olen alkanut nähdä tämän asian jokseenkin toisin.

Onhan se periaatteena kannatettava että kirjoittajien taso huomioitaisiin rangaistuksissa, mutta eikö tämä juuri toteutuessaan vahvistaisi tätä "säännöt eivät ole kaikille samat"-dilemmaa? Miten oikeastaan määritellään kirjoittajan yleinen taso ja anti keskustelupalstalle? Kuka sen määrittää? Eikö nämä ole aika subjektiivisia asioita? Itse voisin nimetä monta nimimerkkiä joita en arvosta pätkääkään, mutta jotka toisten mielestä ovat hyvinkin asiallisia kirjoittajia. Sama toimii tietysti kääntäen ja pätee osin myös itseeni; joidenkin mielestä varmaa asiallinen, toisten mukaan silkka pelle. Itselläni asiallisuus tai sen puute riippuu usein kontekstista, ei liene sattumaa että olen tienannut useimmat bannini täällä Vapaan puolella. Entä ajalliset tekijät, miten niiden kanssa menetellään? Mitä jos joku on yleensä asiallinen, mutta yhtenä päivänä känkkäränkkä? Tai entä jos joku on muuten trolli, mutta kirjoittaa yhteen viestiin naisasioista äärimmäisen kauniisti ja vakuuttavasti? Voiko trollauksesta silloin antaa banaania?

Ei, vaikka itse en ole aina tyytyväinen modejen toimintaan ja palstan moderointiin, en kannata ajatusta kirjoittajan tason huomioimisesta kuin erittäin suurin varauksin. Sillä tavalla kun päädyttäisiin tulkinnanvaraisuuksien ja mahdollisten väärintulkintojen hetteikköön joiden takia tämänkin ketjun voisi ennen pitkää laajentaa omaksi foorumikseen.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onhan noita striimilinkkejä esim. tämä ketju NHL-lähetykset netissä, LINKKEJÄ SIVULLA 1 - Jatkoajan keskustelupalsta täynnä ja ei kai noista mitään pelikieltoja tule?
Samaa kyselin joskus itsekin, kun menin kyselemään Caps-Pens 24/7 torrenttilinkkiä, jolloin sain pelikieltoa (toki sääntöjen mukaan ihan aiheesta). Erikoista oli se, että linkin tarjonnut henkilö ei saanut pelikieltoa, eikä kukaan tähän päiväänkään mennessä ole kommentoinut, että miksi laittomia streameja voidaan tarjota jopa ihan moderaattoreiden stickyttämässä topicissa.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voisiko tuolta SM-liigan siirtohuhut ketjusta heivata Jokereiden tykkäysliveseurannan omaksi ketjukseen?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Haluaisin ostaa koko palstan voidakseni viedä tätä roskakoritasolla johdettua toimintaa valtavan harppauksen parempaan suuntaan. Saa soittaa, numero teiltä jo löytyy.

Kiitos vielä osoittamastanne arvostuksen täydellisestä puutteesta pitkäaikaiselta ja ennen tätä lojaalilta asiakkaaltanne. Hyvin te vedätte.

Jupa
Olisi aikamoinen kulttuuriteko jos joku yleensäkin ostaisi palstan ja tekisi jotain positiivista. "Nukuttiin ja mentiin eteenpäin"

Ja mielestäni kyllä pitäisi kysymykseen/palautteeseen vastata jos sellaista on lähetetty. Ihan perus juttuja mielestäni. Jos näin ei ole toimittu, niin kyllä silloin täytyy sellaista söpöä ja pehmeää lampaan pyllyä täytyy kohdistaa siihen suuntaan.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos Pakkipari!

Organisaatio, joka unohtaa, mikä on yrityksen suurin arvo, ei tule kauan menestymään. Jatkoajan suurin arvo on sen lukijamäärä. Lukijamäärään eniten vaikuttava tekijä on palsta-aktiivien määrä ja laatu. Jos laadunvalvonta kirjoittajien tuotosten arvottamisen osalta säilyy nykytasolla, menetetään helposti jopa 100% palstan liiketaloudellisista tuotto-odotuksista.

Sanottakoon vielä, että palstan kirjoittajia tulisi arvioida ainakin seuraavilla kriteereillä:

1) Kirjoittajien asiatason arvontuottokyky

2) Kirjoittajien värikkyys

3) Kirjoittajien aktiivisuus

Paras arvo Jatkoajalle ovat siten toistoltaan aktiiviset kirjoittajat, jotka käsittelevät asioita sekä asiatasolla kiinnostavasti että värikkäästi. Kukin voi arvioida muissa ketjuissa siis ne koko Jatkoajan tulevaisuuden kannalta tärkeimmät sisällöntuottajat, itse en itseäni tähän joukkoon laske. Jos Jatkoaika ei tätä asiaa ymmärrä tai halua ymmärtää, jossakin kohtaa kilpailu vie sekä kirjoittajat että lukijat. Jos et kehity, kuolet.

Jupa
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Moderaattorit eivät lähde tuomioistaan vänkäämään, ja se on selvä peli. Mieti nyt itsekin, nytkin olisi monta nimimerkkiä pommittamassa "why always me"-tyylisiä yksityisviestejä selvistä rikkeistä.

Sitäpaitsi minusta jo kerran myönsitkin, että sinulla oli tuossa tapauksessasi monta ikkunaa auki, ja saattoi käydä jonkunlainen refresh-vahinko. Ei siis mikään tekninen virhe, vaan inhimillinen virhe. Harmittavaan paikkaan toki, kun viimeinen varoitus oli jo annettu (itseasiassa 2kpl), mutta ei siinä modeille oikein vaitoehtoja jäänyt.

Eikä siis edelleenkään mitään henkilökohtaista. Sano mua opponentiksi.

PS. Itsekin muistaakseni silloin modegaten jälkeen syyttömänä kuukauden bannin saaneena lähetin tälle kyseiselle tunarimodenimimerkille vittuilu-yv:tä. Ei se vastannut, tai mitään asiaa auttanut, tietenkään, joka silloin vahvisti käsitystäni nimimerkin nahan paksuudesta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestissäsi on monta epäkohtaa ja vertauksesi ontuu monella tasolla, mutta en jaksa niihin ainakaan nyt tarttua, tyydyn vain kuittaamaan, että tutustu vielä kerran asiaan tarkemmin. Näinhän niihin viesteihin vastaillaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kerrro toki ne epäkohdat vielä, kiitos!
Jupa

Pallo jäi kyllä sinulle. Kerro miksi sinulle ei olisi kuulunut pelikieltoa vaikka jatkoit vielä viimeisen varoituksen jälkeen? Onko sinulla jotain todisteita, että tuplaviestisi monen kymmenen minuutin viivellä johtui esimerkiksi palstasoftasta, eikä omasta virheestäsi?
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pallo jäi kyllä sinulle. Kerro miksi sinulle ei olisi kuulunut pelikieltoa vaikka jatkoit vielä viimeisen varoituksen jälkeen? Onko sinulla jotain todisteita, että tuplaviestisi monen kymmenen minuutin viivellä johtui esimerkiksi palstasoftasta, eikä omasta virheestäsi?

Heh alan jo epäillä, että olet itse moderaattori. (edit: jotta se finninaamainen modeteini ei ymmärrä väärin, tämä oli vitsi).

Olennaistahan on juuri tämä: en todellakaan jatkanut. Katso ne viestit, jotka lähetin ko. varoituksen jälkeen. Etkö huomaa, että mystisesti 1 ei kuulu joukkoon ja se on juuri tuo tupla. Ei liene mitään keinoa teknisesti tarkistaa miten tuo tapahtui. Olennaisempaa on - ja jokainen asiaan tutustuva sen heti ymmärtää - se, että ko. viestiä ei kukaan järjellinen ihmisolento lähettäisi uusintana. Siis sanasta sanaan, teetkö usein itse näin? Saati tekisitkö näin varoituksen jälkeen?

Turha jauhaa asiasta, jos ihan toden teolla pidät kiinni näkemyksestäsi. Kukin voi vetää tilanteesta toki omat loogiset ja vähemmän loogiset johtopäätöksensä.

Jupa
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kukin voi vetää tilanteesta toki omat loogiset ja vähemmän loogiset johtopäätöksensä.
Jep. Miljoonia tekevä digiyrittäjä tupeltaa ikkunoidensa kanssa, eikä huomaa erhettään? Saa maksaa siitä ja nyt onkin niin paljon tuohta taskussa ja tahtotilaa viedä palstaa eteenpäin... etenkin tuo asiakkuuden tuominen keskusteluun on "mille naurat juuri nyt" -osastoa.

Voi jospa olisin moderaattori niin voisin jakaa naurut heidän joukossaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Heh kannattaa tutustua ihan alkuun esim. Jatkoajan liikevaihtoon ennen kuin alkaa puhua miljoonista. Katso mitä sanoin äläkä sitä mitä kuvittelet.
Tässä sinulle siimaa: toivottavasti en nyt mene sinun miinaasi, jossa annat itsestäsi huumorintajuttoman, tosikkomaisen ja itsekeskeisen kuvan tarkoituksella.

Ei kiinnosta jatkoajan, työnantajasi tai sinun liikevaihdot, verotustiedot tai mitkään muutkaan asiat. Mielestäni vain näytät tuossa suu vaahdossa meuhkauksessasi varsin huvittavalta, kun et omaa virhettäsi voi myöntää vaan pidät sitäkin suurempaa meteliä kaikesta muusta.

Osaltani päätän tämän tähän.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä sinulle siimaa: toivottavasti en nyt mene sinun miinaasi, jossa annat itsestäsi huumorintajuttoman, tosikkomaisen ja itsekeskeisen kuvan tarkoituksella.

Ei kiinnosta jatkoajan, työnantajasi tai sinun liikevaihdot, verotustiedot tai mitkään muutkaan asiat. Mielestäni vain näytät tuossa suu vaahdossa meuhkauksessasi varsin huvittavalta, kun et omaa virhettäsi voi myöntää vaan pidät sitäkin suurempaa meteliä kaikesta muusta.

Osaltani päätän tämän tähän.

Jep olisi helppoa myöntää, jos tässä aidosti olisi tullut virhe tehtyä. Oletko itse siis "oikeususkovainen" eli jokainen käräjäoikeuden päätös menee oikein? Jos näin olisi ei meillä olisi hovi- tai korkeinta oikeutta.

Saat anteeksi, selkeästi et tutustunut aiheeseen ja tämä on ymmärrettävää heittelyä puskista. Myönnän siihen itsekin joskus syyllistyväni.

Samoin tällä argumentoinnin tasolla päätän samoin tähän.

Jupa
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olennaistahan on juuri tämä: en todellakaan jatkanut. Katso ne viestit, jotka lähetin ko. varoituksen jälkeen. Etkö huomaa, että mystisesti 1 ei kuulu joukkoon ja se on juuri tuo tupla. Ei liene mitään keinoa teknisesti tarkistaa miten tuo tapahtui. Olennaisempaa on - ja jokainen asiaan tutustuva sen heti ymmärtää - se, että ko. viestiä ei kukaan järjellinen ihmisolento lähettäisi uusintana. Siis sanasta sanaan, teetkö usein itse näin? Saati tekisitkö näin varoituksen jälkeen?
Jos olisit selvinnyt pelikiellotta, olisi joku Leon käyttänyt tätä mahdollisuutta kopioviestien lähettämiseen varoitusten jälkeen, koska Jupakaan ei saanut pelikieltoa. Itsekin olisin voinut. Ei ole moderaattorien tehtävä tulkita mikä viesti on lähetetty vahingossa tai vittuillakseen. Kirjoittaja vastaa viesteistään, moderaattorit jakaa pelikiellot.
Turha jauhaa asiasta, jos ihan toden teolla pidät kiinni näkemyksestäsi. Kukin voi vetää tilanteesta toki omat loogiset ja vähemmän loogiset johtopäätöksensä.
Alat olla ytimessä. Me olemme tästä yksityisviestit mukaanlukien vääntäneet jo varmaan 10 viestiä toisillemme, ja edelleen minä olen oikeassa ja sinä väärässä. Juuri siksi moderaattoritkaan eivät viitsi lähteä mihinkään vääntöön kenenkään maukan kanssa, vaikka enmäheitarkottanuoikeesti.

edit: älä nyt viitti.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos olisit selvinnyt pelikiellotta, olisi joku Leon käyttänyt tätä mahdollisuutta kopioviestien lähettämiseen varoitusten jälkeen, koska Jupakaan ei saanut pelikieltoa. Itsekin olisin voinut. Ei ole moderaattorien tehtävä tulkita mikä viesti on lähetetty vahingossa tai vittuillakseen. Kirjoittaja vastaa viesteistään, moderaattorit jakaa pelikiellot.
Itse asiassa olet väärässä, mikä taas ei hämmästystä minua tippaakaan. Mutta kyllä se nyt vaan on niin, että moderaattorien täytyy huomata, että nyt on tullut kaverille tuplat syystä tai toisesta. Jupa on minun mielestäni kärsinyt oikeusmurhan.

Muuten olen aika otettu, että mainitset minut nimeltä nillityksesi yhteydessä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse asiassa olet väärässä, mikä taas ei hämmästystä minua tippaakaan. Mutta kyllä se nyt vaan on niin, että moderaattorien täytyy huomata, että nyt on tullut kaverille tuplat syystä tai toisesta. Jupa on minun mielestäni kärsinyt oikeusmurhan.

Muuten olen aika otettu, että mainitset minut nimeltä nillityksesi yhteydessä.

Moderaattorithan nimenomaan huomasivat että kaverille tuli tuplat, häh. Saako myös kaikkia muita sääntöjä rikkoa, jos tekee sen vahingossa?

Ole hyvä, sinun sietääkin olla otettu, rinnastinhan sinut jopa itseeni. Virheellisesti siis kuitenkin, joka lienee molemmille helpotus.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Saako myös kaikkia muita sääntöjä rikkoa, jos tekee sen vahingossa?
Saa. Tällä luvalla saat rikkoa kaikkia sääntöjä vahingossa ilman pelkoa sanktioista. Vastaa palstan §18:aa tai Monopolin Vapaudut vankilasta -korttia.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No haista sinä vahingossa vittu sitten.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä Benicio sait käsityksen, että modesedät huomasivat tuplan? Juuri tämähän oli kaiken ydin reklamaatiossa eli eihän tuota sanktiota olisi voinut millään perustella loogisesti, jos tämä tupla olisi havaittu.

Sellainen vielä että: miksi jaksaisin täällä aiheesta jauhaa ellei mieleni olisi asiassa vilpitön? Ei tällaista energiaa nyt 2 viikon tuomion takia olisi tullut uhrattua ellei loukkausta oikeudenmukaisuuden suhteen olisi selkeästi tapahtunut.

Peace kaikille :)

Jupa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös