Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 307
  • 13 719

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Katos perkele. Määkin olen täällä taas.

Sanon saman kuin Nokkis, jos joku kärsi niin anteeksi suuresti mutta epäkohtia nostettiin esille. Kiltti muistutus niin olisin poistanut allekirjoituksen ja todennut viestin menneen perille.

Rokrok
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ei vittu mitä touhua. Eräät nikit saa trollata ketjusta ja illasta toiseen, mutta palstan isoveliosasto kiinnittää huomioita siguihin ja muuhun irrelevanttiin paskaan ikuisten pelikieltojen kera.

Joo - joo ei ole pakko kirjoittaa tälle palstalle, mutta nyt on lopun alkua ilmassa. Olisiko nyt arvon moderaattoreiden aika tulla ulos sieltä kaapista ja alkaa käydä debattia ns. alempiarvoisten palstalaisten kanssa. Mitä Te nyt oikein aiotte? Jos veikata pitää, niin allekirjoittaneen ja muutaman muun palstaveljen kysymyksiin emme saa vastausta.

Sigu ja hymiö sekä kirjoitusoikeuspelleilyt - siinäpä tärkeimmät ...
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haha. Tämä ketju ja pari muuta "mode"-ketjua olleet viime päivinä kyllä huikeaa viihdettä. Popparit on täällä kaivettu esiin ja viihdettä piisannut. Jatkakaa samaan malliin ;)

Parille käyttäjälle vois tehdä hyvää käydä tsekkaamassa maailman menoa tämän "kuolemantärkeän" kiekkopalstan ulkopuolella, jos joku allekirjoituspäätös saa hermot noin kireälle.

Itsekin kyllä samaa mieltä siitä, että boldaukset ja värit ym. selkeyttivät allekirjoituksissa käyttäjien tunnistamista, mutta toisaalta affilinkkien kieltäminen jne. lienee ihan perusteltua.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, mielestäni hyvä uudistus tämä lihavoinnin ja kursivoinnin poisto.

e. Hö, vihdoin näköjään minullakin häipyi nuo...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Niin Moderaattori, oliks sulla jotain asiaa?

Linkki humoristisesti osoittaa että kun kun yritätte näytää habaa niin pitäisi olla myös oikeaa treeniä ja näyttöjä takana eikä vain nettipelissä voitettuja pääpahiksia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Elämme suurten hetkien kotvia. Jahka elämän jana viivana vierii, niin joskus vielä kysytään:

missä olit silloin, kun sigugate tapahtui?

Minä taisin olla kännissä panemassa. Harmittaa.
(pano oli kai hyvä, vaan kun jäi tämä mediatapahtuma vähän niin kuin väliin...)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minä taisin olla kännissä panemassa.]

Mikä yllätys.

---

Tutzbalta hyvä kirjoitus, turhaan poistit sen.

Naurettavaa touhua kyllä tuollainen kirjoitusoikeuksien väliaikainen poisto ja niiden poistolla uhkailu. Noh, tietäähän sen millaista jengiä siellä on puikoissa, niin ei yllätä pätkääkään.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Miksi eivät modet voi vastata kysymyksiin? Miksi? Miksi vitussa? Haistakaa vittu.

Tämän ketjun otsikossa lukee, että täällä voi esittää kysymyksiä moderaattoreille? Vai onko tämä joku piilovittuilu modeilta, että ei me kuitenkaan vastata vaikka mitä räpellät?

Tietääkseni Jatkoaika on Suomen tasolla aika merkittävä sivusto ja keskustelupalsta, joten eihän täällä voi jatkua pitkään tälläinen pelleily? Eihän...?
 

tutzba

Jäsen
Tutzbalta hyvä kirjoitus, turhaan poistit sen.

En ihan ajatellut loppuun sitä viestiä. Jos moderaattoreiden yksityisviesti olisi tullut minulle, olisin jättänyt viestin. Nyt kun se tuli muille ja sain sen välikäden kautta haltuun, en tiennyt mitä seurauksia julkaisusta olisi tullut ko. henkilölle. Eli poistin siksi, ettei heille tule lisäongelmia.

Edit: Olisinhan minä tosin voinut poistaa vain sen yv-lainauksen.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ainakin joskus aikaisemmin yv-viestin julkaisu ei ollut sallittua ilman lähettäjän lupaa ja siitä seurasi kakkua. Eli varmaan ihan fiksu veto poistaa tuo.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Toistohuumori en kauheasti jaksa harrastaa, mutta pistetään nyt toistokysymys.
Koskas Diktaattorit meinaatte vastata teille esitettyihin kysymyksiin liittyen ilman perusteita annettua allekirjoituspäätöstä?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Itsekin kyllä samaa mieltä siitä, että boldaukset ja värit ym. selkeyttivät allekirjoituksissa käyttäjien tunnistamista, mutta toisaalta affilinkkien kieltäminen jne. lienee ihan perusteltua.

Miten se voi olla perusteltua, kun ei sitä ole perusteltu?
Perusteluja edelleen odotellessa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mikä yllätys.
Iroaniaa ymmärtämätön tosikko siellä. Sekin on muuten tämän palstan huono trendi mutta sitä ei kannata selittää yhtään enempää.

Minäpä kerron asian laidan.

Eihän sillä nyt ole paskankaan väliä, että onko allekirjoituksia vaiko eikö ja mitä siellä on. Se on lähtökohta. Mutta olemattoman asian laineet ovat tsunameja, joilla on merkitys.

Onhan se kusineste noussut palstan päälliköiden päähän. Niin hissukseen, ettei sitä varmaan huomaa. Tai jos huomaa, niin ei välitä. Me oltiin mediahahmona kolmen kärjessä. No niin olitte. Sen vuoksihan tästä ollaankin tekemässä jotakin Matti Vanhasen inkarnaatiota. Sekin lätisee paljon mutta väriä ei ole edes allekirjoituksissa, vaikka värikynällä sen tekisi.

Ymmärrän täysin tuon moderaattoreiden touhun perimmäisen syyn. Siihen ihminen ajautuu ja joutuu. Se on teoriassa oikein mutta käytännössä tappaa tätä bittijonokuvatusta. Sanoisin, että modet ovat ikään kuin yliluutnantteja: hierarkiassa on noustu, nyt pitää olla särmänä, mutta mulkuksihan se touhu menee. Paitsi sitten jos ollaan hierarkiassa sillä ylätasolla, niin voi taas avata ylänapit ja olla herra 47.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän täysin tuon moderaattoreiden touhun perimmäisen syyn. Siihen ihminen ajautuu ja joutuu. Se on teoriassa oikein mutta käytännössä tappaa tätä bittijonokuvatusta. Sanoisin, että modet ovat ikään kuin yliluutnantteja: hierarkiassa on noustu, nyt pitää olla särmänä, mutta mulkuksihan se touhu menee. Paitsi sitten jos ollaan hierarkiassa sillä ylätasolla, niin voi taas avata ylänapit ja olla herra 47.

Aika luuseri saa olla jos Jatkoajan moderaattorius nousee päähän.
 

Wolves

Jäsen
Perusteluja edelleen odotellessa.

Vaikka kyse on pienestä ja varmasti suurten ja mahtavien moderaattoreiden mielestä täysin mitättömästä asiasta, en usko että ihmiset (kyllä. Uskokaa tai älkää, mutta me käyttäjät olemme ihmisiä. Teidän eli moderaattoreiden ihmisyydestä ei ole vielä esitetty todisteita) tulee todennäköisesti odottamaan sitä kuuluisaa meriselitystä aika pitkään, eikä aihe tule kuolemaan pois (kuten mode-setien toiveena olisi)

Toisaalta, kun sahapuru on vettynyt kusella, niin pahahan sitä on ilman tuuletusta ruiveta kuivattelemaan.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka kyse on pienestä ja varmasti suurten ja mahtavien moderaattoreiden mielestä täysin mitättömästä asiasta, en usko että ihmiset (kyllä. Uskokaa tai älkää, mutta me käyttäjät olemme ihmisiä. Teidän eli moderaattoreiden ihmisyydestä ei ole vielä esitetty todisteita) tulee todennäköisesti odottamaan sitä kuuluisaa meriselitystä aika pitkään, eikä aihe tule kuolemaan pois (kuten mode-setien toiveena olisi)

Siltähän tämä vahvasti vaikuttaa, että modet toivovat keskustelun nyt kuivuvan pois ja ihmisten unohtavan koko asian. Niin ei tarvitse selitystäkään antaa! Niin ehkä olisi käynytkin ilman noita kolmea (oliko niitä vain kolme?) käsittämätöntä sala-bannia, jotka kyllä pitävät tämän tapauksen pinnalla niin kauan kun mitään selitystä ei tule.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Siltähän tämä vahvasti vaikuttaa, että modet toivovat keskustelun nyt kuivuvan pois ja ihmisten unohtavan koko asian. Niin ei tarvitse selitystäkään antaa! Niin ehkä olisi käynytkin ilman noita kolmea (oliko niitä vain kolme?) käsittämätöntä sala-bannia, jotka kyllä pitävät tämän tapauksen pinnalla niin kauan kun mitään selitystä ei tule.

Kyselen nyt ainakin kolmatta kertaa vastauksen perään. Voisitteko arvon Diktaattorit perustella uuden allekirjoitussäännön?

Kertoisitte edes, jos ette aio sitä perustella ja miksi ette, niin voisin lopettaa tämän kyselemisen.

En halua mitään typerää yv-vastausta, vaan vastaus mielellään tähän ketjuun kaikkien nähtäväksi. Pystyttekö siihen? Onko liian kova haaste?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kertoisitte edes, jos ette aio sitä perustella ja miksi ette, niin voisin lopettaa tämän kyselemisen.

Sama. Ja minulle riittäisi myös nopea vastaus, jos tilanne on se, että modet aikovat jossain kevätjuhlissaan käsitellä asiaa päivämäärällä x.x. ja tulevat sen jälkeen kannanottonsa kanssa ulos. Mutta tosiaan sekin olisi kiva tietää.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Vähän haiskahtaa siltä, että modejen riveissä on vähän erimielisyyksiä, joita nyt pyritään ensin ratkomaan ennen kuin tullaan taas ilmoittelemaan yhtenäisenä rintamana asioiden päiväjärjestys normikäyttäjille. Tästä kertoo näiden muutamien kirjoittajien "salabanni" ja sen nopea poistaminen. Itse asiahan on tällä kertaa varsin triviaali. Vaikken oikeastaan näe mitään syytä poistaa värityksiä, boldauksia ym. allekirjoituksista, kunhan pituudet pysyvät hallinnassa (yksittäistapauksiin voitaisiin toki puuttua, jos ne ovat häiritseviä), niin hyvin tiedotettuna ja perusteltuna en olisi sen kummempana asiaa pitänyt. Nyt asian käsittely on ollut modejen osalta varsin ala-arvoista. Tiedottamisessa ja yhteisön mielipiteiden huomioonottamisessa ovat modet epäonnistuneet pahemman kerran. Ehdotankin, että modet valitsevat joukostaan tiedotusvastaajan ja kontaktihenkilön.

Tiedotusvastaajan tehtävänä olisi laittaa kaikista banneista ja käyttäjiä koskevista muutoksista ilmoitukset keskustelupalstalle perusteluineen. Kontaktihenkilö taas vastailisi kysymyksiin esim. tässä ketjussa sekä toimisi samalla käyttäjien edustajana modejen pöydässä ja toisi käyttäjien perusteltuja näkemyksiä siellä esiin. Näiden henkilöiden nikki voisi olla myös muista moderaattoreista poikkeava, esim. "Moderaattorien tiedotusvastaava" ja "Moderaattorien kontaktihenkilö" tai jotain tuon suuntaista. Näin pysyisi vuoropuhelu hengissä yhteisön ja moderaattorien välillä eikä tämän tilanteen kaltaista Pohjois-Korea-tilannetta pääsisi syntymään.

Toki voi olla, että mode-tiimi on jotain tämmöistä jo kehittänyt, mutta pitänyt kaikkien modejen nikin samana kuin ennenkin. Tässä tapauksessa tulisi vakavasti harkita kyseisten henkilöiden kapasitanssia hoitaa toimeaan, sillä tulokset eivät ole olleet olleenkaan tyydyttäviä. Etenkin kontaktihenkilön hommaan tarvitaan joku täyspäinen henkilö, joka pystyy keskustelemaan yhteisön kanssa provosoitumatta ja näkemään kolikon molemmat puolet.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Lisätään tämä juttu tännekin!

Kirjoitusoikeuspelleilyn jälkeenkin on tapahtunut ihmeellistä sensuuria.

Laitoin allekirjoituksekseni:
"Olet saanut kirjoituskiellon keskustelupalstalle, syy: syytä ei ole määritelty,
pelikielto päättyy: ei ikinä",

joka on nyttemmin poistettu. Itse en ole sitä poistanut, joten joku muu on tehnyt sen puolestani. Eikö jonkun puuhat sittenkään kestäneet päivänvaloa?

Lisäksi kirjoitin tiistaina 22.02.2011 Kysymyksiä... moderaattoreille -ketjuun:
Kas! Kirjoitusoikeuteni ovat palanneet...

Lähetin muuten moderaattoreille ystävällisen tiedustelun. Saa vastata tietysti tätäkin kautta! Pääasia on se, että edes jotain kautta saisi jotain julkista selvyyttä asioihin.
Mielenkiintoisinta asiassa on se, että kirjoitin juuri tähän viestiin myös sen ystävällisen tiedusteluni. Sekin on nyttemmin hävinnyt johonkin... Vaikuttaa melko hämärältä, jos en voi julkaista itse kirjoittamaani yksityisviestiä! Kokeillaan uudelleen:
Mr.Fox kirjoitti:
Terve!

Kuinka kauan aiotte jatkaa pelleilyä tämän moderoinnin kanssa?

Koska aiotte antaa hyväksyttävän selityksen ns. sigujen uusista säännöksistä? Huomaatteko edes, kuinka moni kirjoittaja tähän salailuun on vittuuntunut? Uudet säännökset ovat varmasti hyväksyttävissä, jos ne perusteltaisiin edes välttävästi.

Onko raportointinappulalla enää mitään käyttöä? Olen viimeisen kolmen viikon aikana raportoinut kolme selkeästi sääntöjenvastaista viestiä. Olen lisäksi raportoinut jokaisen niistä kahteen kertaan. Mitään seurauksia ei ole tullut. Onko sääntöjen tulkinnoissa tapahtunut jotain muutoksia? Miksi näistä ei ole ilmoitettu? Kannattaako noita sääntörikkomuksia enää raportoida?

Yksittäiset moderaattoritkin ovat vastuussa Jatkoaika ry:n hallitukselle. Pitääkö mun ruveta oikeasti pyytämään sitä kautta yhden tietyn henkilön poistoa Moderaattori-tiimistä? Mä en normaalisti halua käyttää suhteita tämänkaltaisiin asioihin, mutta nyt alkaa olla kuppi täynnä tällä puolella. Olen pahoillani, kun olen kerran kussut sinun aamiaismuroihisi, mutta yritä nyt ottaa itseäsi niskasta kiinni niin kauan kuin sinulla on Moderaattori-status.

Kovin monen moderaattorin siviili-nickiä en tiedä, mutta sun pitäisi tunnistaa itsesi. Toivon, että tunnet tästä tekstistä edes pienen kolahduksen sisimmässäsi. Ihan sinun itsesi kannalta toivon, että tämä pelleily muutaman nimimerkin kirjoitusoikeuksien kanssa ei ollut mitään henkilökohtaista vittuiluasi, vaan sen takana oli koko Moderaattori-tiimi. Henkilökohtainen tiedustelu tästä pelleilystänne on jo lähtenyt eteenpäin. Jos asia on edennyt niin kuin oletan sen menneen, niin on parempi alkaa keksiä hyvää meriselitystä...

Mr.Fox
Asian tutkinta on jo nytkähtänyt eteenpäin. Mä en voi niin hirvittävästi asiasta kertoa, kun kaikki on kerrottu mulle luottamuksellisesti. Sen verran voinen mainita, että Moderaattori-tiimissä ei olla menty ihan "by the book".
Jatkoaika-sivusto koostuu kahdesta erillisestä osiosta, verkkolehdestä ja keskustelupalstasta. Verkkolehteä pyörittää toimitus ja keskustelupalstasta vastaavat moderaattorit. Kaikki toiminta tapahtuu Jatkoaika ry:n alaisuudessa, jonka päättävä elin on hallitus. Jatkoaika ry:n hallitus vastaa viime kädessä koko sivustosta. Keskustelupalstan moderaattorit vastaavat toiminnastaan Jatkoajan hallitukselle ja moderaattorit myös valvovat hallituksen ja Jatkoaika ry:n etuja, jottei sivustolla harrasteta mitään Suomen laissa kiellettyä toimintaa. Mikään ulkopuolinen taho ei pysty vaikuttamaan moderaattoreiden toimintaan ja moderaattorit eivät toimi kenenkään muun kuin Jatkoajan hallituksen ja viranomaisten käskystä.
Tavallaan mä en yhtään ihmettele tätä Moderaattorien hiljaiseloa. Silloin on parempi pitää suunsa kiinni, kun tietää itse olevansa korviaan myöten kusessa. Sinä Moderaattori, tiedät ketä tarkoitan, voit ottaa yksityisviestillä yhteyttä minuun. Muista vain tehdä se siviili-nickilläsi. Asioista voidaan keskustella, ja musta tuntuu, että sun kannattaisi opetella keskustelemaan vielä ennen seuraavaa Jatkoaika ry:n hallituksen kokousta. Sen jälkeen meillä ei ole enää mitään keskusteltavaa!

EDIT: lisätään nyt sen verran, että jos olet nyt Turussa ja menet katsomaan matsia, niin tule ihan rohkeasti juttelemaan. Kyllä mä kaljan tarjoan! Mut löytää erätauoilla todennäköisesti Metropolista tai Sky Barista. Tuskinpa siellä niin hirvittävän montaa TPS:n blancoa EHL-paitaa on yhtäaikaa... Nykäise reilusti vain hihasta ja otetaan tuopit!
 
Viimeksi muokattu:

Lohipoika

Jäsen
Modet eivät enää puhu flametuksesta:

Nimimerkki Banys saa kuukauden pelikiellon bensan heittämisestä liekkeihin, jota tapahtunut useassa viestissä ja yhdessä ketjunavauksessa.

Tämä on paljon hienommin sanottu kuin että puhuisi flametuksesta.

Jaahas. Tämä viesti mentiin sitten siirtämään eri ketjuun. No eipä sillä väliä.
 

Royal-E

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa, JJK, HJK +/- HPK
Minkä vuoksi Jatkoaika.com:n keskustelupalstan moderaattorit eivät voi toimia julkisesti omien nimimerkkiensä pohjalta? Kuten lähes kaikissa muissa keskustelufoorumeissa on tapana?

Olisiko tämä nyt maata mullistavaa, että vetäisitte sen salailuverhon pois edestänne ja astuisitte pois Jumalaa seuraavan asemasta?

Ei teidän oikean elämän yksilöllisyytenne ole siinä vaarassa, ellette sitä itse halua.

Keskustelun hallinta täällä on jo saanut Pohjois-Korea maisia piirteitä ilman yksilön vaikutusvaltaa.

Kritiikkiä pitäisi aikuisten miesten ja naisten osata ottaa vastaan ilman, että siitä vedetään porkkanat nenään!

Eikö koko keskustelupalstalle olisi hyväksi, että astuisitte reilusti eteen ja esittelisitte itsenne.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Miksi olette siirtäneet tästä ketjusta pois monta teille osoitettua kysymystä?
Aiotteko näin välttyä vastaamiselta?

Hienoa toimintaa Pohjois-Korean malliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös