Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 406
  • 13 719

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuskin on edes teknisesti mahdollista että suoraan niitä lukisivat. Uskon että lukevat vain silloin kun joku forwardoi heille 'sain tällaisen yv:n'.

Jatkoajan moderaattorit ovat vakuutelleet, että yksityisviestien lukeminen ei ole teknisesti mahdollista - pakko luottaa heihin. Tosin eräällä palstalla jossa toimin moderaattorina ja muuna "toimihenkilönä", palstan ylläpitäjä tunkeutui yhden jos toisen kerran käyttäjien yksityisviesteihin. Riitahan siitä seurasi koska en pitänyt moista toimintaa, enkä muutakaan hänen toimintaa hyväksyttävänä ja lopulta seurauksena oli se, että katsoin paremmaksi erota tehtävästä. Eli riippuen softasta jotka käytetään, ylläpidon on mahdollista tunkeutua käyttäjien yksityisviesteihin ilman, että he tietävät asiasta mitään. Reilua olisi jos palstan ylläpito/toimihenkilöt rehellisesti tunnustaisivat onko moinen toiminta kyseisellä palstalla mahdollista.

vlad.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reilua olisi jos palstan ylläpito/toimihenkilöt rehellisesti tunnustaisivat onko moinen toiminta kyseisellä palstalla mahdollista.

Kiristin foliohattuani tiukemmin pääni ympärille ja tyhjensin koko yksityisviestilootan. Vaikka en näe syytä moderaatorien kaivella käyttäjien yksityisviestejä tai edes tarvetta siihen. Mutta ihan tottahan se on, että jos heillä mahdollisuus tuohon on, niin siitä pitäisi ilmoittaa julkisesti. Tietenkin voisi ilmoittaa siitäkin, että mahdollisuutta YV- laatikon tonkimiseen ei ole. Vastaus kysymykseen saattaa olla kerrottu jo jossain, mahdollisesti tuolla palauteketjussa, mutta vaikka näin olisikin, ei varmasti olisi pahitteeksi postata tuota vastausta uudelleen, ihan vain epäilyksen savuverhon hälventämiseksi.
 

Ylläpito

Administrator
Tietenkin voisi ilmoittaa siitäkin, että mahdollisuutta YV- laatikon tonkimiseen ei ole. Vastaus kysymykseen saattaa olla kerrottu jo jossain, mahdollisesti tuolla palauteketjussa, mutta vaikka näin olisikin, ei varmasti olisi pahitteeksi postata tuota vastausta uudelleen, ihan vain epäilyksen savuverhon hälventämiseksi.
Moderaattoreilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta tutkia huomaamatta käyttäjien yksityisviestejä.

Ainoastaan palstan ylimmällä ylläpitäjällä (yksi henkilö) on pääkäyttäjän oikeudet keskustelupalstan tietokantoihin. Ylläpitäjä ei osallistu moderointiin. Yksityisviestit kuuluvat ylläpidon tulkinnan mukaan kirjesalaisuuden piiriin ja niitä ei luovuteta moderaattoreille eikä kenellekään muullekaan.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Yksityisviestit kuuluvat ylläpidon tulkinnan mukaan kirjesalaisuuden piiriin ja niitä ei luovuteta moderaattoreille eikä kenellekään muullekaan.

Sen verran viisastellaan, että rikosepäilyissä viranomaiset voivat kyllä vaatia yksityisviestit nähtäväkseen, mutta tällöinkin niitä lukee polliisisetä.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Kiitos, niin moderaattoreille, ylläpidolle kuin idean isälle tai äidille. Nimittäin Peliluolasta! Vihdoinkin niille **tun Kevätliigoille yms. ketjuille on oma roskakorinsa joka pitää ne poissa Kierrätyskeskuksen "asia"keskusteluista.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Hienon aprillipilan keksitte, meni otsikko täydestä ainakin itselle. Täytyykin olla varuillaan mitä tapahtuu myöhemmin tänään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tätä yleensä tee, mutta nyt täytyy kerrankin kiittää modeja hienosta työstä. Johan niitä axemanin ala-astetasoisia juttuja täällä seurattiinkin liian kauan. Ainakin fudispuolen ja otteluketjujen taso nousi heti selkeästi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tuosta päivän finaaliketjusta mieleen, että olisiko modejenkin mielestä vielä tiukemmalla kannalla parempi poistaa otteluketjuista nämä: NAAAAAAAA-MIAAAAAAAA taaaaa-iiiiii-poooooo-laaaaaaaaa tyypiset viestit ?

Jos puhutaan keskustelupalastasta niin eihän tuo sitä ole. Suora merkki yksinkertaisuudesta, joka on niin helppoa että siihen pystyy kirjoitustaidotonkin.

Nollalinja viesteille; AAAAAAA-KIIIIIIII BEEEEEERIIIIIIIIII, NAAAAAAAA-SUUUUUUU_LIAAAAAAAAAA

Tämä siis sillä lailla neutraalin seuran kannattajana, että meillähän on lomia jo ollut ihan reilusti. Tuo vaan tuntuu jatkuvan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tämä menee ehdottomasti ihastuksen puolelle:

"Nimimerkki xxx huilaa 2 kuukautta offtopic-viesteistään ja muutenkin turhasta paskanjauhannastaan eri ketjuissa."

Oleellinen alleviivattu. Eli Simo Salmisen äänellä, "sanotaan se ruma sana niinku se on".

Lakki päästä ja Porilaisten marssi. Olkaa hyvä.
 

Teloch

Jäsen
Toki jos turhasta paskanjauhannasta pitkin eri ketjuja aletaan jäähyjä jakamaan, kannattaisi koittaa ulottaa se käytäntö koskemaan koko käyttäjäkuntaa tai vaihtoehtoisesti jättää kyseiset jäähyt kokonaan jakamatta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Täytyy sanoa että atskun ja faSlapsen letkeä analysointi 19.10 Saipa-Kalpa -otteluketjussa oli sellaista että putosin totaalisesti useampaan otteeseen. Ihan parasta vähään aikaan. Ja siitä läpänheitosta antoivat modet viikon penalttia.

Onko huumori kielletty jatkoajan palstoilla? Ja jos ei, niin mielelläni näkisin jonkinlaista määrittelyä siitä missä kulkee on huumorin ja kielletyn mukahauskuuttelun välinen raja?
 
Suosikkijoukkue
KalPa
FASlapselta tosiaan hyvää shittiä joka piti mielen virkeänä. Tietysti jos pilkkua nusastaan niin penaltya noista voi antaa.

Omasta mielestä tämmöisissä pitäisi olla pelisilmää.
 

Royal-E

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa, JJK, HJK +/- HPK
No tämän palstan moderaattorit ovat hukanneet sen kuuluisan tilannetajun hel****n monta vuotta sitten.

Muistuu mieleen ihan armeijan pässit, joilla ei ollut mitään muuta ajateltavaa kuin sääntöjen kertaaminen sanasta sanaan, ilman minkäänlaista tulkintakykyä.

Jos valtio alkaisi esimerkiksi toimia erään internet-sivuston keskustelupalstan moderaattoreiden tulkintakykyjen mukaisesti, olisimme kirjaimellisesti siinä itsessänsä.

Toisaalta taas on saanut kyllä hyvin monen monituista kertaa naureskella itseksensä näille lähes SM-liigan erotuomarilinjan mukaisille tuomioille (Siis minkä mukaisille).

Tiedättehän arvon palstaveljet ja -sisaret, että on olemassa ihmistyypejä, joille tapahtuu seuraavaa: Kun annetaan hitusenkaan valtaa, sitä käytetään häikäilemättä hyväkseen tyydyttääkseen omaa puutteelisuuttaan, vrt. joidenkin Suomen tasavallan hallituksen jäsenet =)

Noh, ymmärtäähän sen, sarkasmi ja sen ymmärtäminen ei ole oppikirjoissa saneltu asia, sen oppii elämän kokemuksen myötä (jos oppii); Vinkkinä ihan vain.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kirjoittanut palstalle muistaakseni vuodesta 2003 (tarkastan asian kohta) ja lähettänyt muutaman tuhat viestiä tänä aikana. Mielestäni en ole vaihtanut kirjoitustyyliäni kuin korkeintaan vähän siistimpään suuntaan vuosien varrella ja jättänyt trollit sunmuut pelleilijät aiempaa vähemmälle huomiolle.

Olen vuosien varrella saanut palstalle yhden (1) viikon kirjoituskiellon ja se tuli jostain selkeästi virheestä. Nyt olen saanut viimeisen kolmen viikon aikana kaksi (2) kirjoituskieltoa.

Huumoria ei palstalla enää ilmeisesti sallita, sarkasmista puhumattakaan? Ymmärrän, että palstan kirjoittajamäärän kasvaessa vuosien varrella on myös moderaattoreiden määrää lisättävä. Perin ikävää, että rivien välistä lukeminen ja moderaattoreiden huumorintaju tuntuu kadonneen samassa suhteessa tämän lisävoiman pestaamisen kanssa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen vuosien varrella saanut palstalle yhden (1) viikon kirjoituskiellon ja se tuli jostain selkeästi virheestä. Nyt olen saanut viimeisen kolmen viikon aikana kaksi (2) kirjoituskieltoa.

No minäkin sain tuon viikon kirjoituskiellon joskus jostain, en muista mistä.
Sitten sain kuukauden tässä hiljattain. En tiedä olenko ymmärtänyt väärin, mutta minulla on ollut aina se käsitys, että kirjoituskiellon yhteydessä saa myös YV:n moderaattoreilta. En saanut, joten lähetin itse YV:n, jossa tiedustelin mistä se oikein tuli. En saanut koskaan minkäänlaista vastausta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä olenko ymmärtänyt väärin, mutta minulla on ollut aina se käsitys, että kirjoituskiellon yhteydessä saa myös YV:n moderaattoreilta. En saanut, joten lähetin itse YV:n, jossa tiedustelin mistä se oikein tuli. En saanut koskaan minkäänlaista vastausta.

Itse en edes huomannut saaneeni pelikieltoa ennenkuin yritin lähettää seuraavaa viestiä palstalle. Tämän yhteydessä tuli sitten joku ilmoitus kirjoituskiellosta. Ennen tosiaan ilmoitus tuli yyveellä ja siihen oli muistaakseni vielä linkitetty kyseinen viesti, jonka johdosta pelikielto oli tullut.

Vastaamatta jättäminen menee sitten kaiketi moderaattoreiden jonkinlaisen ylimielisyyden tai kiireen piikkiin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itse en edes huomannut saaneeni pelikieltoa ennenkuin yritin lähettää seuraavaa viestiä palstalle. Tämän yhteydessä tuli sitten joku ilmoitus kirjoituskiellosta. Ennen tosiaan ilmoitus tuli yyveellä ja siihen oli muistaakseni vielä linkitetty kyseinen viesti, jonka johdosta pelikielto oli tullut.

Vastaamatta jättäminen menee sitten kaiketi moderaattoreiden jonkinlaisen ylimielisyyden tai kiireen piikkiin.

Palstalla tuskin niin paljon pelikieltoja ja varoituksia jaetaan etteikö aika riittäisi edes muutaman rivin ilmoituksen postaamiseen yv:llä, ja jos oikein aikaa säästetään niin viestin pohjahan voi olla jo valmis. Siihen lisätään sitten nimi, pelikiellon pituus ja mahdollisesti (suotavaa) syy.

vlad.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Palstalla tuskin niin paljon pelikieltoja ja varoituksia jaetaan etteikö aika riittäisi edes muutaman rivin ilmoituksen postaamiseen yv:llä,

Samaa mieltä, mutta eikös tämä pitänyt olla ihan käytäntö?

Ja olen kyllä oikeastaan sopetunutkin ajatukseen, etten saa Moderaattoreilta kysymykseeni vastausta. Mutta ainahan sitä voipi kysyä ja tehdä sitten itse omia johtopäätöksiä - ja uskoa niihin:-)))
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen mielestäni saanut ihan liian vähän pelikieltoa. Vasta kaksi kertaa on nakki napsahtanut vaikka välillä mopo on keulinut niin pahasti että olen itse lentänyt kyydistä ja mopo on jatkanut kulkuaan ties minne päiväkotilapsien sekaan.

Tosin en oikein käsitä miksi viimeksi tuli kakkua jostain kirjainyhdistelmä-hassuttelusta. Se oli vähän sama kuin jos poliisi antaisi ylinopeussakon sarjamurhaajalle jolla on auto täynnä ruumiita.

Tehty mikä tehty, 15 vuotta tuli. Ja sillä sipuli.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tosin en oikein käsitä miksi viimeksi tuli kakkua jostain kirjainyhdistelmä-hassuttelusta.

Periaatteessahan se on yks maku, jos saa viikon pelikiellon, eikä kuukausikaan vaikuta suuremmin kenenkään elämään. Mutta jos saat pelikieltoa jostain, oikeastaan ihan harmittomista jutuista pari kertaa, niin eikös liipasinherkkä moderaattori vie sinulta silloin kolmannella kerralla kirjoitusoikeudet? Itse taidan olla siinä tilanteessa, joten tyydyn seuraamaan keskustelua lähinnä katsomosta käsin.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Periaatteessahan se on yks maku, jos saa viikon pelikiellon, eikä kuukausikaan vaikuta suuremmin kenenkään elämään. Mutta jos saat pelikieltoa jostain, oikeastaan ihan harmittomista jutuista pari kertaa, niin eikös liipasinherkkä moderaattori vie sinulta silloin kolmannella kerralla kirjoitusoikeudet? Itse taidan olla siinä tilanteessa, joten tyydyn seuraamaan keskustelua lähinnä katsomosta käsin.

Yritin lukea säännöt ja faqit enkä löytänyt pelikieltojen ja kirjoitusoikeuksien poistojen sääntöjä? Olenko sokea (varmaankin) vai mistä nuo löytyy?

Itselläkin muistini mukaan pari pelikieltoja männä vuosilta ja seuraavastako kilahtaa sitten elinkautinen, joka lusitaan päivästä päivään ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen pääsystä?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Yritin lukea säännöt ja faqit enkä löytänyt pelikieltojen ja kirjoitusoikeuksien poistojen sääntöjä? Olenko sokea (varmaankin) vai mistä nuo löytyy?

Itselläkin muistini mukaan pari pelikieltoja männä vuosilta ja seuraavastako kilahtaa sitten elinkautinen, joka lusitaan päivästä päivään ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen pääsystä?

Kyllä tänne ennenkin on uusilla nickeillä palattu, mikset sinäkin niin tekisi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös