Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 630 180
  • 15 987

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tämä on aikamoista mutuilua, etkä kyllä osu maaliin arviollasi. En puhunut Flonaldon omasta palstasääntöjen vastaisesta käytöksestä, sillä se ei missään nimessä ole peruste antaa samalla mitalla takaisin - puukottajaa ei saa puukottaa jne., tiedät kyllä. Sitä paitsi hänhän on saanut rangaistuksia, isojakin.
Koska Team Moderators antoi punakynä-nootin niin ehdotan, että tässä asiassa "let's agree to disagree" niin noudatetaan noottia
Tähän voi @Moderaattorit ottaa kantaa. Minä en tiedä mitään tällaisesta enkä oikein edes ymmärrä miksi ylläpitokin pitää tähän sotkea mukaan.
Tähän sen sijaan otan kantaa, koska tämä edelleen mielestäni olennaisesti liittyy tähän ketjuun ja tämän palstan kurinpidon oikeudenmukaisuuteen. Tässä, kuten jo kirjoitin Ylläpidolle/Matille/Flonaldolle, kävi Freudilainen lipsahdus minulla (tämä sama IFK palstatoverille @Kaskelotti eli ei ollut tarkoitus antaa väärää tietoa), sillä tarkoitin Jatkoajan Hallitusta, johon nimimerkki Flonaldo on ainakin kuulunut käsitykseni mukaan. Team Moderators on kertonut minulle ja muillekin asiasta kysyneille, että heidät kaikki hyväksyy Hallitus. Kun alleviivatakseen erityisasemaansa nimimerkki Flonaldo tuli tähän keskusteluun mukaan Mattina/Ylläpitona vaikkakin ihan oikeutetusti korjaamaan minun asiavirhettä. Minun mielestäni nämä faktat huomioon ottaen ja erinäiset rangaistukset ja kurinpitoprosessit huomioiden on varteenotettava epäilys tasapuolisesta kohtelusta tämän palstan kurinpidossa. Sinä voit kutsua sitä salaliittoteoriaksi ihan vapaasti.

Flonaldo

Jäsen
Joku sanoo freudilainen lipsahdus, joku voisi nähdä tarkoituksellisena disinfon levittämisenä.

Kuinkahan monta sataa raporttia sataisikaan, jos täällä ketjussa viestikaupalla kertoisi milloin kenenkin toisen palstakirjoittajan olevan kusipää ja milloin mitäkin vastaavia henkilökohtaisuuksia.

Varmaan kannattaa kokeilla ignorea.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jatkoajan Hallitusta, johon nimimerkki Flonaldo on ainakin kuulunut käsitykseni mukaan. Team Moderators on kertonut minulle ja muillekin asiasta kysyneille, että heidät kaikki hyväksyy Hallitus. Kun alleviivatakseen erityisasemaansa nimimerkki Flonaldo tuli tähän keskusteluun mukaan Mattina/Ylläpitona vaikkakin ihan oikeutetusti korjaamaan minun asiavirhettä.
Tietenkin on hyvä, että tuli korjaamaan asiavirheen. Minusta olisi kuitenkin erittäin mielenkiintoista kuulla Flonaldon, Matin, Ylläpidon ja ja moderaattoreiden näkemys tähän esitettyyn epäilyyn eturistiriidasta. Mulle riittäisi vaikka kommentointi, että tietenkin tilanteessa on olemassa eturistiriita, mutta mitä sitten. Tällä mennään. Hymistely sen sijan saa asianosaiset näyttämään hölmöiltä. Moderointi on kyllä monisyistä ja haasteellista.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Nyt on varjomoderointi auki ja tuossa mukana olleena vahva suositus kaikille etenkin viime päivinä tähän ketjuun ahkerasti kirjoittaneille, että kannattaa hakea mukaan ja kokeilla millaista moderointi on.

Tämä siis ihan vilpittömästi, ihan mielenkiintoista hommaa muutenkin.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hakekaas kaverukset @Flonaldo ja @Frankie yhdessä tuumin samalla hakemuksella varjomoderaattoreiksi, se olisi varmasti metka ja fantsu homma hei! Pääsisitte siellä vähän tutustumaan palstan moderointijuttuihin.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus miettinyt että modet pääsisi paljon helpommalla kun ”tykkää” napin kaveriksi tulisi joku ”en tykkää” ja näitä painalluksella kun tulisi vaikkapa 50 kappaletta niin nimimerkki olisi esimerkiksi seuraavat neljä tuntia ”lukossa” ja modet voisivat tällä aikaa tsekata oliko vihellyksen arvoinen viesti. Näin moderointi olisi lähes ulkoistettu homma jatkossa.

Noin yleisesti useamman kerran tämän ketjun avanneena vähän oikeasti huolettanut joidenkin puolesta jos sitä omaa elämää eletään pitkälti tämän sivuston kautta.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mää äänestän Fasulia varjomodeksi!!

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on varjomoderointi auki ja tuossa mukana olleena vahva suositus kaikille etenkin viime päivinä tähän ketjuun ahkerasti kirjoittaneille, että kannattaa hakea mukaan ja kokeilla millaista moderointi on.

Tämä siis ihan vilpittömästi, ihan mielenkiintoista hommaa muutenkin.

Tähän on helppo yhtyä itsekin kerran varjoilleena. Tuosta kerrasta jäi mieleen erityisesti se, kuinka aikaa viepää moderointi on, ja kuinka paljon kokonaisvaltaisemmin ja tarkemmin @Moderaattorit hommaa hoitivat kuin me varjot, vaikka täällä tuleekin toisinaan viisasteltua. Käsittääkseni tuota varjomodekokeilua pyöritti yksittäinen moderaattori joka siis teki normaalin moderoinnin lisäksi tuossa ison työn opastamalla ja osallistamalla meitä. Tästä kyseiselle yksilölle edelleen iso hatunnosto, kiitos ja kumarrus.

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joskus miettinyt että modet pääsisi paljon helpommalla kun ”tykkää” napin kaveriksi tulisi joku ”en tykkää” ja näitä painalluksella kun tulisi vaikkapa 50 kappaletta niin nimimerkki olisi esimerkiksi seuraavat neljä tuntia ”lukossa” ja modet voisivat tällä aikaa tsekata oliko vihellyksen arvoinen viesti. Näin moderointi olisi lähes ulkoistettu homma jatkossa.
Vähintään kahdesta syystä tämä ei toimisi.

Ensimmäinen on se, että useat käyttäjät eivät tietäisi tämän en tykkää -napin tarkoitusta. Joku vaikka tiedottaa oman joukkueensa tähtipelaajan siirtymisestä kilpailevaan joukkueeseen ja tuloksena on 50 alapeukkua ja neljän tunnin sulku, koska uutinen ei jengiä miellyttänyt.

Toinen raadollisempi syy on ihmisten kusipäisyys ja halu tehdä kiusaa. Jos esimerkiksi esimerkiksi mulkun mainetta HIFK-kannattajien keskuudessa nauttiva Jokeri-nimimerkki kirjoittaa HIFK-osioon viestin, niin hänellä todennäköisesti olisi tauko edessään oli viestin sisältö mikä hyvänsä. Esimerkillä ei ollut tarkoitus lokeroida HIFK-kannattajia kusipäisiksi kiusaajiksi, vaan sama tilanne olisi myös toisinpäin ja muuallakin, jossa vastakainasettelua on.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähintään kahdesta syystä tämä ei toimisi.

Ensimmäinen on se, että useat käyttäjät eivät tietäisi tämän en tykkää -napin tarkoitusta. Joku vaikka tiedottaa oman joukkueensa tähtipelaajan siirtymisestä kilpailevaan joukkueeseen ja tuloksena on 50 alapeukkua ja neljän tunnin sulku, koska uutinen ei jengiä miellyttänyt.

Toinen raadollisempi syy on ihmisten kusipäisyys ja halu tehdä kiusaa. Jos esimerkiksi esimerkiksi mulkun mainetta HIFK-kannattajien keskuudessa nauttiva Jokeri-nimimerkki kirjoittaa HIFK-osioon viestin, niin hänellä todennäköisesti olisi tauko edessään oli viestin sisältö mikä hyvänsä. Esimerkillä ei ollut tarkoitus lokeroida HIFK-kannattajia kusipäisiksi kiusaajiksi, vaan sama tilanne olisi myös toisinpäin ja muuallakin, jossa vastakainasettelua on.

Tämä jälkimmäinen kappale osui ja upposi ;D

Joo no tietenkin mä tossa mutkat vedin suoriksi, joskus vaan miettinyt että täällä pääsääntöisesti fiksua kirjoittajaa jos tuo "en tykkää" napin tarkoitus tehtäisiin kaikille selväksi niin tämän palstan kirjoittelijat voisivat itse parviälyllä moderoida mauttomia kirjoituksia ja itse modeille jäisi vain jäävuoren huipulla toimiminen, guilty or not guilty!

Toi neljä tuntia nyt oli tasan sekunnin mietitty raja. Kenellekään aikuiselle ei pitäisi tehdä pahaa olla neljää tuntia pois tältä palstalta, somesta tms...

Noin muuten olin miettinyt, että en ikinä tähän naruun mitään aio kirjoittaa mutta sekin lupaus on nyt osaltani rikottu.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hieman saatiin siistittyä NHL:n maaliennätys-ketjua tuon yhden porttikiellon myötä, mistä suuri kiitos @Moderaattorit -tiimille. Tästä on hyvä jatkaa.

Sen verran voinemme palata edellisen sivun ja tämän sivun alun juttuihin, että vastasimme näin syksyllä. Tämä vastaus oli kysymykseen, miten uusi moderaattori otetaan mukaan.
Käytännössä suurin piirtein näin:
1. Saamme hakemuksen ja keskustelemme siitä moderaattoripiirissä
2. Keskustelemme hakijan kanssa ja kysymme tarvittaessa lisätietoja (esim. arviota millaista panosta voisi ja haluaisi antaa tiimiimme)
3. Jos katsomme, että hakija olisi hyödyllinen vahvistus modetiimiin, niin haetaan Jatkoajan hallitukselta hyväksyntä (kaikki moderaattorit ovat Jatkoaika ry:n jäseniä)
4. Tapaamme hakijan (ei mikään "työhaastattelu", vaan lähinnä varmistus sille, että henkilö on oikeasti se kuka on kertonutkin olevansa)
5. Viralliset paperityöt (salassapitosopimus yms.)
6. Opastus, ohjeistus ja epävirallisemmat initiaatioriitit (verivala ja salaisen turenkilaisen kättelyn opetteleminen)
Ja jatkotarkennuksena.
@Frankie

Mainittakoon vielä, ettei jää mitään epäselvyyksiä, että kohta 3. on käsittääkseni aika lailla pelkkä käytännön yhdistystekninen asia. Ainakin minun tietääkseni hallitus on hyväksynyt yhdistyksen jäseneksi ihan jokaisen hakijan, joiden jäsenyyttä moderaattorit ovat esittäneet.
Näiden vastauksien jälkeen tilanteeseen ei myöskään muutosta ole tullut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy