Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 588 069
  • 15 786

DrE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei. Huolimatta nykyisestä ilmapiiristä, kaikessa ei ole kyse jostain "kulttuurisodasta" tai siihen liittyvistä lieveilmiöistä. Ei ole tarvetta leimata tai lokeroida. Ei ole tarvetta aina löytää kulmaa, jossa itse pääsee uhriutumaan.

"Whatabout persuketju" perusteluna "mutta kun noi toisetkin rikkoi sääntöjä" - kulmalle ei ole hirveän rakentavaa argumentointia tähän tapaukseen liittyen. Tapaukset eivät vertaudu, vaikka pelkissä viesteissä kirjaimellisesti tulkiten samankaltaisuuksia onkin. Konteksti muuttaa tilanteen. Siksi tuollainen "mutkuttelu" näyttäytyy monien silmissä lähinnä alkuperäisten viestien ongelmallisuuden vähättelyltä. Väliä on sillä, miltä ne viestit näyttävät, ei aina kirjoittajan motiivilla.

Keskustelut tälläkin palstalla ovat luonteeltaan erilaisia, siksi yksittäisiä viestejä ja niiden vastareaktioita tulkitaan, niitä jopa pitää tulkita eri tavoin. Palstalla on useita keskusteluja, joissa provoilu vaihtelevissa määrin kuuluu asiaan. Sitä se on niin kiekkokeskusteluissa kuin politiikassakin. Pieni piikittely sallitaan, ylilyönnit kitketään pois. Se on luonnollista. Siksi jokainen pieni provon tapainen ei automaattisesti ole suurin synti kaikesta, vaan joskus ne vastareaktiot ylimennessään on pahempi. Hiukan pitää provoja sietää, jos noihin keskusteluihin lähtee mukaan. Vastaukset arvioidaan sen mukaisesti. Se on noissa keskusteluissa oletus, että kaksi vastapuolta on vääntämässä keskenään. Ei ihan optimaalista varsinkaan politiikassa, mutta sellainen on ajan kuva.

Toisaalta on keskusteluja, joiden luonteeseen pienikään provoilu, trollailu tai vittuilu ei kuulu. Keskusteluja, joissa normaalisti ei ole poteroita, ei ole niitä vastakkaisia leirejä vääntämässä keskenään. "Itsemurha" -otsikolla kulkeva ketju on vahvasti tässä kategoriassa. Matalan kynnyksen mahdollisuus käydä asioita läpi vertaistuen toivossa. Monille riittänee ihan mahdollisuus purkaa sydäntään anonyymisti vailla huolta tuomitsemisista. Siksi tuollaiseen keskusteluun provo-/trolli-/vittuilu -kulmalla meneminen on aivan eri tason suoritus kuin kiekkokeskusteluissa, tai vaikka persuketjussa piikin heittäminen. Siksi se vastareaktion ylilyöntikin on ymmärrettävämpää koska alkuperäinen suoritus oli suurempi riman alitus kuin palstalla yleensä nähdään. Kontekstilla on väliä. Pitää keskustelupalstallakin sen verran tilannetajua olla, että joissakin tilanteissa tajuaa vittuilun olevan aivan väärässä paikassa.

...ja siksi noin keskimäärin on aika turhaa tällaisessa tapauksessa lähteä käymään jotain "mutta kun noi toisetkin rikkoi sääntöjä" -ristiretkeä. Olihan siellä sääntörikkeitä aika paljonkin, ei kyse ole siitä. Mutta sen vastareaktion tällä kertaa aiheutti palstalla varsin poikkeuksellisen kusipäisen oloinen viestintä. ...ja se viestien törkeys tulee koktekstista, ei viestin sanatarkasta, kirjaimellisesta analyysistä. Huolissani hiukan olisin, jos nuo viestit eivät olisi vahvaa vastareaktiota aiheuttaneet.
"Mutku noikin teki väärin" näyttäytyy tässä kontekstissa lähinnä siltä alkuperäisten viestien poikkeuksellisen mauttomuuden vähättelyltä, oli se tarkoitus tai ei.
Tämä on tätä iänikuista keskustelua, jossa karkeasti kahdella porukalla on erilainen ajatusmaailma.

Mustavaloisesti näkevät ajettelevat, että samalla logiikalla tulisi kohdella kaikkia aiheita, keskusteluja ja käyttäjiä.

Enemmän harmaan sävyjä näkevät tulkitsevat, lukevat enemmän rivien välistä ja välittävät siltä miltä viestit näyttävät aiheista, keskusteluista ja käyttäjistä riippuen.

Molemmat lähestymistavat johtavat epätasa-arvoiseen lopputulemaan, sillä se on vääjäämätön lopputulema.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näinkö sanoin tai olen ehdottanut? Loppu viestistäsi on niin mulkkumaista että jääkööt siihen...
Lainaan pätkät omasta tekstistäsi. Kysymykseesi:
Mielenterveyden asiat ovat niin monikirjoinen alue että se mikä toimii sinulle saattaa olla toiselle sellainen tekijä joka laukaisee entisestään itsetuhoista käyttäytymistä.
Ja viestini mulkkumaiseen loppuosaan:
Ammattilainen voi mahdollisesti ne signaalit nähdä ja kysyä vaikka lääkityksestä.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
näen että juurikin noissa tilanteissa pitäisi jo käynnistää proaktiivisesti viestintä ammattilaisen toimesta käyttäjän suuntaan ja selvittää mikä se akuutti tilanne oikeasti on.
Mutta jos tämä ei ole mahdollista, niin parempi olla tekemättä yhtään mitään? Eli ei saisi edes keskutella hädässä olevan henkilön kanssa, ettei nyt sano mitään väärää? Jos kokee, että ei osaa auttaa, niin ehkä sitten voi olla hiljaa, mutta jos löytyy edes hitusen empatiaa ja ymmärrystä toista ihmistä kohtaan, niin kyllä minusta silloin on aiheellista yrittää auttaa edes keskustelun kautta.

Hivenen taas joudumme huomauttamaan vänkäämisestä ja jankkaamisesta. Emme mielellämme laita tätä ketjua säppiin varsinkin kun just laitoimme pari kurinpitopäätöstä taas ulos, mutta toivoisimme tämän ihmeellisen kehän kiertämisen ja piikittelyn loppuvan taas tähän.

Nyt nähdyllä touhulla nimittäin on varsin todennäköistä, että tulee ylilyöntejä ja sitten tulee modeilta ikävää postia otsikolla "sopimaton käyttäytyminen" tai "aikamäärän X pelikielto".

Moderaattorit

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mut et sä lätkäkaukalossakaan saa rikkoa sääntöjä siksi, että "siinä menee huuruun". Jos joku vetää Crosbya poikittaisella päin näköä, ja Malkin kostaa sen sille jollekin sääntöjenvastaisesti, ihan samalla tavalla kumpikin osapuoli on omalta osaltaan vastuussa siitä yleisestä mähinästä, joka kaukalossa sen jälkeen tapahtuu.
Tässä tapauksessa huuruun meni katsomo eikä toisen joukkueen pelaaja. Poikkarin jälkeen sikakatsomo huutaa SIKA! SIKA! SIKA! Olisiko siis poikkarin ulosajon lisäksi pitänyt heittää koko sikakatsomo ulos hallista?

E. Modet olivat sekunnin nopeampia. En vänkää enkä jankkaa.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Jos joku pyytää apua, niin sinä annat apua. Sillä ei ole väliä, mikä on kompetenssisi siihen. Toivottavasti toki tunnistat oman osaamisesi ja ohjaat avunpyytäjää eteenpäin ammattilaisten puoleen. Se, että vastaat akuuttiin hätään olemalla ihminen ihmiselle, ei useinkaan ole mitenkään haitallista. Jos keskusteleminen on laukaiseva tekijä itsetuhoiselle toiminnalle, niin silloin ollaan todella pienen marginaalin kanssa tekemisissä ja silloin myös keskustelematta jättäminenkin aiheuttaisi todennäköisesti samanlaisen tilanteen.

Taas pelikielloista. Jos toinen tekee väärin, niin siitä on oikein sanoa. Jos taas sanoja käyttää tarpeetonta henkistä/fyysistä väkivaltaa, niin se on yhtä lailla väärin. Väärin on väärin, vaikka tarkoitus on hyvä. Itsepuolustus taas ei ole väärin, vaikka käyttäisi yleisesti vääriä keinoja.

On tämä kyllä hieno keskustelupalsta, kun vänkäystä on riittänyt jo useamman päivän ajan. Harmi vain, että usein vänkäys ottaa suuremman huomion kuin aivan alkuperäinen viesti, joka sen huomion ansaitsisi tai ehkäpä tässä tapauksessa ei huolensa kirjoittanut olisi toivonut tämän leviävän näin isoksi asiaksi.

E. Yhdys sanan korjaus muotoon yhdyssana

Viimeksi muokattu:
Vaikea kirjoitella tänne jatkossa, kun näemmä epäasiattomuuksistakin rangaistaan porttikiellolla.
Epäasiattomuus? Asiattomuuden vastakohta? Asiallisuus? Saivartelu sikseen, ymmärtänen pointtisi.
Tuli vain mieleen, että ainahan voi yrittää kirjoittaa asiallisesti. Esim. sillain, että jos joku kirjoittaa itsemurha-ketjuun viestin omasta ahdingostaan, niin siihen vaikka ei mennä mölisemään, että ”sä oot pelkkä narkkari, mää kyllä tunnistan narkkarin näkemättäkin, sinä valehtelija, ota itteäs niskasta kiinni ja ryhdistäydy”. Se ei ole asiallinen kirjoitus, ei edes kovin liki. Sitten kun tähän yhdistetään se kerrottu fakta, että ko. käyttäjä on jo kertaalleen saanut banaanin kuvan ahteriinsa ja jolle sittemmin on palautettu kirjoitusoikeudet kertomalla, että tämä on erityisen tarkkailun alla viestiensä osalta, niin eihän tuo nyt ihan kauhea oikeusmurha ollut.

Ripaus empatiaa tekee ihmeitä, vaikka kuinka olisi elämän ryydyttämässä tilanteessa itse. Ja jos se ei onnistu edes tuossa ketjussa, niin parempi olisi olla purkamatta omaa pahaa mieltään sellaiseen, joka rohkeasti kertoo omasta tuskastaan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Epäasiattomuus? Asiattomuuden vastakohta? Asiallisuus? Saivartelu sikseen, ymmärtänen pointtisi.
Pitänee avata omaa viestiäni, kun näyttäytyy epäilemättä varsin kryptisenä.

Aamun pelikieltoilmoituksessa oli aiemmin teksti: "Kokonaistason lisäksi suurena syynä poistolle on käyttäjän omatoimisesti poistama viesti, jossa mentiin varsin railakkaasti epäasiattomuuksien puolelle." Viestini jälkeen moderaattorit muokkasivat viestiään.

Eli oma viestini oli varsin puhdasta hassuttelua/saivartelua, sori siitä.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kysymyksesi oli ala-arvoinen eikä ammattilainen kysy sellaista koskaan.
Kyllä minä lähtisin ammattilaisena aika ensimmäisinä toimenpiteinä tarkastelemaan onko lääkitys kohdillaan ja täytyykö sitä rukata johonkin suuntaan. Sanottakoon nyt vielä lopuksi, että koulutuksestani on yli kymmenen vuotta aikaa enkä kyseisiä hommia tee.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En nyt osaa sanoa etkö lue viestejä vai vänkäätkö vain tarkoituksella? Toki mahdollista myös että mun viestintä on epäselvää.
Jos kysyn, niin kaipaan tarkennusta. Siihen ei riitä, että lainaat aiempia viestejäsi uudelleen, kun niistä ei ajamasi asia aukea minulle, eikä ilmeisesti myöskään muille.

Tarkoitatko, että jos jatkoajan keskustelupalstalla ei tarjota ammattiapua ammattilaisten toimesta, niin täällä ei tulisi käsitellä näitä asioita ollenkaan? Koska onhan se nyt ihan oikeasti täysin epärealistinen ajatus, että tällä palstalla olisi aktiivisesti toimivia mielenterveyden ammattilaisia tekemässä töitä.

Otit esimerkin omaisesti esille sen kerran, kun ylläpito ohjasi käyttäjän ammattilaisten hoidettavaksi. Kerroin jo aiemmin, että tuossa kyseisessä ketjussa ohjataan infolaatikon voimin käyttäjiä ottamaan yhteyttä ammattilaisiin, sekä muut käyttäjät tekevät ihan samaa. Enempää ei mielestäni ole mahdollista tehdä.

Eli toistan, mitä mielestäsi pitäisi tehdä toisin tai mitä tällä hetkellä tehdään väärin? Tarkoitan nyt realistisia asioita, eikä jotain utopistisia ajatuksia siitä, että jatkoajan keskustelupalstalla päivystäisi mielenterveyden ammattilaisia.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuten ketjunootissa jo mainittiin, tämä samojen asioiden jankkaus viestistä ja sivulta toiseen alkaa riittää. Rikepiste annettu.
Jos kysyn, niin kaipaan tarkennusta. Siihen ei riitä, että lainaat aiempia viestejäsi uudelleen, kun niistä ei ajamasi asia aukea minulle, eikä ilmeisesti myöskään muille.

Tarkoitatko, että jos jatkoajan keskustelupalstalla ei tarjota ammattiapua ammattilaisten toimesta, niin täällä ei tulisi käsitellä näitä asioita ollenkaan? Koska onhan se nyt ihan oikeasti täysin epärealistinen ajatus, että tällä palstalla olisi aktiivisesti toimivia mielenterveyden ammattilaisia tekemässä töitä.

Otit esimerkin omaisesti esille sen kerran, kun ylläpito ohjasi käyttäjän ammattilaisten hoidettavaksi. Kerroin jo aiemmin, että tuossa kyseisessä ketjussa ohjataan infolaatikon voimin käyttäjiä ottamaan yhteyttä ammattilaisiin, sekä muut käyttäjät tekevät ihan samaa. Enempää ei mielestäni ole mahdollista tehdä.

Eli toistan, mitä mielestäsi pitäisi tehdä toisin tai mitä tällä hetkellä tehdään väärin? Tarkoitan nyt realistisia asioita, eikä jotain utopistisia ajatuksia siitä, että jatkoajan keskustelupalstalla päivystäisi mielenterveyden ammattilaisia.

Vastaan nyt vielä kerran tähän vänkäykseesi jonka jälkeen tämä asia on mun osalta käsitelty. Olen sen tuolla aiemmin jo ehdottanut, miksi sitä sinun jankkaamisen takia pitäisi koko ajan toistella? En minä mahda sinun mielipiteillesi mitään mikä on mahdollista ja mikä ei. Jos kyseinen toimintamalli on sinun mielestä huono tai mahdoton toteuttaa, niin kerro se ihmeessä äläkä vänkää toissijaisia asioita. Käsittääkseni meidänkin puulaakilla on käyttäjätunnuksia eri sivustoille (mun mielestä aikanaan jopa tänne) joissa pystyy oman aihealueen ympärillä antamaan peruskäyttäjille tarkempia vastauksia ja oikeita ohjeita.

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Kuten ketjunootissa jo mainittiin, tämä samojen asioiden jankkaus viestistä ja sivulta toiseen alkaa riittää. Rikepiste annettu.
Ei varmaan olisi ketjua lukittu, jos ne viestit olisi ignoorattu, mutta mitäpä luulet, olisiko se ollut hyvä idea, että hiljaisesti annetaan vain lähestulkoon itsemurhaan painostavien viestien olla siellä painostamassa hädässä olevaa ihmistä? Kyseiset viestit kyseisessä ketjussa olivat niin vaarallisia, että niihin oli oikeasti pakko puuttua.

Lähestulkoon? Nyt heitellään ihan todella vakavia syytöksiä ja näihin olisi hyvä olla kuitit tallessa. Missä ihmeessä täällä on lähestulkoon painostettu itsemurhaan?

Pitänee avata omaa viestiäni, kun näyttäytyy epäilemättä varsin kryptisenä.

Aamun pelikieltoilmoituksessa oli aiemmin teksti: "Kokonaistason lisäksi suurena syynä poistolle on käyttäjän omatoimisesti poistama viesti, jossa mentiin varsin railakkaasti epäasiattomuuksien puolelle." Viestini jälkeen moderaattorit muokkasivat viestiään.

Eli oma viestini oli varsin puhdasta hassuttelua/saivartelua, sori siitä.
Hyvä selvennös! Oltiin siis samalla saivartelulinjalla. Mä en edes ollut huomannut tämän päivän kieltoja, kun näppissormi syyhysi jo päästä kommentoimaan. Toki heti sen jälkeen kävin katsomassa, koska jos olisin tuon sanan siellä huomannut, niin olisin äkkiä poistanut kommenttini ja säästynyt tältä nolostumiselta. Vaan ei näkynyt. Mutta nyt siellä näkyy ”viestiä muokattu viimeksi…” Modet asettivat minulle ansan! Vain aiheuttaakseen kiusallisia tilanteita, juuri minulle. Perkele.

(1)
  • Tykkää
Reactions: VT

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyllä minä lähtisin ammattilaisena aika ensimmäisinä toimenpiteinä tarkastelemaan onko lääkitys kohdillaan ja täytyykö sitä rukata johonkin suuntaan. Sanottakoon nyt vielä lopuksi, että koulutuksestani on yli kymmenen vuotta aikaa enkä kyseisiä hommia tee.
Älä selittele. Kaivat vain kuoppaa otsellesi. Halusit vittuilla ja siinä kaikki. Jos sinulla on minkäänlaista alan koulutusta niin tiedät ettei yksikään ammattilainen ala diagnosoimaan ketään pelkän nettikeskustelun perusteella ja kyselemään julkisesti lääkitystä tai mitään muutakaan aiheeseen liittyvää.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vastaan nyt vielä kerran tähän vänkäykseesi jonka jälkeen tämä asia on mun osalta käsitelty. Olen sen tuolla aiemmin jo ehdottanut, miksi sitä sinun jankkaamisen takia pitäisi koko ajan toistella? En minä mahda sinun mielipiteillesi mitään mikä on mahdollista ja mikä ei. Jos kyseinen toimintamalli on sinun mielestä huono tai mahdoton toteuttaa, niin kerro se ihmeessä äläkä vänkää toissijaisia asioita. Käsittääkseni meidänkin puulaakilla on käyttäjätunnuksia eri sivustoille (mun mielestä aikanaan jopa tänne) joissa pystyy oman aihealueen ympärillä antamaan peruskäyttäjille tarkempia vastauksia ja oikeita ohjeita.
Yritän vain asiallisesti selvittää, että mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä paremmin ja missä näet ongelmia. Tämä ei ole mitään vänkäystä, mutta toki tämä ei myöskään etene mihinkään, kun et vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin. Turha siis valittaa minulle vänkäyksestä, kun itse reagoit jokaiseen viestiin vastaamatta kysymyksiin ja syyttelemällä minua vänkäyksestä tai jankkaamisesta. Suosittelisin pysähtymään ja pohtimaan, että miksi olen joutunut samoja asioita kysymään useampaan kertaan.

Lähinnä olen kaivannut vastauksia siihen, että mitä jos tuo ammattilaisten saaminen tänne on lopulta käytännössä mahdotonta? Eihän tuo nyt voi olla ainoa vaihtoehto, etenkin kun se on äärimmäisen epärealistinen. Eli mitä pitäisi tehdä tai muuttaa, kun tuo ei ole toteutettavissa?

Olet kuitenkin melko avoimesti kritisoinut täällä muiden palstalaisten toimintaa, mutta toisaalta et ole kyennyt ehdottamaan miten tilannetta voitaisiin realistisesti parantaa.

Lisäksi, oletko ottanut huomioon, että jos täällä olisi aktiivinen ammattilaisten päivystys, niin sitä vertaistukea ja apua ei välttämättä uskallettaisi täällä kysellä? Monille ihmisille on todella kova paikka ottaa yhteyttä ammattilaiseen, mutta vertaistuen hakeminen anonyymillä palstalla saattaa onnistua. Vertaistuen avulla ajatus ammattiapuun hakeutumisesta voi hiljalleen helpottua, eli joskus täytyy vain edetä pienin askelin kohti niitä oikeita ratkaisuja.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Asiasta toiseen. Onkohan tuo Tietäjä22:n porttikielto palstan nopein? Yksi asiallinen "huhu" tai jotain. 2-4 oli turhaa. Onko joku saanut potkuja kerrasta?

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Mutta jos tämä ei ole mahdollista, niin parempi olla tekemättä yhtään mitään? Eli ei saisi edes keskutella hädässä olevan henkilön kanssa, ettei nyt sano mitään väärää? Jos kokee, että ei osaa auttaa, niin ehkä sitten voi olla hiljaa, mutta jos löytyy edes hitusen empatiaa ja ymmärrystä toista ihmistä kohtaan, niin kyllä minusta silloin on aiheellista yrittää auttaa edes keskustelun kautta.
Minulla on ollut paha masennus tässä ja mieli mustana monestakin syystä. Sain @skode apua kyseisessä ketjussa ja ensimmäistä kertaa n. puoleen vuoteen näen edes pientä valoa tunnelinpäässä, koska ainakin alkupään askelmerkit ovat selvät.

edit: Kiitos myös @mikko600 auttamisesta yv:llä!

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Asiasta toiseen. Onkohan tuo Tietäjä22:n porttikielto palstan nopein? Yksi asiallinen "huhu" tai jotain. 2-4 oli turhaa. Onko joku saanut potkuja kerrasta?
Ei muista tarkasti, mutta ykkösellä ulos on joku muistaakseni lähtenyt.

Alice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat K-Espoo
Ei muista tarkasti, mutta ykkösellä ulos on joku muistaakseni lähtenyt.
Joo, on näitä mainostajia/selkeitä agendan suoltajia/poikkeuksellisen törkeitä avauksia/muita vastaavia lähtenyt yhdestä tai kahdesta viestistä. Onneksi sen verran harvoin kuitenkin että ei jaksa mennä selailemaan vanhoja kurinpitopäätöksiä, mutta yleensä nämä ovat tainneet mennä kategoriaan mainos tai itäbotti.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Espoo
Joo, on näitä mainostajia/selkeitä agendan suoltajia/poikkeuksellisen törkeitä avauksia/muita vastaavia lähtenyt yhdestä tai kahdesta viestistä. Onneksi sen verran harvoin kuitenkin että ei jaksa mennä selailemaan vanhoja kurinpitopäätöksiä, mutta yleensä nämä ovat tainneet mennä kategoriaan mainos tai itäbotti.
Ai että, legendaarinen @Heimo25 lähti aikanaan tällä ensimmäisellä viestillään suoraan isoista ovista suihkuun.
Voitte unohtaa liigan yms. Nykymuotoisen urheilun, konsertit ,kaiken. Kaikki nykyinen loppuu kun matkaamme kohti YK Agenda30. KÄYTÄ Maskia ja alistu.
Ohessa ensi vuoden kuviot. Saa ottaa talteen!
Ranskan valtiolta vuotanut dokumentti. Aiemmin Kanadan pääministeri puhellut samat asiat.....

Tältä se näyttää:
Marraskuu 2020 – lokakuu 2021: Liikkumisen asteittainen ja jatkuva rajoittaminen
Marraskuu 2020: Kevyt lockdown
Joulukuu 2020 – tammikuu 2021: Positiivisten tapausten lisääntyminen
Tammi–lokakuu 2021: Eristysleirien hankinnan (tai rakentamisen) nopeuttaminen jokaisella hallintoalueella (région) ja departementissa (département)
Tammi–maaliskuu 2021: Täydellinen lockdown (paljon tiukempi kuin rajoitusten ensimmäinen ja toinen vaihe)
Tammi–maaliskuu 2021: Työttömyysohjelman jatkaminen ja uudistaminen – kohti yleistä perustuloa
Helmi–lokakuu 2021: Covid-19:n suunniteltu mutaatio ja toissijainen virus Covid-21
Tammi–heinäkuu 2021: Covid-19 ja Covid-21:n hoitokapasiteetin ylitys
Huhti–kesäkuu 2021: Talouden epävakaus – toimitusketjun suunniteltuja katkeamisia – varastopulaa
Huhti–heinäkuu 2021: Uusia rajoituksia – kolmas lockdown
Huhti–lokakuu 2021: Perustulo-ohjelman asettaminen
Heinä–lokakuu 2021: Armeijan käyttöönotto liikkumisen kontrolloimiseksi
Tämän aikataululappusen sanotaan kuuluvan François Bayroulle, jonka presidentti Emmanuel Macron on syyskuussa nimittänyt suunnitelman ylikomissaariksi, le Haut comissaire au Plan. Bayroun tehtävänä on valmistella Ranskaa vuoden 2030 muutoksiin, mikä viitannee YK:n Agenda 2030:een. Komea titteli puolestaan kumpuaa vastaavasta, vuosina 1946–2006 toimineesta tehtävästä (Commissariat général du Plan).
Vuodetun suunnitelman on julkaissut italialaistoimittaja Cesare Sacchetti blogissaan (juttu englanniksi), ja hän toteaa sen olevan hyvin samansuuntainen kuin minkä kanadalaispilliinpuhaltaja on aiemmin tuonut esiin. Hän sanoo joidenkin valtamedioiden, kuten AFP:n, kiistäneen dokumentin autenttisuuden, mutta kertoo Ranskan hallitusta lähellä olevien lähteiden vahvistaneen sen hänelle oikeaksi. Suuntana on siis Great Reset, suuri nollaus tai suuri resetointi, miksi sitä halutaankaan nimittää.
Sacchetti kirjoittaa jutussaan, että globalistien eliitti on jakanut tämän aikataulun maailman hallituksille ja pääministerit ja presidentit ympäri maailmaa vain toteuttavat saamansa määräykset. Nii’in, mukaan lukien meidän pääministerimme ja presidenttimme, ja kun näitä lukee, on vaikea nähdä pääministerimme ja presidenttimme todellakaan toimivan toisin. Aika näyttää, miten taidokkaasti he tanssiaskeleensa asettelevat.
Myös Sacchetin mainitsemat eristysleirit ovat jo monissa maissa jo kulman takana, niistä on puhunut ääneen mm. Kanadan pääministeri (nämä sitten aina kiistetään, kunnes ne tuodaan valmiina esiin), Australiassahan niitä jo on: MTV kertoi suomalaisen Essin käyttäneen kallista ja salaperäistä eristysleiriä päästäkseen matkustamaan maassa vapaasti. Näin niitä siis aletaan myymään.
”Samaan aikaan kun uusi aalto käynnistyy, hallituksille annetaan tehtäväksi rakentaa Covid-laitoksia, lähinnä keskitysleirejä, joihin testauksista kieltäytyneet ihmiset passitetaan ilman heidän suostumustaan”, Sacchetti kirjoittaa.
Meillä Suomessahan on jo heitelty ilmaan koronarokotteesta kieltäytyjien siirtämistä Seilin saarelle, se lienee ollut toistaiseksi lähinnä Kunnon Kansalaisten fantasiaa, mutta kun tällaisia ajatuksia aletaan ääneen lausua miltä suunnalta tahansa, ollaan aika vaarallisilla vesillä.
Sacchettin juttu kannattaa lukea kokonaan, samoin hänen aiempi juttunsa suuresta nollauksesta ja uuden maailmanjärjestyksen asettamisesta.
Aika pitkälti joka tapauksessa suunnitelma näyttäisi noudattavan monessa eri lähteessä esillä olleita asioita (viruksen mutaatio, keskitysleirit, nälänhätä, kolmas lockdown, sotilaat kaduille, perustulo… talouden nollaus), joten nähtäväksi jää, mennäänkö tämän mukaan, vai saako ihmisten herääminen historian muuttamaan kurssiaan. Siksihän sitä kaduilla ollaan, kaikkialla! Eli… silmät auki, korvat auki, tämä on pysäytettävä. Sillä se mikä on Ranskan suunta, on myös maailman ja Suomen suunta, emme me missään lintukodossa elä.
Tilannehan kun tosiaan koko ajan elää. Nyt koronarokotetta kiirehditään jo joulukuulle, mikä saattaa liittyä jälleen Yhdysvaltain presidentin vaaleihin; nehän eivät suinkaan ole ohi, vaikka media väittääkin Bidenin voittaneen. Tässä voi tapahtua vielä vaikka mitä, ja ehkäpä juuri siksi se klikki siellä taustalla yrittää nyt epätoivoissaan kiirehtiä rokotesuunnitelmaansa eteenpäin. Me elämme sotaa, niin oudolta kuin se voikin kuulostaa.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ai että, legendaarinen @Heimo25 lähti aikanaan tällä ensimmäisellä viestillään suoraan isoista ovista suihkuun.
Nämä ovat ihan legendaarisia tunareita!

Eikä tämä ole edes ainoa laatuaan.

"Ja meillä on alkamassa jääkiekko-ottelu... Mutta mitä tapahtuu? Heimokaksvitonen tempaisee, tai yrittää tempaista linjatuomaria turpaan suoraan ekassa aloituksessa, mutta lyö kokonaan ohi ja lentää veren roiskuessa nokalleen jäähän, josta vastustajan vasemmat pakit heittävät säälittävän pellen jäähallin katon yli suoraan ikuiseen pelikieltoon."

Nämä yhden viestin putlerin kätyrit ovat sitten jo toinen tarinansa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy