Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 588 465
  • 15 786

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
McTorson tapauksessa kävi ns. vanhanaikaiset ja tuomaristo lankesi huutojäähyn antamiseen, jos lätkätermit sallitaan.

Muuten oikean suuntaisia tuomioita, FASlapsen pakonomainen roikottaminen palstalla toki hieman ihmetyttää, mutta yksittäinen sokea piste sallittakoon muuten hienoa työtä tekevälle moderaattoritiimille.
Sulla meni Torso ja FASlapsi nyt väärinpäin tässä viestissä.

DrE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kyllä sen verran pitäisi puusilmilläkin olla sitä pelisilmää, että jos siellä joku apua huutelee, niin ei sinne jumalauta mennä vittuilemaan taikka pätemään ja nostamaan itseään jalustalle.

Helvetin vakava aihe, josta ei ikinä puhuta liikaa.
Ja pelisilmän puutteesta pitäisi saada yli 2 viikon kakku? Torso ei todellakaan ollut ainoa kenen pelisilmä petti ja rankut ei sitä heijastele. Modet eivät ole käsitelleet asiaa kokonaan, joten voi kokonaisuutena muuttua.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
McTorson tapauksessa kävi ns. vanhanaikaiset ja tuomaristo lankesi huutojäähyn antamiseen, jos lätkätermit sallitaan.

Muuten oikean suuntaisia tuomioita, FASlapsen pakonomainen roikottaminen palstalla toki hieman ihmetyttää, mutta yksittäinen sokea piste sallittakoon muuten hienoa työtä tekevälle moderaattoritiimille.
Samalla tapaa @mikko600 lätkätermein hyvä nouto toisen rottailuista. Istunee tuon viikon penaltin ihan mielellään.

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilannetaju on se iso sana tässä(kin) tapauksessa. @McTorso kadotti sen täysin ja istuu ansaitusti pelikiellossa siitä hyvästä.
Hyvin mielestäni kiteytetty. Todella törkeää käytöstä kokonaisuutena ottaen huomioon ajan, ketjun ja tilanteen.

Ihmettelen isosti myös vastapuolen käytöstä. Vaikka olenkin ajatuksen tasolla heidän kanssaan "samalla puolella", niin toteutustyyli oli aivan karsea. Lopussa alkoi näyttämään, että vänkääminen ja vittuilu toiselle oli tärkeämpää kuin varsinaisesti tapauksen uhrin auttaminen tai huomioiminen. Selkeästi ainakin aikaisemmat henkilökohtaisuudet nousi niin vahvasti esille, ja tässä vaiheessa oli jo alkuperäinen tilanne jo unohdettu. Joskus törkeään käytöksen tekijöille (lue: bannin saanut ja eräs Kärppä-fani) paras vastaus on vastaamatta jättäminen. Tällöin ei alkaisi tuollaista surkeaa vänkäämistä.

Porttikielto oli oikea päätös tapauksen aloittajalle. Muut pääsivät mielestäni liian vähällä kokonaisuus huomioon ottaen.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Aivan varmasti istuu viikon mielellään, koska se viikko oli aivan käsittämättömän lyhyt tuomio kirjoituksistaan.
Se on nämä pelikielto-tuomiot aina vähän kuin radio Novan kuuntelu autossa. Lopputulema on, että kaikkia osapuolia vituttaa yhtä paljon.

McTorson puolustelijoille yhtä isot lampaanperseet kuin itse kirjoittajalle. Ihan harkittua henkilöön menevää vittuiluahan se oli, eikä se muuksi muutu, vaikka kirjoittaja väittäisi kirjoittavansa yleisellä tasolla.

Tai voin minäkin alkaa kirjoittaa halventavia viestejä yleisellä tasolla sellaisista ihmisistä, jotka puusilmäisesti joka kauden alussa perustavat voimasuhdeketjuja vain propagoidakseen suosikkijoukkuettaan.

Myös totaalinen kyvyttömyys reflektoida omia sanomisiaan ja tapa lisätä kierroksia kieltämällä kaiken ja sysäämällä vastuu lukijalle ovat Torson modus operandi. Eiköhän tästä kuulla parin viikon päästä lisää, kun pelikielto on hammasta yhteen purren lusittu ja tullaan taas vahvempana takaisin.

Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen samaa mieltä tuosta blokkiutumisesta, mutta mielestäni eilinen tapaus ei liity siihen mitenkään. Jos haetaan reaalimaailman esimerkkiä, niin kuvitellaan baari, jonka nurkassa istuu henkilöitä oluen äärellä. Yksi heistä avautuu vaikeasta tilanteestaan ja mielenterveysongelmistaan, mutta kaikkien yllätykseksi ensimmäisenä suunsa avaa henkilö, joka vähättelee ongelmaa ja käskee ryhdistäytymään erittäin suorasukaisesti. Tämän jälkeen muut, kertojan mukaan ymmärrettävästi, pillastuvat haukkujan päälle.

Syljen lentäessä ja keskustelun kuumentuessa eräs seurueen jäsenistä alkaa besserwisseröimään ja yrittää riitelyn keskellä ehdottaa, ettei tällaisista asioista tarvitsisi avautua baarissa. Jälleen, hyvin ymmärrettävästi, muut hyökkäävät nyt tämän viiden pennin filosofin kimppuun.

Järjestyksenvalvojan viedessä porukkaa pihalle sivulliset päätä pyöritellen antavat jostain kumman syystä sympatiat rohkeasti ongelmistaan kertovan puolustajille, eivätkä tarinan kahdelle epäasiallisesti käyttäytyneelle tyypille.

Terveisin nimimerkki: Sivustaseuraaja

Tämän voisi nyt laittaa uusiksi tänne valaisemaan osalle miksi myös McTorso sai rangaistuksen ja minkä takia osa hänelle aika pahasti kimpaantui.

Rangaistukset varmaan meni ihan ok. Näkisin lieventävänä asianhaarana monen osalta tuon alkuperäisen Reverentin viestin totaalisen mauttomuuden, jonka hän kruunasi puolustamalla mautonta viestiään.

T. Toinen sivustaseuraaja

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
McTorson puolustelijoille yhtä isot lampaanperseet kuin itse kirjoittajalle. Ihan harkittua henkilöön menevää vittuiluahan se oli, eikä se muuksi muutu, vaikka kirjoittaja väittäisi kirjoittavansa yleisellä tasolla.

Tai voin minäkin alkaa kirjoittaa halventavia viestejä yleisellä tasolla sellaisista ihmisistä, jotka puusilmäisesti joka kauden alussa perustavat voimasuhdeketjuja vain propagoidakseen suosikkijoukkuettaan.

Myös totaalinen kyvyttömyys reflektoida omia sanomisiaan ja lisätä kierroksia kieltämällä kaiken ja sysäämällä vastuu lukijalle ovat Torson modus operandi. Eiköhän tästä kuulla parin viikon päästä lisää, kun pelikielto on hammasta yhteen purren lusittu ja tullaan taas vahvempana takaisin.
Kyllähän se oli välittämiseksi naamioitua vittuilua tuo mäkitorspon kirjoittelu. Käykääpä lukemassa niiden viestien 'rivien välit' sekä tietysti nuo naurettavat väitteet 'yleisellä tasolla' kirjoittelusta.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän se oli välittämiseksi naamioitua vittuilua tuo mäkitorspon kirjoittelu. Käykääpä lukemassa niiden viestien 'rivien välit' sekä tietysti nuo naurettavat väitteet 'yleisellä tasolla' kirjoittelusta.
Tämä samaa performanssia se lähes aina tekee, vuodet vaan vaihtuu. Nyt oli vain aihe oikeasti helvetisti tärkeämpi ja vakavampi, kuin joku Kärppien ylivertaisuus.

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo

Mäkitorspo on omalta osaltaan ollut vaikuttamassa siihen, että Itsemurha-ketju jouduttiin sulkemaan hetkeksi. Ilman näiden kahden karvakorvan alhaisia viestejä sitä ei olisi tarvinnut tehdä. On myös ollut vaikuttamassa siihen, että ihminen olisi voinut potentiaalisesti olla hengenvaarassa tai äärimmäisessä tapauksessa jopa kuolla. Eikö tuosta pitäisi lähinnä saada lähtöpassit palstalta? Joo en ole mode.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mäkitorspo on omalta osaltaan ollut vaikuttamassa siihen, että Itsemurha-ketju jouduttiin sulkemaan hetkeksi. Ilman näiden kahden karvakorvan alhaisia viestejä sitä ei olisi tarvinnut tehdä. On myös ollut vaikuttamassa siihen, että ihminen olisi voinut potentiaalisesti olla hengenvaarassa tai äärimmäisessä tapauksessa jopa kuolla. Eikö tuosta pitäisi lähinnä saada lähtöpassit palstalta? Joo en ole mode.

Tähän nyt sen verran pakko puuttua, että turha syyllistää ko. nimimerkkiä ketjun sulkemisesta. Ihan samalla lailla siellä tänään pelikieltoa saaneet (ja moni muu) vaikuttivat asiaan.

On myös ollut vaikuttamassa siihen, että ihminen olisi voinut potentiaalisesti olla hengenvaarassa tai äärimmäisessä tapauksessa jopa kuolla. Eikö tuosta pitäisi lähinnä saada lähtöpassit palstalta? Joo en ole mode.

Niin. Samalla lailla ne ketjun toisen nimimerkin haukkumisella täyttäneet ovat vaikuttaneet tilanteeseen näin. Kaikille kenkää?

...

Muuten ihan oikeudenmukaiset tuomiot, mutta itse olisin pistänyt kaikille tuplana. Ihan jo senkin takia, että löytyy rankkuhistoriaa monelta.

Viikon verran on myös moni ketju luettavampi, kun yhden nimimerkin suosimat oneliner-provot jäävät puuttumaan.

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Tähän nyt sen verran pakko puuttua, että turha syyllistää ko. nimimerkkiä ketjun sulkemisesta. Ihan samalla lailla siellä tänään pelikieltoa saaneet (ja moni muu) vaikuttivat asiaan.
Olisiko näitä ylilyöntejä tapahtunut ilman noita alhaisia viestejä ja olisiko ketju pysynyt silloin auki?

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisiko näitä ylilyöntejä tapahtunut ilman noita alhaisia viestejä ja olisiko ketju pysynyt silloin auki?

Ei varmaan, mutta mitä merkitystä sillä on? Ihan samalla lailla lähes jokaiseen pelikieltoon johtaneeseen viestiin liittyy olennaisesti joku aiempi postaus joltain muulta.

Jos joku postaa vaikkapa persuketjuun jonkun peukunkalasteluviestin, joka johtaa minun ja jonkun muun jankkauskilpaan, jonka seurauksena ketju säpitetään, niin onko säpitykseen syyllinen se aloituspostaaja?

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Niin. Samalla lailla ne ketjun toisen nimimerkin haukkumisella täyttäneet ovat vaikuttaneet tilanteeseen näin. Kaikille kenkää?
Miten sammakkosaaren kohtelu ja toisen nimimerkin haukkuminen liittyvät toisiinsa?

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miten sammakkosaaren kohtelu ja toisen nimimerkin haukkuminen liittyvät toisiinsa?

No tässä kontekstissa siten, että molemmat johtivat ketjun sulkemiseen. Siitähän tässä oli puhe, tai siihen minä ainakin kommentoin.

Sinun alkuperäinen viestisi, jota kommentoin, pyrki syyllistämään McTorson ainoaksi nimimerkiksi, jonka takia ketju suljettiin. Asiahan ei näin ollut, vaan ketjun sulkemiseen johti pitkä tapahtumaketju, jonka kieltämättä alulle pani kenkää saanut Reverent.

On myös ollut vaikuttamassa siihen, että ihminen olisi voinut potentiaalisesti olla hengenvaarassa tai äärimmäisessä tapauksessa jopa kuolla.

Tästä vähän lisätietoja, että mitenkä siis?

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt ota kantaa noihin pelikieltoihin koska mun silmin menivät ihan tasapuolisesti.

Ja nyt tulee se iso mutta. Aiemmassa tapauksessa ylläpito/moderaattorit/kaikki ketkä tapauksen selvittämiseen ja ohjaamiseen osallistuivat saa multa suuren hatunnoston ja näin nämä pitääkin hoitaa.

Kavahdan kuitenkin sitä että mahdollisen itsetuhoisen ihmisen kanssa toimiessa (enkä nyt suoraan edes tarkoita tätä uusinta tapausta), onko oikeasti myöskään tarkoituksenmukaista jos esimerkiksi tarjotaan keskusteluapua tms. random palstankäyttäjien toimesta?

Otetaan nyt hyvinkin raaka esimerkki, eli jos itsetuhoinen ihminen ottaa vaikka random käyttäjään yhteyttä vaikka YV:n tai vaikka jonkun muun viestimen kautta kun häntä on näin pyydetty tekemään ja oikeasti toteuttaa vaikka esim. Discordissa itsemurhan, niin onko se oikeasti kenenkään etujen mukaista? Se että ohjataan oikean avun pariin oli se sitten hyvällä tai "pahalla" tulisi olla näissä tapauksissa aina se prioriteetti numero yksi.

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
No tässä kontekstissa siten, että molemmat johtivat ketjun sulkemiseen. Siitähän tässä oli puhe, tai siihen minä ainakin kommentoin.
Aah ok. Tarkoitin tässä noita alhaisia viestejä ja yleisellä tasolla.

Sinun alkuperäinen viestisi, jota kommentoin, pyrki syyllistämään McTorson ainoaksi nimimerkiksi, jonka takia ketju suljettiin. Asiahan ei näin ollut, vaan ketjun sulkemiseen johti pitkä tapahtumaketju, jonka kieltämättä alulle pani kenkää saanut Reverent.
Puhuin kahdesta karvakorvasta.

Tästä vähän lisätietoja, että mitenkä siis?
Ihminen hakee apua Itsemurhaketjussa niin häntä syyllistetään ja hänelle vittuillaan.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aah ok. Tarkoitin tässä noita alhaisia viestejä ja yleisellä tasolla.

Niin, minä puhuin kokonaisuudesta. Olen samaa mieltä siinä, että varsinkaan tuossa ketjussa vittuilu muille ei ole kovinkaan hieno juttu. Ei se silti tee niistä McTorsolle räyhänneistä nimimerkeistä yhtään vähempää syyllisiä ketjun sulkemiseen.

Puhuin kahdesta karvakorvasta.

Tuossa ketjussa oli useampi nimimerkki, jotka syyllistyivät sääntörikkomuksiin. On siis mielestäni hieman harhaanjohtavaa syyllistää vain kaksi nimimerkkiä sieltä seasta. Kyllä, toisen alkuperäinen viesti käynnisti koko show'n, mutta siitä tulikin sitten ihan aiheellinen penaltti.

Et kommentoinut persuketju-vertaustani, niin laitetaan uudestaan: Jos joku postaa jonkun trollausviestin sinne, jonka seurauksena on jankkaamisesta täyttyvä ketju, ja sen sulkeminen, niin sinun logiikallasi lienee suurin syyllinen se trolli, eikä ne jankkaajat, jotka sen ketjun tukottivat (btw. tästä löytyy ihan konkreettisiakin esimerkkejä sieltä, jos haluat käydä tutkimassa).

Kuten jo aiemmin sanoin, mielestäni oikeudenmukaisesti jakautui tällä kertaa pelikiellot, mutta kaikille olisi voinut laittaa silti tuplat.

Ihminen hakee apua Itsemurhaketjussa niin häntä syyllistetään ja hänelle vittuillaan.

Niin, tästähän se @McTorso myös yritti tuoda omaa näkemystään esille, mutta se kirvoitti vain lisää vittuilua ko. nimimerkkiä kohtaan. Minä ymmärrän täysin sen, mitä McTorso noilla puheillaan ajoi takaa. Siihen tuo @skode viesti ylhäällä on oiva linkki.

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Niin, minä puhuin kokonaisuudesta. Olen samaa mieltä siinä, että varsinkaan tuossa ketjussa vittuilu muille ei ole kovinkaan hieno juttu. Ei se silti tee niistä McTorsolle räyhänneistä nimimerkeistä yhtään vähempää syyllisiä ketjun sulkemiseen.

Tuossa ketjussa oli useampi nimimerkki, jotka syyllistyivät sääntörikkomuksiin. On siis mielestäni hieman harhaanjohtavaa syyllistää vain kaksi nimimerkkiä sieltä seasta. Kyllä, toisen alkuperäinen viesti käynnisti koko show'n, mutta siitä tulikin sitten ihan aiheellinen penaltti.

Et kommentoinut persuketju-vertaustani, niin laitetaan uudestaan: Jos joku postaa jonkun trollausviestin sinne, jonka seurauksena on jankkaamisesta täyttyvä ketju, ja sen sulkeminen, niin sinun logiikallasi lienee suurin syyllinen se trolli, eikä ne jankkaajat, jotka sen ketjun tukottivat (btw. tästä löytyy ihan konkreettisiakin esimerkkejä sieltä, jos haluat käydä tutkimassa).

Kuten jo aiemmin sanoin, mielestäni oikeudenmukaisesti jakautui tällä kertaa pelikiellot, mutta kaikille olisi voinut laittaa silti tuplat.

Niin, tästähän se @McTorso myös yritti tuoda omaa näkemystään esille, mutta se kirvoitti vain lisää vittuilua ko. nimimerkkiä kohtaan. Minä ymmärrän täysin sen, mitä McTorso noilla puheillaan ajoi takaa. Siihen tuo @skode viesti ylhäällä on oiva linkki.
Me ollaan nyt niin kaukana toisistamme näkemystemme kanssa, että tästä on aivan turha jatkaa enää. Itsemurhaketjua verrataan Persuketjuun, kaikkea sitä...

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En nyt ota kantaa noihin pelikieltoihin koska mun silmin menivät ihan tasapuolisesti.

Kavahdan kuitenkin sitä että mahdollisen itsetuhoisen ihmisen kanssa toimiessa (enkä nyt suoraan edes tarkoita tätä uusinta tapausta), onko oikeasti myöskään tarkoituksenmukaista jos esimerkiksi tarjotaan keskusteluapua tms. random palstankäyttäjien toimesta?

Otetaan nyt hyvinkin raaka esimerkki, eli jos itsetuhoinen ihminen ottaa vaikka random käyttäjään yhteyttä vaikka YV:n tai vaikka jonkun muun viestimen kautta kun häntä on näin pyydetty tekemään ja oikeasti toteuttaa vaikka esim. Discordissa itsemurhan, niin onko se oikeasti kenenkään etujen mukaista? Se että ohjataan oikean avun pariin oli se sitten hyvällä tai "pahalla" tulisi olla näissä tapauksissa aina se prioriteetti numero yksi.

Ihmettelen suuresti, mikäli ammattiavun piiriin auttaminen ei ole kaikkien prioriteetti numero yksi.

Toisekseen sitten voi tarjoutua juttukaveriksi, enkä näe tässä mitään ongelmaa. Tuossa tilanteessa voi riittää pelkästään se, että joku edes tarjoutuu kuuntelemaan. Tai sitten tämä itsetuhoinen ihminen kokee, että joku oikeasti välitti, minkä seurauksena jaksaa hakea apua.

Näkisin, että tässä annetaan ensiapua, ja pyritään saamaan ihminen ammattilaisten hoitoon. Kyllähän meidän velvollisuus on auttaa onnettomuuteen joutuneita, vaikka sitten elvyttämällä tai tyrehdyttämällä verenvuotoa. Miksei sitten itsetuhoiselle ihmiselle voisi antaa ensiapua tarjoamalla keskustelua?

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näkisin, että tässä annetaan ensiapua, ja pyritään saamaan ihminen ammattilaisten hoitoon. Kyllähän meidän velvollisuus on auttaa onnettomuuteen joutuneita, vaikka sitten elvyttämällä tai tyrehdyttämällä verenvuotoa. Miksei sitten itsetuhoiselle ihmiselle voisi antaa ensiapua tarjoamalla keskustelua?

Minä en luota siihen että aidosti itsetuhoiselle ihmiselle välttämättä on parhaaksi että keskusteluavun tarjoaa joku muu kuin asiaan koulutettu henkilö.

Esitän nyt kehitystoimenpiteen: luodaan tänne yhteiskäyttäjätunnus joko yhteistyössä jonkin mielenterveyspalveluita tarjoavan yhdistyksen tai vaihtoehtoisesti varmennettujen (tässä varmasti pakko luottaa käyttäjien sanaan) nimimerkkien toimesta joka toimii ensisijaisena keskusteluyhteytenä mahdollisesti itsetuhoisten käyttäjien kanssa. En tiedä millainen koulutus esim. noissa mielenterveys chateissa on, niin tämän yhteisnimimerkin alle menevät voisivat vaikka sellaisen suorittaa.

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist

Ja nyt tulee se iso mutta. Aiemmassa tapauksessa ylläpito/moderaattorit/kaikki ketkä tapauksen selvittämiseen ja ohjaamiseen osallistuivat saa multa suuren hatunnoston ja näin nämä pitääkin hoitaa.

Boldaus oma.

Mä nyt toki puhun vain ja ainoastaan itseni puolesta. En kenenkään muun eikä mun kokemusta voi peilata mitenkään esim. naapurin Matin tai Sirkan tilanteeseen.

Mä olen ollut 16-18 vuotta sitten äärimmäisen itsetuhoinen ihminen. Siihen pisteeseen asti, että mä yritin asialle ihan konkreettisesti tehdä jotain. Se on sellainen ratkaisu, johon todella harva päätyy siksi, että just nyt vaan sattuu vituttamaan. Se on (usein) prosessi, joka kestää pitkään ja ihminen on sellaisessa epätoivossa, tuskassa tai muissa tunnetiloissa, että se viimeinen ratkaisu vaikuttaa ainoalta mahdolliselta tavalta päästä siitä pois. Se on myös sellainen asia, että sitä ei ihan noin vaan ota ruokapöytään tai illanistujaisiin keskustelunaiheeksi. Kannattaisiko? Mahdollisesti, mutta kun se mieli ei vaan toimi niin ja todella moni osaa sen vielä maskeerata ihan helvetin hyvin. Mun kohdallani maskeerasin sen aikanaan siksi, että mä en halunnut aiheuttaa muille pahaa mieltä. Ironista, kun on valmiina tappamaan itsensä.

Mitä nyt sitten tuohon boldaukseen tulee. Mä puhun jälleen vain ja ainoastaan itseni puolesta, mutta kyllä mulle niiden yritysten jälkeen keskustelupalstat toi niin paljon apua siihen omaan olotilaan, vaikka ehkä se akuutein vaihe siinä kohtaa olikin mennyt jo ohi. Se, että on tuollainen ketju, voi monelle olla se ensimmäinen kosketus ihmiseen, joka oikeasti välittää. Olkoot se sitten nimimerkin takaa tai ei. Se nimimerkki sinusta välittää ja voit jutella. Se nimimerkki voi sinut viedä siitä akuuteimmasta vaiheesta yli.

Mun yksi tärkeimpiä ja läheisimpiä ystäviä on 15 vuotta ollut henkilö, joka oli alunperin se nimimerkki ruudun toisella puolella.

Ja jotta ei ihan eksytä aiheesta, niin kehittelin tässä myös kysymyksen. @Moderaattorit HIFK - Pelicans matsin jälkihöyryt lienee se tapahtuma, josta on jaettu eniten banneja (15), mutta mitä tapahtumaketjua on käsitelty pisimpään? Kurinpitoa ei olla kuulema ehditty viedä loppuun tän palstan ehkä karseimman viestin aiheuttaman, täysin ymmärrettävän, vastareaktion osalta ja menee varmaan väkisinkin siis neljännen vuorokauden puolelle.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei varmaan, mutta mitä merkitystä sillä on? Ihan samalla lailla lähes jokaiseen pelikieltoon johtaneeseen viestiin liittyy olennaisesti joku aiempi postaus joltain muulta.

Jos joku postaa vaikkapa persuketjuun jonkun peukunkalasteluviestin, joka johtaa minun ja jonkun muun jankkauskilpaan, jonka seurauksena ketju säpitetään, niin onko säpitykseen syyllinen se aloituspostaaja?
No totta vitussa sillä on merkitystä? Jos kaksi kirjoittajaa taistelee koko loppupalstaa vastaan ja saa aikaiseksi hirveän hässäkän, niin rohkenen väittää, että ylivoimaisesti suurimmat syylliset ovat ne kaksi kirjoittajaa.

Etenkin, kun tässä tapauksessa voimakkaat vastareaktiot olivat täysin ymmärrettäviä. Kyseisessä ketjussa puhutaan helvetin vakavista asioista, ja jos sinne kehtaa postailla jotain älytöntä paskaa, niin tottakai siinä menee huuruun yhdellä jos toisellakin. Se on vain ja ainoastaan inhimillistä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyseisessä ketjussa puhutaan helvetin vakavista asioista, ja jos sinne kehtaa postailla jotain älytöntä paskaa, niin tottakai siinä menee huuruun yhdellä jos toisellakin. Se on vain ja ainoastaan inhimillistä.

Tottakai, tästä emme ole eri mieltä.

Mut et sä lätkäkaukalossakaan saa rikkoa sääntöjä siksi, että "siinä menee huuruun". Jos joku vetää Crosbya poikittaisella päin näköä, ja Malkin kostaa sen sille jollekin sääntöjenvastaisesti, ihan samalla tavalla kumpikin osapuoli on omalta osaltaan vastuussa siitä yleisestä mähinästä, joka kaukalossa sen jälkeen tapahtuu. Minun pointtini oli juuri se, että tuossa kommentoimassani viestissä pyrittiin sälyttämään (jos siis oikein ymmärsin viestin) se tärkeän ketjun lukitus yhden, kahden nimimerkin harteille, vaikka se syy on ihan samalla lailla kaikkien siihen mayhemiin osallistuneiden.

edit. Ei varmaan olisi ketjua lukittu, jos nuo hönöt viestit olisi vain ignoorattu, eikä tykitetty vastapalloon usean nimimerkin voimin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy