Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 245 596
  • 13 706

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Yksi todella suuri palstan keskustelun tasoa rapauttava tekijä on se, että useilla keskustelijoilla on taipumus muodostaa virheellisiä premissejä ja johtopäätöksiä toisista keskustelijoista milloin milläkin verukkeella. Kirjoituksia lavennetaan uskomattomiin mittasuhteisiin ja tehdään oletuksia kuvainnollisesti jalkaterän asennon perusteella. Tämä taipumus on niin vahva varsinkin löylyhuoneen vakionimillä, että keskustelut eivät monestikaan ole keskusteluja, vaan toisteista syyttelyä puolelta toiselle aina uuden kohtuuttoman perusteen nojalla. Tätä harvoin moderoidaan, toisin kuin asiatonta kielenkäyttöä, mutta palstan tasoa tällaiset "keskustelut" laskevat merkittävästi. Kun debatin osapuolella tai osapuolilla on tavoitteena ainoastaan mollata toista eri tavoin keskustelun aiheesta välittämättä, ollaan täysin väärillä vesillä. Tässä asiassa meillä jokaisella olisi suuresti kehitettävää.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ukrainassa tapetaan lapsia, ja täällä aikuiset ihmiset vinkuvat kuin pahaiset kakarat jalkaa polkien, kun eivät saa käyttää rasistista termistöä. Sitten vielä päälle ne niin kovin ennalta-arvattavat uhriutumiset, joissa vedetään yhtäläisyysmerkit edes alkeellisten käytöstapojen vaatimisen ja Venäjän sortohallinnon välille. Olisikohan se suhteellisuudentaju nyt kumminkin hukassa ihan jostain muualta kuin sieltä moderaattorien suunnalta?
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suurin osa tuntemistani venäläisistä kokee ryssittelyn loukkaavana. Mitä sinun mielestä heidän pitäisi sille vihalle tehdä?
Tätä sotaa ei ratkaista Ukrainassa(ellei Ukraina aja venäläisiä ulos) eikä ydinsodalla. Tämä sota pitäisi ratkaista Venäjän sisällä, venäläisten(kansan) toimesta.

Viha kumpuaa Venäjän toimista ja uskoisin vihan laskevan, jos uusi johto ottaisi vastuun edellisten hirveyksistä ja osallistuisi aktiivisesti esim. Ukrainan jälleenrakentamiseen. Samalla voisivat miettiä, että miten voisivat osallistua jatkossa rauhan rakentamiseen, ei naapurimaiden painostamiseen/valloitukseen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä sotaa ei ratkaista Ukrainassa(ellei Ukraina aja venäläisiä ulos) eikä ydinsodalla. Tämä sota pitäisi ratkaista Venäjän sisällä, venäläisten(kansan) toimesta.

Viha kumpuaa Venäjän toimista ja uskoisin vihan laskevan, jos uusi johto ottaisi vastuun edellisten hirveyksistä ja osallistuisi aktiivisesti esim. Ukrainan jälleenrakentamiseen. Samalla voisivat miettiä, että miten voisivat osallistua jatkossa rauhan rakentamiseen, ei naapurimaiden painostamiseen/valloitukseen.

Et vastannut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ok, he sodasta kärsivänä ja Putinia vihaavana sitten ansaitsevat tämän kaltaista lässytystä.

Mitä jos unohdetaan venäläiset ja keskitytään pelkästään palstalaisiin. Useita häiritsee ala-arvoinen kielenkäyttö, joten sitä on syytä karsia, jotta palata pysyy kaikille lukukelpoisena. Jos oma lukukokemus kärsii siitä, että viestejä kirjoitetaan hyviä käytöstapoja noudattaen, lienee syytä etsiä toinen foorumi. Tällaisestahan Modet mainitsivatkin.

Jos taas on ihan pakko purkaa sisällä olevaa vihaa, suosittelen raskasta liikuntaa ja/tai vierailua psykologin juttusille. Tämä onnistuu nykyään ilman, että tarvitsee lähteä kotoa.
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
On selvää varmasti kaikille täällä, että venäläisten ryssittely on halventavaa. Itse kysyn vilpittömästi uteliaana, olisiko se edelleen halventavaa ja tökeröä käytöstä, jos Suomi olisi hyökkäyksen kohteena? Jos meidän kansaa kidutettaisiin, raiskattaisiin ja tapettaisiin? Jos ei, niin miksi ei olisi enää? Johtuuko se sanan historiasta ja taustasta? Itse käsitän, että negatiivinen sointu ja tarkoitus siihen on tullut vasta, kun venäläiset ovat vallanneet, vainonneet ja alistaneet kansaamme. Käsittääkseni on jokseenkin normaalia, että ihmisille, jotka aiheuttavat kärsimyksiä ja pahaa, keksitään halventavia kutsumanimiä.

Olisi mielestäni. Niitä venäläistaustaisia Suomen kansalaisia kohtaan, jotka joutuisivat kuvailemassasi tilanteessa kokemaan kaikki samat hyökkäyssodan kärsimykset ihan yhtälailla. Kidutukset, raiskaamiset, tappamiset jne.

Vuoden 2001 väestölaskennan mukaan muuten Mariupolissa oli etnisiä venäläisiä asukkaita 44,1% kaupungin väestöstä. Ryssittely halventaa myös heitä, jotka siellä tällä hetkellä ovat silmittömän väkivallan kohteina.

Ei tuo niin rakas sana pitäisi kenellekään olla, etteikö sille voisi keksiä parempia vastineita melko pienellä vaivannäöllä kuvaamaan varsinaisesti kärsimyksiin syyllisiä. Eikö vaan?
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Tähän ketjuun on nyt sanottava, etten ymmärrä, miten ihmiset voivat ottaa pelikieltoja. Mulla alkaa olla täynnä about 20 vuotta Jatkoaikaa eikä mulla ole siltä ajalta edes yhtä ainoaa rikepistettä saati sitten rangaistuksia. Kuinka ihmeessä porukka oikein niitä onnistuu hankkimaan? :D
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tähän ketjuun on nyt sanottava, etten ymmärrä, miten ihmiset voivat ottaa pelikieltoja. Mulla alkaa olla täynnä about 20 vuotta Jatkoaikaa eikä mulla ole siltä ajalta edes yhtä ainoaa rikepistettä saati sitten rangaistuksia. Kuinka ihmeessä porukka oikein niitä onnistuu hankkimaan? :D

Tuohon löytyy ihan kelpo selitys, Sulla on muutakin elämää kun jatkoaika.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän ketjuun on nyt sanottava, etten ymmärrä, miten ihmiset voivat ottaa pelikieltoja. Mulla alkaa olla täynnä about 20 vuotta Jatkoaikaa eikä mulla ole siltä ajalta edes yhtä ainoaa rikepistettä saati sitten rangaistuksia. Kuinka ihmeessä porukka oikein niitä onnistuu hankkimaan? :D
Ei siihen tarvita kuin olla eri mieltä moderaattoreiden kanssa. Esim. sain taannoin pelikiellon ihan vain vastailemalla mulle osoitettuihin viesteihin, pian sen jälkeen kun olin kritisoinut modetoimintaa. .

Kun sitä vertaa vaikka siihen kuinka jotkut turhailivat intiaspämmiä tääll. Se ei tietenkään ollut pelikieltojen arvoista, koska kyseessä oli modetiimin selänpesijäkaverit....
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ei siihen tarvita kuin olla eri mieltä moderaattoreiden kanssa. Esim. sain taannoin pelikiellon ihan vain vastailemalla mulle osoitettuihin viesteihin, pian sen jälkeen kun olin kritisoinut modetoimintaa. .

Kun sitä vertaa vaikka siihen kuinka jotkut turhailivat intiaspämmiä tääll. Se ei tietenkään ollut pelikieltojen arvoista, koska kyseessä oli modetiimin selänpesijäkaverit....

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Moderaattorit kestää yllättävän paljon heihin kohdistuvaa sontaa.

Olet ollut jäähyllä varmasti syystä vaikka pelikiellon syy on joku muu kuin mainittu. Omat kakut mitkä olen istunu on myös tullut pääosin aiheesta mutta myöskin syy on ollut eri mitä itse veikkasin.

Yhtälailla @heavy sulla on täällä muutama sellainen jonka kanssa asioista tulee vängättyä ja jankattua, kaikilla on.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet ollut jäähyllä varmasti syystä vaikka pelikiellon syy on joku muu kuin mainittu
Pointtihan on se että kaikille ei ole samat säännöt.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Pointtihan on se että kaikille ei ole samat säännöt.

Olen tässä kyllä samaa mieltä asiasta. Ja välillä se ihmetyttääkin että jotkut saa tehdä mitä haluaa. Itse tosin yllätyin Turhiksen huilista kun olin pitänyt häntä jatkoajan pyhänä l****nä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Itse ainakin ostin silloin rekisteröityessäni luokan 2. vittuilu- ja provosointipassin. Kallishan se oli, mutta eipä tarvitse menettää yöunia aina silloin, kun on pienessä pöhnässä ylireagoinut jonkun idiootin rasistiseen/misogyyniseen/yleistiedottomaan jne. viestiin.

Sitten niille, joiden on vaikea pitää kiinni hyvistä käytöstavoista, kun jokin asia ottaa pannuun tai "saa ottaa pannuun": luokan 3. öyhötyspassi sallii muistaakseni yhden sisällöttömän flametus/olkiukkoprovon per päivä + perusviestit saavat sisältää tason 2. rasismia. Jos löytyy ylimääräisiä satasia lompakosta per kk, niin sijoita mieluummin tuohon kuin joihinkin höpörahastoihin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kuka saa tehdä mitä haluaa ja olisiko suoraan viestiä näyttää mistä olisi pitänyt tulla pelikieltoa?

Monestakin viestistä mitä on raportoitu. Sinänsä ei mua haittaa mutta jotkut saa erilaista kohtelua kun toiset. En oo blokannu ketään koska ihan kiva päästä oleen joskus eri mieltä esim @Roger Moore :n kanssa joka näköjään pääsi elävänä saunasta.
 
Minä raportoin kohta kaikki viestit. Sitä ennen aion tykätä niistä jokaisesta ja niiden viestien kirjoittajille pistän perään häiritsevän yksityisviestin. Sen lisäksi voisin vielä poistaa kaikki omat viestini ja tätä olen oikeasti pohtinutkin, koska tylsyys.

Mutta mitäpä sitä turhaan noin tekemään, on tässä tärkeämpääkin pohdittavaa monessa asiassa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Monestakin viestistä mitä on raportoitu. Sinänsä ei mua haittaa mutta jotkut saa erilaista kohtelua kun toiset. En oo blokannu ketään koska ihan kiva päästä oleen joskus eri mieltä esim @Roger Moore :n kanssa joka näköjään pääsi elävänä saunasta.
Eli kuka saa tehdä mitä haluaa ja olisiko suoraan viestiä näyttää mistä olisi pitänyt tulla pelikieltoa?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta jokin aika sitten tapahtuneesta kiusaamisjutusta kuulin sellaisen tulkinnan, että tämä palstalla kiusauksen kohteeksi joutunut on jossain jatkoajan ulkopuolella kohdistanut armotonta kritiikkiä koko Ry:n pomoa kohtaan ja siksi moderaattoreilla ei oikein ollut kiinnostusta tätä kiusaamista rankaista. Ihan normi mafiameiniki siis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös