Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 495 878
  • 15 436

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Huh, "käyttäjä X ei juurikaan kirjoita jääkiekosta"! Olipa hurja henkilökohtainen hyökkäys. Tuota voimakkaampaa bännätyn kirjoittajan kritisointia löytyy tästä ketjusta vähintään joka toiselta sivulta, joten ihan en noita perusteluja osta. Bänni tuli siitä, että arvostelin moderaattorien kyseistä häirikkönimimerkkiä kohtaan harjoittamaa lellivää linjaa.
Eli olit hakenut pelikiellon saaneen käyttäjän kiekkokeskustelujen 14 viestin historian, linkannut viestit yksittäin ja saateteksit käytännössä "kattokaa mitä paskaa". Sanontaa lainatakseni; tuosta jos jättää vittuilun pois, niin ei jää kuin välimerkit jäljelle. Eikö noista vanhojen viestien kaiveluista ole sitä paitsi tullut muutenkin pelikieltoja palstalla?

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eli olit hakenut pelikiellon saaneen käyttäjän kiekkokeskustelujen 14 viestin historian, linkannut viestit yksittäin ja saateteksit käytännössä "kattokaa mitä paskaa". Sanontaa lainatakseni; tuosta jos jättää vittuilun pois, niin ei jää kuin välimerkit jäljelle. Eikö noista vanhojen viestien kaiveluista ole sitä paitsi tullut muutenkin pelikieltoja palstalla?
Ainakin yhden käyttäjän täysin älyvapaiden ja 110% varmuudella nykyään pelikieltoa tuottavien viestien etsiminen ja jakaminen jostain yli 15 vuoden takaa tuotti taannoin yhdelle nerolle pelikieltoa, ja ihan aiheesta.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuo hyvä linja, ettei diagnosoitaisi toista tekstin perusteella. Aina on ollut ilkkumiset aivovammaiseksi jne. (tämäkin siis erittäin lapsellista touhua), mutta jos ei itse Onko täällä lääkäriä -ketjussa kysele, ei diagnooseja tarvitse tuolla tapaa jakaa. Terv. kaatumatautinen vesipää (sallin tämän huumorin itse).

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo hyvä linja, ettei diagnosoitaisi toista tekstin perusteella. Aina on ollut ilkkumiset aivovammaiseksi jne. (tämäkin siis erittäin lapsellista touhua), mutta jos ei itse Onko täällä lääkäriä -ketjussa kysele, ei diagnooseja tarvitse tuolla tapaa jakaa. Terv. kaatumatautinen vesipää (sallin tämän huumorin itse).
Täysin samaa mieltä olen kanssasi. Nyt kun neurologisen diagnoosin tekeminen on laitettu kieltolistalle, voidaan sinne mielestäni laittaa myös persoonallisuushäiriöiden diagnosointi. Vaikka narsistiksi tai narsistiseksi kutsuminen on nykypäivänä yleistynyt niin, että pelkkä elämässä menestyminen tai uuden Mersun omistaminen riittää syyksi kutsua narsistiksi, voisi Jatkoaika olla edelläkävijä ja kieltää persoonallisuushäiriöden diagnosoinnin.

Minua on kutsuttu tai vihjattu tällä palstalla lukuisia kertoja narsistiksi, siis hyvinkin puhutaan kymmenistä kerroista vuosien mitaan. Sinänsä minua ei haittaa yksittäinen tapaus, enkä alkujaan näitä huutelijoita edes raportoinut. Viimeisen noin parin viikon aikana tällainen narsisti heitto osui nimimerkkiäni kohtaan kolme kertaa ja rupesin miettimään, ettei se näin voi mennä. Tarpeeksi kun moista toistetaan, saadaan aikaan meemi - McTorso on narsisti. Raportoin nuo kaikki kolme narsismiheittoa. Kahdesta tuli rikepiste, yhdestä ei mitään, eikä yhdestäkään pelikieltoa.

Minusta tämä keskustelupalsta on niin hyvin moderoitu, ettei täällä soisi olevan minkäänlaista persoonallisuushäiriöiden kautta tehtävää piikittelyä ja alentamista. Se on mautonta ja aina henkilökohtainen hyökkäys. Mielenkiintoista on nähdä, miten tämän asian kanssa täällä jatkossa toimitaan. Minä luovutan voimasuhdearvion tekemisen tähän kauteen, jos sen tekemisen seurauksena saan narsistin leiman otsaani.

@Moderaattorit

Katto

Jäsen
Täysin samaa mieltä olen kanssasi. Nyt kun neurologisen diagnoosin tekeminen on laitettu kieltolistalle, voidaan sinne mielestäni laittaa myös persoonallisuushäiriöiden diagnosointi. Vaikka narsistiksi tai narsistiseksi kutsuminen on nykypäivänä yleistynyt niin, että pelkkä elämässä menestyminen tai uuden Mersun omistaminen riittää syyksi kutsua narsistiksi, voisi Jatkoaika olla edelläkävijä ja kieltää persoonallisuushäiriöden diagnosoinnin.

Minua on kutsuttu tai vihjattu tällä palstalla lukuisia kertoja narsistiksi, siis hyvinkin puhutaan kymmenistä kerroista vuosien mitaan. Sinänsä minua ei haittaa yksittäinen tapaus, enkä alkujaan näitä huutelijoita edes raportoinut. Viimeisen noin parin viikon aikana tällainen narsisti heitto osui nimimerkkiäni kohtaan kolme kertaa ja rupesin miettimään, ettei se näin voi mennä. Tarpeeksi kun moista toistetaan, saadaan aikaan meemi - McTorso on narsisti. Raportoin nuo kaikki kolme narsismiheittoa. Kahdesta tuli rikepiste, yhdestä ei mitään, eikä yhdestäkään pelikieltoa.

Minusta tämä keskustelupalsta on niin hyvin moderoitu, ettei täällä soisi olevan minkäänlaista persoonallisuushäiriöiden kautta tehtävää piikittelyä ja alentamista. Se on mautonta ja aina henkilökohtainen hyökkäys. Mielenkiintoista on nähdä, miten tämän asian kanssa täällä jatkossa toimitaan. Minä luovutan voimasuhdearvion tekemisen tähän kauteen, jos sen tekemisen seurauksena saan narsistin leiman otsaani.

@Moderaattorit

Jospa moderaattorit ovatkin aikaansa edellä. Nythän persoonallisuushäiriöiden diagnostiikka on muuttumassa uuden suomessa käytössä olevan icd11 diagnoosiluokituksen tullessa. Harmillisesti diagnoosina narsistinen persoonallisuushäiriö on jäämässä pois, vaikka ilmiönä onkin tuttu.

Samaa mieltä kuitenkin kanssasi että paheksun narsismin löyhää käyttöä puhekielessä. Vaikka naisille narsismi onkin ollut hyvä tapa kuvata kaikkia avioliiton vastoinkäymisiä.
"Ero tuli --> elin narsistin kanssa".

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkin @McTorso tarina kuulostaa vähän siltä, että ratkaisuna on henkilökohtaisuuksien karsiminen eikä sanojen kieltäminen. Varsinkin kun narsismi on moninainen ja merkittävä ilmiö ja narsismista keskustelun kieltäminen esim. poliitikkojen henkilöitä arvioitaessa olisi lähinnä vahingollista ja sataisi juurikin niiden oikeiden narsistien laariin.

Mutta narsismihan ei ole sama kuin narsistinen persoonallisuushäiriö. Kaikissa meissä on jonkun verran narsistisia piirteitä enkä ainakaan minä ymmärrä miksei erityisesti vallankäyttäjien kohdalla voisi esittää pohdintoja tästä kulmasta siinä missä vaikka henkilön rasistisuudestakin.

Se, miten asian esittää ratkaisee sitten onko puhe asiallista vai ei. Esim. jonkun nimimerkin toistuva narsistiksi nimittely nyt menee lähinnä kiusaamisen puolelle, ja olisi sitä vaikka narsistin tilalla käytettäisiin jotain muuta termiä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@BigRedCat , olen samaa mieltä kanssasi. Minä koen tilanteen kuitenkin siinä mielessä hankalana, että kohtaan tällä palstalla narsismiin liittyvää kuittailua perin säännöllisesti. Tällä viikolla minulla tuli raja vastaan. Aidosti rupesi huolettamaan, että ajatus McTorson narsistisuudesta pesiytyy toiston vuoksi lukijoiden mieliin ja kyllä se kansankielellä sitten tarkoitaa sitä, että olen heille narsisti. Kutsukaa vaikka mulkuksi, jos on tarve, sekin kuvaa minua paljon paremmin kuin narsisti.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
maken veivi jr. ei todellakaan ole narsisti eikä mulkku. Eikä hän puhu itsestään ikinä kolmannessa persoonassa. Toivoisin että tällaisilta ilkeiltä huhuilta katkottaisiin heti siivet. Sitä varten kai tämä ketju onkin perustettu?

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minäkään en sitten ole mikään narsissi! Se joka muuta väittää ni voi voi voi voi!

Voi voi voi!!

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Liitteet

• Nimetön.jpg
    Nimetön.jpg
    9,5 KB · kertaa luettu: 56

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
maken veivi jr. ei todellakaan ole narsisti eikä mulkku. Eikä hän puhu itsestään ikinä kolmannessa persoonassa. Toivoisin että tällaisilta ilkeiltä huhuilta katkottaisiin heti siivet. Sitä varten kai tämä ketju onkin perustettu?
Mietaan sanoin ”oot kyllä kokolailla reilu…”

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuo Pirijori-pelikielto oli vähän hassu, kun pari viestiä alempana vilahti Kokkelimies. Noo, olihan siinä perustelu, että sama käyttäjä saanut aiemmin samasta asiasta tuomion. Tuolle toiselle ei osunut vielä ensimmäinen.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Tuo Pirijori-pelikielto oli vähän hassu, kun pari viestiä alempana vilahti Kokkelimies. Noo, olihan siinä perustelu, että sama käyttäjä saanut aiemmin samasta asiasta tuomion. Tuolle toiselle ei osunut vielä ensimmäinen.
Kokkelimieshän oikeasti kuvaa Joria, sillä piriinhän ei noilla liksoilla tarvi koskea. Kyllä tuossa mielestäni on toimittu oikein, kun aika halventavaa heittää että Jori vetäis jotain piriä.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Uusimmista pelikielloista eniten nauratti tämä penon pelikielto.

Pääpersereikä ja kyrvänmittainen olmi ovat Putinista sopivan hymyilyttäviä nimityksiä, ja Zaharovasta mansikoita kännissä imeskelevä emakko räjäytti sitten pankin.

Pelikiellolta olisi voinut välttyä, jos olisi jättänyt käyttämättä n-sanaa.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet

Joo, tuskin tuota kukaan muuten olisi rapsannut. Termit tietysti olivat asiattomia muutenkin, mutta kohteilleen ihan sopivia.

Toki, asiallista kieltä pittää käyttää jne.

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles

Muista se asia, että sinut leimataan joka tapauksessa väärässä olevaksi kirjoittelijaksi jos sanot oman mielipiteesi. Ei tarvitse perustella asioita millään tavalla. Pelottaavaa touhuahan tämä on.

Viimeksi muokattu:

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Uusimmista pelikielloista eniten nauratti tämä penon pelikielto.

Pääpersereikä ja kyrvänmittainen olmi ovat Putinista sopivan hymyilyttäviä nimityksiä, ja Zaharovasta mansikoita kännissä imeskelevä emakko räjäytti sitten pankin.

Meinas tulla kyllä legendaarinen kahvit läppikselle kun luin tuon viestin.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Tästä bannia ja koko ajan selvenee mitä siellä se yksi moderaattori tekee. Naurettavaa jälleen.

Lähes puolet kuolleista, liki kymmenentuhatta, Israelin tappamista ihmisistä on lapsia. Selvä valtaosa on siviilejä. Siviileistä puolet ovat naisia.

Mihin he ovat syyllisiä? Keitä nämä lapset ovat joukkomurhanneet ja raiskanneet?

Miksi sinulle toiset lapset ovat terroristeja ja toiset viattomia?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Hyvää joulua ja pehmeitä paketteja tasapuolisesti kaikille Teille (v)ihastuttavat @Moderaattorit. Toivottavasti toiveenne toteutuu ja saatte ainakin osan haluamistanne lahjoista.

Itselle toivon Manun pyyhettä perspyyhkeeks kun Giggsin paita rupeaa olemaan jo aikansa elänyt, yöpaidaksi toivon Haalandin paitaa ja 50-lahjakortti Only Fansiin ois kiva siltä varalta josko sinne ilmestyis vaikka jotain mariinia. Ja Pandan ananaskonvedit sais kyllä hymyn huulille.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Tästä bannia ja koko ajan selvenee mitä siellä se yksi moderaattori tekee. Naurettavaa jälleen.

Pelikielto toki tuli useamman viestin kokonaisuudesta, mutta vähän ihmettelen ettei tuolta kenellekään muulle napsunut sitten banaania ihan samoin perustein.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy