Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 238 930
  • 13 688

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ja sieltä sitten napsahti porttikielto pistelingolle. Aikansa kutakin ja täytyy myöntää, että hänen trollausyrityksensä sekä tapansa lähettää vittuiluviestejä yv:n kautta menettivät makunsa nopeasti. Kiitos @Moderaattorit !
Minäkin sain jääkiekon MM-kisojen otteluseurannan seurauksena muutaman erittäin sakean yksityisviestin kyseiseltä käyttäjältä. Ihmeellinen häslääjä.

Ei tule ikävä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Taisi olla historiallinen päätös. Ei ole varmaan koskaan kesken pelikiellon kukaan saanut kenkää koko palstalta. Hämmentävä tapaus kyllä kaikkinensa, joskus malttoi kuitenkin kirjoittaa ihan pitkiä ja jopa asiallisiakin viestejä, mutta sitten päällisin puolin muuten sellaista ihmeellistä häröilyä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Taisi olla historiallinen päätös. Ei ole varmaan koskaan kesken pelikiellon kukaan saanut kenkää koko palstalta.
Eikös joskus joku käyttänyt saman talouden toista käyttäjätunnusta pelikieltonsa aikana ja sai kovennettua? Tuolla tarinalla taisi olla kuitenkin onnellinen loppu, kun selitys meni läpi lieventävillä asianhaaroilla. En muista enää tarkkaan yksityiskohtia enkä jaksa kaivella vanhoja.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taisi olla historiallinen päätös. Ei ole varmaan koskaan kesken pelikiellon kukaan saanut kenkää koko palstalta. Hämmentävä tapaus kyllä kaikkinensa, joskus malttoi kuitenkin kirjoittaa ihan pitkiä ja jopa asiallisiakin viestejä, mutta sitten päällisin puolin muuten sellaista ihmeellistä häröilyä.
On tainnut aiemminkin olla tapauksia, missä on laitettu ensin pelikieltoon ja lopulta päädytty potkimaan palstalta tuon kiellon aikana, mutta tämä voi olla ensimmäinen kerta, kun potkut tulee sen takia mitä on pelikieltonsa aikana tehnyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On tainnut aiemminkin olla tapauksia, missä on laitettu ensin pelikieltoon ja lopulta päädytty potkimaan palstalta tuon kiellon aikana, mutta tämä voi olla ensimmäinen kerta, kun potkut tulee sen takia mitä on pelikieltonsa aikana tehnyt.
Joo siis nimenomaan meinasin sitä että on jatkanut häröilyä yksityisviesteilläkin niin rajusti että on kenkää tullut. Tosiaan niitä on varmaan ollut että on pistetty eka joku "väliaikainen pelikielto" ja sitten lopullinen exitus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten on mahdollista edes lähettää yksityisviestejä pelikiellon aikana? Olen aika varma että kerran halusin sellaisen oman rankkuni aikana lähettää ja ei onnistunut...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Miten on mahdollista edes lähettää yksityisviestejä pelikiellon aikana? Olen aika varma että kerran halusin sellaisen oman rankkuni aikana lähettää ja ei onnistunut...
Ei näitä sääntökirjojen mukaan vihelletä! Selkeästi sinulla myös omat säännöt pelikielloissa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten on mahdollista edes lähettää yksityisviestejä pelikiellon aikana? Olen aika varma että kerran halusin sellaisen oman rankkuni aikana lähettää ja ei onnistunut...
Et vaan osaa käyttää ATK:ta. Kyllä se onnistuu. Olen vanha linnakundi, yli vuosi penalteja yhteensä vyöllä, usko minua.

Erittäin hyvä poisto oli nyt tämä viimeisin, ja tavallaan mukava tietää että en ollut ainoa kelle tuo pisteli noita häiriköiviä yksityisviestejään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Voi tätä surunpäivää! Ketä nyt käy panemassa modetiimin jäsenen ihastuksia ja saattaa ne raskaaksi? Vähän tulee jopa tyhjä olo, kun aamulla ei olekkaan inboxissa täppää.

Minulle tuli nyt huono omatunto, kun kommentoin noita Pistelingon yksityisviestejä Ässä-osiossa.
Jos minä ja muut kommentoijat olisimme olleet hiljaa, niin ehkä modet eivät olisi saaneet tietää viesteistä ja hän ei olisi saanut potkuja.

Kyllä oli niin monta raporttia lähtenyt noista yksityisviesteistä, että tiedossa oli modeilla jo ennen kuin asiaa avattiin osioissa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyy kyllä lähettämään, mutta vastaanottaja ei niitä viestejä lähtökohtaisesti näe.
Näin itsekin ajattelin että asia olisi. Mutta silloin kun yritin pelikiellon aikana lähettää viestiä, viestin lähetys ei onnistunut koska minulla ei ollut oikeuksia tehdä sitä. Varmaan tuo @Frankie teoria on totta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Miten on mahdollista edes lähettää yksityisviestejä pelikiellon aikana? Olen aika varma että kerran halusin sellaisen oman rankkuni aikana lähettää ja ei onnistunut...

Minä edellisellä saunakerralla kyselin modeilta YVllä, että kestääkö kuukauden kakku 4 viikkoa vai 30 päivää. Ja kyllä sieltä vastauskin tuli.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä edellisellä saunakerralla kyselin modeilta YVllä, että kestääkö kuukauden kakku 4 viikkoa vai 30 päivää. Ja kyllä sieltä vastauskin tuli.
Joo, moderattoreille viestit kyllä kulkevat
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yksittäisiltä käyttäjiltä ei voi, mutta kaikilta voi. Vaihtoehtoisesti voi sallia yksityisviestit pelkästään seuratuilta jäseniltä.
Kyllä voi estää yksittäisten käyttäjien yksityisviestitkin, Moderaattorit vai Ylläpitoko se oli joka minua tuollaisen tempun teossa aikoinaan auttoi.

Tässäpä vielä lainaus ohjeista: "onnistuu niin, että laitat käyttäjän ignoreen (jätä huomioimatta) ja sen jälkeen poistut kaikista YV-viesteistä joita lähetellyt (nappi löytyy ylhäältä oikealta viestiketjun alusta). Tämän jälkeen ei hänen lähettämät viestit enää tule perille eikä niistä tule hälytyksiä."
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä voi estää yksittäisten käyttäjien yksityisviestitkin, Moderaattorit vai Ylläpitoko se oli joka minua tuollaisen tempun teossa aikoinaan auttoi.

Tässäpä vielä lainaus ohjeista: "onnistuu niin, että laitat käyttäjän ignoreen (jätä huomioimatta) ja sen jälkeen poistut kaikista YV-viesteistä joita lähetellyt (nappi löytyy ylhäältä oikealta viestiketjun alusta). Tämän jälkeen ei hänen lähettämät viestit enää tule perille eikä niistä tule hälytyksiä."
Tiedän kyllä tuon, mutta ei ole sama asia kuin estää viestit kokonaan. Kyseinen käyttäjä voi edelleen lähettää sinulle viestejä, mutta et vain näe niitä.

Tai jos tuo estää kokonaan, niin silloin olin alkujaankin väärässä ja viestien lähetys ei toimi, jos vastapuoli on laittanut ignoreen.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hyvä tietää toi YV-viestit että voi blokata vain tietyltä käyttäjältä. Nimim. jouduin kaikki kytkemään pois päältä kun tää yksi sankari uhkaili aikanaan YVllä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tavallaan sääli Pistelingon poisto, koska osasi kirjoittaa kyllä hyvin ja asiantuntevasti jääkiekosta. Myös maajoukkueen puolelta sisältö oli kattavaa ja etenkin keväisin MM-kisoista päivitti hyvin tietoja eri maiden joukkueiden muodostuksista ja tykitti hyvää analyysiä voimasuhteista.

Sitten varjopuolena oli tämä ihmeellinen sekoilu, mikä ilmeni useaan otteeseen useassa eri paikassa. Ja ilmeisesti oli sitten omituisia yksityisviestejäkin lähetellyt ympäriinsä (mitä lukenut täältä). Minä itsekin keskustelin hänen kanssaan muutaman kerran yksityisviestein, ja minulle hänestä jäi (uskokaa tai älkää) varsin asiallinen ja hyvä kuva pohjimmiltaan. En kerro tietenkään mitään yksityiskohtia, koska en tiedä onko sallittua, mutta antoi siis ymmärtää että kirjoittaa viestejä osittain huumorilla ja omalla twistillään, vaikka oikeasti ei välttämättä sitä mieltä olisikaan. Eli siis myönsi hakevansa reaktioita tarkoituksella, ja se varmaan tulikin aika hyvin monelle selväksi. Jota trollaukseksikin kutsutaan. En myöskään tiedä oliko tuo "palstapersoona" aito mistä hän puhui vai oliko siinäkin tätä "twistiä", mutta aika ristiriitaisen julkikuvan kyllä kaverista sai mitä viestejään joskus enemmän vuosien varrelta luki. Kun siis osasi tosiaan myös asiallinenkin olla halutessaan.

En siis kuitenkaan kyseenalaista potkuja, koska sen verran monta kertaa samoista syistä istui bannissa ja ei opikseen siitä huolimatta ottanut. Toivottavasti kaverilla on muuten kaikki hyvin ja tasapainossa elämässään, ja jos ei ole niin saisi asian kuntoon.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten se aina meneekin näin, mitä typerämpiä ja lapsellisempia viestejä suoltanut nimimerkki saa ikibannit, sitä enemmän tässä ketjussa kirjoitellaan "oli halutessaan hyvä kirjoittaja" -tyylisiä viestejä. Kukaan koskaan kuullut sanontaa Stalinin viiksistä tai natsien juna-aikatauluista?
 

Nick Neim

Jäsen
Miten se aina meneekin näin, mitä typerämpiä ja lapsellisempia viestejä suoltanut nimimerkki saa ikibannit, sitä enemmän tässä ketjussa kirjoitellaan "oli halutessaan hyvä kirjoittaja" -tyylisiä viestejä. Kukaan koskaan kuullut sanontaa Stalinin viiksistä tai natsien juna-aikatauluista?
Joo, monelle tuntuu olevan kovinkin hankalaa sisäistää, että nimenomaan niillä "hyvän kirjoittajan" viesteillä nimimerkki pääsee toteuttamaan ja ennen kaikkea jatkamaan performanssiaan, kunnes jossain vaiheessa esityksen raja tulee vastaan. Ihan tietoista ja tarkoituksellista trollien toimintaa, mutta aina näitä samoja ihmettelyjä näissä näkee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös