Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 249 782
  • 13 719

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Eli kuka saa tehdä mitä haluaa ja olisiko suoraan viestiä näyttää mistä olisi pitänyt tulla pelikieltoa?

Lähinnä siis yleisesti, ne viestit mitkä mä olen esim raportoinu trollaamisesta ym ym vaikka ne ei sillai mua haittaakaan mutta testimielessä että miten Modet reagoi. Sanoisin että jokaista kymmentä raportointia kohden niin yksi on saanu jäähyn. Sit jonkun henkilön viestin olen rapotoinut useasti niin silti tämä on välttynyt jäähyltä.

Kyllä muutamaa ex-varjomodea kohdellaan täällä silkkihansikkain.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itse en harrasta raportointia, koska itse pelaan välillä jarkkoruutumaista peliä palstalla. Antaa kaikkien kukkia, harva meistä täydellinen on.
 

redpecka

Jäsen
Ei siihen tarvita kuin olla eri mieltä moderaattoreiden kanssa. Esim. sain taannoin pelikiellon ihan vain vastailemalla mulle osoitettuihin viesteihin, pian sen jälkeen kun olin kritisoinut modetoimintaa. .

Pointtihan on se että kaikille ei ole samat säännöt.
Tässä saattaa lukijalle kehittyä sellainen harha, että nämä jotka valittavat koko ajan ovat niitä sorrettuja. Joku voi ottaa tiuhaankin penalttia, muttei välttämättä kukaan heitä huomaa kun eivät jaksa tehdä numeroa.

No tehdäänpäs pieni: Minä olen muistaakseni saanut yhteensä jonkun pari kuukautta penalttia urallani parissa kolmessa neljässä eri osassa, muttei sitä kukaan ole huomannut kai. Itse ajattelen sen niin, että vaikken juuri silloin ollut ehkä ajatellutkaan pitää nenänvalkaisujaksoa niin olen lennosta sellaisen organisoinut itselleni. #Think positive #Look on the Bright side #Jaavesi #punapekanelama
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Pointtihan on se että kaikille ei ole samat säännöt.

Juu ei ole. Joku aika sitten sain modeilta viikon pelikiellon plus rasistinleiman "Venäjä hyökkää Ukrainaan" -ketjussa ja siitä muutama viikko eteenpäin siellä oli lähes identtinen viesti ilman seuraamuksia. Ehkä johtui jonkun nimimerkin raportoinnista tai ehkä ei. Eikä minua viikon huili haitannut mutta se vähän nyppi, että aletaan melko kevyillä perusteilla maalittamaan rasistiksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Juu ei ole. Joku aika sitten sain modeilta viikon pelikiellon plus rasistinleiman "Venäjä hyökkää Ukrainaan" -ketjussa ja siitä muutama viikko eteenpäin siellä oli lähes identtinen viesti ilman seuraamuksia. Ehkä johtui jonkun nimimerkin raportoinnista tai ehkä ei. Eikä minua viikon huili haitannut mutta se vähän nyppi, että aletaan melko kevyillä perusteilla maalittamaan rasistiksi.
Kyllä Moderaattorit tosiaan ihan samalla tavalla maalittivat sinua kuin Bäckman & co. maalittivat Jessikka Aroa. Onhan se jännä että jos kirjoittaa kokonaisia etnisiä ryhmiä yleistäviä viestejä keskusteluun Venäjän hyökkäyksestä niin siitä voi tulla pelikieltoa. Etenkin kun ideana on pilkata kyseistä ryhmää. Varmaan kannattaa olla kirjoittamatta typeriä viestejä niin ei tule pelikieltoa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Varmaan kannattaa olla kirjoittamatta typeriä viestejä niin ei tule pelikieltoa.

Olet aivan oikeassa ja selvisi se kuka asiasta raportoi. Kannattaa varmaan pitää sama linja kaikkien kirjoittajien kohdalla, ettet syyllisty syrjimiseen. Yksi sieltä pääsi jo livahtamaan tutkasi alta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen tässä kyllä samaa mieltä asiasta. Ja välillä se ihmetyttääkin että jotkut saa tehdä mitä haluaa. Itse tosin yllätyin Turhiksen huilista kun olin pitänyt häntä jatkoajan pyhänä l****nä.

Minä. Olen. Jatko. Ajan. Pyhä. Läski.

Joopa joo, tuli oltua asiaton, vaikka luulin, että pelikielto tuli siitä, kun epäsuorasti toivoin, että Pietaria ja Moskovaa pommitettaisiin. Oli sekin asiatonta. Pelikiellon arvoista. Voihan Venäjä... tuliko nyt toinen viikko kun itsemoderoin itseni?

On mielenkiintoista, että nyt entiset varjomodet ovat päätyneet tilaan, että heidän suosimistaan epäillään, mutta eihän se ole mielenkiintoista, se on pelkästään luonnollista. Voisin tätä konspiraatiota jatkaa sillä, että modejen yyveessä sanottiin, että ei sitä ihan mitä tahansa paskaa saa suoltaa, vaikka olisi varjomode, mutta enpähän jatka, koska sehän olisi tässä ironiattomassa maailmassa tulkittavissa niin, että sillä tosiaan tarkoitettiin juuri sitä mitä sillä kirjaimellisesti tarkoitettiin.

Mulla on ikävä mennyttä maailmaa. Mulla on ikävä kolmen tonnin Cooper-testiä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyllä mulla Cooper-testi kesti sen 12 minuuttia.
Intissä oli kiire kuntsareille ja kolme tonnia tuli puuskutettua reiluun yhteentoista minuuttiin. Nyt nostoväkeen kuuluvana kiireet loppu ja puoleen tuntiin vois käppäillä.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Torso modejen silmätikkuna? Paremminkin modejen suojelussa. Jos joku erehtyy huomauttamaan kaverin trollauksesta tai provoista niin häkki heilahtaa heti.
Minua on huomautettu nimimerkkien toimesta provoilusta ja trollauksesta useita kymmeniä kertoja, ehkäpä jopa kolminumeroinen luku on totuus. Pelikieltoja niistä ei ole tullut. Henkilökohtaisuudet nimimerkkiäni kohtaan ovat arkipäivää. Olen saanut täällä useita kertoja persoonallisuushäiriödiagnoosin, olen ollut psykoosissa sekä päihteiden ja lääkkeiden väärinkäyttäjä. Olen ollut eritasoisesti mielenvikainen. Tottakai myös normaalit pelle, hupiukko, huru-ukko ja hyödyllinen idiootti määritelmät ovat käytössä, kun kirjoituksiani tahdotaan alentaa. Tässä vain esimerkkejä henkilökohtaisuuksista, joita kohtaan kirjoittaessani näkemyksiäni jääkiekosta ja erityisesti Kärpistä tälle palstalle. Pelikieltoja en kyllä juuri huomaa noista tulleen. Tässä suhteessa väitteesi siitä, että @Moderaattorit jotenkin suojelisivat minua, on kyllä epätosi.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmettelen kovasti @Håkanhead ja @McTorso n saamaa rangaistusta.

Vääntäminen kestää molemmilta noin kuuden viestin ajan noin 12 tunnin ajanjakson ajan jossa varsin lievä konfliktin maku tuli lähinnä siitä oliko lainaus kontekstissa vai ei.

Aika normaalia keskustelupalstan keskustelua. Aiheena Kärppien toimiston tyyppien kompetenssi joka nyt luulisi olevan jääkiekkopalstan peruskauraa ja ns. hyväksyttävä erimielisyyden aihe.

Tästä pienenpienestä maalineduskärhämästä sitten viikon jäähyt molemmille ja sovellettu sääntöpykälä vähemmän yllättäen legendaarinen "yleiset syyt" eli the kokonaisuus.

McTorso on aiemminkin ollut modejen silmätikkuna kun sai penaltia kun keskusteli törkeästi joukkueiden voimasuhde-ketjussa joukkueiden keskinäisestä paremmuudesta. Penaltin syynä oli "offtopic ja jankkaus."

Modet ovat aiemmissa rangaistuspäätöksissään käyttäneet termiä että joku kirjoitus "ei edistä keskustelua". Ehkä olisi hyvä uudelleen kirkastaa millainen se modejen käsitys keskustelun flowsta niinkuin ihannetilanteessa olisi? Ketju toisiinsa löyhästi liittyviä esseitä siististi jonossa ilman mitään interaktiota niiden välillä? Jos näin niin voisiko palstasoftaan laittaa toiminnon jolla kaikki muut kirjoittajat saisi ignoreen niin ei syntyisi näitä erimielisyyksiä joukkueiden, valmentajien, pelaajien tai urheilutoimenjohtajien paremmuudesta?
Näissä saamissani pelikielloissa kyseessä on todennäköisesti valtavirran miellyttäminen. Mitään muuta syytä en keksi. Kokonaisuuteen aina vetoavat. Yksittäisiä viestejä siitä, miten olen rikkonut palstan sääntöjä ei ole näytöksi modeilla osoittaa. Ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi mainitsemistasi pelikiellostani, ne ovat tulleet perus keskustelusta keskustelupalstalla.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minua on huomautettu nimimerkkien toimesta provoilusta ja trollauksesta useita kymmeniä kertoja, ehkäpä jopa kolminumeroinen luku on totuus. Pelikieltoja niistä ei ole tullut. Henkilökohtaisuudet nimimerkkiäni kohtaan ovat arkipäivää. Olen saanut täällä useita kertoja persoonallisuushäiriödiagnoosin, olen ollut psykoosissa sekä päihteiden ja lääkkeiden väärinkäyttäjä. Olen ollut eritasoisesti mielenvikainen. Tottakai myös normaalit pelle, hupiukko, huru-ukko ja hyödyllinen idiootti määritelmät ovat käytössä, kun kirjoituksiani tahdotaan alentaa. Tässä vain esimerkkejä henkilökohtaisuuksia, joita kohtaan kirjoittaessani näkemyksiäni jääkiekosta ja erityisesti Kärpistä tälle palstalle. Pelikieltoja en kyllä juuri huomaa noista tulleen. Tässä suhteessa väitteesi siitä, että @Moderaattorit jotenkin suojelisivat minua, on kyllä epätosi.

Itse muistan kyllä nähneeni lukuisia pelikieltoja ja varoituksia kun sinun trollaamisestasi tai provoistasi on huomautettu. Enemmän kuitenkin suojelu näkyy siinä että saat edelleen jatkaa toimintaasi palstalla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse muistan kyllä nähneeni lukuisia pelikieltoja ja varoituksia kun sinun trollaamisestasi tai provoistasi on huomautettu.
Ok, minä puolestani en ole nähnyt yhtään pelikieltoa siitä syystä, että nimimerkkiäni olisi huomautettu provoilusta tai trollaamisesta.
Enemmän kuitenkin suojelu näkyy siinä että saat edelleen jatkaa toimintaasi palstalla.
On se tosiaan kumma, että jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla saa kirjoittaa omia näkemyksiään jääkiekosta. Se, etteivät nuo näkemykset esimerkiksi sinulle kelpaa, ei onneksi tarkoita sitä, että kirjoitusoikeuteni pitäisi poistaa. Tai no, mistäpä sitä tässä mielensäpahoittajien maailmassa enää tuostakaan tietää.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ok, minä puolestani en ole nähnyt yhtään pelikieltoa siitä syystä, että nimimerkkiäni olisi huomautettu provoilusta tai trollaamisesta.

Selvähän se on sitten. "Ei ku sä"

On se tosiaan kumma, että jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla saa kirjoittaa omia näkemyksiään jääkiekosta. Se, etteivät nuo näkemykset esimerkiksi sinulle kelpaa, ei onneksi tarkoita sitä, että kirjoitusoikeuteni pitäisi poistaa. Tai no, mistäpä sitä tässä mielensäpahoittajien maailmassa enää tuostakaan tietää.

Minulle? Juuri tuossa vuodatit miten saat satapäin samaa tuomiota, joten sanoisin että peiliin vaan tuijottamaan mutta siitäkin on teikäläiselle monesti sanottu ja kuuroille korville menee.

Eiköhän tämä ollut tässä. Turhaa tekstiä tärkeään modeketjuun.
 

444

Jäsen
Juu ei ole. Joku aika sitten sain modeilta viikon pelikiellon plus rasistinleiman "Venäjä hyökkää Ukrainaan" -ketjussa ja siitä muutama viikko eteenpäin siellä oli lähes identtinen viesti ilman seuraamuksia. Ehkä johtui jonkun nimimerkin raportoinnista tai ehkä ei. Eikä minua viikon huili haitannut mutta se vähän nyppi, että aletaan melko kevyillä perusteilla maalittamaan rasistiksi.
Ei sulla olisi heittää linkkiä tähän lähes identtiseen viestiin? Tai edes nimimerkkiä, joka sen kirjoitti, niin voin itse käydä etsimässä? Ihan vain siltä varalta, ettei tuo ”lähes identtinen” ole ns. lätkätermi, jolla tarkoitetaan näennäisesti samankaltaista mutta faktuaalisesti täysin erilaista asiaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei sulla olisi heittää linkkiä tähän lähes identtiseen viestiin?

Kävin etsimässä, mutta ilmeisesti viesti on poistettu jälkikäteen. Viesti ei ollut "yks-yhteen" sama mutta siinä olivat samat asiat keskiössä. Myönnän toki, ettei omakaan viestini ollut mitenkään fiksu (no aika harvoin ne yleensäkään ovat) mutta huomattavasti rankempaakin settiä täällä menee läpi "nollatoleranssista" huolimatta.

No se oli ja meni, mennään eteenpäin ja kommentoidaan tuoreempia tapauksia jos aihetta on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vahvaa suorittamista taas Jompalta. En nyt tiedä onko tällainen haudoilla tanssiminen tyylikästä, mutta kyllä kaverilla selvästi isoja ongelmia on alkoholin käytön kanssa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
kyllä kaverilla selvästi isoja ongelmia on alkoholin käytön kanssa.
Alkoholiahan käytetään sillä tavalla, että kaadetaan alkoholia suun kautta kurkusta alas. Usein kaatamisessa on apuna pullo, tölkki tai juomalasi. Nielaistaan alkoholi ja annetaan sen laskeutua vatsaan. Vatsasta alkoholi erinäisten vaiheiden jälkeen imeytyy verenkiertoon. Jomppa teki tietääkseni juuri sillä tavalla eli mitään ongelmia alkoholin käytössä ei ollut.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vahvaa suorittamista taas Jompalta. En nyt tiedä onko tällainen haudoilla tanssiminen tyylikästä, mutta kyllä kaverilla selvästi isoja ongelmia on alkoholin käytön kanssa.

Mistäköhän kristallipallosta tuon arvion vetäisit? Sinänsä jännä kun jotkut arvostelee toisen alkonkäyttöä, en tarkoita nyt Sinua, niin jos joku on huolissaan esim siitä että mä vedän noin kerran viikossa koko nollauksen niin voisin kysyä että onko tällä henkilöllä omaa elämää.

On poliisi pari kertaa soittanut ja olen sanonut sinne ihan saman etten oo vastuussa kenellekään tekemisistäni että voi sanoo ilmoittajalle että pitää huolen omasta hyvinvoinnistaan. No, 45min viä töitä ja sit loppuviikko vapaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Mistäköhän kristallipallosta tuon arvion vetäisit? Sinänsä jännä kun jotkut arvostelee toisen alkonkäyttöä, en tarkoita nyt Sinua, niin jos joku on huolissaan esim siitä että mä vedän noin kerran viikossa koko nollauksen niin voisin kysyä että onko tällä henkilöllä omaa elämää.

On poliisi pari kertaa soittanut ja olen sanonut sinne ihan saman etten oo vastuussa kenellekään tekemisistäni että voi sanoo ilmoittajalle että pitää huolen omasta hyvinvoinnistaan. No, 45min viä töitä ja sit loppuviikko vapaa.
No jos mies on itse myönsi kuinka kaipasi Vapaalle kirjoittelua, tiedosti hyvin sen, että viimeinen varoitus on päällänsä ja siitä huolimatta palaa alkoholin takia vanhoihin tapoihinsa, niin miten tuo ei olisi ongelmia aiheuttavaa? Tai mitä kristallipalloa siihen tarvitaan?

Joo, ei puhuta mistään rattijuopumuksesta tai väkivallasta, mutta kyllä se alkoholi voi aiheuttaa pienempiäkin sosiaalisia ongelmia. Nyt nimenomaan pienemmässä mittakaavassa alkoholi aiheutti ongelmia, mikä johti siihen, että mies ei saa tehdä sitä mistä vaikutti nauttivan/pitävän.

Harmittaa Jompan puolesta sen vuoksi, että pidän/pidin miestä ihan sympaattisena henkilönä, vaikka jonkin verran erinäisiä ongelmia tuntuikin elämässä olevan. Toivottavasti saa asiansa kuntoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös