Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 545 961
  • 15 460

godspeed

Jäsen
Vieläkö muuten se varjo-jatkoaika vai mikä lie kiekkopesä* on voimissaan? Sehän pykättiin kasaan kun joukko palstalaisia sai fudut täältä jonkin palstan moderaattoreihin liittyvän selkkauksen johdosta. Ja pesuveden mukana sitten toinen joukko palstalaisia heittivät marttyyriviitan niskaan ja hyppäsivät samaan kelkkaan. Tuli mieleeni kysyä tämän viimeisimmän "jätän palstan" -tyypin innoittamana tätä.

*) Tätä ei pidä sekoittaa alkuperäiseen Kiekkopesään, jonka pohjalle Jatkoajan keskustelupalstakin on rakentunut.

Kai se on, mutta viimeksi kun tarkistin niin suurimmat antipatiat olivat jo aika hälvenneen oloisia. Ainakin se katkeransuloinen diBlomaattiset huomiot jatkoajasta -ketju oli väsähtänyt. Kiinnostava ilmiö tämäkin sinänsä kun toistunut vuodesta, yhteisöstä ja yhteisön pääasiallisen kiinnostuksen kohteesta riippumatta, että kapinalliset perustavat oman juttunsa. Ne joko kuolevat pystyyn kun "vihalla" kuorrutettu oma erinomaisuus lässähtää jokaisen mielessä, tai sitten synnyttävät uudenlaisen, kenties jopa alkuperäistä voimakkaamman yhteisön, vaikka usein monella jutulla on oma elinkaarensa. Saa olla aika pälli jos kuvittelee korvaavansa jatkiksen jollain muulla, mutta joskus ego ja tarkoitus on (hetkellisesti) isompi kuin todellisuus.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tuntuu olevan trendikästä vetää mattoa alta Jatkoajalta ja sen käyttäjiltä. Kuka nyt vakavasti suhtautuu johonkin nettifoorumiin, nehän on nuorten digihömpötyksiä. Mitä nyt 7 miljoonaa viestiä tännekin foorumille pauhattu.

Nono, ei nyt niin tosissaan oteta näitä viestejä. Hyvä palstahan tämä on ja jokainen käyttää aikansa niin kuin käyttää. Liikaahan tähän itsekin bälillä käyttää aikaa. Välillä sitä joidenkin nimimerkkien kohdalla silti miettii ajankäyttöä tainainakin se sen ajatuksen verran käy mielessä. Vähän sama, mutta eri asia. Samalla tavalla sitä ihmettelee, miten osa käyttäjistä fanittaa toisia nimimerkkejä. Fanituksen kohde pieraisee jonnekin, niin johan se on jaettu vähintään kolmeen ketjuun kierrätyskeskuksessa. Sillä, että vitsi ei ollut uusi edes 50-luvulla ei menoa haittaa. Ja hauska se ei koskaan ole ollut. Mutta ihmiset on erilaisia, niin kuin huumorintajutkin. Silti tuosta tulee keravan kollit mieleen, eikä varsinaisesti millään hyvällä. Mutta samanlaisia perskärpäsiähän on työelämäkin täynnä. Niitä.kyllä ihmettelee, miten sen naaman jaksaa upottaa samaan persvakoon joka aamu.

Tulipas offtopic. Olkoon nyt tämän kerran väärässä ketjussa. Saa siirtää tai kadottaa. Sanotaan nyt moderoinnista vielä sen verran, että niin kauan kuin toimintatavat ovat piilossa käyttäjiltä, ei yksittäisiä päätöksiä jaksa kummeksua. Yleensä se syyllinen pelikieltoon löytyy kuitenkin siitä käyttäjän peilistä.

godspeed

Jäsen
Samalla tavalla sitä ihmettelee, miten osa käyttäjistä fanittaa toisia nimimerkkejä.

Ei sinänsä ole kyse muusta kuin henkilökulteista, ihan tyypillistä käytöstä minne sosiaaliseen ympäristöön ikinä menetkään. Joskus joku ihminen voi nousta ympäristöä isommaksi, mutta aika harvoin mediassa.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ei sinänsä ole kyse muusta kuin henkilökulteista, ihan tyypillistä käytöstä minne sosiaaliseen ympäristöön ikinä menetkään. Joskus joku ihminen voi nousta ympäristöä isommaksi, mutta aika harvoin mediassa.

Kylläkyllä. Silti ei pysty ymmärtämään niiden nuuhkijoiden tarvetta sille toisen nostamiselle itsensä yläpuolelle. Itselläkin kyllä joskus työympäristössä meinannut olla perskärpäsiä, mutta kyllä ne yleensä vittuilulla on ymmärtänyt pysyä kaukana. Jotkut kai tykkää siitäkin, että niitä on. Jotkut myös tykkää, että ne saa huomiota edes vittuilun muodossa. Suurin osa ihmisistä on vähän niin kuin käytettyjä kondomeja. Ei kukaan käytettyä kondoma arvosta.

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Näyttäähän se enemmän kuin vähän siltä että tietyt nimimerkit saavat erityiskohtelua suuntaan tai toiseen. Ei linjassa sinänsä mitään vikaa ole, sitä ei vaan sovelleta yhtenäisesti. Hyvänä esimerkkinä @HardCore Hooligan joka rikkoo ainakin sääntöä #2 (postaukset oikealle alueelle) tuolla mahtavalla gong freedom-ketjullaan. Voi myös argumentoida sääntöjen #4 (viestin tulee tuoda jotain uutta) ja #5 (kirjoitusasu) puolesta, sillä kys. Nimimerkin postaukset ovat sekavia ja sisällöttömiä.

Ei siinä, eivät ne minua haittaa. Mutta sääntöjä silti rikkovat.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ei Attendolla mitään törkeyksiä ollut. Semmoista humalaista menoa vain, ei mitenkään hakkaraismaista, vaan hyväntahtoista.

Nimenomaan hyväntahtoista. En ymmärrä miksi piti poistaa Attendo keskuudestamme, hyvä ihminen on hän ja eläinten ystävä.

godspeed

Jäsen
Tuosta linjasta kun nyt märistään ja märistään ja märistään, niin lienee hyvä muistuttaa kanssakirjoittajia siitä, että sisältö ratkaisee lopulta eniten. Voit olla olla hassuttelija, törppö tai asiakirjoittaja, tai jopa kaikkea samaan aikaan, mutta jos pääsääntöisesti kirjoitat kaikenlaista kiinnostavaa jollain tavalla, niin säännöt antavat sen periksi. Nyt kun te viisastelijat olette tämän asian sisäistäneet, niin voitte lukea sen pykälän jossa todetaan moderaattoreiden päättävän asioista parhaaksi katsomallaan tavalla. Sitä pykälää ette yksinkertaisesti vain tunnu ymmärtävän, ja se antaa jokaisen sivuston oikeudenjakajille lopullisen oikeuden tehdä mitä haluavat ja mikä sivustolla toimii. Miksi tämä on niin vitun vaikeaa ymmärtää? No siksi, että mitään totaalisen objektiivisen yleistä ja kaiken vedenpitävää linjaa ei ole olemassakaan. Märiskää poijjaaat, märiskää.

Ja ei, en ole moderaattori tai muutenkaan erityisen hyvä kirjoittaja. Tiedostan vain realiteetit.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Voit olla olla hassuttelija, törppö tai asiakirjoittaja, tai jopa kaikkea samaan aikaan, mutta jos pääsääntöisesti kirjoitat kaikenlaista kiinnostavaa jollain tavalla, niin säännöt antavat sen periksi.
Tämähän pätee yleisesti ottaen ihan normaalissa elämässäkin varmaan jostain päiväkodista, tai ainakin peruskoulusta eteenpäin. Muistan kun yläasteella olin historiassa ja yhteiskuntaopissa erittäin hyvä, niin opettaja antoi helposti pienen perseilyn tunnilla anteeksi. Kertaalleen taisi koko yläasteen aikana historian opettaja todeta että yritähän keskittyä paremmin tunnilla, mutta kun kokeista tuli ysejä ja kymppejä niin pieni sählääminen ei sitten lopulta haitannut. Vastaavasti eräs kutosen oppilas sai aika-ajoin satikutia härväämisestään, vaikka suurin ero meissä oli se koemenestys.

godspeed

Jäsen
Tämähän pätee yleisesti ottaen ihan normaalissa elämässäkin varmaan jostain päiväkodista, tai ainakin peruskoulusta eteenpäin. Muistan kun yläasteella olin historiassa ja yhteiskuntaopissa erittäin hyvä, niin opettaja antoi helposti pienen perseilyn tunnilla anteeksi. Kertaalleen taisi koko yläasteen aikana historian opettaja todeta että yritähän keskittyä paremmin tunnilla, mutta kun kokeista tuli ysejä ja kymppejä niin pieni sählääminen ei sitten lopulta haitannut. Vastaavasti eräs kutosen oppilas sai aika-ajoin satikutia härväämisestään, vaikka suurin ero meissä oli se koemenestys.

Itseasiassa ihan hyvä vertaus kaikkeen tekemiseen mihin liittyy ihminen. Osalle tämä on kovin vaikeaa soveltamismielessä, vaikka säännöt ymmärtäisivätkin. On vain mielipide, mutta se ei perustu mihinkään isompaan kuvioon.

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Ettekä Joulurauhaakaan julistaneet kuten ennen. Turun julistukseen piti tyytyä.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Eikös se tuolla etusivun/osion yläreunassa ilmoituksissa jössötä?

Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2018.

Liitteet

• IMG_2480.JPG
    IMG_2480.JPG
    154,6 KB · kertaa luettu: 300

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Eikös se tuolla etusivun/osion yläreunassa ilmoituksissa jössötä?

Hmhh.. Ei minulla näy enkä ole sitä ilmoituksista poistanut tässä joulun aikana.

Toim. huom. Olen ollut riittävän selvinpäin huomatakseni sen mahdollisen olemassaolon jossain välissä tässä joulun pyhinä - ohi se ei ole mennyt sinä vähäisenä aikana kuin täällä olen aikaani viettänyt.

No, todetaanko että nyt kävi näin, ensi vuonna julistus kantautunee minullekin?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmhh.. Ei minulla näy enkä ole sitä ilmoituksista poistanut tässä joulun aikana
Ei näkynyt minullekaan, varmaan kohdennettu pelkästään palstan räyhääjille.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen samaa mietin... Kai tuollaisen kaikille pitäisi näkyä mutta ei mullakaan näkynyt...

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jossain kohtaa on jotain jännää, kun en minäkään ole moista ilmoitusta nähnyt eikä se näy vieläkään.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Koska joulurauhaa ei täällä julistettu, niin päätin ryypätä joulurauhattomuuteeni koko joulun. 100 euroa per ilta on mennyt baarihommineen. Lasku Jatkoajalle on tulossa.

Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Siis ettekö muka saaneet edes sitä tekstiviestiä? Mulle tuli kolme, ei tosin ole Telian liittymä.

Jossain kohtaa on jotain jännää, kun en minäkään ole moista ilmoitusta nähnyt eikä se näy vieläkään.

Ei näkynyt minullekaan, varmaan kohdennettu pelkästään palstan räyhääjille.

Eilen samaa mietin... Kai tuollaisen kaikille pitäisi näkyä mutta ei mullakaan näkynyt...

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minun käsitykseni mukaan attendo on jo vaikuttanut palstalla jonkin aikaa uuden nimimerkin takaa.
Mulla on hyvin samankaltainen kokemus. Toisaalta mikäs siinä, sillä edellinen poistettiin niin väärin.

scholl

Jäsen
No niin, nyt on viimeisimmät kakut ja sakot lusittu, mutta yhä on kyllä mieleni pahoitettu tästä viimeisimmästä penaltista. Kuukausi siitä, että hassunhauskuttelemalla pyrin oikomaan kaveria kirjainlyhenteiden käyttämisestä NHL-osiossa, joiden takia tämmösen rivitahvon on hankala ymmärtää mistä siellä puhutaan. Kuukausi, eli siis sama penalti, minkä jokin aika sitten sai eräs toinen nimimerkki, joka solvasi henkilökohtaisesti toisen nimimerkin perhettä ja toisen livenä tapaamansa nimimerkin persoonaa. Ei vittu mitään järkeä. Sama kun jollekin Pauli Levokarilla olisi pistetty aina ulosajo ja 5 peliä pelikieltoa jokaisesta kiekosta katsomoon, koska Pauli oli niitä aiemminkin sinne katsomoon roiskinut ja välillä jopa koukkaamisjäähyjä ottanut. Normaalisti en jaksa näistä kakuista niin välittää, mutta nyt meni kyllä niin ihon alle tämä tuomio että lähdin rohkeasti kyselemään perusteluja Moderaattoreilta ja kysymään että oletteko nyt ihan tosissanne – no enhän minä mitään vastausta saanut, tietenkään, ei vaikka tännekin ketjuun oli joku 3-4 sivullista viestejä tuosta samasta huumorivihellyksestä kirjoitettu. Hiljaista on ollut Moderaattorien osalta, niinku aina.

FASlapsi

Tee rikosilmoitus. Minusta ainoa tapa reagoida modemafian mielivaltaisuuteen, on vaatia päätoimittaja leivättömän pöydän ääreen joka kerta, kun esiintyy selkeää syrjintää. Rangaistuksen koventaminen sen perusteella, että on joskus kivi ja miekka rikkonut jotain sääntöä, ei ole mikään perustelu. Suomen oikeuslaitoksessahan se menee muuten itse asiassa juuri toistepäin. Jos on enemmän tehnyt rikoksia, saa paljousalennusta. Oikeudenmukaisuuden mukaan sen pitäisi aina mennä niin, että rangaistus on teon mukaan, eikä nimen mukaan.

Suurin osa pelikielloista on täysin keksittyjä. Itse sain hiljattain 1kk pelikiellon sen vuoksi, kun ojensin idioottia, joka haistatteli minulle HIFK-osiossa. Tämä henkilö häiriköi siellä joka ketjussa, haastaa riitaa ja käyttää törkeätä, alatyylistä, ns. työläiskieltä. Silti minä sain pelikiellon, vaikka hänen pitäisi saada pelikielto, koska hänen viestejään ei voi lukea. Okei voihan ne hyppiä ylikin siellä ketjussa, mutta siinä vaiheessa, kun minulle tulee notification, että hän on lainannut viestiäni ja klikkaan sen viestin auki ja siellä on haistattelu, niin silloin on ylitetty raja, josta ei ole paluuta. Se ei ole yksinkertaisesti millään muotoa sopivaa ja niinpä kielsin häntä enää koskaan kommentoimasta viesteihini ja sain ilmeisesti siitä pelikieltoa ja hän ei.

Minulla on muuten mustaa valkoisella yksityisviesti ylläpidolta siitä, että minua kohdellaan eri tavalla kuin palstan muita kirjoittajia. Olen näyttänyt sen lakimiehellekin. He siis ovat myöntäneet, että he tarkkailevat minua, jotta voisivat keksiä jonkun syyn antaa minulle pelikieltoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy