Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 588 584
  • 15 786

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuli vaan mieleen, että teille ei oo tainnut avautua mitä tuolla ns. vajakkikuvauksella tarkoitetaan. Se on se ylimääräinen ja tarpeeton, tarkoituksellisen yksityiskohtainen rimpsu. Siitä pitäisi tulla enemmän pelikieltoa kuin kuvailemattomasta linkistä. Esim. alempi näistä kahdesta lauseesta:

Yks Johnny-niminen kantrilaulaja on tehnyt coverin Hurtista.
Ylläoleva linkki vie Youtube-sivustolle videoon, jossa vanha mies laulaa surullisen laulun.

Mutta´eikös nää ongelmat oo jo historiaa, kun palstasofta tuottaa ton linkin automaattisesti? Ja siis ite oon nykyään samaa mieltä Leonin kanssa noista upotuksista (monta vuotta se on niistä paasannutkin), voisi olla aika vähän höllentää. Kai siihen jonkun rajoituksenkin saisi, ettei videoita pystyisi pistämään kuin yhden per viesti jne.
Kyllä itsekin tarkoitin juuri tuon tyylisiä kuvauksia.

Jos olisi pakko valita, ottaisin mieluummin:

Ylläoleva linkki vie Youtube-sivustolle videoon, jossa vanha mies laulaa surullisen laulun.

kuin:

Vaikka paras vaihtoehto olisi toki kultainen keskitie eli:

Ylläoleva linkki vie Youtube-sivustolle.

Tokihan tuollaisen linkin sisällön saisi selville kahdessa sekunnissa lähdekoodistakin, että sinänsä olen väärässä. Vielä parempi olisi, jos vaikkapa pitämällä hiirtä linkin kohdalla hetken, sivusto näyttäisi linkin takaa löytyvän URL:n. SItten kuvailuja ei ainakaan normitilanteissa tarvittaisi. Toisaalta tuo linkkien kuvailu, vajakki- tai ihan normaali, on ihan hauska tapa ja tuntuu jo itsessään osalta tämän palstan jäyheää ja tiukkasääntöistä identiteettiä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä parempi olisi, jos vaikkapa pitämällä hiirtä linkin kohdalla hetken, sivusto näyttäisi linkin takaa löytyvän URL:n.
Ainakin käyttämäni Firefox ja Chrome osaavat tehdä tuon urlin näyttämisen ihan ilman mitään kikkailuja. Siksikin vajakkilisäys kertoo vain kirjoittajastaan...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ainakin käyttämäni Firefox ja Chrome osaavat tehdä tuon urlin näyttämisen ihan ilman mitään kikkailuja.
Mites muuten nuo lääppimislaitteet? Miten niistä saa hyperlinkin kohdesivuston tietoonsa ilman tökkäämistä?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites muuten nuo lääppimislaitteet? Miten niistä saa hyperlinkin kohdesivuston tietoonsa ilman tökkäämistä?
Ainakin linkkiä painamalla Androidin Chromessa avautuu popup, jossa näkyy linkin kohde.

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ainakin käyttämäni Firefox ja Chrome osaavat tehdä tuon urlin näyttämisen ihan ilman mitään kikkailuja. Siksikin vajakkilisäys kertoo vain kirjoittajastaan...
Juu minulla ei kyllä Chrome ainakaan tuota kuvailemaani asiaa tee, muita selaimia en käytä. Kyllä sen URL:n saa tietenkin aina kopioitua ja pastettua, mutta enemmänhän tuo vaatii kikkailua ja painalluksia kuin lähdekoodin vilkaiseminen.

Vajakkilisäys kertoo kylläkin vain palstan säännöistä ja epämääräisistä rangaistuksista, joita välttääkseen voi hyvin kirjoitella noita vajakkilisäyksiäkin.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu minulla ei kyllä Chrome ainakaan tuota kuvailemaani asiaa tee, muita selaimia en käytä.
Tässä ruutukaappaus Chromesta omalta koneeltani, en tiedä millä tuon toiminnon olet saanut pois.

Liitteet

• Screen Shot 2017-09-07 at 9.51.43.png
    Screen Shot 2017-09-07 at 9.51.43.png
    42,4 KB · kertaa luettu: 416

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä ruutukaappaus Chromesta omalta koneeltani, en tiedä millä tuon toiminnon olet saanut pois.
No katsos, se johtui dark skinistä, jota käytän Chromella. Näköjään skiniä ei ole mietitty niin pitkälle, että tuota mustaa tekstiä olisi tajuttu muuttaa valkoiseksi, kun pohjakin on skinin myötä musta. En ole osannut tuota edes kaivata, kun olen tätä skiniä käyttänyt vuosikausia. Nyt on sekin korjattu, kiitokset tästä.

Tiedoksi: vajakkikuvausten käytön voi nyt lopettaa, kiitos.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saiko nimimerkki P.Sihvonen tosiaan mainostamisesta pelikieltoa tämän viestin takia:

Seuraava askel pelitapakeskusteluissa on se, että lähdemme yhdessä pohtimaan suomalaisen peli-identiteetin, Meidän pelin, seuraavia askelia pelin kansainvälisen evoluution raameissa. Avasimme osaltamme tätä keskustelua Tulosruudussa toimittaja Matti Nyrhisen kanssa. Analyysimme kohdistuu Tapparan uuteen pelitapaan. Linkki vie 30.8.2017 Tulosruutuun.

MTV Katsomo

Vai onko hän poistanut jotain viestejä tai onko niitä poistettu? On kyllä naurettavaa, jos tuosta napsahtaisi pelikieltoa. Täysin aiheeseen liittyvät viesti, johon linkki tuo selkeää lisäarvoa.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Saiko nimimerkki P.Sihvonen tosiaan mainostamisesta pelikieltoa tämän viestin takia:

Vai onko hän poistanut jotain viestejä tai onko niitä poistettu? On kyllä naurettavaa, jos tuosta napsahtaisi pelikieltoa. Täysin aiheeseen liittyvät viesti, johon linkki tuo selkeää lisäarvoa.
Aivan samaa mietin itsekin.

Nyt @Moderaattorit voisivat hieman avata tätä, koska muuten en yhtään ymmärrä miten noita sääntöjä pitäisi tulkita tästä eteenpäin?!?!?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos joku puffaa täällä omaa työnantajaansa tai ohjelmaansa, niin kyllä harmaa alue on silloin ylitetty.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jos joku puffaa täällä omaa työnantajaansa tai ohjelmaansa, niin kyllä harmaa alue on silloin ylitetty.
Mistä mä tiedän vaikka arvon @Leon olisi töissä "Harmaalla Alueella"?

Tämän tapauksen tekee erilaiseksi se, kun Sihvosen henkilöllisyys on tiedossa. Jos se ei olisi ollut tiedossa, niin tuosta viestistä ei olisi todennäköisesti tullut koskaan kakkua. Ehkä.

Eli ilmeisesti tämä tarkoittaa sitä, että en voi linkata tänne linkkiä omalle Youtube-kanavalleni, koska saatan saada siitä mainostuloja, jopa 0,08 euroa? Tai jos linkkaan, niin minun ei kannata missään tapauksessa kertoa, että kyseessä on oma kanavani.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Mistä mä tiedän vaikka arvon @Leon olisi töissä "Harmaalla Alueella"?

Tämän tapauksen tekee erilaiseksi se, kun Sihvosen henkilöllisyys on tiedossa. Jos se ei olisi ollut tiedossa, niin tuosta viestistä ei olisi todennäköisesti tullut koskaan kakkua. Ehkä.

Eli ilmeisesti tämä tarkoittaa sitä, että en voi linkata tänne linkkiä omalle Youtube-kanavalleni, koska saatan saada siitä mainostuloja, jopa 0,08 euroa? Tai jos linkkaan, niin minun ei kannata missään tapauksessa kertoa, että kyseessä on oma kanavani.
Saankohan mä mainostaa täällä Bond-elokuvia? Tai siis niitä, missä Roger Moore näyttelee? Varmaan sellaisia saan joissa Roger Moore ei esiinny.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aika erikoinen on linjaus että kuka tahansa muu olisi tuon viestin saanut kirjoittaa, mutta jostain syystä tämä yksi nimimerkki ei saanut.
Syyllistyivätkö moderaattorit vihjailuun hänen henkilöllisyydestään?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syyllistyivätkö moderaattorit vihjailuun hänen henkilöllisyydestään?
Niin, jos näin siis kävi niin moderaattorit taisi rikkoa sääntöjä? Kuka voi antaa moderaattoreille pelikieltoa? @Ylläpito ?

Aivan järjetön pelikielto taas vaihteeksi, kas kun eivät lätkäisseet elinikäisiä kieltoja kun kyseisellä nimimerkillä on muistaakseni aiempaakin rikehistoriaa.

godspeed

Jäsen
Aika erikoinen on linjaus että kuka tahansa muu olisi tuon viestin saanut kirjoittaa, mutta jostain syystä tämä yksi nimimerkki ei saanut.

Varsinkin kun sivustolla on vieläpä julkaistu juttu, jossa kirjoitetaan Sihvosen rehellistyneen ja jättäneen tällaiset omaa hyvää tavoittelevat ponnistelut sikseen.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko tulosruutu jotenkin Sihvosen ohjelma? Saako Sihvonen rahallisen korvauksen siitä, että joku katsoo tulosruudun? Kyseessä on urheilu-uutisia välittävä tiedoituskanava jossa on vieraana asiantuntijoita laidasta laitaan. Nämä asiantuntijat tuskin kummoisia korvauksia saa ja vielä vähemmän perustuen siihen moniko jakson katsoi.

Aivan käsittämätön päätös. Tällä perusteella jos vaikka Hiihtofani pääsisi aamuteeveeseen puhuun hiihdosta ja kertoisi tästä palstalla, on hän syyllistynyt mainostamiseen.

Ymmärtäisi tuomion, jos Petteri olisi mainostanut jotai ohjelmaa minkä tuottamisessa hän on mukana, tai blogiaan. Tulosruutu sen sijaan on vanha tuotos jo ajalta ennen Sihvosta ja liittyy uutisiin, kuten urheiluruutukin.

Vaikka Sihvonen nykyisin saa palkkaa Maikkarilta, niin jotain rajaa.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sepä juuri, eli tuon olisi voinut kuka tahansa muu linkata tänne ja se olisi mennyt läpi täydestä. Hyvää kiekkoasiaa.

Ymmärtäisin jotenkin, jos tänne linkattaisiin asiaan liittymättömiä juttuja tai jotain sellaista, mikä ei tuo lisäarvoa keskusteluun. On kuitenkin hassua, että kansallisella tasolla varsin laadukkaan kiekkopuheen linkkaus kiekkofoorumille on kiellettyä.

Mikäli tähän asiaan ei tule selvyyttä, niin ehkä pienenä kansalaistottelemattomuutena olisi paikallaan linkata tuota pätkää vähän muihinkin ketjuihin...

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tässä nyt vähän pelottaa, tälleen kun on erotuomari ja sen palstalla myöntänyt, että uskaltaako sitä linkittää enää yhtään jääkiekkoliiton, tai muutoin erotuomariasioihin liittyvää linkkiä, kun minä olen kuitenkin saanut rahaa noilta, että en vaan vahingossakaan mainosta.

godspeed

Jäsen
Tässä nyt vähän pelottaa, tälleen kun on erotuomari ja sen palstalla myöntänyt, että uskaltaako sitä linkittää enää yhtään jääkiekkoliiton, tai muutoin erotuomariasioihin liittyvää linkkiä, kun minä olen kuitenkin saanut rahaa noilta, että en vaan vahingossakaan mainosta.

Jollei sinun nimesi ole Ero Tuomari, niin olet vapaa linkittämään mitä lystäät.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin tai voitko puhua ollenkaan vaikkapa susista tällä palstalla? Jos vaikka linkität jonkun susiin liittyvän jutun tänne, tuleekohan siitä pitkä penalty.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin tai voitko puhua ollenkaan vaikkapa susista tällä palstalla? Jos vaikka linkität jonkun susiin liittyvän jutun tänne, tuleekohan siitä pitkä penalty.
Ai paska, olen tainnut ainakin osallistua keskusteluun susista, hitto... likeltä liippasi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy