Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 160 193
  • 845

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo. Nyt olen psyykannut itseni siihen pisteeseen, että se lopettaminen tapahtuu. Tai no, ainakin aion yrittää. Syitä lopettamiseen on lukemattomia, eniten ressaa lääkärin jatkuva vittuilu. Ms-tautini takia röökin heivaaminen olisi ensisijaisen tärkeää, vaikka ilman mitään tautiakaan se todellakin pitäisi lopettaa.

Suurin ongelma on olla duunissa, jossa röökitauko katkaisee päivän muutamaksi minuutiksi varsin mukavasti. Olen mä kyllä muutenkin enemmän sellainen, että poltan sosiaalisissa tilanteissa. Himassa ei iltaisin välttämättä tule vedettyä kuin se yksi pölli, joskus ei sitäkään. Nuuskaakin käytän joskus, mutta lasken sen,ehkä virheellisestikin, pienemmäksi pahaksi.

Kai se on se pinttynyt tapa, mistä eniten pitäisi eroon pyrkiä. Bussipysäkillä muutama minuutti- pistänpä röökiksi. Terassilla kaljalla- spaddu palamaan. Kesäisten mökkireissujen lämpimät illat ulkona, kaverien kanssa jutustelemassa samalla grillaten ja bisseä lipittäen- vittu että palaa tupakkaa.

Kokonaan mun ei välttämättä tarvitsisi lopettaa, vaikka se ehdottomasti fiksuinta olisikin ja toki aion siihen pyrkiä. Jos polttaisi pelkästään kännissä, niin ei se niin paha olisi, siis jos jonkun konkurssikopan (pikkuaski siis) muutaman kerran vuodessa ostaisi. Kuitenkin onhan se myös niin, että tuollaisesta se taas karkaa huomaamatta.

Saatana eräs kaverikin, joka on polttanut minun laillani reilu kymmenen vuotta tai enemmänkin, lopetti ihan tosta vaan ja väitti ettei ollut edes vaikeaa. En usko. Faija veti kessua 40 vuotta, pureskeli vähän aikaa nicorettea ja se oli siinä. Enää ei polta, ei edes kännissä. Ei se millään voi olla noin helppoa. Vai voiko?

Sekin vähän mietityttää, että olen saanut vajaassa vuodessa stressillä, liikunnalla ja terveellisellä ruoalla painoni putoamaan sieltä 115 kilon tietämiltä alle satkuun. Ja olen kuitenkin käsittänyt, että toi röökin lopettaminen tuppaa toisille tuomaan kiloja. Eli se vaatisi vielä lisää tahdonvoimaa, että savuttomuuden lisäksi malttaisi olla syömättä liikaa jos ruokahalu kasvaa. Vittu jos tulee kilokin takaisin, niin syö miestä aivan saatanasti. Niin paljon vaivaa ja tapojen muuttamista tämä keventyminen on vaatinut.

Kaikesta huolimatta aion yrittää. Purkka on varmaankin se keino jolla lähden kokeilemaan. Tai siis purkka ja suomalainen sisu. Pitäisi varmaan ottaa selvää noista korvaavista tuotteista, niiden hinnoista, vahvuuksista ja muista. En mä kuitenkaan polta kuin ehkä puoli askia päivässä, joten mihinkään hillittömään purkkakuuriin ei toivottavasti tarvitse lähteä. Kertokaahan joku, että auttaako se purkka niin että sen huomaa? Ovatko hermot vähemmän kireällä kun jauhaa sitä kumia, vai tekeekö siitä huolimatta mieli repiä työkaverilta tai ihan oikealtakin kaverilta pää irti jos tämä kertoo vaikka huonon vitsin?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tsemppiä vaan lopetukselle... Kannattaa nimenomaan LOPETTAA, ei lakkoilla, koska lakko loppuu aina joskus, mutta lopettaminen on lopullista (ainakin melkein)!

Itse on tullut nyt oltua ilman uudesta vuodesta alkaen (pohjilla n.20v. tupakointia josta vikat n. viisi vuotta pikkusikareita) ja aina välillä vilahtaa ohi jopa viisikin minuuttia, ettei tule polttaminen mieleen;-) Aloitin laastari käsivarressa ja purkkaakin oli jo silloin mukana; tuon laastarin hyvä puoli on se, että nikotiinia tulee hiukan koko ajan joten sellaista todellista nikotiinintuskaa ei pääse varsinaisesti syntymään. Pahimmat halut voi sitten potkia kumoon purkalla! Laastarilla meni muutama viikko, kunnes sen käyttäminen alkoi tuntua jo pahalta (hikoilua, sydämen tykytystä jne.) => sitten vaan pelkälle purkalle...

Edelleen on tuota purkkaa (2mg) mennyt 2-5 tyynyä päivässä => 5 kuppia ottaessa, muuten ehkä nuo pari. Jossain vaiheessa täytyy korvata tuo nikotiinipurkka tavallisella, mutta olen päättänyt olla kiirehtimättä ettei PRKL vaan tule ratkettua.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma tupakkalakko täytti eilen puolitoista vuotta. En ole savuakaan ottanut tuona aikana, eikä oikestaan ole ollut edes tilanteita, jolloin olisi voinut retkahtaa kokeilemaan. Pahin riippuvuus tupakassa omalta osaltani oli sosiaalinen riippuvuus. Kun useimmat kavereista polttivat, oli omakin kynnys sauhutteluun alhainen.

Lopetan tällä päivämäärällä tupakkalakon ja siirryn tupakoinnin lopettaneiden joukkoon. En enää koske savukkeisiin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Oma tupakkalakko täytti eilen puolitoista vuotta. En ole savuakaan ottanut tuona aikana,
.

Aika samoissa mennään, sillä itselläni tuli pari viikkoa sitten 1v 5kk viimeisestä TUPAKAN henkosesta, mutta pikkusikari menee silloin tällöin hyvässä seurassa tai muuten vaan. Sen verran olen itselleni kuitenkin armollinen.
Ihme homma tuokin, että ilman sikaria menee useita päiviäkin välillä ja helposti, mutta röökin kanssa se oli yhtä taistelua joka ikinen tunti.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...mutta yllättävintä on ehkä se, että kahvin juonti on lähes tuplaantunut...
Täällä sama. Nyt aikalailla tasan 2kk. polttamattajättämistä täällä takana, ja kahvia kulunut litratolkulla entisiä savun hämärtämiä parikuukautisia enemmän. Muutama pikkusikari on kyllä palanut, mutta ei ole ryöstäytynyt kuitenkaan käsistä. Kovasti kyllä tupakkia haluttaisi, mutta en halua pilata hyvällä alulla olevaa tupakattomuutta hetken hurmiolla. Niin, ja tyttökaveri lopetti kanssani yhtä aikaa. Se tuo aika paljon lisämotivaatiota, minä kun en halua lupaustani pettää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yeah! Aamuseiskasta tähän hetkeen ilman röökiä. Ja nyt olen jo sängyssä, eikä mulla tupakkaa edes olisi. Töissä ilman tupakkaa oleminen arvelutti ennakkoon eniten, mutta selvisin kuitenkin. Toki tästähän se vain pahenee, mutta tänään oli ehkä helpompaakin kuin odotin. Aamukahvin jälkeen meni kiristelyksi, mutta helpotti kyllä myöhemmin. Pikku hiljaa, pikku hiljaa.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Täälläkin yritetään lopettaa. Tässä pitkään ollu jo sairaslomalla välilevynpullistuman takia, niin kotona maatessa on hyvä lopettaa, ei tule liikaa tilanteita missä pitäisi polttaa. Itse asiassa selkä oli jo paljon parempana, kunnes äitien päivänä tupakan kanssa yskiessäni selkä jumi uudestaan. Vitutusketju materiaalia sen osalta, että oli päässyt jo töihin ja elämään normaalisti ja sitten koko homma alusta. Perjantaina leikkaukseen.

En täysin tupakatta tässä ole kuitenkaan ollut, mutta hyvin vähissä ne ovat olleet. Normaalisti melkein aski meni päivään. Viimeksi lauantaina poltin 3 savuketta, kun olutta maistelin kaverin valmistujaisissa. Sitä ennen torstaina yksi, tiistaina yksi ja perjantaina yksi. Tuolloin perjantaina tämä ajatus heräsi, tai on se kytenyt jo pitempään.

Nuuskalla tässä on alkuun korvattu nikotiinin tarvetta. Ojasta allikkoon tai jotain, mutta on tämä parempi kun sitä nuuskaa meni tupakan ohellakin. Nyt vain toista. Suunnitelma on kun tämä viimeinen purkki kohta loppuu, niin siirryn kokonaan nikotiinipurukumiin. Vakaa aikomus on lopettaa sauhut kokonaan, tai kännissä voi polttaa. Katsotaan nyt onko sekään tarpeellista loppujen lopuksi.

Kyllä tämä onnistuu, on se ennenkin onnistunut. 4 vuotta olin täysin savuttomana tuossa, mutta akka läks kävelemään, niin rupes tupakki palamaan. Ihan väliaikaista piti olla sen polttamisen, mutta onhan tuosta nyt kolmisen vuotta kai jo. Nyt on aika teoille sanojen sijaan. Selkääkin pitää ruveta kuntouttamaan leikkauksen jälkeen niin tässä on oiva tilaisuus laittaa elämäntavat kerralla kuntoon.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edellinen "lakko" kesti kolme vuotta ja siitä liukumalla etenin viime yöhön.. Kaksi ensimmäistä päivää meni sillein että uskottelin itselleni että en minä ole koukussa. Se että se vaan tuntuis että rööki maistuisi hyvältä (ruokasavut etc.) on vain tottumuksen sanelema kaipaus eikä mikään vieroitusoire Helvetistä. Eli menihän se monta vuotta että onnistuin tekemään lakon joka viikko = helppoa kuin heinänteko, koska ei se maistu kuin kännissä. Siitä se olikin helppoa liukua polttamaan krapulassa ja jos krapulassa poltat niin ei se ole mikään paha asia jos poltat muutaman ihan selvinkinpäin koska ethän sinä ole koukussa. Viime yönä karu todellisuus iski päin näköä kuin märkä pyyhje(Copyright by PEE) Eli eihän sellainen henkilö joka on valmis myymään sielunsa yhdestä tupakasta voi olla koukussa? Ensimmäinen känni ilman röökii on se pahin este jonka ylitse on mentävä jos haluaa jatkaa savutonta elämää. Eilen sen tein mutta viikonloppuna luultavasti sorrun koska Känni + Hyvännäköinen röökiä polttava muija on ihan liian vaikea rasti. Eli Paholainen ei todellakkaan ole mikään ruma sarvipää!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ikinä en varsinaisesti aloittanut tupakointia, mutta siitä huolimatta tupakkia kului aika ajoin kuin kunnon kessumiehellä ikään. Näin on varmaan monen kohdalla tapahtunut. Ikinä en vakituisesti kantanut askia mukana, mutta toisaalta koskaan ei mennyt kovin pitkää väliä etteikö tupakka olisi suupielessä kärynnyt. Näin kului vuodesta toiseen, jostain 15-ikäisestä melkein 20 vuotta eteenpäin.

Kolmisen vuotta sitten tuli stoppi. Savutteluni oli muutenkin ollut harventumaan päin, mutta yhtäkkiä huomasin että tupakansavu ei miellytä yhtään, ei varsinkaan passiivisesti haisteltuna. Siis tupakointi seis ainakin toistaiseksi. Kapakassa ja sosiaalisessa seurassa kaipasin tupakkaa edelleen, koska tapa oli ehdollistunut selkäytimeen saakka. Siitäkin huolimatta että savu tosiaan vaivasi, toisin kuin ennen. Ei mitään astmaa tai muita terveydellisiä asioita, savu vaan tökki.

Meni varmaan puoli vuotta, niin että tupakanhimo palasi tilanteissa joissa sätkä oli ennen kuulunut asiaan. Sen jälkeen ei ole tehnyt ollenkaan mieli tupakkaa. Niin juovukkeessa en voi olla että tarjotusta askista ryhtyisin norttia enää kaivamaan. Näen nykyisessä tupakoimattomuudessani vain hyviä puolia. Henki kulkee paremmin, eikä tarvitse herätä kurkku karheana ja paskanmaku suussa räkimään kehkonpalasia saniteettikalusteisiin.
 

M#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
NYR
Nyt on taas tullut ajankohtaiseksi pätkästä tupakointi ja nuuskaus kokonaan. Eihän tuota tupakkaa ole tullut kuin alkoholin kanssa tupruteltua, mutta nuuskaa nyt menee sitäkin enemmän.

Kylmiltään lopettaminen ei enää tuon nuuskan kanssa tule kyseeseen, on kokeiltu ja laihoin tuloksin. Tänään citymarketissa silmiini kuitenkin osui nuuskakiekot ja olin aivan ihmeissäni, että mitäs täällä oikein myydään, mutta nehän olivatkin nikotiinittomia. Tämä herätti mielenkiintoni ja kysyisinkin onko kukaan palstaveli kokeillut nuuskasta irtautumista tällä nikotiinittomalla versiolla?
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Muutama päivä sitten lopetin röökinpolton. Tai ainakin lakko. En uskalla luvata enää lopettavani kokonaan,koska olen siinä niin monesti epäonnistunut. Nyt nuuskaan röökin korvikkeena. En usko, että lopullisesti sikarit ja muut jää pois. Aika olla vähintään muutama kuukausi olla lakossa, kun on tullut nyt muutama vuosi poltettua..
 

Siri

Jäsen
Maanantaiaamuna kello 6 poltin viimeisen tupakan. Ainakin toistaiseksi. En minäkään uskaltanut vannoa lopettamista, lakkoa vaan. Pääasiallinen syy tähän on rahapula, joka on maailman huonoin ja vähiten toimiva lakkoilusyy. Töissä tuntuu pahalta olla polttamatta, kotona menee.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselinpa tossa, että maaliskuussa oon viimeksi kirjoittanut tupakkilakosta.. Noh, se kesti ehkä kaksi päivää ja ratkesin..
Nyt siis uusi yritys, yhdeksän vuoden polttamisen jälkeen. Uuden inspiraation lähde oli tutkimus, jonka mukaan tupakointi lisää keskivartalolihavuutta. Lauantai-sunnuntai-yönä klo 00.00 poltin viimeisen röökin. Yllättävää kyllä ei ole tehnyt edes kovin tiukkaa. Oikeastaan pahinta on se, kun töissä tulee hiljainen hetki, jolloin yleensä hiivin tupakille. Mulla on nyt tupakin sijasta salmiakkisisua (xylitol), jota haukkaan aina, kun mieli tekee henkosia. Pakko sanoa, että kaikki jotka mietitte lopetusta, tehkää se ihmeessä. Pitää vaan olla koko ajan mielessä ne kaikki pahat asiat, mitä tupakoinnissa on, kun hyviä puolia ei oikeastaan ole kuin se että tulee mukamas hyvä olo. Ruokakin maistuu paremmalle ja yöunet on syvempiä (tosin ekana yönä tuli nukuttua ehkä 3 tuntia hikisenä pyörien).
Vielä kun selviäisi siitä kännistä ilman röökiä...
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Vielä kun selviäisi siitä kännistä ilman röökiä...

No, siinä on tavoitetta. Itse en ole oikeastaan ikinä polttanut selvinpäin, mutta kännissä nippanappa maxi-aski riittää. On se kyllä kumma juttu ettei se tupakki kaikkia koukuta. Selvänä maha menee sekaisin nortista, mutta taasen pöhnässä rööki on koko ajan suussa.

Nyt olisikin sitten aikomus jättää tupakka myös kännissä pois, koska otin esim. pankista vakuutuksen joka on huokeampi tupakattomille kuin tupakkaa kiskoville.
 
Viimeksi muokattu:

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Pystyyköhän sitä ihminen edes yksinään lopettamaan? Meikäläisen lakkoilut ja lopettamiset alkavat olla jo varmaan lähemmäs kolmattakymmenettä kertaa, eikä saatana tunnu onnistuvan millään. Nykyään tilanne on se, että n. viikko ilman röökiä menee jo melkein rutiinilla ilman mitään pahoja niksoja. Nikotiinipurkkaa jauhan aina silloin. Ja juuri kun alkaa tuntua että tämä savuttomuus on oikeastaan ihan kivaa, niin iskee kauhea tuska kun ajattelee että kaveristaan joutuisi luopumaan loppuelämäksi.

Sitten painellaan viimeistään toisen viikon alussa kauppaan ostamaan se "yksi aski", ja voi vittu kun se on taas hyvää. Hetken jopa onnistuu uskotella itselle että "poltan vain muutaman päivässä", ja alkuun se kyllä onnistuukin. Mutta niinhän siinä käy että kohta menee taas 15-20 kpl Marlboro Lightsia päivässä.

Tässä on oikeasti tullut sellainen fiilis ettei kertakaikkiaan edes jaksa aloittaa lakkoa, ja tavallaan tyytyy nykytilanteeseen. Kuitenkin se syö miestä esim. futiskentällä kun alkaa piiputtaa jo paljon ennen muita, ja sen vuoksi sitten peli kärsii siitä. Ja onhan se muutenkin mahtava olla kun henki kulkee ja ennen kaikkea on paljon pirteämpi koko ajan.

Oma isäukko lopetti seinään reilun 20 vuoden sauhuttelun jälkeen, ja itsellä on tullut mieleen että kyllä tämä hieman vajaa 10 vuotta saisi jo riittää. Motivaatio pitäisi olla kunnossa, syyt lopettamiseen (kuulemma) oikeat, mutta millähän sitä saisi katkaistua tuon kaverisuhteen?

Omien kaverien tuki on luokkaa: "Eihän tossa lakkoilussa/lopettamisessa oo mitään järkee". Sanomattakin selvää että suuri osa heistä polttaa.

Haluaisin kuulla miten olette onnistuneet ohjaamaan tuon kiinnostuksen johonkin muualle kuin röökiin, varsinkin niissä vaikeissa paikoissa?
 

masaala

Jäsen
Haluaisin kuulla miten olette onnistuneet ohjaamaan tuon kiinnostuksen johonkin muualle kuin röökiin, varsinkin niissä vaikeissa paikoissa?
Jos tekee mieli poltella, niin voi todeta, että on liian vähän nuuskaa huulessa. =)

Lopettaminen nuuskan avulla on sujunut helposti. Jotkut voisivat sanoa, että ojasta allikkoon, mutta vielä ei ole ilmaantunut ongelmia käytöstä. Olotila on mitä mainioin ja juoksulenkki sujuu vaivatta. Hengitystä ei ahdista ja olotila on muutenkin freesimpi.

P.S. 100 päivää takana ilman röökiä. Hyvä kaveri 10 vuoden takaa alkaa jo unohtumaan...
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Oikea nikotinisti (kuten meikäläinen) ei pääse käytännössä koskaan samaan moodiin kuin henkilö joka ei ole tupakkaa polttanut => homma on siis liki sama kuin alkoholisteilla, eli kerran alkoholisti / nikotinisti on sitä aina, riippumatta juoko / polttaako juuri sillä hetkellä!! Fyysisestä riippuvuudesta pääsee eroon muutamassa viikossa, mutta se psyykkinen puoli onkin se hankalampi.

Henk.koht. olen ollut ilman röökiä (20 v. polttamisen jälkeen) uudestavuodesta asti ja nyt aina välillä menee kokonainen tuntikin, etten asiaa ajattele... Sillä hetkellä kun tupakantuska mielessä käy, on vain osattava olla lujana.

Ja tuo ystävämme känni; jos meinaa oikeasti tupakoinnin lopettaa niin on myös yhtä oikeasti funtsittava jättääkö tissuttelunkin hetkeksi => eräs kaverini (1,5 askia pun.norttia / päivä) jätti lopettaessaan pariksi vuodeksi kahvin ja alkoholin pois ihan vain sen vuoksi, ettei tule "sitä tunnetta"... Jos pitää kysyä, notta mitä tunnetta niin et ole vielä polttanut tarpeeksi;-)

Mutta tsemppiä kaikille jotka edes yrittää!!
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Jos tekee mieli poltella, niin voi todeta, että on liian vähän nuuskaa huulessa. =)

Kokeiltu on, ja totesin että huulet on kolmen päivän jälkeen niin hajalla ettei maksa vaivaa jatkaa pidempään. Purkassakin on se miinuspuoli että siihenkin perkeleeseen jää koukkuun. Onneksi ei tullut junnuna kuunneltua niitä vanhoja jotka sanoivat ettei kannata ikinä aloittaa...

EDIT: Niin sanotaan vielä että eno pääsi eroon tupakanhimosta lähtemällä aina lenkille. Mulla vaan ei tarmoa riitä ihan noin paljoa ;)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeiltu on, ja totesin että huulet on kolmen päivän jälkeen niin hajalla ettei maksa vaivaa jatkaa pidempään.
Ei varmaan oikea paikka kehottaa nikotiinituotteita käyttämään, mutta noinhan se nuuskan kanssa kuuluu mennäkin. Ensimmäiset satsit eivät vielä paljon tunnu, sitten tulee tuo kipuvaihe, joka kuitenkin loppuu kun siihen tottuu. Itse olen nuuskaa käyttänyt yli 20 vuotta ja edelleen jos pidän vaikkapa kolmen päivän tauon niin sen jälkeen on aika kovaa kipua muutaman tykityksen jälkeen, mutta tuo menee nopeasti ohi.

Tsemppiä silti kaikille nikotiinituotteista eroon pyrkiville. Omalta kohdaltani en edes haluaisi luopua nuuskasta vaan kait se on kohta pakko siirtyä savuttelijoiden leiriin, kun nuuskan saanti menee jatkuvasti vaikeammaksi/kalliimmaksi.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haluaisin kuulla miten olette onnistuneet ohjaamaan tuon kiinnostuksen johonkin muualle kuin röökiin, varsinkin niissä vaikeissa paikoissa?

Kyllähän tosiasia on, ettei MIKÄÄN muu saa sitä tiettyä hyvänmielen hyrinää aikaiseksi niin kuin tupakka.. Ei purkat, ei kahvi, ei viina, saati lenkki. Mutta mulla ainakin pitää vaan olla jotain muuta ajateltavaa eli toisin sanoen pitää hankkia muutakin elämää, jotta se tupakkifiilis lähtee. Oikeastaan kyse ei ole himosta, vaan siitä että "tää olis nyt tupakan paikka". Ja kyllä se palkitsee, kun lenkillä ja salilla ei tarvii yskiä keuhkoja pihalle naama punaisena atleettien keskellä.

Tänään yksi kaverini poltti seurassani pari tupakkaa ja teki niiiiin mieli. Mutta ei! En langennut. Tosin, en uskaltanut vielä juoda mitään alkoholipitoista himon takia. Kai tässä on alettava absolutistiksi... Ja lopettaa seksin harrastaminen... Ääh! Mä muutan luostariin.

Salama15: Totta turiset tuosta nikotinismista.. Kateeksi käy niitä, jotka voivat polttaa ainoastaan tupakin-pari kännissä. Itse yritin kerran tuota ja siinähän kävi niin, että olin pikkuhuppelissa joka päivä, kun tupakkia piti saada.. Totuus kuitenkin on se, että nikotiiniriippuvainen ei voi polttaa edes sitä yhtä. Ihan kuin alkoholisti ei voi juoda edes sitä yhtä.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Kateeksi käy niitä, jotka voivat polttaa ainoastaan tupakin-pari kännissä. Itse yritin kerran tuota ja siinähän kävi niin, että olin pikkuhuppelissa joka päivä, kun tupakkia piti saada.. Totuus kuitenkin on se, että nikotiiniriippuvainen ei voi polttaa edes sitä yhtä. Ihan kuin alkoholisti ei voi juoda edes sitä yhtä.
Niin totta kuin olla voi. Itsellä (jälleen kerran) lakkovaihe päällä, tänään tuli kaksi viikkoa täyteen ilman savuja. Aika helposti mennyt tähän asti, mutta muutamia pahoja paikkoja kyllä mahtunut jo tähän jaksoon. Muun muassa yön yli kestänyt kalareissu nuotion äärellä istuskeluineen, pahoja paikkoja..

Mutta ei auta kuin yrittää. Tsemppiä vaan kaikille kohtalotovereille. Päivä kerrallaan.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haluaisin kuulla miten olette onnistuneet ohjaamaan tuon kiinnostuksen johonkin muualle kuin röökiin, varsinkin niissä vaikeissa paikoissa?

Poltin 17 vuotta ja olen nyt ollut tupakatta maaliskuusta lähtien. Joka ikinen päivä ihmettelen, että eikö tämä nikotiinin himo lopu koskaan. Vaikka se tulee yhä harvemmin, niin joka päiväinen vieras se edelleen on. Toisaalta se antaa vain lisäpontta lakkoiluun, sillä se on itsessään todistus siitä, minkälaisesta myrkystä on kyse ja kuinka vaikea siitä on päästä eroon. Neljä kuukautta on sellaisen taistelun takana, että nyt en aio kyllä enää helpolla luovuttaa.

Lakko alkoi Champix-lääkkeen avulla. Joillakin se toimii totaalisen hyvin, mulla sillä ei ollut oikeastaan minkäänlaista vaikutusta. JOtenkin kuitenkin taistelin ja selvisin lakon alun, joku kiitos kai kuuluu lääkkeellekin.

Nyt en enää nikotiinin himon iskiessä mieti ensimmäisenä polttavani tupakkaa vaan se on vain sellainen levoton olo jolloin tuntuu että kropasta puuttuu jotain hyvin oleellista. Tunnustan; paino on noussut viime kuukausina.

Alkoholin kanssa pärjään aika hyvin. Itse asiassa parin ensimmäisen savuttoman illan jälkeen en ole kaivannut tupakkaa oikeastaan ollenkaan oluen kyytipojaksi, mikä hämmästyttää minua itseänikin. Kahvinjuonti on jäänyt melkein kokonaan.

Ja näin tätä kirjoittaessa tunnen jälleen tutun levottomuuden nousevan kuristamaan kurkkua. Antakaa mulle nikotiinia!!!

Kaveri, joka on ollut jo vuosia polttamatta, lohdutti mua, että ensimmäinen vuosi on helvettiä, sen jälkeen pikku hiljaa helpottaa. Pakko se on nyt kuitenkin dallata tätä savutonta polkua eteenpäin. Päivä kerrallaan, niin kuin raitistuneet alkoholistit.
 

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Röh röh poijjaat.
Vuoden alun lakko on vielä toistaiseksi pitänyt. Mutta eipä tuo helppoa ole ollut myönnetään. Purkalla ja laastarilla mentiin pari kuukautta ja sitten jätin nekin pois. Kumma juttu sinänsä, että kuppia ottaessa on ollut helpompaa olla ilman tupakkia. Edelleen tulee päivisin muutaman minuutin kestäviä hetkiä, jolloin tuntuu kuin olisi ollut vain pari tuntia ilman tupakkaa ja niksat ovat suorastaan sietämättömät.. mutta kun vain puree hammasta yhteen, ja pakottaa ittensä miettimään jotain muuta niin kyllä se siitä ohi menee. Pakkohan sen on, sillä tupakkaa en enää osta se on aivan varma... onhan.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Muutama päivä sitten lopetin röökinpolton. Tai ainakin lakko. En uskalla luvata enää lopettavani kokonaan,koska olen siinä niin monesti epäonnistunut. Nyt nuuskaan röökin korvikkeena. En usko, että lopullisesti sikarit ja muut jää pois. Aika olla vähintään muutama kuukausi olla lakossa, kun on tullut nyt muutama vuosi poltettua..
Minulla tuli samanlainen tunne, kuin Gronvallilla, eli mahdotonta jättää kokonaan hyvä ystävä elämästä pois.

No tässä viikko on mennyt lähestulkoon nuuskan voimalla. Pari sikaria oon maiskutellu. Tyhmäähän se on leikkiä, mutta hyvinhän tuo on tähän mennessä pysynyt lapasessa. Kuitenkin aski meni päivään ennen viime viikkoa.

Tupakkaa ei ole tehnyt mieli oikeastaan kertaakaan..
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Nyt on takana neljä viikkoa röökilakkoilua ja toistaiseksi menee ihan hyvin. Tosin täytyy tunnustaa että olen muutamat henkoset vedellyt ja humalassa poltellut enemmänkin, mutta 95% ajasta olen ollut ilman. Näyttää tällainen malli sopivan meikäläiselle. Mikä sitten on auttanut? Nuuska on auttanut, se on nyt mun tupakka. Ei sekään terveellistä ole mutta olo on paljon parempi kuin päivittäisen 15 mallun jälkeen. Päivä kerrallaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös