Ei ennenkuin rinta pukkaa horsmaa.
Työ (opetusala) on sellainen,ettei oikein viitsi poltella. Aiemmat lakot kaatuivat siihen, että työkaverit polttivat.
Lopettamienen vaikeaa? Pyh, olen lopettanut ainakin kymmenen kertaa...
Ei ennenkuin rinta pukkaa horsmaa.
Älkää olko noin epävarmoja itsestänne.
Selkeästi nämä lopettaneet, jotka odottavat jotain (kolme päivää, viikkoa, vuotta) jälkeen lopettamisen tapahtuvan, ovat vain lakossa ja jatkavat tupakoimista jossain vaiheessa.
Turha odottaa sellaista mitä ei koskaan tapahdu. Tupakoinnin lopettaneella ainoa asia jota voi odottaa on kaiketi tupakointi. Kannataako odottaa? NO EI!
Itse 25v tupakoineena n. 30 savuketta päivässä ei ole tuottanut mitään ongelmaa olla polttamatta nyt viikon. Itse asiassa ihmettelen miksi en lopettanut aikaisemmin.
Itse olen +10 vuotta polttanut tupakkaa ja en vain yksinkertaisesti pysty lopettamaan.
Lisäksi on muistettava, että vieroitusoireet ovat eri yksilöillä paljonkin erilaiset, eli vaikka jollekin lopettaminen onnistuu tahdonvoiman avulla niin jollain toisella oireet voivat olla niin kovat, että tahdonvoimaa ei vain yksinkertaisesti riitä. Esimerkiksi joku huomattava painonnousu saattaa olla sen verran perseestä, että selkäranka niksahtaa. Itse lihoin reilu 10 kiloa aikoinaan, enkä edes ollut kovin paljoa poltellut ennen lopettamista (reilu 5 vuotta melko vähäisiä määriä). Aineenvaihdunta vaan ei toiminut ollenkaan ja lihomista edesauttoi se, että tupakantuskainen tila kesti n. 1,5 vuotta, koska poltin aina baarissa yms. paikoissa. Ja poltan itse asiassa vieläkin pari kolme röökiä tai sikaria jos olen juomassa, mutta nykyään ei ole vaikuksia olla polttamatta selvinpäin. Nuuskaa tulee joskus käytettyä selvinpäinkin, mutta rööki maistuu niin pahalta, että ei nappaa polttaa.Ja vielä lopuksi Tulppulle: Saattaahan se lopettaminen olla todellakin vain halusta kiinni. Mutta kun liha on vaan niin kovin heikko...
Nuuskamiehiä olen ollut aina, joten siitä en luovu koska haittoja mustasta kullasta en vielä ole löytänyt.
--
En ole koskaan kärsinyt ihan niin konkreettisista fyysisistä vieroitusoireista joita kavereilta kuulen. Esimerkiksi käsien tärinästä, hikoilusta jne..
Näinpä asia on. Nyt on kohta viitisen vuotta takana lopetettuani säännöllisen tupakoinnin ja kyllä se hyvä päätös on ollut. Yli kymmenen vuotta kuitenkin tuli sauhuteltua, sitä normi-askin päivätahtia. Aika monta kertaa sitä tuli yritettyä vähentämistä ja lopettamista huonolla menestyksellä koska sitä sellaista todellista motivaatiota asialle ei ollut. Lopulta kuitenkin kypsyin koko touhuun ja todellakin sen tervamäärän tahraaman filtterin tuijottaminenkin antoi vielä lisäsäväystä päätökselle lopettaa siihen paikkaan. Lopulta röökiaskista jäi pari kirjahyllyn reunalle seisoskelemaan ja myöhemmin koin velvollisuudekseni polttaa heidät pois siitä seisoskelemasta.Kyllä minä väitän, että kuka tahansa pystyy halutessaan lopettamaan tupakanpolton.
joku kaavakin taisi olla mallia "jos olet polttanut x vuotta, terveys palaa ennalleen x vuoden päästä".
Kertokaas nyt tyhmälle, että onko tämän ensimmäisen viikon aikana todellakin pakko polttaa, jotta lääke tehoaisi toivotulla tavalla? Ei nimittäin ihan hirveästi maistu rööki 40 asteen kuumeessa.