Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 159 918
  • 845

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Kohta kaksi viikkoa polttamatta ja toivottavasti pitää. Tyttökaverin kanssa tehtiin diili, että nyt on pakko lopettaa tämä touhu! Kummatkin siis samasta päivästä asti oltu polttamatta. Ollaan vähän uhkailtu toisia, että jos hairahdat taas niin minäkin...

Niin mainittakoon vielä, että ensimmäiset päivät meinasivat olla vähän tuskaa, mutta kelasin juuri eilen että nyt ei ole pariin päivään tullut edes mietittyä röökiä!
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
03.06.2008 näköjään ollu tähän ketjuun viimeksi meikäläisellä asiaa. No eihän siitä oikein mitään tullu silloin, nuuskalla yritettiin lopettaa tupakkia. Tulos = nyt on jatkuvaan nuuska huulessa ja jatkuvaan rampataan silti tupakalla. Eli aivan liikaa tulee nikotiinia käytettyä.

Tammikuussa työterveyslääkäri kirjoitteli miulle Champix-reseptin, kun kyselin moisesta lääkkeestä. Tämä lääke siis estää nikotiinin vaikutuksen aivoissa. Ei sit motivaatio silloin heränny täysin lopettamisajatukselle, joten resepti jäi lunastamatta. Ajatus on kyllä kokoajan kyteny, että pitää se lopettaa. Nyt sitten järjestelin papereitani tuossa yks päivä ja löysin tuon reseptin. No prkl, kokeillaas.

Eilen sitten kävin reseptillä tuon aloituspakkauksen, on aika hintavia nappeja (aloituspakkaus n. 52e ja 2 viikon setti n. 55e) kyllä, mutta eipä tuo röökikään halpaa ole. Tuossa 5 minuuttia sitten heitin ekan napin huiviin ja odotellaan (sivu)vaikutuksia. Aika yksilöllistä on lukemani mukaan, joillekkin ei tämä rohto käy ollenkaan ja osalla taasen ei oo mitään. Uniongelmia ja omituisia unia lähinnä odotettavissa. No, uniongelmat ei nyt ainakaan pahemmiks voi mennä mitä ne tällä hetkellä ovat, ja omituiset unet on kivoja =)

Pari viikkoa tässä pitäis vielä käryytellä röökiä samaan aikaan ja sit lopettaa ja alkaa syömään tuplasti vahvempia nappeja. Koulun penkille tuossa tiistaina lähdetään taas pitkästä aikaa ja muutenkin ois semmoinen niskasta kiinni -homma kohdillaan nyt. Tämä nikotiinilla terveyden ja rahojen kadottaminen saapi loppua siinä samalla. Motivatsuuni tuntuis olevan kohdillaan.

Onkos täällä muita Champixilla lopettaneita/yrittäineitä? Mimmosilla fiiliksillä hommat on sujuneet?

Operaatio uusi suunta elämälle osa "nyt tää onnistuu".
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari viikkoa tässä pitäis vielä käryytellä röökiä samaan aikaan ja sit lopettaa ja alkaa syömään tuplasti vahvempia nappeja. Koulun penkille tuossa tiistaina lähdetään taas pitkästä aikaa ja muutenkin ois semmoinen niskasta kiinni -homma kohdillaan nyt. Tämä nikotiinilla terveyden ja rahojen kadottaminen saapi loppua siinä samalla. Motivatsuuni tuntuis olevan kohdillaan.

Onkos täällä muita Champixilla lopettaneita/yrittäineitä? Mimmosilla fiiliksillä hommat on sujuneet?

Operaatio uusi suunta elämälle osa "nyt tää onnistuu".

Lääkkeet luultavasti toimivat aika yksilöllisesti, mutta luultavasti kessu alkaa maistumaan pashkalta jo 2-3 päivän päästä. Näin kävi mulla ja polttaminen loppui jo kolmantena päivänä.

Oon ite ollut aina sellainen jolla "lopettaminen" on helppoa, eli voin helposti olla polttamatta useitakin kuukausia. Pisin lakko oli 3 vuotta. Tästä seurauksena typerät aivoni päättelevät aina suurinpiirtein 3 kk kohdalla että "voinhan mä tässä nyt spadduu taas vähän vedellä, kun toi lakkokin niin helposti aina onnistuu" ...perseestä sanon minä.

Tässä tuleekin champixin tärkein pointti. Kuuri toimii vain kerran elämässä, ja jos kuurin jälkeen vedät yhdenkin röökin, olet takaisin "koukussa". Näin kävi mulla, eli eka kerta toimi mainiosti, toinen ei enään vaikuttamut.

Eli Lahalle vinkki. Champix on monelle viimeinen keino. NYT kannattaa psyykkaa itseään että nyt se paska loppui totaalisesti. Ei kertaakaan, ei ikinä.

PS. Ite nyt polttamatta 7vko. Imeskeltävät nikotiinipilsut ja nuuska apukeinoina.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Suosittelen ihmisiä lukemaan Allen Carrin kirjan Stumppaa Tähän. Toiminut minulla paremmin, kuin mikään muu konsti, tosin sekään ei ole toiminut niin täydellisesti kuin pitäisi.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suosittelen ihmisiä lukemaan Allen Carrin kirjan Stumppaa Tähän. Toiminut minulla paremmin, kuin mikään muu konsti, tosin sekään ei ole toiminut niin täydellisesti kuin pitäisi.

Tätä kirjaa itse olen jahdannut, kuulema toimii hyvin. Kyseinen opus vaan tuppaa olemaan hyllystä aina loppu ja vaatisi varauksen. Tätähän en saa sitten millään aikaan.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
En ole niin tarkkaan laskenut, mutta 221 ilman röökiä takana. Pari sellaistakin päivää on jo ollut ettei ole tehnyt mieli röökiä. Imeskelytableteita menee vieläkin, tosin taitaa olla noidenkin popsiminen vaan päässä. Huomattavasti vähemmän noita tulee syötyä, mutta selkeästi toimiva life line kuitenkin. Pitäisi varmaan vaihtaa johonkin ksylitoli-tabletteihin vähitellen.

Päivärutiinit ovat jo muuttuneet, kovin oli tarkoituksena tupakkaporukan kanssa käydä edelleen pihalla, mutta niin vain sekin on jotenkin jäänyt. Harmittaa. Tupakkapaikalla kuitenkin asioista kuuli ensimmäisenä. Yhtään sen tehokkaampi en taatusti ole, eli tämä "tupakoitsijat maksavat menetettynä työaikana työnantajalle vaikka mitä"-mantra ei varmasti ainakaan minun kohdallani päde yhtään. En tiedä kultaako aika muistot, mutta kyllä tuo säännöllinen happihyppely piti muistikuvani mukaan minut paljon pirteämpänä kuin tämä savuton elämä.

Noh, jatketaan.
 

Vengeance

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManUtd, Lukko
Suosittelen ihmisiä lukemaan Allen Carrin kirjan Stumppaa Tähän. Toiminut minulla paremmin, kuin mikään muu konsti, tosin sekään ei ole toiminut niin täydellisesti kuin pitäisi.


Kerrassaan loistava kirja! Suosittelen lämpimästi.

17-vuotta tuli polteltua ja siirryin suoraan Maxi-askista nollaan. Hiukkaakaan ei oo tupakkaa kirjan lukemisen jälkeen enää mieli tehnyt. Ja kaiken maailman laastarit, purkat ym. korvikkeet on tullut testattua. Tää oli mulle se ainoa konsti, ilmeisesti.

Olen sitä miettinyt, että miksi just tällä kertaa kaikki on ollut niin älyttömän helppoa. Muuta vastausta en oo keksinyt, kuin että kysymys on ollut asian ymmärtämisestä. Kirjan luettuani mun on ollut helppo ymmärtää tuota tupakoinnin "ansaa" ja pyrkiä välttämään sitä. Kukaan muu sitä tupakkaa ei huulilleni nosta kuin minä itse. Ehkä siksikin lopettaminen on niin helppoa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eli Lahalle vinkki. Champix on monelle viimeinen keino. NYT kannattaa psyykkaa itseään että nyt se paska loppui totaalisesti. Ei kertaakaan, ei ikinä.
Mitenkäs tuossa kuurin loputtua, alkaako tupakkaa taas tekemään mieli vai jäävätkö aivot tilaan jossa tupakka tuntuu vastenmieliseltä? Itse olen kovasti kiinnostunut kokeilemaan Champixia ja kaverini onkin nyt kuurin ollessa päällä lopettanut täysin, mutta odottelen hieman dataa siitä, että miltä kuurin lopettamisen jälkeen tuntuu?

Ja niin, itsellä kuluu lähinnä nuuskaa, tupakkaa vain jos nuuskat on loppuneet. Auttaako siis Champix myös nuuskanhimoon? Ja ilmeisesti nuuskaaminenkin on no-no kuurin jälkeen?
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenkäs tuossa kuurin loputtua, alkaako tupakkaa taas tekemään mieli vai jäävätkö aivot tilaan jossa tupakka tuntuu vastenmieliseltä?

Kuurin loputtuakaan ei tee mieli. Eräs lääkäri selitti jotenkin näin että "kuuri kääntää katkaisijan aivoissa, jonka jälkeen tupakkia ei tee enään mieli. Sitten kun vetäset yhdenkin röökin kuurin loputtua, kääntyy katkaisija takaisin"

Kuurin vaikutuksesta nuuskaan en tiedä.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Ja niin, itsellä kuluu lähinnä nuuskaa, tupakkaa vain jos nuuskat on loppuneet. Auttaako siis Champix myös nuuskanhimoon? Ja ilmeisesti nuuskaaminenkin on no-no kuurin jälkeen?

Tuo siis estää nikotiinin mielihyvä vaikutuksen aivoissa, sama se mistä sitä nikotiiniaan repii, näin oon ymmärtäny. Juu no-no nuuskakin, jos haluaa päästä nikotiiniriippuvuudesta eroon. Sitähän tässä haetaan? =)
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tilannepäivitystä. Tänään hain reseptin lääkäriltä. Aloitan lääkkeiden napsimisen parin viikon päästä kun yksi lomareissu on hoidettu alta (lääkäri ei suositellut aloittamista tässä vaiheessa). Voin heitellä raportteja edistymisestä tänne. Nyt ainakin olo on intoa täynnä, josko pääsisi kerralla eroon koko roskasta.
 

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Allen carr, tupakkafilosofi

Jep jep, eipä ole ole ollut jatkikseen paljoa asiaa viime aikoina. Koin kuitenkin tämän asian sen verran tärkeäksi, että pitää vähän avautua.

Ensinnäkin, kannattaa lukea Carrin kirja. Kirjastosta löytäminen voi olla haasteellista, mutta itse luin .pdf-version. Löytyy googlesta ekana hakutuloksena vaikka näin: "allen carr easy way pdf". Latauksen laillisuudesta en tiedä, joka tapauksessa kirjan voi ladata suoraan eikä esim. torrenttina.
Se on englanninkielinen versio, mutta melko simppeliä ja helposti ymmärrettävää kieltä.

Kirjan pitkäaikaisvaikutuksesta en tiedä, sain vasta eilen kirjan päätökseen, mutta olo on kuitenkin huojentunut: minun ei tarvitse polttaa/nuuskata enää. Minusta tässä on Carrin idea pähkinänkuoressa, tahdonvoimalla lopettava tekee mielestään uhrauksia lopettaessaan ja nikotiinipeikon nostaessa päätään kärvistelee tuskissaan. Carrin metodia käyttävä tietää, että tupakasta saatava "nautinto" on vain nikotiinin vieroitusoireiden hetkellistä poistamista. Tämä nikotiinipeikko on siis ensiksi tapettava ja noin kolmen viikon päästä fyysinen riippuvuus on poissa.

Carr itse kertoo lopettaessaan jopa nauttineensa vieroitusoireista, koska oli varma lopettamisestaan ja tiesi oireiden kertovan siitä, että nikotiinitaso laskee hänen elimistössään. Hän myös muutaman päivän jälkeen huomasi, että vieroitusoireet ovat loppupeleissä melko mitättömät, suurimmaksi osaksi pieni kalvava tyhjä tunne niinkuin jokin puuttuisi.

Savuton ihminen ei ymmärrä tupakasta saatavaa nautintoa, se maistuu ja haisee myrkylliseltä ja saa aikaan huonon olon (melko vahvoja merkkejä siitä, että aine ON myrkkyä). Savuttomalla ei ole nikotiinintarvetta, jonka tyydyttäminen saa aikaan huojentuneen ja rennon olon tupakoitsijan mielessä. Tämä on savuttoman ihmisen perusolotila.

Tässäkin ketjussa on mainittu, että lopettamisen jälkeen on kokeiltu tupakkaa ja todettu sen maistuvan paskalle. Jos on päässyt niin pitkälle, ei tätä kokeilua enää kannata tehdä, koska tämä voi laukaista kierteen uudelleen. Kun vuosia on ensin harjoitellut polttamista, aivot muokkaantuvat odottamaan tupakasta saatavaa palkintoa ja muistuttamalla alhaisesta nikotiinitasosta vieroitusoireilla. Muutaman viikon polttamattomuus saa aikaan sen, että tupakka tosiaan jälleen maistuu pahalta niinkuin teinivuosina, mutta nikotiini saattaa herättää nikotiinipeikon horroksestaan. (Hoen tätä peikkoa, koska se on minulle toimiva mielikuva. Mission: Kill nikotiinipeikko)

Tämä tupakasta saatava nautinto onkin Carrin mukaan "aivopesua" esim. TV:stä. Kaikille TV:n omistajille tuttuja kuvia:
-kuolevalle sotilaalle suuhun tupakka
-panttivangin viimeinen toive, röökiä suuhun
-seksin jälkeen sätkää
-kaikki kovanaamat vetää joka tilanteessa

Voisin kirjoitella pidempäänkin, mutta kukaan on tuskin lukenut edes tänne asti, kun sanoin lopettaneeni eilen. Ei se kirja mua täysin myynyt, olen aika kyynikko perusluonteeltani, mutta nyt ainakin tiedän enemmän suhteestani nikotiiniin ja pystyn varmasti hallitsemaan sitä paremmin.

Katellaan myöhemmin, josko on asiaa tähän ketjuun. Tai Jatkoaikaan ylipäätään, menen takaisin lymyilemään ja postaan taas kolmen vuoden päästä.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Tilannepäivitystä. Tänään hain reseptin lääkäriltä. Aloitan lääkkeiden napsimisen parin viikon päästä kun yksi lomareissu on hoidettu alta (lääkäri ei suositellut aloittamista tässä vaiheessa). Voin heitellä raportteja edistymisestä tänne. Nyt ainakin olo on intoa täynnä, josko pääsisi kerralla eroon koko roskasta.

Jees. Tsemppiä sinnekkin. Itellä lähenee tuo nikotiinin lopetuspäivä. Eli sunnuntaina pitäis stumpata ja nuuskat heittää mäkeen. Alkuviikosta tuntui muutaman päivän karseet niksat vaikka oli nuuska kokoajan huulessa ja kävi välistä röökillä. Nyt on ne helpottanu, hieman kyllä jännittää sunnuntai, että kuin paljon sitä tekee mieli taas. Tapariippuvuuskin on kova nimittäin..

Sivuoireita ei hirveästi ole näkynyt, unirytmi on sekaisin, mutta niin se oli ennen lääkitystäkin. Unet on hieman omituisia olleet, mut se on vaan positiivista. Ei mitään ahdistavia vaan hauskoja. Ja ne muistaa paremmin kuin normaalisti.

Palaan asiaan alku viikosta, kunhan on vähän aikaa oltu tupakitta.
 
Kerrassaan loistava kirja! Suosittelen lämpimästi

Hyvä opus. Nyt takana kuusi viikkoa tupakoimatonta elämää. En lopeta ensimmäistä kertaa, mutta kirjan lukemisen jälkeen uskon, että tällä kertaa päätös pitää.

Kirja makasi kaksi vuotta hyllyssä lukemattomana. Olisi ehkä kannattanut lukea jo aiemmin...
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Olen satunaispolttaja mutta ajattelin lopettaa koko savuttelun. Joskun baari-iltana on mennyt reilu aski ja aamulla kurkku on paskana.
Tupakka pois paheiden listalta ja uhkapeli tilalle =)
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahdeksas kuukausi täyttymässä! Lopettamisesta.

Champixin sivutivolit ovat pieni "hinta" lopputuloksesta. Itse käytin vain aloituspakkauksen. Puolitellen ne ykköset.

Tsemppiä!

Edittinä lisäsin linkin.
 
Viimeksi muokattu:

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Huomenna alkaa nuuskaton elämä. Nyt on niin kauan tullut vedettyä tuota mustaa kultaa suuhun, että puhtaat ikenet ovat jo kaukainen muisto. Vielä olisi vähän nukkeria purkissa, jotka ajattelin vetää illan mittaan naamariin. Huomenna ei aamu kuitenkaan ala jytisten.

Yritin kerran aiemmin lopettaa, mutta tarvitsin silloin yöunia, joten se jäi kokeiluasteelle. Nyt on elämäntilanne sellainen, että parin viikon kärsimyksen kestää.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Kirjoitellaas jo etukäteen tänne. Itsenäisyyspäivänä tulee täyteen tasan X vuotta siitä, kun allekirjoittanut on saanut alkunsa mummolan takkahuoneen pehmeällä kokolattiamatolla.

Tuon kunniaksi yli 16 vuotta kestänyt orjailu eri nikotiinituotteiden edessä saa loppunsa. Champix-respa on, ja lääkitystä pitäisi alkaa tuossa rapiat viikon päästä nappailemaan. Kokemuksia ko. lääkkeestä on jo aiemmin, ja ne ovat erittäin rohkaisevia. Tuolloin samaan saumaan osuneet suhteellisen isot elämänmullistukset saivat jättämään kuurin kesken, mutta tällä kertaa toivottavasti homma menee ns. päätyyn saakka.

Aika isot ovat odotukset savuttoman elämän auvojen suhteen, enhän niitä ole koskaan aikuisiälläni päässyt kokemaan.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Viikon verran oltu savuttomana ja Allen Carrin Stumppaa tähän! on loppusuoralla (alotin kirjan eilen, mutta tuli otettua ''varaslähtö'' lopettamisen suhteen). Tuo kirja on kyllä vaikuttavin ja paras mitä olen koskaan lukenut. Olen saanut aivan uuden näkökulman tupakointiin ja sen lopettamiseen tulee suhtauduttua nyt ihan eri tavalla. Nyt se on taakse jäänyttä elämää, siitä olen täysin varma.

Täytyy vielä suositella tätä kaikille, jotka yrittävät ja haluavat päästä tupakasta eroon. Kirjastoon vaan ja varaamaan. Tuota ei siis suurella todennäköisyydellä ole hyllyssä.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Tuon kunniaksi yli 16 vuotta kestänyt orjailu eri nikotiinituotteiden edessä saa loppunsa.

Näin tätä vapaata elämää on nyt takana rapiat 11 vuorokautta.

Eipä tämä tunnu yhtään hullummalta. Parin ensimmäisen päivän aikana huomasi, että tuntui hiukan vaikealta muuttaa rutiineja. Ensimmäisen viikon aikana tuli ehkä hermostuttua helpommin, kuin mitä muuten. Sen sijaan nyt muutamana viime päivänä on tullut niitä hetkiä, että yhtäkkiä huomaa ei-ajatelleensa tupakkaa moneen tuntiin. Suosittelen kyllä varauksetta lääkehoitoa. Ainakin itselläni fyysiset vierotusoireet ovat olleet aika minimaaliset, ja vaikeus on rajoittunut lähinnä tottumusten muuttamiseen.

Vielä tässä toki pitkä matka on siihen, että voi todeta lopettamisen olevan oikein vakaalla pohjalla. Vaikeita hetkiä varmaan tulee joidenkin illanistujaisten ymv. muodossa, mutta nyt vaikuttaa ihan hyvältä tässä kyllä.
 

jerry

Jäsen
Onnittelen sinua viikon polttamisen jälkeen(boldasin lainauksesta sanan viikon), mutta onkohan ehkä vähän turhan aikaista neuvoa muita?
Itse poltin 20 vuotta ja nyt n 1,5 vuotta polttamatta olleena voin sanoa, että ainakaan itselleni ensimmäinen viikko, eikä kuukausikaan ollut se pahin aika vaan pahimmat hetket tuli yhtäkkiä siinä vaiheessa kun luulin jo selättäneeni tupakan.

Joo, aika kuluu.

Itselleni se toka viikko oli pahin kun kaikki (kaivantokin) väitti että se on se helpoin ja pitäisi muka pelätä pahempaa.

Pari vuotta oltu ilman ja ei ole ollut meininkiäkään että joskus maistuisi.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monesti jo tässäkin topicissa monesti mainittu Allen Carr - stumppaa tähän on todella lukemisen arvoinen kirja. Pari viimeistä viestiä on sivuuttanyt "vaikeita viikkoja" ym. sitä että lopettamisen jälkeen tulee "vaikeita hetkiä" ...niin kirja käsittelee myös tätä ilmiötä, ja voin taata että usealle antaa siihen eväät. Lopettamisen jälkeen (takana useita kymmeniä kuukausien lakkoja, champix pariin otteeseen ym. ja lopulta lopullinen lopettaminen kirjan avulla.) ei ole vaikeita hetkiä ollut, ei edes unia ratkeamisesta.

Suosittelen kirjaa myös niille jotka ovat jo lakossa, tai lopettaneet. Moni asia helpottuu.

Kirja auttaa fiksuja/tyhmiä ihan samanlailla. Itse pitkään en viitsiny lukea kirjaa, koska pidin itseäni liian "fiksuna" itsesuggestioihin ja poppakonsteihin. Olin todella väärässä. Itseasiassa kirja toimii ehkä parhaiten mikäli olen keskivertoa älykkäämpi tai esim. analyyttinen luonne.

Lue kirja (suomalainen.com 16€+2.90€). Kirja ei sisällä mitään poppakonsteja, eikä huuhaata. Ja se toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Suosittelen kirjaa myös niille jotka ovat jo lakossa, tai lopettaneet. Moni asia helpottuu.
Kiitos vinkistä. Itse olen lopettanut n.vuosi sitten ja olen edelleen "koukussa" nikotiiniin. Tuota nikotiiniriippuvuutta hoidan nikotiinipurkalla. Tarkoitus olisi päästä nikotiinista vallan eroon tuon kirjan avulla, joten tilasin sen itselleni. Toivottavasti on apua.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vinkistä. Itse olen lopettanut n.vuosi sitten ja olen edelleen "koukussa" nikotiiniin. Tuota nikotiiniriippuvuutta hoidan nikotiinipurkalla. Tarkoitus olisi päästä nikotiinista vallan eroon tuon kirjan avulla, joten tilasin sen itselleni. Toivottavasti on apua.

Itsekin olin kirjaa lukiessani ollut jo muutaman kuukauden polttamatta, mutta pidin nikotiiniriippuvuutta yllä nuuskalla. Kirjassa puhutaan tupakoinnin lopettamisesta, mutta samalle viivalle laitetaan myös nuuskat, purkat, laastarit ym. Kirjan avulla on tarkoitus juuri päästä fyysisestä/psyykkisestä nikotiiniriippuvuudesta eroon.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Viides! päivä lähtee ilman tupakkia. Purkkaa syön muutamia päivässä kun oikeen tekee mieli, mutta ihan hyvin on muuten mennyt ainakin tähän asti. Tarkoitus on ekaksi unohtaa tapa ja sitten vähitellen purkasta eroon, yllättävää on se, ettei varsinaisia "nikkiksiä" ole tullut, en tarvitse tupakkia muuten kuin henkisesti. Mitään fyysisiä oireita ei ole, mut johtuuko se sit tosta purkasta ? en tiedä.

Monet sanoo, että jätä se purkka nyt jo melkein heti. pitää kokeilla kun on esimerkiksi 10 päivää täynnä, ilman tupakkia. Tuntuu hyvältä, vaikka sellainen tietty kateus herää niitä kohtaan, jotka tupakoivat :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös