Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 157 307
  • 828

teppana

Jäsen
Helpottaa toki jonkin verran jatkuvasti. Tapa on kuitenkin juurtunut niin vahvaksi, että monissa tilanteissa todennäköisesti ratkeisin jos tupakkaa olisi. Pelastuksena lienee kyky olla ostamatta, tai valita se tabletti kassalla.

Muistaakseni joskus jostain kuulin että fyysinen himo tupakkaan katoaa viikossa (toki tähän pientä varausta, eiköhän se himo kesämökin terassilla saunan jälkeisen oluen kera tule aina) mutta hankalampaa on rikkoa se rutiini.

Tuleeko mieleen vaikeimpia hetkiä nyt kuuden päivän ajalta? Milloin usko on ollut koetuksella?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Muistaakseni joskus jostain kuulin että fyysinen himo tupakkaan katoaa viikossa (toki tähän pientä varausta, eiköhän se himo kesämökin terassilla saunan jälkeisen oluen kera tule aina) mutta hankalampaa on rikkoa se rutiini.

Tuleeko mieleen vaikeimpia hetkiä nyt kuuden päivän ajalta? Milloin usko on ollut koetuksella?

No itseasiassa lakko (jollainen tämä vielä on) aloitettiin samana päivänä kun mökille saavuin. Täällä poltan yleensä eniten, joten heti suoraan suden suuhun. Vaikeimpia ovat järjestään aamut, jolloin on tottunut polttamaan 2-3 lähes ketjussa heti heräämisen jälkeen. Yksittäisiä raastavia hetkiä ei oikeastaan muuten ole tullut, mutta sellainen omituinen ja jopa masentava olo vaivaa, kun on ihan ulkopuolinen tunne ja kuin elämä ja itsekin olisi muuttunut aivan toisenlaiseksi. Skitsofreenistä. Hankala selittää tarkemmin. Eniten pelkään paluuta kaupunkiin, koska siellä tupakkia myydäänkin sitten joka kadunkulmassa.

Muija ei antaisi anteeksi jos sortuisin. Heh heh.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No nyt on se pahamaineinen viikko takana, mutta voi perse sentään mikä olo. Näin paljoa ei ole tehnyt vielä mieli. Ja koitin lukea sitä stumppaa tähän -kirjaa ja noin 1/4 luettuani tämä himo vain yltyi. En vitussa yritä edes lukea loppuun.
 
No nyt on se pahamaineinen viikko takana, mutta voi perse sentään mikä olo. Näin paljoa ei ole tehnyt vielä mieli. Ja koitin lukea sitä stumppaa tähän -kirjaa ja noin 1/4 luettuani tämä himo vain yltyi. En vitussa yritä edes lukea loppuun.
Koita sähköröökiä. Tuohon saa myös nikotiinia, niin ei tarvi niitä tabletteja tai purkkia vedellä. Eihän tuo nyt täysin sama asia ole, mutta helpottaa varsinkin sen tavan kanssa.

Itse olen ollut nyt vähän reilu viikon polttamatta. Vähän tekisi mieli, muttei kuitenkaan mitenkään ylitsepääsemättömästi. Itse en myöskään ajatellut tästä lopettamisesta tehdä niin vakavaa tällä kertaa. Tuopillisen kanssa voisin hyvin yhden vetäistä, jos tilaisuus sattuu kohdalle.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Koita sähköröökiä. Tuohon saa myös nikotiinia, niin ei tarvi niitä tabletteja tai purkkia vedellä. Eihän tuo nyt täysin sama asia ole, mutta helpottaa varsinkin sen tavan kanssa.

Taidan olla vähän liian laiska alkaakseni tutustumaan uusiin vempeleisiin jne. Vanhan liiton mukaisesti näin on mentävä ja pärjättävä, vaikka en vanhaa liittoa edustakaan. Valitan sitten sen minkä valitan, kun jatkis on melkeinpä ainoa paikka jossa muita kiinnostaa tämä asia edes vähän. Todella harva omassa elinpiirissä polttaa.
 
Taidan olla vähän liian laiska alkaakseni tutustumaan uusiin vempeleisiin jne.
Itsellä oli sama aikoinaan, mutta onneksi koulussa tuli tutustuttua yhteen kaveriin jolta sain kaiken ostettua valmiina. Yhtään en tiedä mitä teen, kun nämä nykyiset nesteet loppuvat. Pitäisi ilmeisesti ostaa pohjanesteet, makunesteet ja nikotiinit sitten kaikki erikseen ja sekoitella siitä sitten hyvänmakuista nestettä. Voivoi...
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
No nyt on se pahamaineinen viikko takana, mutta voi perse sentään mikä olo. Näin paljoa ei ole tehnyt vielä mieli. Ja koitin lukea sitä stumppaa tähän -kirjaa ja noin 1/4 luettuani tämä himo vain yltyi. En vitussa yritä edes lukea loppuun.

No joo. Hyvä kirja ja itse olin ollut polttamatta 4kk kun sen luin. Kuukausi siitä ja kaipasin niin vitusti aamuhetken röökiä kahvikupin kylkeen, että menin ja ostin askin vihreää Marlboroa ja nyt elämä hymyilee taas. Itselleni polttaminen tai olla polttamatta on jotenkin veteen piirretty viiva, sillä paljon on kavereita lähtenyt ilmavoimiin ja osa ei koskaan edes polttanut, mutta niin vaan tuonelan kellot kilkatti ja aina sanotaan että kun ei polta niin on terve ja fyrkkaa säästyy etc...Vittu, samat rahat tilillä ja jäällä ollessa puuskutus ihan yhtä kovaa..
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No joo. Hyvä kirja ja itse olin ollut polttamatta 4kk kun sen luin. Kuukausi siitä ja kaipasin niin vitusti aamuhetken röökiä kahvikupin kylkeen, että menin ja ostin askin vihreää Marlboroa ja nyt elämä hymyilee taas. Itselleni polttaminen tai olla polttamatta on jotenkin veteen piirretty viiva, sillä paljon on kavereita lähtenyt ilmavoimiin ja osa ei koskaan edes polttanut, mutta niin vaan tuonelan kellot kilkatti ja aina sanotaan että kun ei polta niin on terve ja fyrkkaa säästyy etc...Vittu, samat rahat tilillä ja jäällä ollessa puuskutus ihan yhtä kovaa..

No jos totta puhutaan niin vähän samoilla linjoilla joissain asioissa. Mutta kun tähän on ryhtynyt niin pakko jatkaa vaan. Yksi motivoiva tekijä on uteliaisuus miltä tuntuu olla ilman 15 vuoden jälkeen. Raha isoin tekijä koska minulla se tuntuu ja näkyy. 10. vuorokausi menossa. Haluja piisaa mutta itsekuri kestää.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Vajaa kaksi viikkoa ja tuntuu että voisi aloittaa taas polttamisen jos paska olo vain voimistuu ja jatkuu...
 

teppana

Jäsen
Vajaa kaksi viikkoa ja tuntuu että voisi aloittaa taas polttamisen jos paska olo vain voimistuu ja jatkuu...

Appiukko tosiaan heitti tupakan pois kertalaakista kun oli ensin polttanut ilman taukoa 40+ vuotta. Sanoisin että pari kuukautta kesti ennen kun ukko alkoi normalisoitua. Mutta nyt pari vuotta lopettamisen jälkeen ei enää huomaa eroa käytöksessä. En ole uskaltanut kysyä vieläkö tekee mieli, mutta ei ainakaan ole sanallakaan maininnut että tekisi. Mutta perhana kuinka hankalaa se oli ne ensimmäiset pari kuukautta. Vaikka käytti champixia ja veti sisua pari rasiaa päivässä.

Lopussa kiitos kuitenkin seisoi. Tosin nyt ukko on alkanut lihoamaan kun ruoka maistuu.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tämä nyt on hieman nopeatahtista tämä minun päivittelyni, mutta pari päivää on tuntunut siltä että tämä touhu alkaa muistuttamaan lopettamista, vaikka mielitekoja pari kertaa päivässä tulisikin. Varsin helppo olla tällä hetkellä, joskin pitää olla vielä pitkään varuillaan ettei käy hassusti.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä koitin tossa lopettamista, kuukauden olin polttamatta mut sit en enää mahtanu itelleni mitään. Tosin nyt on menny siitä lähtiin silleen että en polta kun aamulla yhden ja illalla yhden. Tää kelpaa mulle ihan hyvin, koska suurin kynnys olikin lopettamisessa se että en saa enää aamukahvin kanssa tupakkaa ja ennen nukkumaanmenoa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mä koitin tossa lopettamista, kuukauden olin polttamatta mut sit en enää mahtanu itelleni mitään. Tosin nyt on menny siitä lähtiin silleen että en polta kun aamulla yhden ja illalla yhden. Tää kelpaa mulle ihan hyvin, koska suurin kynnys olikin lopettamisessa se että en saa enää aamukahvin kanssa tupakkaa ja ennen nukkumaanmenoa.

Kauanko olet polttanut noin? Minulla oli aikanaan tyyli olla koulu- ja työaika polttamatta, mutta aamulla poltin ja sitten kotona muutaman iltapäivällä. Silloin olisi ollut todella helppoa lopettaa tuollaisilla määrillä, mutta kun ei älynnyt ja olihan se körssin vetäminen niin saatanan mukavaa puuhaa. Nyt ollaan sitten tässä. Toisaalta kun kävin tänään terveyskeskuksessa niin tunsin sääliä niitä kohtaan joiden näin polttavan. Sekin on jokin merkki siitä, että alan olla hajulla tässä touhussa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kauanko olet polttanut noin?
Suunnilleen 12 vuotta vakituisesti.

Mulla ei oo ikinään oikeestaan ollu mitään nikotiiniriippuvaisuutta, ei tuu fyysisiä oireita jos oon polttamatta. Se on enemmänkin niin pahasti päähän pinttynyt tapa että se tupakka pitää saada suuhun tietyissä tilanteissa.

Mut tsemppiä sulle lopettamiseen! Oon kuullu lopettaneilta että ne vaikeet ajat saattaa olla vasta pitkällä edessäpäin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vaikeimpia ovat järjestään aamut, jolloin on tottunut polttamaan 2-3 lähes ketjussa heti heräämisen jälkeen. Yksittäisiä raastavia hetkiä ei oikeastaan muuten ole tullut, mutta sellainen omituinen ja jopa masentava olo vaivaa, kun on ihan ulkopuolinen tunne ja kuin elämä ja itsekin olisi muuttunut aivan toisenlaiseksi. Skitsofreenistä. Hankala selittää tarkemmin.

Monta kertaa "lopettaneena" vahva sama, se tunne aamulla, kun ei muista herättyään vielä lopettaneensa ja tajuaa, ettei saakaan vetää röökiä huuleen. Itsellä on myös tuo huono tapa vetää aamulla paljon, ekan tunnin aikana menee 3-4. En tiedä onko totta, mutta olen lukenut, että tällainen altistaa eniten tupakkataudeille.

No, nyt olis tarkoitus taas viritellä lopettamista, ja siksi tänne ketjuun eksyin. Luultavasti yritän ensin vähentää hieman, ja sitten täysi stoppi viikon parin jälkeen. Mikään pidempiaikainen aamu- ja iltatupakki ei minulla onnistu, menee koko päivä sitten siihen, että odottaa kauheissa tuskissa sitä iltatupakkia ja sitten on kohta kehissä aamupäivätupakki, ruokatupakki, kahvitupakki, panotupakki, salkkaritupakki ja lopulta päiväaski.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No, nyt olis tarkoitus taas viritellä lopettamista, ja siksi tänne ketjuun eksyin. Luultavasti yritän ensin vähentää hieman, ja sitten täysi stoppi viikon parin jälkeen. Mikään pidempiaikainen aamu- ja iltatupakki ei minulla onnistu, menee koko päivä sitten siihen, että odottaa kauheissa tuskissa sitä iltatupakkia ja sitten on kohta kehissä aamupäivätupakki, ruokatupakki, kahvitupakki, panotupakki, salkkaritupakki ja lopulta päiväaski.

Muistahan raportoida tästä mikäli lähdet kokeilemaan.

Oma tilanne etenee siten että on vuorotellen sietämätön olo ja vuorotellen todella helppoa. Eilen oli todella helppoa, vaikka tupakoitsijoita ja tupakkia tuli haisteltua. Sen oli täysin unohtanut miten paljon röökaaminen dunkkaakaan. Karsea löyhkä oikein ympäröi sitä ihmistä. Ei käynyt mielessäkään pummaaminen, eikä muutoinkaan ole vaaraa siitä että tekisi ostopäätöksen. Sinänsä ei haittaa vaikka himo yllättää, koska lopettamisen halu on huomattavasti kovempi. Reilut pari viikkoa siis takana.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mä olen tätä ihmetellyt että miten mulle oli aikanaan niin helppoa röökaamisen lopettaminen. Olin ehkä jonkun viikon tai kaksi etukäteen päättänyt että tuo on se päivä kun lopetan. Olin semmoinen joka poltti askin päivässä ja joka aamu ensimmäinen asia herätessä mielessä oli rööki. Suoraan pehkuista tupakalle suurin piirtein kalsarit jalassa. Elokuussa 2011 se yksi ilta sitten tuli kun sen viimeisen tumppasin.

Ei mitään mielitekoja, eikä mitään fyysisiä oireita. Se vaan loppui kuin seinään. En halua mitenkään väheksyä muita, mutta kunhan nyt vain ajattelen ääneen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mä olen tätä ihmetellyt että miten mulle oli aikanaan niin helppoa röökaamisen lopettaminen. Olin ehkä jonkun viikon tai kaksi etukäteen päättänyt että tuo on se päivä kun lopetan. Olin semmoinen joka poltti askin päivässä ja joka aamu ensimmäinen asia herätessä mielessä oli rööki. Suoraan pehkuista tupakalle suurin piirtein kalsarit jalassa. Elokuussa 2011 se yksi ilta sitten tuli kun sen viimeisen tumppasin.

Ei mitään mielitekoja, eikä mitään fyysisiä oireita. Se vaan loppui kuin seinään. En halua mitenkään väheksyä muita, mutta kunhan nyt vain ajattelen ääneen.

Minulla on tuttava joka poltti nuorempana pari askia päivässä, vaihtoi sen touhun pikkusikareihin joita on kulunut säännöllisen epäsäännöllisesti 25-30 vuotta nyt. Välillä ollut jopa vuosissa mitattuna ilman niitäkään. Ostaa sitten kun huvittaa ja lopettaa taas sitten kun huvittaa, eli polttelu saattaa kestää sen 1-2 parin sikariaskillisen verran ja sitten ollaan taas ilman kuukausia, vuosia. Veikkaan tosin että jonkinlaista henkistä kamppailua välillä käy asian kanssa, ettei täysin oireiluitta tätä touhuaan harrasta.

Mutta niinhän se menee kaikissa asioissa, ettei toisille tule sen kummempaa riippuvuutta juuri mihinkään, kun toiset taas on nalkissa yhdestä kokeilusta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Riippuvuus lienee vaihtunut körssin vetämisestä niksatabuihin. Josko näistäkin pääsisi pian eroon, koska rahansäästö oli suurin yksittäinen syy lopettamiselle.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Riippuvuus lienee vaihtunut körssin vetämisestä niksatabuihin. Josko näistäkin pääsisi pian eroon, koska rahansäästö oli suurin yksittäinen syy lopettamiselle.

Nyt ei ole mitään pelkoa, että riippuvuus vaihtaisi kohdetta. Neljättä viikkoa ollaan jo polttamatta, mikä on tuonut mukanaan selittämättömät ja äärimmäisen raskaat levottomuus- ja vitutuskohtaukset tai olot. Ei näissä olotilamuutoksissa ole mitään logiikkaa, joten uusi viikko tuo aina uudet tuulet mukanaan. Se on kuitenkin varsin selvää onneksi, että tupakasta olen jo päässyt eroon. Mitään haluja ei ole sitä ostaa eikä tupakointi tunnu yhtään houkuttelevalta enää. Aivot vain koettavat ilmeisesti unohtaa kaikki muistot ja muut, mennen toisinaan oikosulkuun.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Se on vielä sanottava, että mitään eroa tupakoimattomaan elämään ei ole. Paitsi se raha, joka tosin harvalle on mikään kannustin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se on vielä sanottava, että mitään eroa tupakoimattomaan elämään ei ole. Paitsi se raha, joka tosin harvalle on mikään kannustin.
Eikö ole edes hajuaisti parantunut? Se kuulemma palaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Oma hajuaisti kyllä toimii vielä aika hyvin.
 
Eikö ole edes hajuaisti parantunut? Se kuulemma palaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Oma hajuaisti kyllä toimii vielä aika hyvin.
Juuh, haju- ja makuaisti alkaa molemmat toimimaan paremmin. Lisäksi itse silloin aikoinaan keittiössä töitä tehneenä (viiltohaava sormeen per päivä) huomasin, että veri alkoi virtaamaan paljon ärhäkämmin. Myös kikkeli(varsinkin aamukikkeli) oli paljon kovempi kuin polttaessa.

Itsellä mennyt tämä viimeisin lopettaminen aika rennosti. Pikkusikareita olen tämän kuukauden aikana poltellut silloin tällöin kaljoissa, mutta mitään tarvetta siihenkään kyllä ei ole. Sähkörööki jeesannut kyllä paljon ja jos tuntuu ettei sitä jaksa enää surruuttaa suussa, niin en mä siihen tupakkaa tarvi tilalle. Mitään omatunnon tuskia en siitä kuitenkaan aio ottaa, jos joskus ryypätessä askin poltan. Pääasia, ettei se jatku seuraavana päivänä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eikö ole edes hajuaisti parantunut? Se kuulemma palaa tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Oma hajuaisti kyllä toimii vielä aika hyvin.

On parantunut, mutta sellainen on itselleni ns merkityksetön ero koska ei ole mitään väliä vaikka haistaisi huonommin. Toistaiseksi juuri hajuaistin paraneminen on ainoa selkeä asia minkä on huomannut, vaikka kauheasti joka paikassa selitetään miten olokin paranee jne. Ja vitut.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Nyt ei ole mitään pelkoa, että riippuvuus vaihtaisi kohdetta. Neljättä viikkoa ollaan jo polttamatta, mikä on tuonut mukanaan selittämättömät ja äärimmäisen raskaat levottomuus- ja vitutuskohtaukset tai olot. Ei näissä olotilamuutoksissa ole mitään logiikkaa, joten uusi viikko tuo aina uudet tuulet mukanaan. Se on kuitenkin varsin selvää onneksi, että tupakasta olen jo päässyt eroon. Mitään haluja ei ole sitä ostaa eikä tupakointi tunnu yhtään houkuttelevalta enää. Aivot vain koettavat ilmeisesti unohtaa kaikki muistot ja muut, mennen toisinaan oikosulkuun.

Parastahan siinä on se, ettei itsekään tiedä, mitä mieltä on. Ihan varmuudella ei voi sanoa vituttaako vai eikö vituta. Jompikumpi tai molemmat. Ja kohta se on jo ohi. Nikotiinitabletit roskiin, niin kyllä se siitä alkaa kohta jo helpottamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös