Hei kertokaas joku kuopiolainen tai ihan sama joku muukin, että minne Kuopiossa kannattaa mennä syömään? Ei nyt mitään ökykallista ravintolaa mutta ei todellakaan mitään ketjulafkoja tyyliin Rosso, ne eivät itseä nappaa ollenkaan. Nainen olisi tarkoitus viedä syömään jonnekkin mutta ei kyllä ole mitään havaintoa Kuopion ravintoloista.
En kauhean usein käy ulkona syömässä mutta koitetaan nyt antaa joitain vinkkejä paikan valintoihin..
Äkkiseltään voisin suositella Introa Kauppakadulla tai Kings Crownia Kuninkaankadulla mikäli esim. burgerit kolahtaa. Mikäli haluaa välimeren makuja maistella niin Ravintola Kreeta Maaherrankadulla tai Trattoria Sorrento Snellmaninkadulla on hyviä vaihtoehtoja. Kreetassa olen tosin itse käynyt vain kerran mutta silloin annos oli hyvä, pitäisikin käydä testaamassa uudestaan joku kerta. Trattoriasta ei itsellä ole henkilökohtaista kokemusta mutta paikasta on omiin korviini kantautunut ainoastaan kehuja. Kyseessä on pieni, kaupungin ainoa oikea italialainen ravintola, joka on ilmeisesti etenkin viikonloppuisin suosittu paikka.
Lisäksi kaupungista löytyy niin kiinalaisia (mm. Canton Hin, Kauppakadulla ja Sunny's Noodle, torin alla), nepalilainen (Mount Sherpa, torin alla) että intialainen ravintola (Ravintola Shalimar, Ajurinkadulla). Näistä Shalimar, Mount Sherpa ja Sunny's Noodle ovat uusia vähän aikaa sitten avattuja ja ainoastaan Shalimarissa olen itse ennättänyt käymään. Valitsimme kesämenun kahdelle, joka sisälsi alkuruoan, 2 pääruokaa ja jälkiruoan sekä naan-leivät. Hintaa menulla oli vaivaiset 50 euroa, joten ei todellakaan kallista. Ruoka oli mielestäni hyvää ja tulee taatusti käytyä jossain vaiheessa uudestaan.
Mainitaan lisäksi vielä ketjuravintoloista uusi S-ketjun Rustik Kauppakadulla (sisäänkäynti Kauppahallin nurkalta). Kyseisessä ravintolassa ruoat valmistetaan lähialueen raaka-aineista eikä menua tarkastellessa hinnatkaan näytä olevan pilvissä.
Toivon mukaan näistä sepustuksista on edes jotain apua.