Käytiin Cafe Savoyssa taannoin lounaalla kollegan kera, ja siis... Hyvää, mutta onneksi ei tarvinnut maksaa itse, nimittäin ei mitään erikoista. Kauniita ja taidokkaita annoksia noin niinkuin lounaalle, mutta maut eivät erityisemmin tykittäneet.
Itävallassa Kufsteinin kehuttu Minute's seuraavana fine dine -kohteena pari viikkoa sitten, ja nyt omasta pussista tuli maksettua tämä kohtalainen pettymys. Jälleen ihan hyvä neljän lajin setti, mutta ei mitään kummallista, vaikka jälkkärinä tiramisu oli yksi parhaimpia lajissaan, mitä olen syönyt.
Kun yleisemminkin mietin fine dining -ravintoloitani, niin niihin satasiin nähden en mitään tajunnanräjäyttävää ole saanut mistään. Ehkä makuni on vain liian krouvi. Ymmärrän kyllä, että kyse on kokonaisuudesta palveluineen, ja viineineen, mutta olen alkanut kallistua siihen suuntaan, että omalla rahalla en enää elämyksiä metsästä fine diningin osalta.
Vastaavasti Münchenin Servus Habibi - aivan taivaalliset falafelit ja meze parilla kympillä. Juhannuksena Högsåra-pizza Farmors cafessa, jälleen 20 euroa. Mitä näitä nyt on. Hinta ja laatu kohtaavat niin paljon paremmin, että enpä minä siitä näköyhteydestä kokkiin tai päälleliimattua tarinaa ruoka-aineksista kertovaa tarjoilijaa siihen kaipaa.
Onkos muita, joille fine dine ei tuota erityisempää tyydytystä? Tai jolla on ollut yhtä helvetin huono tuuri?