Jatkoajan ravintolaopas

  • 540 896
  • 2 522

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minkälaisia kokemuksia porukalla on NJK:sta? Tällä viikolla pitäisi siellä käydä, joten kannattaako odottaa hyvää ruokaa ja palvelua voi jotain päinvastastaista?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minkälaisia kokemuksia porukalla on NJK:sta? Tällä viikolla pitäisi siellä käydä, joten kannattaako odottaa hyvää ruokaa ja palvelua voi jotain päinvastastaista?

Kyllä ja kannattaa. Royalilla osataan tuo saariravintoloiden(kin) pyörittäminen - selkeästi paremmin kuin kilpailijallaan Palacella.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ihan mielenkiinnosta tekee mieli kysyä, että mikä sit mahtaa olla sun top 5 pääkaupunkiseudun mestoista?

1) Saslik

2) Raku Ya

3) Kabuki

4) New Bamboo Center

5) Manala

Tuosta listasta voi hyvin päätellä että käyn syömässä ns keskikastin ravintoloissa. Sopivat paremmin kukkarolle. Olen käynyt n.30 ravintolassa pääkaupunkiseudulla syömässä (pizzerioita en laske mukaan). Saslik on noista paras mutta myös kallein. Kabuki ja New Bamboo Center ovat hinta/laatusuhteeltaan parhaita tästä listasta.

- Tinke-80
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1) Saslik

2) Raku Ya

3) Kabuki

4) New Bamboo Center

5) Manala

- Tinke-80

Heh, taidetaan tykätä aika pitkälti samanlaisista paikoista ja ruoista, sillä allekirjoittaneenkin ykkössuosikki Helsingissä on Saslik. Samoin Manala mahtuu myös mun top-vitoseen.

Muita suosikkeja on mm. italialaisista Villetta, thaimaalaisista Kok Thai ja kiinalaisista Lauttasaaren Ka-Shing. Nepalilaisista Mountain on ehdoton ykkönen.

Sushipaikoista voisin mainita Kabukin ja kumppaneiden lisäksi Tokyo 55:sen. Isoimmat ja parhaat hampurilaisannokset saa Morrison`s-nimisestä paikasta. Hienommista ravintoloista Demo ei ole toistaiseksi pettänyt vielä kertaakaan.

Heittäkääs muutkin suosikkipaikkojanne kehiin, niin saadaan tähänkin ketjuun vähän eloa!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Syystä tai toisesta Saslik on kokonaan käymättä, otan tehtäväkseni korjata puutteen ensi tilassa. Saslikin välittömässä läheisyydessä sijaitseva Sea Horse onkin itselläni siellä Top 5:ssä.

Hyvistä pihvipaikoista mieleen on jäänyt Grande Grill Aleksanterinkadun ravintolahelvetissä siellä sisäpihalla. Sisä- ja ulkofilepihvit eivät ole pettäneet vielä.

Japanilaisista paikoista Ravintola Koto ja Raku Ya ovat suosikkejani, jälkimmäinen tosin tunnetusti hieman hintava. Se onkin Koto näköjään muuttanut Kalevankadulta Lönnrotinkadulle.

Juu ja Mountain on mullekin selkeästi paras nepalilainen.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Onkos palstaveljillä/-sisarilla kokemusta Tampereella siitä Näsinneulassa sijaitsevasta pyörivästä ravintolasta? Maisemathan ovat hienot, mutta onko se ruokapuoleltaan käymisen arvoinen paikka? Hinta/laatu-suhde?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onkos palstaveljillä/-sisarilla kokemusta Tampereella siitä Näsinneulassa sijaitsevasta pyörivästä ravintolasta? Maisemathan ovat hienot, mutta onko se ruokapuoleltaan käymisen arvoinen paikka? Hinta/laatu-suhde?
Ihan jees. Voisin jopa suositella, ja suosittelenkin. Kolme vuotta sitten tosin kävin viimeksi, joten disclaimer siltä osin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onkos palstaveljillä/-sisarilla kokemusta Tampereella siitä Näsinneulassa sijaitsevasta pyörivästä ravintolasta? Maisemathan ovat hienot, mutta onko se ruokapuoleltaan käymisen arvoinen paikka? Hinta/laatu-suhde?

On kokemusta, suosittelen. Ruoka valmistetaan raaka-aineiden makua kunnioittaen, ja niiden hankkimiseen on oikeasti nähty aikaa ja vaivaa, eikä vain otettu siltä, jolta halvimmalla saa. Myös juomalista on mietitty, ja henkilökunta osaa asiansa.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syystä tai toisesta Saslik on kokonaan käymättä, otan tehtäväkseni korjata puutteen ensi tilassa. Saslikin välittömässä läheisyydessä sijaitseva Sea Horse onkin itselläni siellä Top 5:ssä.

Hyvistä pihvipaikoista mieleen on jäänyt Grande Grill Aleksanterinkadun ravintolahelvetissä siellä sisäpihalla. Sisä- ja ulkofilepihvit eivät ole pettäneet vielä.

En viittinyt enempää paikkoja laittaa, mutta Grande Grillistä myös mulla hyvät kokemukset. Isoja annoksia arvostaville ainakaan tuottaa harvemmin pettymystä.

Sea Horse on vielä kokeilematta, vaikka ollut jo pitkään "muistilistalla"...

Jos vaan budjetti antaa periksi, niin Saslikissa kannattaa tilata alkupalaksi kattava lajitelma erilaisia venäläisiä alkupaljoja (Zakuska), joka valmistetaan vähintään kahdelle hengelle.

Pääruoista suosittelen erityisesti maustehärkää ja Iivanan miekkaa, jos ei halua laittaa elämää risaiseksi ja tilata kalliilla karhua...

Jälkiruoista Katariina Suuren uunijäätelö on ihan ehdoton! Saslikista ei selviä halvalla ulos, joten sinne ei kannata mennä sniiduilemaan.. :)

EDIT: Se tuli vielä mieleen, että allekirjoittaneen suosikkibrunssi löytyy ravintola Töölönrannasta. Se on tosin aika suosittu, joten väkeä on melkeinpä aina melko huolella.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tampere:

Onkos joku täältä testannu Ravintola Montreen lounaspöydän? Tullintorin kulmilla sijaitsee. Perjantain 9.5e maksava meksikolainen lounaspöytä kuulosti vaan niin pirun hyvältä että mielenkiinto heräsi. Jos vaikka tässä helteiden helpottaessa menisi käymään. Eat.fi/yms. ainakin kehuu paikkaa, mutta onko kellään kokemuksia?
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
http://www.coloradomts.com/kamppi/ Linkki vie helsinkiläisen Colorado-ravintolan sivuille.

Ruoka sopii menun puolesta meille, mutta entä taso?
Ellei tuo, niin löytyykö keskustasta jotain about vastaavalla menulla olevaa ja parempaa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ruoka sopii menun puolesta meille, mutta entä taso?

Ruokaa ei voi kehua, ja se tuodaan kylmänä pöytään. Ylihintainen paikka laatuun verrattuna ja suomeksi sanottuna vittumainen henkilökunta. Kerran käynyt, toiste en mene.

Ellei tuo, niin löytyykö keskustasta jotain about vastaavalla menulla olevaa ja parempaa?

Joku vastaavia paikkoja enemmän käyttävä osannee suositella paremmin. Henk. koht. olen sitä mieltä, että jopa ABC pieksee tuon 100-0.
 

tutzba

Jäsen
Ruokaa ei voi kehua, ja se tuodaan kylmänä pöytään. Ylihintainen paikka laatuun verrattuna ja suomeksi sanottuna vittumainen henkilökunta. Kerran käynyt, toiste en mene.

Tyly tuomio kertakäynnin perusteella. Ei minulla ainakaan ole mitään kyseistä paikkaa vastaan, lämpimänä olen saanut ruokani pöytään eikä siinä palvelussakaan muistaakseni mitään vikaa ole ollut.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lappeenrannan Tassos tuli testattua vuoden tauon jälkeen, on todettava, että tilanne ei juurikaan ole kehittynyt vuodessa - parempaan suuntaan siis.

Palvelu oli hidasta. Tilausta sai odottaa kohtuuttoman kauan aikaa, osaltaan tämä johtui siitä, että salissa oli vain yksi henkilö - mikä minusta on hämmästyttävää koska Lappeenranta kuitenkin on turistikaupunki ja kesäisin turisteja ja potentiaalisia asiakkaita on liikkeellä todella paljon. Emme olleet ainoat, joita joutuivat odottamaan kohtuuttoman kauan.

Ruoka.

Alkupalani eli Dolmandez - lampaanlihalla täytettyjä viininlehtikääryleitä oli ihan ok! kokemus. Ei pahempi kokonaisuus, eikä lampaassakaan ollut vääriä sivumakuja.

Pääruoaksi tilasin pihvin, johon kuului fetakuorrutettu grillitomaatti, paprikadippi, tikkuperunat (en jaksanut vaihtaa niitä toisiin). Tilasin pihvin mediumina mutta pihvi tuotiin minulle kypsänä (palautetta meni). Muuten pääruoka oli kohtalaisen hyvä kokonaisuus.

Seurueessa tilattiikn myös ateriakokonaisuuksia, joihin kuului esim. krokettiperunoita. Eivät saaneet kiitosta, sisältä mössöä, päältä voimakkaan makuisia ja peittivät jopa liharuokaa alleen. Niitä tuskin oli tehty käyttäen aidoista perunoista tehtyä muussia vaan jotain mummonperunamuussia tms. Ainakin sellainen kuulemma maistui läpi. Arvostelijana toimi henkilö joka itsekin on kokki.

Jälkiruokani raparperi-kuohuviiniparfait oli oikein maistuva. Tässä kohdin ei miinusta mutta tarjoilijalle pieni miinus. Hän toi annoksen pöytääni siten, että ruokailuvälineet olivat lipsahtaneet lautaselle ja niinpä ne olivat osin kastikkeessa. Ei mikään mieltäylentävä kokemus ryhtyä pyyhkimään ensitöikseen aterimia puhtaaksi. En enää jaksanut valittaa koska näytti siltä, että homma ei toimi niin se ei toimi.

Tarjoilija ei muutoinkaan toiminut kovinkaan ammatillisesti. Hänen tuodessa aterian maksajalle luottokortit, käyttäytyminen ei ollut minusta ammatillista, hänen sanoessa: "No siinä". Hänen olisi tullut sanoa: "Olkaa hyvä". Ei hyvä, ei todellakaan hyvä.

Kokonaisuus on sitä luokkaa, että en yhtään ihmettele, että on kerrottu Tassoksen tason laskeneen hiljalleen. Jotain kuitenkin kertoo Lappeenrannan ravintoloiden tasosta, että edelleenkin Tassos kuuluu niihin laadukkaimpiin ravintoloihin.

vlad.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
http://www.coloradomts.com/kamppi/ Linkki vie helsinkiläisen Colorado-ravintolan sivuille.

Ruoka sopii menun puolesta meille, mutta entä taso?
Ellei tuo, niin löytyykö keskustasta jotain about vastaavalla menulla olevaa ja parempaa?

Itse en suosittele paikkaa. Useammankin kerran työkeikoilla käyny, en omasta tahdostani ja itsen en menisi.

Tyly tuomio kertakäynnin perusteella. Ei minulla ainakaan ole mitään kyseistä paikkaa vastaan, lämpimänä olen saanut ruokani pöytään eikä siinä palvelussakaan muistaakseni mitään vikaa ole ollut.

Hinta- ja laatusuhde ei mielestäni ollut kohdallaan joten nyt tosiaan on kaksi ääntä
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruokaa ei voi kehua, ja se tuodaan kylmänä pöytään. Ylihintainen paikka laatuun verrattuna ja suomeksi sanottuna vittumainen henkilökunta. Kerran käynyt, toiste en mene.

Näin. Käynyt itse 2 kertaa ja ainoa paikka jossa on jäänyt burgeri osittain syömättä sen takia että se oli oikeasti pahaa + pihvi oli sisältä kylmä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
http://www.coloradomts.com/kamppi/ Linkki vie helsinkiläisen Colorado-ravintolan sivuille.

Ruoka sopii menun puolesta meille, mutta entä taso?
Ellei tuo, niin löytyykö keskustasta jotain about vastaavalla menulla olevaa ja parempaa?
En jaksa tuosta Coloradosta vääntää sen enempää, joten kehotan menemään Virgin Oil Co-nimiseen ravintolaan. Lisää löydät yllättäen tästä ketjusta.

Toki stadin paras ruoka on edelleen Munkassa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Tyly tuomio kertakäynnin perusteella. Ei minulla ainakaan ole mitään kyseistä paikkaa vastaan, lämpimänä olen saanut ruokani pöytään eikä siinä palvelussakaan muistaakseni mitään vikaa ole ollut.

Aidosti hyvissä ravintoloissa ei tule sellaisia tilanteita, että kaikki menee munilleen. Kämmejä sattuu parhaillekin, mutta parhaissa ei ole mahdollista, että koko henkilökunta kämmää samanaikaisesti ja totaalisesti - ravintolan hintatasosta riippumatta.

Jatkossa kannan rahani joko entuudestaan hyviksi tietämiini tai vielä tsekkaamattomiin paikkoihin =)
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Bone kiittää ja kuittaa. Eiköhän tuosta kaupungista löydy jotain parin illan tarpeisiin. Ainakin tuo Virgin Oil kiinnosti.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Bone kiittää ja kuittaa. Eiköhän tuosta kaupungista löydy jotain parin illan tarpeisiin. Ainakin tuo Virgin Oil kiinnosti.

Täältä myös peukkua Virginille.

Vaikka onkin Ääs-ryhmän paikka, ei ole ketjuravintolamainen. Ruoka on taiten tehtyä, raaka-aineiden makua kunnioittaen. Etenkin kalan käsittely on hanskassa.

Casa Largolle muuten kanssa peukkua, jos siis suunnilleen tuon hintaluokan paikkoja miettii. Samaten Mamma Rosaa kannattaa ainakin harkita.
 

tutzba

Jäsen
Täältä myös peukkua Virginille.

Vaikka onkin Ääs-ryhmän paikka, ei ole ketjuravintolamainen. Ruoka on taiten tehtyä, raaka-aineiden makua kunnioittaen. Etenkin kalan käsittely on hanskassa.

Yllekirjoittanut huijasi minut joskus tuohon paikkaan, ja vaikka en osaakaan käyttää mitään hienoja termejä kuten raaka-aineiden maun kunnioittaminen, voin suositella mestaa. Opiskelijakukkarolle oli pikkuisen hintava, mutta elämäni parhaan pihvin olen syönyt Neitsyessä.

Edit: Vaikka ei se kyllä mikään kauhean iso annos ollut. Bone tulisi varmaan vain vihaiseksi siitä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kokonaisuus on sitä luokkaa, että en yhtään ihmettele, että on kerrottu Tassoksen tason laskeneen hiljalleen. Jotain kuitenkin kertoo Lappeenrannan ravintoloiden tasosta, että edelleenkin Tassos kuuluu niihin laadukkaimpiin ravintoloihin.
Uudesta Tassoksesta olen kuullut niin paljon paskaa, ettei ole tehnyt mieli ylihintaista testikäyntiä sinne tehdä.

Sen sijaan tuli jo jokin aika sitten annettua omistajanvaihdoksen(?) myötä uusi mahdollisuus Olélle ja se kannattai. Muutaman kerran viime kuukausina siellä on tullut käytyä ja joka kerta niin ruoka kuin palvelukin on ollut minun vaatimustasolleni ensiluokkaista. On vielä ilmeisesti tullut käytyä niiden pahimpien ruuhka-aikojen ulkopuolella, joten ei ole tarvinnut odottaa ruokaa koskaan kovinkaan pitkään.

Itse suosittelen varauksetta, vaikka ei välttämättä scholl -kansalle taso riittäisikään.
 
Olen pari kertaa käynyt Coloradossa ja homma on pelittänyt ihan hyvin. Ei nyt mikään maailmaamullistava kokemus, mutta ei valittamistakaan.

Mutsi suositteli Fredalla sijaitsevaa Kynsilaukkaa ja valkosipulin ystävänä herahti vesi kielelle. Oletteko käyneet?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jotain kuitenkin kertoo Lappeenrannan ravintoloiden tasosta, että edelleenkin Tassos kuuluu niihin laadukkaimpiin ravintoloihin.

Lappeenrannan ravintoloiden määrää ja laatua voisi melkein kutsua "säälittäväksi", mielummin melkein tekee ruoan kotona itse. Tämän takia ei ole juurikaan tullut ravitoloissa käytyä. Wanha Makasiini ja Wolkoff ovat omaan makuun semmoisia, joista saa oikeasti hyvää ruokaa. Olé on ihan ok mesta, muttei sieltäkään mitään säväreitä saa. Tassokseen ei ole pitkään aikaan tullut mentyä, syy juurikin hitauden, kalliuden ja ruuan "vähän mikä fiilis kokilla on" -laadun takia.

Eilen tuli vaimon kanssa käytyä Linnoituksen Krouvissa, kun ei jaksettu kotona näillä keleillä mitään vääntää. Safkat muuten ihan ok, mutta alkupala meni kyllä aika rimanalitukseksi. "Sapuskalautanen" oli tapashenkinen, minisuolakurkkuja, marinoituja, salamimakkaran paloja ja valmisjuustokuutioita. Siis sellaisia keltaisia ja oransseja, joita näkee ruokaloiden salaattiseteissä. Ei näin, vähän voisi nähdä edes vaivaa. Kolme-neljä vuotta sitten tuli tuolla käytyä useammin, sitten ilmeisesti vaihtui omistaja/pyörittäjä ja taso laski samalla. Miljöönä kyllä ihan mukavaa vaihtelua sataman olutlaivoille. Pitäisi varmaan enemmän käydä, vaikka vaan ihan bissellä.
 

soros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen pari kertaa käynyt Coloradossa ja homma on pelittänyt ihan hyvin. Ei nyt mikään maailmaamullistava kokemus, mutta ei valittamistakaan.

Mutsi suositteli Fredalla sijaitsevaa Kynsilaukkaa ja valkosipulin ystävänä herahti vesi kielelle. Oletteko käyneet?

Kolme kertaa käynyt ja taitaapa olla ehkä Helsingin kohdalla mieluisimmat ravintolakokemukset nimenomaan kynsilaukasta, ruoka on ollut joka kerralla erinomaista, mutta siis valkosipulista on sitten tykättävä! Palvelu on tuolla ollut aina kohdillaan, ystävällistä ja kaikin puolin korrektia. Viimeisimmän kerran taisin syödä lammaspataa tjsp ja oli aivan mielettömän hyvää, suosittelen kovasti! Hintataso taitaa olla luokkaa 20-30 euroa pääruoka, eli hiukan peruskoloraadoa korkeampi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös