Ravintola Kiilasta löytyy.Löytyykö pääkaupunkiseudulta poroburgereita?
Ravintola Kiilasta löytyy.Löytyykö pääkaupunkiseudulta poroburgereita?
Tai ehkä kuitenkin bulkkipaikkojen kala-annokset ei ole yhtä hyvää kuin Norjassa. En minä kuitenkaan osaa hirveästi korjattavaa löytää sisä-Suomen tai merialueidenkaan suoraan kalastajilta tulevasta kalasta tai edes joidenkin kunnianhimoisten raflojen kala-annoksista.Tarjolla sattui olemaan kalaa, ja asiakkaana ollut norjalainen sitten otti sen, vaikka varoittelin että Suomessa ei ehkä kala ole yhtä hyvää kuin kotimaassa...
Matkalla Helsinkiin juuri nyt ja vaimo sai päähänpiston, että hän haluaa korealaista ruokaa pöytägrillistä.
Onko jossain Helsingin korealaisista/aasialaisista ravintoloissa pöytägrilliä?
Ainakin Korea Housessa nuo grillit on pöydässä, en ole kyllä testannut saako niitä oikeasti käyttää.Tuskin sääntö Suomi venyy noin pitkälle. Joku voi polttaa sormensa tai jotain muita ruumiinosia ja lapsiakin pitää ajatella.
En epäile käyntejä, mutta kovin paljon hän ei ole tila tuolla vatsalaukkuunsa saanut.Kerran yksi kaveri kävi kaksi kertaa paskalla grillibuffetin aikana, että mahtuu lisää mättöä.
Helsingissä ravintoloita, joissa on lasten leikkipaikka?
Itse tiedän vain kaksi:
- White Lady, jolla on peräti sisä- ja ulkoleikkipaikka. "Lady" on omassa kategoriassaan mukava "vanhan ajan ravintola", mutta Mannerheimintien pohjoispää on vähän kaukana...
En kyllä Jumboon asti lähde pastaa jauhamaan, mutta onko tosiaan niin ettei Helsingin keskustasta löydy todella hyvää pastapaikkaa? Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?Jumbon Spaghetteria tms. on käymisen arvoinen paikka.
Villetta Ruusulankadulla on toiminut kaikessa italialaisessa ravinnossa jopa ihan italialaisillekin. Sekä pizzat että pastat kovin herkullisia ovat. Vähän kenties prameampaan makuun Pjazzan parinkympin pastat kelvannevat hienohelmoille paremmin kuin Villettan kotikutoisemman setit. Enpä noiden kahden lisäksi ole kokenut tarvitsevani ravintolapastaa missään päin Helsinkiä. Kalasataman nurkilla Presto Trattoriassa söin lasagnen ja se oli ihan paska. Täytyy käydä kokeilemassa jotain muutakin, paikka vaikutti kuitenkin ihan lupaavalta.Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
Ei nyt ihan keskustassa, niin kuin ei Villettakaan, mutta Rodolfo Kirkkokadulla on aika jees. Toki on ehkä vähän siistimpi kuin Villetta, mutta ei kuitenkaan mikään fine dining.En kyllä Jumboon asti lähde pastaa jauhamaan, mutta onko tosiaan niin ettei Helsingin keskustasta löydy todella hyvää pastapaikkaa? Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
En kyllä Jumboon asti lähde pastaa jauhamaan, mutta onko tosiaan niin ettei Helsingin keskustasta löydy todella hyvää pastapaikkaa? Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
Rodolfoa suosittelen myös, samoin Cafe bar no 9:ää, eli tuttavallisemmin Ysibaaria Uudenmaankadulla. Siellä suosituin pasta-annos on klassikko nimeltä Pollo limonello. Huom. paikka on suosittu, voi joutua odottelemaan pöytää.En kyllä Jumboon asti lähde pastaa jauhamaan, mutta onko tosiaan niin ettei Helsingin keskustasta löydy todella hyvää pastapaikkaa? Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
Tykkään Villettan tunnelmasta, mutta ruokapaikkaa hieman keskinkertainenVilletta
Tämä on omastakin mielestä hyvä Il Bucatinon ohella.Rodolfo Kirkkokadulla
Tästä olen kuullut päinvastaistakin, ehkä pitäisi testata itse...Vaelsasta
Tämä on tuntematon mulle, kiitos!Cafe bar no 9
Joo tunnelma on tietysti iso osa ruokailua, varsinkin jos keski- tai etelä-eurooppalaisten kanssa on liikkeellä. Mulla on vähän sellanen fiilis, että Villettan kotikutoisuus johtaa siihen, että jotkut annokset ovat joskus parempia kuin joskus toiste. Oon käynyt varmaan kymmenkunta kertaa ja näistä muistan, että kerran pizza oli vain "keskinkertainen". Muuten kyllä saanut priimaa, mutta makuasioitahan nämä!Tykkään Villettan tunnelmasta, mutta ruokapaikkaa hieman keskinkertainen
Yllättävän vaikea laji jostain syystä Usein pasta on vielä primo platti listalla, eli vain osa ateriakokonaisuutta ja siis pieniä annoksia. Italiassa saa useammin sellaisia annoksia, joiden lisäksi ateria ei kaipaa lisäruokalajeja vaikka onkin primo ..
Joo. Mä voin täydentää tämän listauksen.On nyt tullut tutustuttua vähän tuohon Jumbon ravintolatarjontaan. Fonda del sol ei jatkoon. Fish and chipsin olisi saanut kotona alitehoisessa uunissakin paremmaksi. X-tran kalapuikoilla ja ranskiksilla.
Nimittelyn uhallakin, minä ainakin. Kunnolla tehtynä aivan taivaallista sapuskaa. Japanissa myin sieluni ramenille. Momotoko Yliopistonkadulla ainakin tarjoaa ihan kohtuullista ramenia.8. Kuka vittu tykkää rameneista?
Jumbossa on nimenomaan momotoko. Mun mielestä aivan turhan sotkuista touhua se nuudeliliemen ryystäminen. Ja ravut olivat kahdestaan siinä päällä päineen, kuorineen. 15,5 euron hinnalla jäi nälkä ja paitaan tahra. Kanamunan rakenne oli ällöttävä, mutta nuudeleissa mainio.Nimittelyn uhallakin, minä ainakin. Kunnolla tehtynä aivan taivaallista sapuskaa. Japanissa myin sieluni ramenille. Momotoko Yliopistonkadulla ainakin tarjoaa ihan kohtuullista ramenia.
Sotkuista se pahimmillaan on. Ei siis välttämättä optimaalista lounasruokaa, vaikka muuten melko täydellinen lounas tuo onkin, kun siitä ei tule ähky. Ryystämisen suhteen hiukan kaksijakoiset fiilikset. Maassa oltiin maan tavalla, mutta täällä varmaan kannattaa kunnioittaa kanssasyöjiä. Huhujen mukaan Japanissakin ollaan kahdessa leirissä. Joku innovaattori on jopa kehittänyt vastamelulusikan ryystäjille.Jumbossa on nimenomaan momotoko. Mun mielestä aivan turhan sotkuista touhua se nuudeliliemen ryystäminen. Ja ravut olivat kahdestaan siinä päällä päineen, kuorineen. 15,5 euron hinnalla jäi nälkä ja paitaan tahra. Kanamunan rakenne oli ällöttävä, mutta nuudeleissa mainio.
Kai tosta voi tykätäkin. Itse en mene toiste, mutta Hietalahden Fat Ramenia lupasin testata.
Se on primo piatto tai primi piatti monikossa. Näin siis Italiassa.Yllättävän vaikea laji jostain syystä Usein pasta on vielä primo platti listalla, eli vain osa ateriakokonaisuutta ja siis pieniä annoksia. Italiassa saa useammin sellaisia annoksia, joiden lisäksi ateria ei kaipaa lisäruokalajeja vaikka onkin primo ..
Ei parasta sushia pääkaupunkiseudulla, mutta aika lähellä
Kuka vittu tykkää rameneista?
Jos meni sulta ohi, niin kieli poskessa nuo kirjoitin.Olisi pitänyt lopettaa lukeminen tähän surkuhupaisaan provoon, mutta jatkoin sitten kuitenkin ja löysin vielä tämän aamua piristäneen helmen: