Jatkoajan ravintolaopas

  • 533 496
  • 2 507

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tarjolla sattui olemaan kalaa, ja asiakkaana ollut norjalainen sitten otti sen, vaikka varoittelin että Suomessa ei ehkä kala ole yhtä hyvää kuin kotimaassa...
Tai ehkä kuitenkin bulkkipaikkojen kala-annokset ei ole yhtä hyvää kuin Norjassa. En minä kuitenkaan osaa hirveästi korjattavaa löytää sisä-Suomen tai merialueidenkaan suoraan kalastajilta tulevasta kalasta tai edes joidenkin kunnianhimoisten raflojen kala-annoksista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Matkalla Helsinkiin juuri nyt ja vaimo sai päähänpiston, että hän haluaa korealaista ruokaa pöytägrillistä.
Onko jossain Helsingin korealaisista/aasialaisista ravintoloissa pöytägrilliä?

Tuskin sääntö Suomi venyy noin pitkälle. Joku voi polttaa sormensa tai jotain muita ruumiinosia ja lapsiakin pitää ajatella.Thaimaassa muutaman kerran käynyt noissa korean grillipaikoissa. 2h all you can eat 300bht. Ainoa vika on se, että tulee ahnehdittua varsinkin lihapuolta. Kerran yksi kaveri kävi kaksi kertaa paskalla grillibuffetin aikana, että mahtuu lisää mättöä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin sääntö Suomi venyy noin pitkälle. Joku voi polttaa sormensa tai jotain muita ruumiinosia ja lapsiakin pitää ajatella.
Ainakin Korea Housessa nuo grillit on pöydässä, en ole kyllä testannut saako niitä oikeasti käyttää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kerran yksi kaveri kävi kaksi kertaa paskalla grillibuffetin aikana, että mahtuu lisää mättöä.
En epäile käyntejä, mutta kovin paljon hän ei ole tila tuolla vatsalaukkuunsa saanut.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Helsingissä ravintoloita, joissa on lasten leikkipaikka?

Itse tiedän vain kaksi:

- White Lady, jolla on peräti sisä- ja ulkoleikkipaikka. "Lady" on omassa kategoriassaan mukava "vanhan ajan ravintola", mutta Mannerheimintien pohjoispää on vähän kaukana...

Naista kahdesta pelkastaan White Ladyn tietaminen riittaa. Hyvaa ruokaa, hyva leikkipaikka lapsille ja henkilokunta huippuystavallista. Chicosit ja muut ketjuhuuhaat kierran mielellani kaukaa, ellei sitten ole aivan pakko.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumbon Spaghetteria tms. on käymisen arvoinen paikka.
En kyllä Jumboon asti lähde pastaa jauhamaan, mutta onko tosiaan niin ettei Helsingin keskustasta löydy todella hyvää pastapaikkaa? Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
Villetta Ruusulankadulla on toiminut kaikessa italialaisessa ravinnossa jopa ihan italialaisillekin. Sekä pizzat että pastat kovin herkullisia ovat. Vähän kenties prameampaan makuun Pjazzan parinkympin pastat kelvannevat hienohelmoille paremmin kuin Villettan kotikutoisemman setit. Enpä noiden kahden lisäksi ole kokenut tarvitsevani ravintolapastaa missään päin Helsinkiä. Kalasataman nurkilla Presto Trattoriassa söin lasagnen ja se oli ihan paska. Täytyy käydä kokeilemassa jotain muutakin, paikka vaikutti kuitenkin ihan lupaavalta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Nyt kaivataan apuja Tampereen suunnalla
Etsitään ruokapaikkaa jossa 3v lapsikin viihtyisi hyvin. Olen tyttären kans päivän Tampereella eikä sitä aina jaksa mennä burgerille. Mielellään jos tästä keskustasta löytyy niin kiitos
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En kyllä Jumboon asti lähde pastaa jauhamaan, mutta onko tosiaan niin ettei Helsingin keskustasta löydy todella hyvää pastapaikkaa? Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
Ei nyt ihan keskustassa, niin kuin ei Villettakaan, mutta Rodolfo Kirkkokadulla on aika jees. Toki on ehkä vähän siistimpi kuin Villetta, mutta ei kuitenkaan mikään fine dining.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
En kyllä Jumboon asti lähde pastaa jauhamaan, mutta onko tosiaan niin ettei Helsingin keskustasta löydy todella hyvää pastapaikkaa? Siis ihan peruspaikka eikä mikään semi fine dining paikka Il Bucatinon tyyliin?
Rodolfoa suosittelen myös, samoin Cafe bar no 9:ää, eli tuttavallisemmin Ysibaaria Uudenmaankadulla. Siellä suosituin pasta-annos on klassikko nimeltä Pollo limonello. Huom. paikka on suosittu, voi joutua odottelemaan pöytää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tykkään Villettan tunnelmasta, mutta ruokapaikkaa hieman keskinkertainen

Rodolfo Kirkkokadulla
Tämä on omastakin mielestä hyvä Il Bucatinon ohella.

Tästä olen kuullut päinvastaistakin, ehkä pitäisi testata itse...

Yllättävän vaikea laji jostain syystä Usein pasta on vielä primo platti listalla, eli vain osa ateriakokonaisuutta ja siis pieniä annoksia. Italiassa saa useammin sellaisia annoksia, joiden lisäksi ateria ei kaipaa lisäruokalajeja vaikka onkin primo ..
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tykkään Villettan tunnelmasta, mutta ruokapaikkaa hieman keskinkertainen
Joo tunnelma on tietysti iso osa ruokailua, varsinkin jos keski- tai etelä-eurooppalaisten kanssa on liikkeellä. Mulla on vähän sellanen fiilis, että Villettan kotikutoisuus johtaa siihen, että jotkut annokset ovat joskus parempia kuin joskus toiste. Oon käynyt varmaan kymmenkunta kertaa ja näistä muistan, että kerran pizza oli vain "keskinkertainen". Muuten kyllä saanut priimaa, mutta makuasioitahan nämä!
 
Yllättävän vaikea laji jostain syystä Usein pasta on vielä primo platti listalla, eli vain osa ateriakokonaisuutta ja siis pieniä annoksia. Italiassa saa useammin sellaisia annoksia, joiden lisäksi ateria ei kaipaa lisäruokalajeja vaikka onkin primo ..

Yksinkertainen on usein vaikeaa. Esim. se Makkaratalon italialainen on aika surkea.

Aiheeseen liittyen luin jostain, että Benjam's Bistro on sulkenut ovensa. Oli joskus vuosia sitten kovatasoinen mesta, mutta taso ilmeisesti laski loppua kohden.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
On nyt tullut tutustuttua vähän tuohon Jumbon ravintolatarjontaan. Fonda del sol ei jatkoon. Fish and chipsin olisi saanut kotona alitehoisessa uunissakin paremmaksi. X-tran kalapuikoilla ja ranskiksilla.
Joo. Mä voin täydentää tämän listauksen.

1. Fonda del Sol - ei häävi. Kannattaa välttää ellei erityisesti halaja isoa annosta lounaslistalta. Sekin on todennäköisesti skeidaa vähintään yhdellä tapaa. Kerran olen saanut hyvän pihvin.

2. Pasta box - suolainen kuin fan! Ihan ok vastinetta rahalle, mutta lohipasta pistää janottamaan aivan hullun lailla.

3. Hanko sushi - Jumbon paras lounas kädet alhaalla. Ei parasta sushia pääkaupunkiseudulla, mutta aika lähellä. Such nam much love.

4. Hesburger - Suomen hitain, parkkipaikalla Suomen nopein. AVOID!

5. Fafa's - Haista vittu ABC-Suomi! Kieri paskassa. Annokset nykyään kuivia ja pieniä.

6. Classic Anerican Diner - ihan ok hampurilaismättölä. Pirtelö oli hyvä. Työpaikkalounaaksi en suosittelisi koska ip-paltsu menee ihan nukkumiseksi. En valita, en erityisemmin kehu.

7. Spaghettitehdas - en ole kokeillut, älä kokeile sinäkään.

8. Kuka vittu tykkää rameneista?

Loput turhia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
8. Kuka vittu tykkää rameneista?
Nimittelyn uhallakin, minä ainakin. Kunnolla tehtynä aivan taivaallista sapuskaa. Japanissa myin sieluni ramenille. Momotoko Yliopistonkadulla ainakin tarjoaa ihan kohtuullista ramenia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nimittelyn uhallakin, minä ainakin. Kunnolla tehtynä aivan taivaallista sapuskaa. Japanissa myin sieluni ramenille. Momotoko Yliopistonkadulla ainakin tarjoaa ihan kohtuullista ramenia.
Jumbossa on nimenomaan momotoko. Mun mielestä aivan turhan sotkuista touhua se nuudeliliemen ryystäminen. Ja ravut olivat kahdestaan siinä päällä päineen, kuorineen. 15,5 euron hinnalla jäi nälkä ja paitaan tahra. Kanamunan rakenne oli ällöttävä, mutta nuudeleissa mainio.

Kai tosta voi tykätäkin. Itse en mene toiste, mutta Hietalahden Fat Ramenia lupasin testata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jumbossa on nimenomaan momotoko. Mun mielestä aivan turhan sotkuista touhua se nuudeliliemen ryystäminen. Ja ravut olivat kahdestaan siinä päällä päineen, kuorineen. 15,5 euron hinnalla jäi nälkä ja paitaan tahra. Kanamunan rakenne oli ällöttävä, mutta nuudeleissa mainio.

Kai tosta voi tykätäkin. Itse en mene toiste, mutta Hietalahden Fat Ramenia lupasin testata.
Sotkuista se pahimmillaan on. Ei siis välttämättä optimaalista lounasruokaa, vaikka muuten melko täydellinen lounas tuo onkin, kun siitä ei tule ähky. Ryystämisen suhteen hiukan kaksijakoiset fiilikset. Maassa oltiin maan tavalla, mutta täällä varmaan kannattaa kunnioittaa kanssasyöjiä. Huhujen mukaan Japanissakin ollaan kahdessa leirissä. Joku innovaattori on jopa kehittänyt vastamelulusikan ryystäjille.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Yllättävän vaikea laji jostain syystä Usein pasta on vielä primo platti listalla, eli vain osa ateriakokonaisuutta ja siis pieniä annoksia. Italiassa saa useammin sellaisia annoksia, joiden lisäksi ateria ei kaipaa lisäruokalajeja vaikka onkin primo ..
Se on primo piatto tai primi piatti monikossa. Näin siis Italiassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olisi pitänyt lopettaa lukeminen tähän surkuhupaisaan provoon, mutta jatkoin sitten kuitenkin ja löysin vielä tämän aamua piristäneen helmen:
Jos meni sulta ohi, niin kieli poskessa nuo kirjoitin.

Ramenit ovat mielestäni varsin epäsivistynyt konsepti ja makukin oli lähinnä vain tulinen. Hanko sushi ei mielestäni kalpene kuin Munkkivuoren Sushi sanille. Sen Pietarinkadun puljun ja esim Tokyo 55:n kanssa ihan 50-50. Saat olla vapaasti eri mieltä ja pitää mua nolona kun diggaan ketjuraflasta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Susheista kun alettiin puhumaan, niin pakko mainita, vaikka ei ravintola olekaan. Järvenpään Citymarketista saa oikeasti hyvää sushia järkihintaan. Toki joutuu kaupan aulan kahvilan / ravintolan pöydissä syömään, jos ravintolassa haluaa syödä, mutta kotiin vietynä oiva valinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös