Matkaahan on tosiaan parisataa metriä mutta kyllä siinä vaihtoehtoja piisaa. Burgerinälkään on esim. Sports Academy, jossa lähtee satavarmasti nälkä. Toisaalta onhan siinä asemarakennuksessa BK, MaccyDee ja Hese, mutta niissä ei myydä kaljaa. Sports Academyn vieressä on Leonardo, jossa söin kerran pastaa. Oli hyvää, ja vaimon pizzakin oli kuulemma mainio. Elielin aukion puolella on Vltava, eli Moldau, josta saa tsekkiläistä pubiruokaa. Jos sinne menet pyydä "sitä herkullista leivässä tarjoiltavaa valkosipulikeittoa", vaikket sitä saakaan. Signaalia keittiölle, että ottaisivat sen takaisin listalleen... Sitten siinä on Ooster mutta siellä en ole koskaan syönyt, enkä itse asiassa tiedä saako sieltä pientä naposteltavaa kummallisempaa. Näistä suosittelen Vltavaa, siellä on hyvät safkat ja hyvä olutvalikoima.Keskiviikkona kuljen matkalaukun kanssa kävelle Kiasmalta Rautatieasemalle. Mahtaako olla matkan varrella jotain hyvää safkamestaa? Tai aseman lähistöllä? Semmoinen edullinen kiinalainen, thaipaikka, pizzeria, lounaspaikka, hampurilaispaikka jne. Tärkeintä on saada maha täyteen ennen lentoa mahdollisimman hyvällä ruualla. Alkoholioikeuksista plussaa. Hintaluokka juomineen alle 25 euroa.
Keskiviikkona kuljen matkalaukun kanssa kävelle Kiasmalta Rautatieasemalle. Mahtaako olla matkan varrella jotain hyvää safkamestaa? Tai aseman lähistöllä? Semmoinen edullinen kiinalainen, thaipaikka, pizzeria, lounaspaikka, hampurilaispaikka jne. Tärkeintä on saada maha täyteen ennen lentoa mahdollisimman hyvällä ruualla. Alkoholioikeuksista plussaa. Hintaluokka juomineen alle 25 euroa.
Matkaahan on tosiaan parisataa metriä mutta kyllä siinä vaihtoehtoja piisaa. Burgerinälkään on esim. Sports Academy, jossa lähtee satavarmasti nälkä. Toisaalta onhan siinä asemarakennuksessa BK, MaccyDee ja Hese, mutta niissä ei myydä kaljaa. Sports Academyn vieressä on Leonardo, jossa söin kerran pastaa. Oli hyvää, ja vaimon pizzakin oli kuulemma mainio. Elielin aukion puolella on Vltava, eli Moldau, josta saa tsekkiläistä pubiruokaa. Jos sinne menet pyydä "sitä herkullista leivässä tarjoiltavaa valkosipulikeittoa", vaikket sitä saakaan. Signaalia keittiölle, että ottaisivat sen takaisin listalleen... Sitten siinä on Ooster mutta siellä en ole koskaan syönyt, enkä itse asiassa tiedä saako sieltä pientä naposteltavaa kummallisempaa. Näistä suosittelen Vltavaa, siellä on hyvät safkat ja hyvä olutvalikoima.
Mr Lau oli joskus perus hyvä kinkki.Tietääkö joku kiinalaisen ravintolan Helsingissä, josta saisi tilattua safkaa Munkkivuoreen? Muutenkin vinkkejä otetaan vastaan laadukkaista, tai vähemmän laadukkaista kinkereistä Munkan lähistöllä.
Kiitti, täytyy käydä kokeilemassa. Pari olen löytänyt jotka kuljettavat, esim. China Man (Itä-Helsinkiin) mutta Munkkivuoreen asti tosiaan ei kai sitten mikään.edit: tajusin just että kysyit mistä saisi tilattua safkaa, en tiedä varmaan yhtäkään kiinalaista joka toimittaa kotiin asti, take away paikkojahan nämä kaikki ovat.
_
Vapianon virolaisella halpatyövoimalla tuotetun skeidan jättäisin ihan suosiolla väliin. Mä menisin ton alueen paikoista Eatokseen noiden ketjupaikkojen sijasta, vihreän kortin paikoissa kuitenkin suuri osa raaka-aineista on pakastetta ja einestä.Tuo Vltava vaikuttaa kyllä nettisivujen mukaan semmoiselta, että täytynee muutama markka hilata kustannusrajaa ylöspäin. Vapianoa minulle tarjottiin myös ja periaatteessa sekin kiinnostaa, koska olen joskus jonkun kuullut kehuvan sitä. Näistä tuo tsekkiravintola kuitenkin vahvemmilla jo pelkästään tsekkioluiden takia. Sports Academyakin mietin, koska kustannustaso on huomattavasti pienempi ja samalla löytyy varmaan jotain urheiluakin katsottavaksi. Suuri kiitos näistä!
Keskiviikkona kuljen matkalaukun kanssa kävelle Kiasmalta Rautatieasemalle. Mahtaako olla matkan varrella jotain hyvää safkamestaa? Tai aseman lähistöllä? Semmoinen edullinen kiinalainen, thaipaikka, pizzeria, lounaspaikka, hampurilaispaikka jne. Tärkeintä on saada maha täyteen ennen lentoa mahdollisimman hyvällä ruualla. Alkoholioikeuksista plussaa. Hintaluokka juomineen alle 25 euroa.
Vapianon virolaisella halpatyövoimalla tuotetun skeidan jättäisin ihan suosiolla väliin. Mä menisin ton alueen paikoista Eatokseen noiden ketjupaikkojen sijasta, vihreän kortin paikoissa kuitenkin suuri osa raaka-aineista on pakastetta ja einestä.
Älä vaan mene niihin keskustan nepalilaisiin! Ne ovat järjestään geneeristä mössösekamelskaa, joihin on lisätty liikaa curryjauhetta. Thaikkupaikkoja ei mun kokemuksen mukaan ole ihan keskustassa, vaan Töölössä on parhaat. Sen sijaan unohtui mainita, että Olutravintola Kaisan vieressä on hemmetin hyvä sushipaikka. Kaisaniemenkaudulla siis, ja yliopiston Kaisa-kirjastoa vastapäätä.Harmi ettei kukaan ole osannut ehdottaa mitään hyvää Thairavintolaa. Täällä Turussa on loistava Maneerat ja vahvimmin tekisi mieli jotain itämaista safkaa. Joku nepalilainen on kuulemma Rautatientorin lähistöllä, laadusta vaan ei mitään tietoa.
Olen syvästi eri mieltä. Maithai oli vielä joskus viitisen vuotta sitten hyvä paikka, mutta nykyään oikeastaan jotain hirveän pettymyksen ja mitäänsanomattomuuden välimaastossa. Hinta on korkea, ruoka tusinaa ja palvelu tyyppiluokkaa ihan jees.No onhan Annankadulla MaiThai. http://www.maithai.fi/
Ihan kelpo thaikkupaikka, joka on kivenheiton päässä Kampista.
No joo, onhan siitä varmaan neljä - viisi vuotta, kun olen tuolla viimeksi syönyt. Harmi, jos kuppilalle on käynyt näin.Olen syvästi eri mieltä. Maithai oli vielä joskus viitisen vuotta sitten hyvä paikka, mutta nykyään oikeastaan jotain hirveän pettymyksen ja mitäänsanomattomuuden välimaastossa. Hinta on korkea, ruoka tusinaa ja palvelu tyyppiluokkaa ihan jees.
Ikävä kuulla ettei kunnollisia aasialaisia ole. Luulisi olevan markkinarakoa siinä jollekin laadukkaan paikan omistajalle.
Luulen, että vahvimmilla on tällä hetkellä safkaamispaikoiksi tuo Vltava, Sports Academy ja Hard Rock Cafe, koska on lähellä Sokkaria. Kai...