Jatkoajan ravintolaopas

  • 538 940
  • 2 522

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kuopiossa sijaitsee edelleen Suomen ravintolatarjonnan suosikkini, eli Ravintola OS.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Keskiviikkona kuljen matkalaukun kanssa kävelle Kiasmalta Rautatieasemalle. Mahtaako olla matkan varrella jotain hyvää safkamestaa? Tai aseman lähistöllä? Semmoinen edullinen kiinalainen, thaipaikka, pizzeria, lounaspaikka, hampurilaispaikka jne. Tärkeintä on saada maha täyteen ennen lentoa mahdollisimman hyvällä ruualla. Alkoholioikeuksista plussaa. Hintaluokka juomineen alle 25 euroa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Keskiviikkona kuljen matkalaukun kanssa kävelle Kiasmalta Rautatieasemalle. Mahtaako olla matkan varrella jotain hyvää safkamestaa? Tai aseman lähistöllä? Semmoinen edullinen kiinalainen, thaipaikka, pizzeria, lounaspaikka, hampurilaispaikka jne. Tärkeintä on saada maha täyteen ennen lentoa mahdollisimman hyvällä ruualla. Alkoholioikeuksista plussaa. Hintaluokka juomineen alle 25 euroa.
Matkaahan on tosiaan parisataa metriä mutta kyllä siinä vaihtoehtoja piisaa. Burgerinälkään on esim. Sports Academy, jossa lähtee satavarmasti nälkä. Toisaalta onhan siinä asemarakennuksessa BK, MaccyDee ja Hese, mutta niissä ei myydä kaljaa. Sports Academyn vieressä on Leonardo, jossa söin kerran pastaa. Oli hyvää, ja vaimon pizzakin oli kuulemma mainio. Elielin aukion puolella on Vltava, eli Moldau, josta saa tsekkiläistä pubiruokaa. Jos sinne menet pyydä "sitä herkullista leivässä tarjoiltavaa valkosipulikeittoa", vaikket sitä saakaan. Signaalia keittiölle, että ottaisivat sen takaisin listalleen... Sitten siinä on Ooster mutta siellä en ole koskaan syönyt, enkä itse asiassa tiedä saako sieltä pientä naposteltavaa kummallisempaa. Näistä suosittelen Vltavaa, siellä on hyvät safkat ja hyvä olutvalikoima.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keskiviikkona kuljen matkalaukun kanssa kävelle Kiasmalta Rautatieasemalle. Mahtaako olla matkan varrella jotain hyvää safkamestaa? Tai aseman lähistöllä? Semmoinen edullinen kiinalainen, thaipaikka, pizzeria, lounaspaikka, hampurilaispaikka jne. Tärkeintä on saada maha täyteen ennen lentoa mahdollisimman hyvällä ruualla. Alkoholioikeuksista plussaa. Hintaluokka juomineen alle 25 euroa.

Ehdoton ykkönen mun valinnaksi olisi Eatos mistä tännekin olen kirjoitellut, löytyy Kiasman takaalta niiden uusien toimistorakennuksien alakerrasta. Loistavaa aitoa maxico-safkaa ja siihen rinnalle olutta viiniä jne. Hinnatkin suorastaan halpoja hinta /laatusuhteelta helsingin keskustaan.
http://www.eatos.fi/

Tässä vielä NYT-arvostelu ja mitä nopeasti tuon lukasin, niin aika vahvasti olen samaa mieltä ja heikkoudet mitä tuosta kapakasta löytää on itse asiassa se asia miksi se on halpa ja erinomainen ravintola. Voisi tuosta fiinimmänkin tehdä mutta hintoihin tulisi silloin ehkäpä se 30% lisää, mielummin syön tälläisessä ravintolassa mitä eatos on nyt, edullisesti laadukasta ja hyvää.
http://nyt.fi/a1305830079029

_
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Matkaahan on tosiaan parisataa metriä mutta kyllä siinä vaihtoehtoja piisaa. Burgerinälkään on esim. Sports Academy, jossa lähtee satavarmasti nälkä. Toisaalta onhan siinä asemarakennuksessa BK, MaccyDee ja Hese, mutta niissä ei myydä kaljaa. Sports Academyn vieressä on Leonardo, jossa söin kerran pastaa. Oli hyvää, ja vaimon pizzakin oli kuulemma mainio. Elielin aukion puolella on Vltava, eli Moldau, josta saa tsekkiläistä pubiruokaa. Jos sinne menet pyydä "sitä herkullista leivässä tarjoiltavaa valkosipulikeittoa", vaikket sitä saakaan. Signaalia keittiölle, että ottaisivat sen takaisin listalleen... Sitten siinä on Ooster mutta siellä en ole koskaan syönyt, enkä itse asiassa tiedä saako sieltä pientä naposteltavaa kummallisempaa. Näistä suosittelen Vltavaa, siellä on hyvät safkat ja hyvä olutvalikoima.

Tuo Vltava vaikuttaa kyllä nettisivujen mukaan semmoiselta, että täytynee muutama markka hilata kustannusrajaa ylöspäin. Vapianoa minulle tarjottiin myös ja periaatteessa sekin kiinnostaa, koska olen joskus jonkun kuullut kehuvan sitä. Näistä tuo tsekkiravintola kuitenkin vahvemmilla jo pelkästään tsekkioluiden takia. Sports Academyakin mietin, koska kustannustaso on huomattavasti pienempi ja samalla löytyy varmaan jotain urheiluakin katsottavaksi. Suuri kiitos näistä!
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Tietääkö joku kiinalaisen ravintolan Helsingissä, josta saisi tilattua safkaa Munkkivuoreen? Muutenkin vinkkejä otetaan vastaan laadukkaista, tai vähemmän laadukkaista kinkereistä Munkan lähistöllä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tietääkö joku kiinalaisen ravintolan Helsingissä, josta saisi tilattua safkaa Munkkivuoreen? Muutenkin vinkkejä otetaan vastaan laadukkaista, tai vähemmän laadukkaista kinkereistä Munkan lähistöllä.
Mr Lau oli joskus perus hyvä kinkki.
http://www.mrlau.fi/

Taso laski aika paljon tuossa noin 5 vuotta sitten. En tiedä nykytasoa.


edit: tajusin just että kysyit mistä saisi tilattua safkaa, en tiedä varmaan yhtäkään kiinalaista joka toimittaa kotiin asti, take away paikkojahan nämä kaikki ovat.

_
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
edit: tajusin just että kysyit mistä saisi tilattua safkaa, en tiedä varmaan yhtäkään kiinalaista joka toimittaa kotiin asti, take away paikkojahan nämä kaikki ovat.
_
Kiitti, täytyy käydä kokeilemassa. Pari olen löytänyt jotka kuljettavat, esim. China Man (Itä-Helsinkiin) mutta Munkkivuoreen asti tosiaan ei kai sitten mikään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuo Vltava vaikuttaa kyllä nettisivujen mukaan semmoiselta, että täytynee muutama markka hilata kustannusrajaa ylöspäin. Vapianoa minulle tarjottiin myös ja periaatteessa sekin kiinnostaa, koska olen joskus jonkun kuullut kehuvan sitä. Näistä tuo tsekkiravintola kuitenkin vahvemmilla jo pelkästään tsekkioluiden takia. Sports Academyakin mietin, koska kustannustaso on huomattavasti pienempi ja samalla löytyy varmaan jotain urheiluakin katsottavaksi. Suuri kiitos näistä!
Vapianon virolaisella halpatyövoimalla tuotetun skeidan jättäisin ihan suosiolla väliin. Mä menisin ton alueen paikoista Eatokseen noiden ketjupaikkojen sijasta, vihreän kortin paikoissa kuitenkin suuri osa raaka-aineista on pakastetta ja einestä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suht lähellä asemaa on Kluuvin kauppakeskuksessa Armas pikaruokala, josta saa luomu/lähiruokaperiaatteella kebuja. Todella hyviä, viimeksi söin kasviskebabin ja sitä ennen hevoskebun. Myös possu on tullut joskus maistettua. Toissa viikolla siellä oli myös belgioluita, oli ihan kiva yllätys ja piristi luentojen välissä. Aiemmin ei ollut olusia, mutta käsittääkseni niitä on tarkoitus pitää siellä jatkossa.

Tämä siis penkinlämmittäjän kyselyyn.
 

Jeffrey

Jäsen
Keskiviikkona kuljen matkalaukun kanssa kävelle Kiasmalta Rautatieasemalle. Mahtaako olla matkan varrella jotain hyvää safkamestaa? Tai aseman lähistöllä? Semmoinen edullinen kiinalainen, thaipaikka, pizzeria, lounaspaikka, hampurilaispaikka jne. Tärkeintä on saada maha täyteen ennen lentoa mahdollisimman hyvällä ruualla. Alkoholioikeuksista plussaa. Hintaluokka juomineen alle 25 euroa.

Jos burgerpäälle satut, niin valitettavasti kaupungin ehdoton ykkönen on tänäpäivänä Hard Rock Cafe tuossa Stokkan kelloa vastapäätä. Burger -ateriat siellä tuon 16-20€, ja juoda saat sitten mitä lystäät, kunhan tietysti siitä maksat.

Nähtävästi lounasburgerit on tuolla 10,95€. Niistä ei ole kokemusta, mutta ainakin varsinaisen menun puolelta burgerit ovat kaupungin ykköset (valitettavasti).

http://www.hardrockcafe.fi/helsinki-lunch Vierestä löytyy tuolta myös Menu.
 
Vapianon virolaisella halpatyövoimalla tuotetun skeidan jättäisin ihan suosiolla väliin. Mä menisin ton alueen paikoista Eatokseen noiden ketjupaikkojen sijasta, vihreän kortin paikoissa kuitenkin suuri osa raaka-aineista on pakastetta ja einestä.

Mä en suosittele Eatosia. Latasin paikkaan hirveät odotukset koska tiesin, että keittiötä pyörittää sama jannu kuin Berliinin huikeaa Santa Mariaa. Lopputulos oli kuitenkin se, että sain eteeni ketjuravintolatasoiset mauttomat länkkäriquesadillat ja vain pahan mielen. Toki vain kertakäynti paikan auettua, joten meininki voi olla muuttunut.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Saas nähdä mihin sitä päätyy. Sokkarillakin pitänee käydä seikkailemassa, joten taidan mennä fiilispohjalta. Aikaa on noin pari tuntia, joten hitaammankin palvelun paikassa ehtii kyllä syödä. Enää pitäisi löytää ne kaikki paikat ihmeellisessä ja aina niin vaikeassa Helsingissä. Sentään ei tarvitse autolla ajaa.

Luulen, että vahvimmilla on tällä hetkellä safkaamispaikoiksi tuo Vltava, Sports Academy ja Hard Rock Cafe, koska on lähellä Sokkaria. Kai...

Footlessille pakko nostaa hattua tuosta huomiosta. En mene Vapianoon, vaikka on nyt jo useammalta taholta kehuttu kokemusta. Virolainen halpatyövoima ei ole oikea työvoima tekemään minulle ruokaa. Harmi ettei kukaan ole osannut ehdottaa mitään hyvää Thairavintolaa. Täällä Turussa on loistava Maneerat ja vahvimmin tekisi mieli jotain itämaista safkaa. Joku nepalilainen on kuulemma Rautatientorin lähistöllä, laadusta vaan ei mitään tietoa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Harmi ettei kukaan ole osannut ehdottaa mitään hyvää Thairavintolaa. Täällä Turussa on loistava Maneerat ja vahvimmin tekisi mieli jotain itämaista safkaa. Joku nepalilainen on kuulemma Rautatientorin lähistöllä, laadusta vaan ei mitään tietoa.
Älä vaan mene niihin keskustan nepalilaisiin! Ne ovat järjestään geneeristä mössösekamelskaa, joihin on lisätty liikaa curryjauhetta. Thaikkupaikkoja ei mun kokemuksen mukaan ole ihan keskustassa, vaan Töölössä on parhaat. Sen sijaan unohtui mainita, että Olutravintola Kaisan vieressä on hemmetin hyvä sushipaikka. Kaisaniemenkaudulla siis, ja yliopiston Kaisa-kirjastoa vastapäätä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
No onhan Annankadulla MaiThai. http://www.maithai.fi/
Ihan kelpo thaikkupaikka, joka on kivenheiton päässä Kampista.
Olen syvästi eri mieltä. Maithai oli vielä joskus viitisen vuotta sitten hyvä paikka, mutta nykyään oikeastaan jotain hirveän pettymyksen ja mitäänsanomattomuuden välimaastossa. Hinta on korkea, ruoka tusinaa ja palvelu tyyppiluokkaa ihan jees.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ikävä kuulla ettei kunnollisia aasialaisia ole. Luulisi olevan markkinarakoa siinä jollekin laadukkaan paikan omistajalle.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olen syvästi eri mieltä. Maithai oli vielä joskus viitisen vuotta sitten hyvä paikka, mutta nykyään oikeastaan jotain hirveän pettymyksen ja mitäänsanomattomuuden välimaastossa. Hinta on korkea, ruoka tusinaa ja palvelu tyyppiluokkaa ihan jees.
No joo, onhan siitä varmaan neljä - viisi vuotta, kun olen tuolla viimeksi syönyt. Harmi, jos kuppilalle on käynyt näin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ikävä kuulla ettei kunnollisia aasialaisia ole. Luulisi olevan markkinarakoa siinä jollekin laadukkaan paikan omistajalle.

Tuolta suunnalta suosittelisin New Bamboo Centeriä, sehän on Maithain vieressä joka on syytä tosiaan unohtaa.
http://eat.fi/helsinki/new-bamboo-center1
http://www.newbamboocenter.com/

Jos haluaa laadukasta peruskinkkiä niin tämä stadin eka vuonna 1973 perustettu on ihan ok. Söin viimeksi siellä jotain todella mureata paahdettua ankkaa hyvällä soossilla.
http://eat.fi/helsinki/ravintola-china

http://www.ravintolachina.fi/

_
 

Jeffrey

Jäsen
Luulen, että vahvimmilla on tällä hetkellä safkaamispaikoiksi tuo Vltava, Sports Academy ja Hard Rock Cafe, koska on lähellä Sokkaria. Kai...

Jos burgerille aijot, kierrä Sports Academy kaukaa. Sinne iski muutama vuosi sitten joku kukkahattuhippi -homma, jonka tuloksena on se, että sieltä ei saa enää muuta kuin jotain pirun kokojyvä -burgereita. Tuloksena todella kuivat yksilöt, joiden nauttiminen vaatii kannullisen vettä kylkeen. Edes pyytämällä ei saa enää ns. kunnollista tavaraa.

Sportti mennyt kauttaaltaan valitettavan paljon alaspäin, siitä lähtien kun siellä alkoi vihreä kortti kelpaamaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ylipäänsä kaikki ravintolat, joissa käy vihreä kortti, tulee kiertää kaukaa. Aikoinaan kun reissasin ympäri Suomea työmatkoillani, opin nopeasti valitsemaan Cumuluksen Sokos-hotellin sijaan. Ennen kaikkea alkoi vituttaa aamupalat jotka ei maistuneet miltään, vaikka tarjonta näennäisesti oli identtinen.

Ylipäänsä lähes kaikki S-ryhmän ravintolat ovat mielestäni perseestä. Raaka-aineiden ei luulisi poikkeavan ihan hirveästi muista (paitsi mainitsemieni hotelliaamiaisten kohdalla), mutta kai syy on ihan vaan se, että kun ei kellään ole omia rahoja kiinni, ei myöskään ole niin väliä mitä lautaselle mätetään. Lisäksi palvelu on monesti ollut uskomattoman hidasta. Ja joo, pakkohan ei ole käydä - enkä kyllä enää käykään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Päädyin lopulta Hard Rock Cafeehen, jonka Cheese Burger lounaslistalta oli kyllä niin mautonta kuraa kuin olla ja saattaa. Eipä tarvi toiste mennä. Oli vaan niin helposti saatavilla, kun piti niillä nurkilla tehdä ostoksia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
S-ryhmä on tosiaan monellakin tasolla aivan perseestä, mutta kyllä seassa voi olla ihan käypää tavaraa. Kaisla on hyvä, samoin Vltava. Onhan siinä sellaista tiettyä sieluttomuutta, mutta minkäs teet? Toki jotkut Memphikset, Rossot ja Fransmannit on kierrettävä kaukaa!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lounasta hyvällä oluella etsin Krunikan alueelta mieluusti, mutta voin käppäillä keskustaankin. Armas olisi varma, mutta jos vaihtelua hakisin, niin olisiko suositteluja? Kuis Pompei siinä okl:n vieressä? Kotisivut ovat alhaalla, eat.fi kehuu, mutta kauhistelee hintoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös