Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen viime vuosina käynyt Tampereen reissujen ohessa toisinaan American Dinerissä safkaamassa, sekä keskustassa että Lielahdessa. En ole huomannut että ruoka olisi radikaalisti heikentynyt vuosien varrella, mutta jonkinlainen pikku hosuminen tai lipsuminen on yleistynyt. Joskus vuosia sitten annokset tehtiin todella särmästi, mutta viimeksi kun kävin AD:ssa niin vähän tuollaista Teddy_H:n kuvaileman tapaista meininkiä oli nähtävissä.Mä en kyllä suosittele. Toki, vain kerran tullut käytyä, mutta niin kehno vaikutelma jäi ettei uudelleen ole tarvetta mennä. Miljööstä plussat, suht omaperäinen ja jotenkin tunnelmallinenkin. Mutta ne huonot. Olimme neljä henkeä kattavalla joukkueella liikenteessä. Kaikki tilasivat kokolailla samankaltaisen hampparisetin. Ruoka tuotiin kaikille vähän eri aikaan. Vähän jokaisen annoksessa oli jotain huomautettavaa - hamppari kasattu valmiiksi "ohi" jolloin täytteet levahtelivat miten sattuu, ranskalaiset olivat sellaista kehnoa Hese-tasoa eli varsin mauttomia ja haaleita. Hintatasokaan ei tainnut ihan halvimmasta päästä olla. Samoista sisätiloista American Dinerin kanssa löytyy SpeakEasy, suosittelisin sitä Dinerin sijaan. Toinen kova vaihtoehto voisi olla Kehräsaaresta löytyvä Gringos Locos.
Tosin viime käynnillä lieventävänä asianhaarana mainittakoon se, että keskustan ravintola oli lähestulkoon täynnä, koska sattui olemaan Tammerfest-aika ja vielä lauantai-iltapäivä. Keittiö oli tosi tukossa ja meitä varoitettiinkin noin 30-40 minuutin toimitusajasta. Selvästi päälle puoli tuntia siinä menikin, eikä siinä mitään, koska olimme tämän tilatessamme hyväksyneet. Se oli taas harmillista, että ruoat tulivat seurueen jäsenille kovin eri aikaan. Ensimmäinen oli jo syönyt ruokansa ajat sitten kun viimeinen sai lopulta tilauksensa eteen.
Jotenkin tuntuisi siltä, että Lielahden American Dinerissä on hiukan tarkempi meininki kuin keskustassa. Johtuu ehkä pienemmistä asiakasmääristä.
Vielä patsas-asiaa: kaikki kunnia keskustan AD:n ovella päivystävälle John Belushille, mutta Lielahden Freddy Krueger on selkeästi sähäkämpi ilmestys. Joskus olen käynyt tuolla lasten kanssa, ja lapset odottavat aina innokkaasti josko mentäisiin sinne Freddy-raflaan taas...