Jatkoajan parlamentaarinen ketju

  • 21 354
  • 311

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Äänestykseen JAA.

Ehdotan, että Suomeen tulisi uusi liputuspäivä. Sen nimi olisi Vapauden päivä. Jokainen saisi juhlia sitä haluamallaan tavalla ja valtio voisi olla mukana tukemassa ja antamassa merkkejä, että vapautta on monenlaista. Maailman viskipäivä oli 16.5.2015. Vapauden päivänä viskin harrastajat voisivat juhlia vapauttaan. "Viskigaten" muistamme, sitäkin taustaa vasten. Seksuaalivähemmistöt voisivat ottaa päivän juhlapäiväkseen ja valtio voisi jollain tapaa tukea tätä ajatusta. Voisi tulla somekampanja, jossa olisi kuvia erilaisista vapauksista. Lapsi olisi kuvassa ja kyltti jonkun vapausajatuksen kanssa. Hyvien ja vapausasioiden päivä. Päivämäärän valintaan vaikuttaa tietenkin ratkaisevasti se, että 16.5.1918 Mannerheim marssi Helsinkiin. Pelastuimme kommunismilta, Siperialta ja kaikenlaiselta muilutukselta. Tietenkin sosialistit vastustavat päivämäärän valintaa, mikä sinänsä on hupaisaa, koska sosialisteista pääosa kannattaa seksuaalivähemmistöjen laajoja oikeuksia, mutta kommunistien voittaessa mm. seksuaalivähemmistöille olisi käynyt (Neuvostoliitossa) huonosti. Ensimmäinen Vapauden päivä voisi olla 16.5.2018.

Anarkistit ovat vaarallisia terroristeja, ehdotan, että heidän kohteluaan kovennettaisiin huomattavasti. Sananvapauteen emme tietenkään koske ollenkaan, itse asiassa olen laajemman sananvapauden kannalla kuin nykyinen lainsäädöntömme on. Sananvapaudellisia oikeusmurhia on nähty. Viittaan mm. erään europarlamentaarikon tapaukseen.

Ehdotan perustettavaksi toimikuntaa, joka ottaa asiakseen tutustua Islannin menestykseen. Islannin pankit saivat kaatua, se tiedetään, mutta paljon muutakin Islannissa on tehty oikein. Sellainen viikon matka Islantiin olisi paikallaan. Itse asetun mielelläni toimikunnan yhdeksi jäseneksi. Liikunta- ja urheiluministeri @Ralph löytää toivottavasti kalenteristaan aikaa lähteä mukaan Islantiin tutustumismatkalle. Islannin jalkapallomenestyksestä ottakaamme oppia, joten käydään tutustumassa myös Islannin jalkapallomenestyksen saloihin.

@Virveliä kainaloon :mukaan vaan!
 
Viimeksi muokattu:

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Äänestykseen JAA.

Ehdotan, että Suomeen tulisi uusi liputuspäivä. Sen nimi olisi Vapauden päivä. Jokainen saisi juhlia sitä haluamallaan tavalla ja valtio voisi olla mukana tukemassa ja antamassa merkkejä, että vapautta on monenlaista. Maailman viskipäivä oli 16.5.2015. Vapauden päivänä viskin harrastajat voisivat juhlia vapauttaan. "Viskigaten" muistamme, sitäkin taustaa vasten. Seksuaalivähemmistöt voisivat ottaa päivän juhlapäiväkseen ja valtio voisi jollain tapaa tukea tätä ajatusta. Voisi tulla somekampanja, jossa olisi kuvia erilaisista vapauksista. Lapsi olisi kuvassa ja kyltti jonkun vapausajatuksen kanssa. Hyvien ja vapausasioiden päivä. Päivämäärän valintaan vaikuttaa tietenkin ratkaisevasti se, että 16.5.1918 Mannerheim marssi Helsinkiin. Pelastuimme kommunismilta, Siperialta ja kaikenlaiselta muilutukselta. Tietenkin sosialistit vastustavat päivämäärän valintaa, mikä sinänsä on hupaisaa, koska sosialisteista pääosa kannattaa seksuaalivähemmistöjen laajoja oikeuksia, mutta kommunistien voittaessa mm. seksuaalivähemmistöille olisi käynyt (Neuvostoliitossa) huonosti. Ensimmäinen Vapauden päivä voisi olla 16.5.2018.

Anarkistit ovat vaarallisia terroristeja, ehdotan, että heidän kohteluaan kovennettaisiin huomattavasti. Sananvapauteen emme tietenkään koske ollenkaan, itse asiassa olen laajemman sananvapauden kannalla kuin nykyinen lainsäädöntömme on. Sananvapaudellisia oikeusmurhia on nähty. Viittaan mm. erään europarlamentaarikon tapaukseen.

Ehdotan perustettavaksi toimikuntaa, joka ottaa asiakseen tutustua Islannin menestykseen. Islannin pankit saivat kaatua, se tiedetään, mutta paljon muutakin Islannissa on tehty oikein. Sellainen viikon matka Islantiin olisi paikallaan. Itse asetun mielelläni toimikunnan yhdeksi jäseneksi. Liikunta- ja urheiluministeri @Ralph löytää toivottavasti kalenteristaan aikaa lähteä mukaan Islantiin tutustumismatkalle. Islannin jalkapallomenestyksestä ottakaamme oppia, joten käydään tutustumassa myös Islannin jalkapallomenestyksen saloihin.

Itse ehdotan Mannerheimin nimeämistä kansanmurhaajaksi ja sotarikolliseksi ja ehdotan kaikki hänen arvonimensä riisutaan postuumisti. Valtiovallan olisi hyvä tuomita valkoinen terrori ja nimetä Eugen Schauman ja jääkärit terroristeiksi.

Muuten olen sitä mieltä, että jalkapallolta olisi vietävä kaikki julkiset rahat.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse ehdotan Mannerheimin nimeämistä kansanmurhaajaksi ja sotarikolliseksi ja ehdotan kaikki hänen arvonimensä riisutaan postuumisti. Valtiovallan olisi hyvä tuomita valkoinen terrori ja nimetä Eugen Schauman ja jääkärit terroristeiksi
Ehdotuksesi ei yllätä. Parlamentaarinen käsittely ratkaisee sen, että kenen ehdotus saa kannatusta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Teen rakentavan ehdotuksen, josta hyötyy mm. osa oppositiosta, joskin sen eteenpäin vieminen olkoon sosiaali- ja terveysasioista vastaavan ministerin tai pääministerin harkinnassa:

Sosialismi tulee luokitella sairaudeksi. Sosialismiin sairastuneeksi epäilty voidaan pakkomäärätä lääkärin ja päämuiluttajan vastaanotolle. Jos diagnoosi on "sosialisti" tai "vaikea sosialisti ellei peräti kommunisti", aloitetaan eheytyshoito. Potilas on oikeutettu Kela-korvauksiin määrätyistä eheytyshoidoista!

Keskeisimmät hoitotoimet ovat mm. parturissa käynti, Kauppalehden lukuharjoitukset, pursiseuran jäseneksi pyrkiminen (tätä varten perustetaan simuloitu pursiseura, joka on tarkoitettu tuleville entisille sosialisteille, sielläkin voi ostaa samppanjaa ja mansikoita, myös sosiaalitoimiston maksusitoumuksella), loafer-tyyppisten kesäkenkien ynnä villaneuleen ja merkkishortsien hankinta, sekä - mikä oleellisinta - hampaiden valkaisu ja 10 solariumkäyntiä. Lisäksi eheytyjä opettelee ulkoa riittävän määrän ruotsinkielisiä snapsilauluja, joita lauletaan pursiseuran rapujuhlissa. Kuten:

Vi blir alla kommunister när vi dör,
Vi blir alla kommunister när vi dör,
För i stora himmelsalen
Sjunges Internationalen
Vi blir alla kommunister när vi dör!
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Teen rakentavan ehdotuksen, josta hyötyy mm. osa oppositiosta, joskin sen eteenpäin vieminen olkoon sosiaali- ja terveysasioista vastaavan ministerin tai pääministerin harkinnassa:

Sosialismi tulee luokitella sairaudeksi. Sosialismiin sairastuneeksi epäilty voidaan pakkomäärätä lääkärin ja päämuiluttajan vastaanotolle. Jos diagnoosi on sosialisti, aloitetaan eheytyshoito. Potilas on oikeutettu Kela-korvauksiin määrätyistä eheytyshoidoista!

Keskeisimmät hoitotoimet ovat mm. parturissa käynti, Kauppalehden lukuharjoitukset, pursiseuran jäseneksi pyrkiminen (tätä varten perustetaan simuloitu pursiseura, joka on tarkoitettu tuleville entisille sosialisteille, sielläkin voi ostaa samppanjaa ja mansikoita, myös sosiaalitoimiston maksusitoumuksella), loafer-tyyppisten kesäkenkien ynnä villaneuleen ja merkkishortsien hankinta, sekä - mikä oleellisinta - hampaiden valkaisu ja 10 solariumkäyntiä. Lisäksi eheytyjä opettelee ulkoa riittävän määrän ruotsinkielisiä snapsilauluja, joita lauletaan pursiseuran rapujuhlissa. Kuten:

Vi blir alla kommunister när vi dör,
Vi blir alla kommunister när vi dör,
För i stora himmesalen
Sjunges Internationalen
Vi blir alla kommunister när vi dör!

Miten tämä sosialismi diagnosoidaan? Riittääkö SDP:n äänestäminen diagnoosiin?

Muuten olen sitä mieltä, että jalkapallolta olisi vietävä kaikki julkiset rahat.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Miten tämä sosialismi diagnosoidaan? Riittääkö SDP:n äänestäminen diagnoosiin?

Muuten olen sitä mieltä, että jalkapallolta olisi vietävä kaikki julkiset rahat.
Luulen että Paavo Lipponen ei ainakaan aika ajoin olisi saanut diagnoosia, joten pelkkä jäsenkirja ei vielä takaa mitään. Ei noin vain sovi kalliisiin hoitoihin lampsia! Ja takavuosina moni aatteeton otti demarien jäsenkirjan vain uralla etenemisen varmistamiseksi, joten epäilen että heillä oireet saattavat olla joskus vain psykosomaattisia. Heidän eheyttämisensä hoituu järjestämällä näennäinen ylennys, jos sitä vastaan pitää ottaa demarien jäsenkirjan tilalle vaikka kirjastokortti.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Luulen että Paavo Lipponen ei ainakaan aika ajoin olisi saanut diagnoosia, joten pelkkä jäsenkirja ei vielä takaa mitään. Ei noin vain sovi kalliisiin hoitoihin lampsia! Ja takavuosina moni aatteeton otti demarien jäsenkirjan vain uralla etenemisen varmistamiseksi, joten epäilen että heillä oireet saattavat olla joskus vain psykosomaattisia. Heidän eheyttämisensä hoituu järjestämällä näennäinen ylennys, jos sitä vastaan pitää ottaa demarien jäsenkirjan tilalle vaikka kirjastokortti.

Entä, jos omistaa jäsenkirjan lisäksi jo kirjastokortin (eihän toki kortilla mitään tee, kun juuri ja juuri osaa tavata)?
No miten sitten diagnoosi tehdään? Onko sinulla joku kysymyspatteri diagnoosia varten?

Muuten olen sitä mieltä, että jalkapallolta olisi vietävä kaikki julkiset rahat.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
.

Ehdotan perustettavaksi toimikuntaa, joka ottaa asiakseen tutustua Islannin menestykseen. Islannin pankit saivat kaatua, se tiedetään, mutta paljon muutakin Islannissa on tehty oikein. Sellainen viikon matka Islantiin olisi paikallaan. Itse asetun mielelläni toimikunnan yhdeksi jäseneksi. Liikunta- ja urheiluministeri @Ralph löytää toivottavasti kalenteristaan aikaa lähteä mukaan Islantiin tutustumismatkalle. Islannin jalkapallomenestyksestä ottakaamme oppia, joten käydään tutustumassa myös Islannin jalkapallomenestyksen saloihin.

Saanko lähteä mukaan seminaarimatkalle tutustumaan maailmankuuluun islantilaiseen lohenkalastuspolitiikkaan? Mieluummin kaksi viikkoa, noin alkajaisiksi ainakin.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Saanko lähteä mukaan seminaarimatkalle tutustumaan maailmankuuluun islantilaiseen lohenkalastuspolitiikkaan? Mieluummin kaksi viikkoa, noin alkajaisiksi ainakin.

Islantialaiset lohet ovat kääpiöitä vain maksimissaan n. 7 kg:n painoisia. Tämä johtuu siitä, että alueen kanta viettää meressä lyhyemmän aikaa kuin esim. Itämeren lohet.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Islantialaiset lohet ovat kääpiöitä vain maksimissaan n. 7 kg:n painoisia. Tämä johtuu siitä, että alueen kanta viettää meressä lyhyemmän aikaa kuin esim. Itämeren lohet.

Aivan totta. Kannat ovat kuitenkin huomattavan elinvoimaisia johtuen hyvinkin rajoitetusta kalastuspaineesta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Entä, jos omistaa jäsenkirjan lisäksi jo kirjastokortin (eihän toki kortilla mitään tee, kun juuri ja juuri osaa tavata)?
No miten sitten diagnoosi tehdään? Onko sinulla joku kysymyspatteri diagnoosia varten?

Muuten olen sitä mieltä, että jalkapallolta olisi vietävä kaikki julkiset rahat.
Sosialistin tuntee vanhan kansan mukaan hajusta, äkäisestä ilmeestä ja ärhäkästä puheenparresta. Määritelkööt operatiiviset tahot tarkemmin, en puutu näin maa- ja metsätalous- ynnä päihdeasiain sektorilta tähän syvemmälti.

Ehdotan samalla, että entisaikojen muilutusten kunniaksi ryhdytään viettämään kansallista muilutuspäivää. Silloin tarjotaan kaikille tarvitseville autokyytiä, ja ehkä heillekin jotka eivät tiedä kyytiä edes tarvitsevansa! Matkalla itää kohti nautitaan hieman kopsua ja kyytipoikaa. Kuski ei nauti tietenkään kopsua, eihän toki, enhän minä mitään laittomuuksia ehdottele.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Sosialistin tuntee vanhan kansan mukaan hajusta, äkäisestä ilmeestä ja ärhäkästä puheenparresta. Määritelkööt operatiiviset tahot tarkemmin, en puutu näin maa- ja metsätalous- ynnä päihdeasiain sektorilta tähän syvemmälti.

Ehdotan samalla, että entisaikojen muilutusten kunniaksi ryhdytään viettämään kansallista muilutuspäivää. Silloin tarjotaan kaikille tarvitseville autokyytiä, ja ehkä heillekin jotka eivät tiedä kyytiä edes tarvitsevansa! Matkalla itää kohti nautitaan hieman kopsua ja kyytipoikaa. Kuski ei nauti tietenkään kopsua, eihän toki, enhän minä mitään laittomuuksia ehdottele.

Venäjä ei kuitenkaan ole enää sosialistien unelmamaa, sillä se muistuttaa enemmän osan persujen ihannoimaa fasismia. Itä olisi siten väärä suunta.

Muuten olen sitä mieltä, että jalkapallolta olisi vietävä kaikki julkiset rahat.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Venäjä ei kuitenkaan ole enää sosialistien unelmamaa, sillä se muistuttaa enemmän osan persujen ihannoimaa fasismia. Itä olisi siten väärä suunta.
Persujen ihannointiin en ota kantaa, mutta muilta osin olen samaa mieltä kanssasi. On kuitenkin kaksi syytä, miksi itäsuunta on tässä tärkeä. Ensinnäkin retrospektiiviset syyt, eli nk. retroilu, puoltavat itäretkeilyä. Toiseksi osalle suomalaista laitavasemmistoa tuntuu jääneen Venäjä-sympatia henkilökohtaiseksi painolastiksi, syynä kenties taistolaisaikakaudella saatu ehdollistuminen ilmansuunnalle, minkä kylkiäsenä potilaille on jäänyt refleksinomainen länsi- ja eritoten USA-inho.

Paavo Arhinmäki voitaisiin leikkisästi kyyditä kansallisena muilutuspäivää vaikka Imatralle. Matkalla olisi mielenkiintoista keskustella jalkapalloilun tilasta Suomessa, kun olen ollut ymmärtävinäni, että asia on hänelle mieluisa. Sitä en tiedä, olisiko Paavo kiinnostuneempi pakisemaan katsomohulinoinnista, kun sekin on käsittääkseni lähellä miehen sydäntä. No takapenkillä tuokin selviäisi! Kopsua ei matkalla pidä liiaksi ottaa, ettei puheenparsi käy meillä sammaltavaksi. Paavolle kun tuntuu liemi maistuvan, ja Imatralle matkatessa vierähtää melko tovi. Täytynee availla mattia harvakseltaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
@Barnes eikö YLE:n kannattaisi säästää urheilulähetyksistä (ainakin niistä, josta se joutuu maksamaan)? Tämä olisi oiva säästötapa ja helpotus kaupallisille kanaville, kun yksi kilpailija olisi poissa. Ensimmäisenä YLE:n pitäisi luopua kansainvälisestä urheilusta kuten ampumahiihdon maailman cupista ja jalkapallon mestareiden liigasta.
Ehdotus on asiallinen, mutta ampumahiihdon mc:stä ja UCL:stä EI LUOVUTA! Lähtisin liikkeelle etenkin siitä, että tuplaselostukset(eli telkussa ja radiossa eri selostajat) on lopetettava. Näin vältyttäisiin varsinkin arvokisoissa turhilta matkakuluilta, kun tapahtuma välitettäisiin yhden ydinporukan voimin. Esim. hiihdon MM-kisoissa oli naurettava tilanne, kun telkkarilla oli muistaakseni viisi henkeä ja radiolla kolme henkeä paikan päällä. Ei muuta kuin vain se pienempi väki paikalle ohjelmaa tuottamaan kumpaankin viestimeen.

Ja YLE alkaa lähettämään mainoksia urheilutapahtumien yhteydessä. Näinhän tehtiin vielä 90-luvulla.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Paavo Arhinmäki voitaisiin leikkisästi kyyditä kansallisena muilutuspäivää vaikka Imatralle. Matkalla olisi mielenkiintoista keskustella jalkapalloilun tilasta Suomessa, kun olen ollut ymmärtävinäni, että asia on hänelle mieluisa. Sitä en tiedä, olisiko Paavo kiinnostuneempi pakisemaan katsomohulinoinnista, kun sekin on käsittääkseni lähellä miehen sydäntä. No takapenkillä tuokin selviäisi! Kopsua ei matkalla pidä liiaksi ottaa, ettei puheenparsi käy meillä sammaltavaksi. Paavolle kun tuntuu liemi maistuvan, ja Imatralle matkatessa vierähtää melko tovi. Täytynee availla mattia harvakseltaan.
Haen tavallisena kansalaisena paikkaa takapenkille Paavon ja Kääpiön seuraksi. Saatan nimittäin tietää muutamiakin pysähtymisen arvoisia paikkoja reitin varrella, ei pääse hapan loppumaan meiltä, ei todellakaan! Kevyet samoiluvarusteet ja lapio mahtuu takakontiin, sinne voidaan tunkea Paavokin jos alkaa liikaa mullittelemaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Puhemies @Everton päättäköön milloin eduskunta äänestää vt. presidentistä, ja mihin asti on aikaa ilmoittautua ehdokkaaksi.

Virallisten säännösten mukaan "Presidentin ollessa estyneenä hänen tehtäviään hoitaa pääministeri". Ehdotan, että jatkamme ainakin toistaiseksi tällä tavoin, koska eihän presidentillä ole enää juuri valtaoikeuksiakaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Meillä välikysymykseen pitää saada esimerkiksi 3 tai 4 edustajaa, kuitenkin yli 10%. Muutoin TomiP tai joku muu voi vaatia välikysymystä ja luottamusäänestystä vaikka joka päivä omissa nimissään.

Samaa mietin kyllä itsekin. Kolme edustajaa voisi olla sopiva määrä välikysymyksen tekoon.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Samaa mietin kyllä itsekin. Kolme edustajaa voisi olla sopiva määrä välikysymyksen tekoon.
Kannatan. Kyllä se kuitenkin on hyvä, että tarpeen vaatiessa esitetään välikysymyksiä ja katsotaan, onko hallitus enemmistön mielestä tolkuissaan. Mutta eihän tuota nyt sarjatulella hyövää. Ja sellainenkin täydennys olisi paikallaan, että vain yksi välikysymyskäsittely ja mahdollinen luottamusäänestys kerrallaan, muuten äänestysapparaatti sekoaa. Ja moniaiden päällekkäisten välikysymysten käsittelyssä tulisi kiire, ettei välillä ehtisi edes välilihapullia syödä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Haen tavallisena kansalaisena paikkaa takapenkille Paavon ja Kääpiön seuraksi. Saatan nimittäin tietää muutamiakin pysähtymisen arvoisia paikkoja reitin varrella, ei pääse hapan loppumaan meiltä, ei todellakaan! Kevyet samoiluvarusteet ja lapio mahtuu takakontiin, sinne voidaan tunkea Paavokin jos alkaa liikaa mullittelemaan.
Erittäin hyvä ehdotus, näkisin mielelläni Ilmarin kanssamme tositoimissa. Jos lapiolle tulee käyttöä tavalla jota pidän todennäköisenä, niin pidetään Paavo vähän sivummalla. Niin on perso mies hän, ettei parane kaikkia kätköjä tietoonsa saattaa. No ehkä yhden tai kaksi hätäpulloa, kyllä meillä sen verran sydäntä, kyllä varsin. Hätä se voi joskus tulla Paavollekin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Virallisten säännösten mukaan "Presidentin ollessa estyneenä hänen tehtäviään hoitaa pääministeri". Ehdotan, että jatkamme ainakin toistaiseksi tällä tavoin, koska eihän presidentillä ole enää juuri valtaoikeuksiakaan.
Käy minulle, kun oikein viralliset säädökset niin sanovat. Tammikuussa sitten pidetään presidentinvaalit ja saadaan (toivottavasti)hyvä keulakuva Jatkoaika-Suomelle.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja sellainenkin täydennys olisi paikallaan, että vain yksi välikysymyskäsittely ja mahdollinen luottamusäänestys kerrallaan, muuten äänestysapparaatti sekoaa.

Äänin 2-0 sovittu, että välikysymyksen tekoon vaaditaan kolme edustajaa. Menköön tämä ensimmäinen kuitenkin nyt näin, vähän niinkuin eduskunnan hyväksyntänä tuoreelle hallitukselle.

Btw, jos joku valtiotieteitä opiskellut, tahi muuten perustuslakiin ja valtiopäiväsäännöksiin perehtynyt vaan löytyy, niin voisimme värvätä hänet tekniseksi neuvonantajaksemme ja valvomaan että parlamentin toiminta menee niin kuin kuuluukin. Oma kompetenssi on melkoisen olematon.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Sisäministeriö päättäkään liittyykö Rhodos Suomeen Ahvenmaan tyyppisenä itsehallintomaakuntana vaiko ihan normaalina kuntana.

Ahvenanmaan kaltaista syöttöporsasta Rhodoksesta ei tehdä, päinvastoin ankkalammikko pistetään myös säästökuurille. En tiedä sitten, miten RKP tähän sitten reagoi? Eli normimallia esitän.

Äänestän JAA.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Btw, jos joku valtiotieteitä opiskellut, tahi muuten perustuslakiin ja valtiopäiväsäännöksiin perehtynyt vaan löytyy
En nyt mitenkään huippuasiantuntija ole, mutta ilmoitan kuitenkin näin pääministerinä, että olen tenttinyt mm. kirjan Uusi perustuslakimme, jonka on kirjoittanut arvostettu valtiosääntömies Antero Jyränki. Myös eurooppaoikeuden perusteet olen tenttinyt. Tenttijänä oli Helsingin yliopiston professori. Ja paljon muutakin näihin asioihin liittyviä juttuja olen tenttinyt. No kukapa niitä tenttiasioitaan enää muistaa, mutta kaipa tässä jonkinlainen pohja noille asioille on. Joten ainakaan pääministeri ei sattumoisin ole näissä asioissa ihan kujalla!
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Miten aluehallintovirastojen ylijohtajuudet on läänitetty? Keskusta haluaisi etenkin Lapin avin hallintaansa, koska Lappi on Suomen keskustalaisinta aluetta. Lappi suorastaan vaatii meidät johtajakseen, onhan se jo vuosikymmenien ajan nähty.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Miten aluehallintovirastojen ylijohtajuudet on läänitetty? Keskusta haluaisi etenkin Lapin avin hallintaansa, koska Lappi on Suomen keskustalaisinta aluetta. Lappi suorastaan vaatii meidät johtajakseen, onhan se jo vuosikymmenien ajan nähty.

Mitäs jos heitetään Tomppa, Pena ja Erkkis sinne vähän hämmentämään? Uskoisin kokemuksen perusteella, että kunnon palkintovirat kelpaa sossuille ja napina vähenee, kun esinahan nyppimisestä kivassa toimistossa tulee reilu korvaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös