Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

• 3 309 562
  • 7 401
Siinä oli yksi aika paha virhe. Vasaran mestaruus piristäisi Pirkanmaan pikkukuntia ja Pohjanmaata, ei koko Pirkanmaata.
Virhe on omalla kohdallasi. Tapparan menestys piristäisi koko Pirkanmaata. Muutamat jäljellä olevat Ilves-mieliset alkaisivat ahkeroimaan entistä kovemmin, että Tappara ei menestyisi. Tämä toisi sponsorituloja kaikille Tapparaa pudotuspeleissä vastassa oleville seuroille. Ja tietenkin nuo yritykset panostaisivat omaan tuloksentekoon, jotta sitä rahaa olisi pois jaettavaksi.

Siinä oli yksi aika paha virhe. Vasaran mestaruus piristäisi Pirkanmaan pikkukuntia ja Pohjanmaata, ei koko Pirkanmaata.

Minun mielestäni enemmänkin se, että työttömät ja muut vastaavat piristystä tarvitsevat kannattavat yleensä Ilvestä eli vaikutus saattaisi olla pikemminkin masentava.

No ensi kaudella on taas pöhinää ja boomia.

---

@Pepper Jack: kyllä se oli sarkasmia, niinkuin @Kirjoittelijan omaperäinen tööttäys (HN:llä nuo). Itse sen sijaan kirjoitin täyttä asiaa.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Persuketjussa on käyty keskustelua ko. puolueen puoluelehden kuulumattomuudesta Julkisen Sanan Neuvostoon. Alla oleva täydellinen vastapallotyrmäys pistää hymyilyttämään joka kerta kun sen luen. (Se, että miksi moista päädyin ko. ketjusta lukemaan, on minullekin mysteeri.)

Ihan yleisesti: JSN hyväksyy puoluelehdet jäsenekseen, koska JSN:n tarkoitus ei ole vaalia riippumatonta journalismia, vaikka JSN sellaisesta kertookin ohjeissaan. Jos JSN tarkoitus olisi vaalia riippumatonta journalismia, puoluelehtiä ei hyväksyttäisi tai JSN vaatisi niitä muuttamaan sitoumustaan suhteessa puolueeseen.

Olet aika pihalla. Sekä JNS:stä että puoluelehdistä ylipäätään. Puoluelehdillä on itsenäiset toimitukset ja päätoimittajat ja lehden sisältöön ei puututua puoluetoimistoilta... siis suoraan.

Hienoa on, että uskovaisia riittää. Aikanaan puolueen lehdistövaliokunnan varapuheenjohtajana ja puolueen kustantaman lehden päätoimittajana oletan tietäväni sen, mistä kirjoitin.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Poijjaat jutustelee mukavia curlingista sillä kuuluisalla miehekkäällä latinotavalla.

Kivet kolisi nänniin koko lähes viikonlopun ajan. Huolestuttavintahan tuossa oli se, että oltiin pelkästään poikaporukalla liikenteessä...
Se on se ensimmäinen kerta aina ensimmäinen. Kivet kolisee minne sattuu. Noin muuten on varmasti ollut ikimuistoinen ilta tai jopa juhlan tuntu, kun vielä vähän isommalla porukalla olette ostaneet pari tuntia aikaa koittaa kepit tanassa liukua pesään. Etenkin ensikertalaiselle lienee hyvä muistuttaa, että se on se harjanvarsi- ja hierontatekniikka erittäin tärkeää, jotta matka ei tyssää liikaan liukkauden puutteeseen. Pitää löytää ne oikeat kohdat tai no, väylät kohti pesää, joita hieroa, niin tie sinne sisään on yllättävänkin liukas ja helppo. Pitää myös olla otteissa tiettyä herkkyyttä, mutta olla samalla jämäkkä ja päämäärätietoinen. Osoittaa mielestäni teidän herrasmiesmäistä kypsyyttä ja arvostusta tätä lajia kohtaan, että jätitte ensimmäisen kerran vähän ehkä tavanomaista vanhemmalle iälle. Siinä osaa silloin aivan eri tavalla käsitellä vehkeitä ja arvostaa sitä ainutlaatuista hetkeä, ottaa kaikki osapuolet huomioon. Eikä esimerkiksi mene sellaiseksi yläfemmojen heittelyksi, vaan iltaman päätteeksi voi käväistä puolukkamehulla ja keskustella asiallisesti, kuinka suorituksen saisi seuraavalla kerralla kaikkia osapuolia miellyttävämmäksi ja löytää ehkä aivan uusia hierontatekniikoita ja kepinkäsittelytaitoja. Ei muuta kuin nautinnollisia curling-iltoja, veli Runk, Kari! Kohti nänniä ja pesää, vaan ei niiden ohi!

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peace and love kaikille osapuolille, minun puolestani etenkin Raksilassa saa huutaa pohjoista ihan vapaasti, ja vaikka se ei vieraissa tyylikästä olekaan, en kuulu suurimpien mielensäpahoittajien joukkoon aiheen tiimoilta. Silti pernaveikon vastaus ja mielikuva junassa höhöttelevästä "Kärppä-fanista" sai naurahtamaan ääneen. Hyvä kuitti ylipäänsä nykyisestä tavasta oikeuttaa tai rationalisoida mikä tahansa käytös sillä perusteella, että on päästy jonkun ihon alle.

Keskustelussa siis kyse siitä, että IFK-fanien keskuudessa kritisoitiin tapaa huutaa pohjoinen Maamme-laulun aikana jota mm. nimimerkki McTorso kävi ihmettelemässä.

Ei kai kukaan kuvittelekaan, että se vaikuttaisi matsien lopputuloksiin. Mutta etelän vetelien fanien ihon alle on päästy aivan selvästi.

Ok. Minä olen kohtuullisen konservatiivinen. Olin kuvitellut, että varmasti tällä palstalla aivan sieltä konservatiivisimmasta päästä. Tätä keskustelua seuratessa alan tulla toisiin ajatuksiin. Ehkä olenkin liberaali. Oletteko te tosissanne tämän asian kanssa? Kyllä nyt hymyilyttää!

Mikähän tässä niin kovasti hymyilyttää, en oikein keksi. Olen hyvin liberaali ja ehdin mukavasti puolipäiväretkelle huomenna ennen peliä. Aion nauttia junassa olutta heti aamusta, kunhan katson ympärilleni, että kovin moni lapsi tai konduktööri ei näe. Sen jälkeen se on aika sama mitä siinä istumeillani teen, kunhan vaatteet on päällä ja pidän turpani kiinni.

Teidän toiminta on sitä, että virtsaisi siihen junan lattialle ilman vaatteita ja huutelisi koko vaunulle hohhohhoo, menee varmaan jollekin ihon alle. Sitten tietenkin heittäisi vielä sen tyhjän tölkin jonnekin minkä laitan reppuuni.

Pystyn myös olemaan pari minuuttia ilman oluttölkkiä, jos on ihan pakko, mutta joillekin asiallinen käyttäytyminen on vain niin ylivoimainen tehtävä.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vain yksi ote palstan elämäntapaprovosoijan annista:

Gjerdalen näytti kuka on tämän lajin ja pitkien matkojen kruunamaton kuningas. Ei päässyt olympiaurheilija hyppimään nenille. Niskanen 5. Ylläs-levin 70km:n matkalla.

Eikö Gjerdalen jäänyt kisassa toiseksi?

PS: en siis tarkoittanut, että Mängimies on provokaattori.

PS2: odotan mielenkiinnolla, miten provohenkilö vastaa kysymykseen vai onko kuin ei mitään. No, en minä mitään edes odota. Mutta ihan hauskaa silti.

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
PS2: odotan mielenkiinnolla, miten provohenkilö vastaa kysymykseen vai onko kuin ei mitään. No, en minä mitään edes odota. Mutta ihan hauskaa silti.
Ei varmasti tule mitään vastausta. Eihän tuo trolli vastaa ikinä yhteenkään kysymykseen mitä siltä kysytään. Itseäni ainakin joskus nauratti, mutta enää ei kyllä jaksaisi noita oksennuksia katsella, joissa ei ole mitään totuudenmukaista.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nimimerkki @adolf kiteyttää mainiosti Hjalliksen kokoomus-eron taustat.
Itse asiassa mä ymmärrän aika hyvin että joku Hjalliksen kaltainen ei jaksa istua jossain tyhjänpäiväisissä tapaamisissa ja kokouksissa syömässä viineriä ja nuoleskelemassa perseitä sekä nyökyttylemässä kiltisti päätään. Siellä on jo ihan riittävästi niitä vallan rakenteisiin muumioituneita tyhjäntoimittajia, jotka vaan ihailevat itseään siitä miten saavat puku päällä patsastella tärkeän näköisinä Arkadianmäellä, vaikka eivät saa mitään ikinä aikaan.

Tuamas

Jäsen
Puhdasta Scholl-kultaa pitkästä aikaa

Kieltäisin myöskin parrat kokonaan. Ne viittaavat niin vahvasti nyt terrorismiin, ettei ole mitään syytä, miksi Euroopassa kenelläkään pitäisi olla parta. Sodan jälkeen Hitler sukunimi kiellettiin kokonaan, joten ennakkotapauksia vahvoistakin ratkaisuista on ja ainakin itse pidän jokaista parrakasta miestä terrorismin tukijana. Se on sellainen merkki hiljaisesta hyväksynnästä. Ennen WTC-iskuja 2001 Suomessa ei näkynyt juuri kellään partaa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Schollilta pukkaa priimaa jatkuvasti, otetaan nyt vaikka tämä:

Sanoisin, että Spotify korvaa dj:t kokonaan. Tollaiset listat ovat helppoja. Laittaa vain sellaisen soimaan, eikä tarvitse tehdä itse mitään. Siinä mielessä on hyvin kumma, kun lehdessä luki, että se kuollut svedu-dj oli tehnyt 16 tuntisia työpäiviä. Miksi hitossa hän rähki turhaan, kun Spotify tekee koneellisesti kaiken sen mitä hän tekee tunkemalla levyjä cd- tai levysoittimeen. Vähän sama ero kuin siinä, että lapioisi hiiliä pannuhuoneessa, jotta taloon tulee lämpöä verrattuna siihen, että se lämpö tulee kaukolämpöputken avulla.

Jonkun pitäisi tehdä schollin maailmankuvasta gradu. Tai kielenkäytöstä. Muitakin mahdollisuuksia lienee. Profiili tuosta muodostuu ja ihailen sellaista. Luin vuosikausia Jatkoaikaa ja hain jäsenyyttä, kun kelasin että tahdon olla samassa paikassa kuin scholl ja muutama oululainen.

Toinen tutkittava nimimerkki on tietty pettter. Hän on sellainen katuversio schollista.

Mietin näitä nimimerkkejä performansseina, en ajattele miten paljon niissä on "totta", se ei ole keskeistä vaan millainen kuva niistä muodostuu. Ihminen nimimerkin takana on sitten toinen asia, sen mahdollinen yhteneväisyys nimimerkkiin. Kyllä te ymmärrätte. Ja jos ette ymmärrä, olette juntteja, nynnyjä ja muutenkin ihan pihalla. Huomioisin muuten, että sekä schollilla ja pettterillä on sama kiekkojoukkuemieltymys. He ovat kolikon kaksi puolta.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhdasta Scholl-kultaa pitkästä aikaa

Tämän hienoutta korostaa, että asiasta ja usein ideologiastakin riippumatta ihmiset perustelevat mitä älyttömämpiä kieltoja ja lakeja juuri "en näe mitään syytä miksi pitäisi" -logiikalla. Tämä palsta ei todellakaan tee poikkeusta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Veteraani, palstan virallinen köyhä ja vielä virallisempi besserwisser, kouluttaa hienosti palstarookieta:

Pelkkää seesteistä nynnyilyä koko matka?

Melkein mutta inasen jäi vajaaksi. Nynnyt tietävät, että naapuriosakaskunta on yhdyssana.

Muutama asia on hyvä oppia täällä:

1. kenellä on isoin mela

2. kuka korjaa

3. kuka ei ole nynny

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
1. kenellä on isoin mela

2. kuka korjaa

3. kuka ei ole nynny
1. Jollain muulla kuin minulla
2. Se joka osaa
3. Tämä on vaikea, en taida tietää
Meniks edes joku oikein? En googlannut. Ai, eikös tämä ollutkaan visa. Sorry...

Nick Neim

Jäsen
1. Jollain muulla kuin minulla
2. Se joka osaa
3. Tämä on vaikea, en taida tietää
Meniks edes joku oikein? En googlannut. Ai, eikös tämä ollutkaan visa. Sorry...
Mä voin jeesata.

Ensimmäiseen vastaus on @Vanha Len, jolle samalla toivottelen hyviä vointeja tässä.

Toinen on todennäköisesti @Kirjoittelija, joskin on näitä monia muitakin. Tuolla vastauksella kuitenkin pääsee ns. jatkoon.

Kolmas onkin sitten @pettter, joskin ihmetyttää, miksi mies on niin useasti aamulla menossa hakemaan kaljaa kaupasta. Nynnyt touhuavat tuohon aikaan kauppojen kanssa, kun jokainen kaljasta oikeasti pitävä tietää, että aamutuoppi kädessä on parasta mitä mies voi housut jalassa tehdä. Seurassakaan ei ole nynnyjä, kun nynnyt ovat painuneet töihin. Joskus sitä miettii, että onkohan @pettterissä sittenkin pienen nynnyn vivahteita.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan hyvä pamautus vastapalloon:

Tämän jälkeen seuraisi julkinen häpeärangaistus jossa mestaruusjuhlissa Aki Keinäselle avoimesti vittuilleet ja Keinäsen maalilaulua laulaneet jyppiläiset ja lukkolaiset... anteeksi, siis keupalaiset pelaajat vittuilisivat Keinäselle uudestaan ja kertoisivat Akille, mitä oikeasti tarkoittaa pitkäaikainen sitoutuminen yhteen seuraan ja seuran logolle pelaaminen vuodesta toiseen.

...ja muutenkin sellaista sopivan letkeää kettuilua, niin kuin Mestis-puolella ennen muinoin oli tapana.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Anteeksi nyt vaan vitun modernin ajan web-designerit tai jotkut muut vitun suunnitteluapinat, mutta mitä vittua te saavutatte tuhoamalla tyystin intterin netin sivuja, jotka ovat toimineet täydellisesti kenties jopa vuosikymmeniä? Painukaa niitten vitun täbienne, widgettienne ja ihan kaikkien ajatustenne kanssa vaikka vittuun. Opetelkaa lukemaan kirjoitettua tekstiä, hankkikaa saatana parempi lähinäkö jos ei fonttikoko 12 riitä tai menkää muuten sittenkin takaisin sinne sen ihmiskunnan suurimman sadistihallitsijan koeputkeen mistä olette tulleetkin, te saatanan nyky-yhteiskunnan paskakikkareet ja syöpäkasvaimet. Vittu että taas vituttaa.

Kuinka monta hyvin tai edes kohtalaisesti toiminutta sivustoa on tuhottu täysin käyttökelvottomaksi tässä ihan parin viime vuoden aikana? NHL ja ESPN nyt ainakin ylivoimaisesti räikeimmät paskomiset, nyt sitten myös ennen loistavasti tarkoituksensa täyttäneet IIHF:n MM-kisasivut tilastoineen. Nyt se on ilmeisesti päivitetty jollekkin 5-vuotiaalle ADHD-piipittäjälle sekin.
Enkä edes ole mikään vanha jäärä näiden kanssa, saatana. Miksi pitää toimiva konsepti räjäyttää vittuun?
Runollista - ei
Verbaalista - kyllä
Totta - yes

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mukava kun tällainen miehekäs hetero selostaa näitä. Juhani Tamminen ei ole nähnyt euroviisuissa homoja.

On hyvä etten viisuja taaskaan katsonut, voin kuvitella. Sai virtuaalisen naurun jossei muuta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen Stadin kovimpia jätkiä, mutta Mustan Nuolen vastaus melkein (ei aivan) herkisti:

Puoliso oli ottanut DNA TV:n kun se haluaa katsoa lätkän ämämmät, formulat, moto-gb:t ja änäriä. Yli viisi vuotta ollaan hengailtu ja nyt tällainen urheiluryöppy. No ei siinä, en valita mutta vähän naurattaa.

Varmasti puolisosikin on voinut vuosien myötä saada sinulta urheilutartunnan ja haluaa lajeja seurata, mutta yksi syy urheiluryöppyyn on todennäköisesti myös siinä, että hän arvostaa sinulle tärkeitä asioita kuten urheilun seuraamista. Hän haluaa sekä katsoa urheilua kanssasi että osoittaa olevansa sinun tukenasi kun sinulla on terveydellisesti raskaat ajat. Ei hän pelkästään itselleen lajikirjoa hommannut.

Sinulla on päivänselvästi hyvä ja sinua aidosti rakastava puoliso.

Tulkaa nyt sanomaan hipsteriksi meikäjäbää, kateelliset.

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Tällä kellonlyömällä viimeisin viesti Paten ketjussa NHL:n puolella. @Fat Cat näytti psykolle siinä vähän tilastoanalytiikkaa.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä kellonlyömällä viimeisin viesti Paten ketjussa NHL:n puolella. @Fat Cat näytti psykolle siinä vähän tilastoanalytiikkaa.

Tuolla on muutenkin aivan loistavaa materiaalia. Ihan hyväntahtoisesti tuli naurahdettua esim. näille:

Mina olen ammatiltani analyytikko, minulle ei tarvitse kertoa miten dataa analysoidaan.

Ehkä lainattu nimimerkki on hyvinkin pätevä hommassaan, mutta kirjoitushistoriaan peilaamisen lisäksi tuli naurahdettua sille, että valtava osa "analyytikko" tehtävänimikkeellä operoivista todellakin tarvitsisi opetusta siinä miten dataa analysoidaan. Toisessa sanailussa @Ralph iskee melko nasevasti.

Mitä mieltä olet niistä henkilöistä, jotka esittävät mielipiteensä faktana ja pitää muiden mielipiteitä väärinä, vaikka nämä muodostaisivat selkeän enemmistön?

Perusta ketju talle kysymykselle vapaaseen osioon niin voin kommentoida. Tai yksityisviestilla. Tama on Laineen ketju, ei minun.

Tätä on vaikea uskoa ketjua lukiessa.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kuinka ihmisiltä on mennyt ohi tämä @schollin helmi nynnyilyketjusta? Spontaanin repeämisen aiheuttanut osa boldattu.

Eikös tulevaton pitäisi pyöriä tässä ketjussa? Mihin koko heebo on hävinnyt?

Minusta koti-isät ja muut hinttarit nynnyilevät full. Periaatteessa muilla ei ole asiaa nynnyketjuun.

En itsekään juo alkoholia, mutta olutta ja viiniä joka päivä. Olin viimeksi humalassa marraskuussa, enkä silloinkaan all-in. Minulla ei ole keskustapuolueen juomatavat.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ja kuinka ihmisiltä on mennyt ohi tämä @schollin helmi nynnyilyketjusta? Spontaanin repeämisen aiheuttanut osa boldattu.
Tätä etsinkin. Olut-topicista tosin. Ihmekös jos ei löytynyt.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nauratti tämä taksikuskijuttu.

Kuskin vieressä. Siinä on hyvä neuvoa esim. turvavälin pitämisessä tai siitä lähestyykö joku jalankulkija suojatietä. Olen siis jatkuvasti kuskin apuna helpottaen hänen työtään. Kun saavutaan määränpäähän usein leikkisästi kysynkin, että saisiko näin mainio ja valpas apupoika hinnasta alennusta.

En ole saanut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy