Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 172
  • 66 850
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mitä kehveliä täällä saa lukea, miten ihmeessä joku subin täytteiden valinta voi olla hankalaa. Tän on pakko olla joku hassun hauska joukkokusetus, ei oo muuten mitään tolkkua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä uusavuttomuuden tila on minulle täysin käsittämätön. Näitä vastaavia tapauksia on tullut vastaan useita ja minä en ymmärrä mikä helvetti sellaisia vaivaa, no pun intended.
Minua ainakin vaivaa sosiaalisten tilanteiden pelko ja heikentynyt kyky sosiaaliseen kanssa käymiseen (vieraiden) ihmisten kanssa. Eli kun minulta kysytään yllättäen jotain niin ymmärrän kyllä kysymyksen mutta pääni tuntuu tyhjenevän järkevistä vastaukseen sopivista suomen kielen sanoista. Jäljelle jää öööö, en mä tiiä, niin ja mitäh....

On se kauheaa kun joutuu kertoon millä leivällä sen ruokansa haluaa, sellaisia päätöksiä ei koskaan tule esim. kaupan leipäosastolla.
Siellä leipäosastolle voin rauhassa katsella leipiä ja valita rauhassa... Ei se ole sosiaalinen tilanne, ei siellä joku tiskin takana odota että saan niistä tyhjää lyövistä aivoista ulos vastauksen joka vastaisi kysymykseen. Varsinkin kun olen unohtanut ne kerrotetut vastausvaihtoehdot.

On se elämä joskus vaikeeta kun joku kysymällä kysyy että millä leivällä tai millä kasviksilla. Samat varmaan sormi suussa kun sen pihvin kylkeen tarjoilija kysyy että millasia perunoita, vittu että on paha! Elämä loppuu kun pitää kelata että haluaako tikkua, lohkoa, muusia vai kenties uunista perunaa, vai meniskö salaatilla.
Kyllä se vittu on paha. Kävin tuossa muutama viikko sitten syömässä Manhattanissa ja olin unohtanut että siellä pitää valita perunat itse. Enkä siis ollut miettinyt asiaa valmiiksi. Kun tarjoilija kertoi vaihtoehdot niin ainut mikä jäi mieleeni oli lohkoperunat ja ne tilasin. Kyllä varmaan välillä myyjät ja tarjoilijat yms. asiakaspalvelijat pitää minua tyhmänä tai jopa kehitysvammaisena kun selvään kysymykseen vastaus on tyhjä toljotus tai sekava änkytys.

Että joo, pitää muistaa että meitä on moneen junaan, jotkut on jo tippuneet kyydistä ja osa ei ole ehtinyt kyytiin ollenkaan. Ja kyllä minulle saa vittuilla niin paljon kun haluaa... Sen takia että toisille yksinkertaiset asiat ovat minulle vaikeita. Ja toisekseen en ole käynyt Subissa enkä tiedä menenkö koskaan. Jos menisin minulle olisi tärkeää että voisin tutustua vastausvaihtoehtoihin omassa rauhassa ja muodostaa niistä päätökset etukäteen. Näin ostokokemus olisi varmaan miellyttävämpi molemmille osapuolille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minua ainakin vaivaa sosiaalisten tilanteiden pelko ja heikentynyt kyky sosiaaliseen kanssa käymiseen (vieraiden) ihmisten kanssa. Eli kun minulta kysytään yllättäen jotain niin ymmärrän kyllä kysymyksen mutta pääni tuntuu tyhjenevän järkevistä vastaukseen sopivista suomen kielen sanoista. Jäljelle jää öööö, en mä tiiä, niin ja mitäh....

Siellä leipäosastolle voin rauhassa katsella leipiä ja valita rauhassa... Ei se ole sosiaalinen tilanne, ei siellä joku tiskin takana odota että saan niistä tyhjää lyövistä aivoista ulos vastauksen joka vastaisi kysymykseen. Varsinkin kun olen unohtanut ne kerrotetut vastausvaihtoehdot.

Kyllä se vittu on paha. Kävin tuossa muutama viikko sitten syömässä Manhattanissa ja olin unohtanut että siellä pitää valita perunat itse. Enkä siis ollut miettinyt asiaa valmiiksi. Kun tarjoilija kertoi vaihtoehdot niin ainut mikä jäi mieleeni oli lohkoperunat ja ne tilasin. Kyllä varmaan välillä myyjät ja tarjoilijat yms. asiakaspalvelijat pitää minua tyhmänä tai jopa kehitysvammaisena kun selvään kysymykseen vastaus on tyhjä toljotus tai sekava änkytys.

Että joo, pitää muistaa että meitä on moneen junaan, jotkut on jo tippuneet kyydistä ja osa ei ole ehtinyt kyytiin ollenkaan. Ja kyllä minulle saa vittuilla niin paljon kun haluaa... Sen takia että toisille yksinkertaiset asiat ovat minulle vaikeita. Ja toisekseen en ole käynyt Subissa enkä tiedä menenkö koskaan. Jos menisin minulle olisi tärkeää että voisin tutustua vastausvaihtoehtoihin omassa rauhassa ja muodostaa niistä päätökset etukäteen. Näin ostokokemus olisi varmaan miellyttävämpi molemmille osapuolille.
Introvertti olen minäkin, mutta ensimmäisen kerran jälkeen ei ole ollut ongelmaa. (luin netistä, niiden sivuilla on ihan oikeasti ohjeet! että miten voi tilata ja mitä se suoritus pitää sisällään.)

Toki tässä auttaa se että minä otan aina kaiken mitä rahalla saa (viimeaikoina olen rohkeasti ottanut ilman salaattia, koska saan mielestäni silloin enemmän muuta). Lisäksi minulla on vakiokastike eli se hot louisiana tai hot mikä lienee nykyisin, kun vaihtoivat sen nimeä. Oljyä ja etikkaa, mausteet, mutta ei suolaa ja tuosta muuten yksi myyjä avuliaasti sanoi että suolaa eivät laita jos sitä ei pyydä, pistävätäpäs perkele.

No joka tapauksessa, niin ei tuo nyt niin vaikeaa ole. Jos selviää normaalisti kaupasta ulos kaiken sen valikoiman kanssa, niin ei voi olla mahdotonta tilata yhtä saamarin patonkia! Varsinkaan jos siihen on selvästi lueteltu ne ainekset mitä voi siihen haluta. Lisäksi ne perkeleen myyjät siellä toistavat samaa mantraa missä avustavat tyhmää, sellaisella huimalla tavalla, kuin kysymällä! Sitten samat ihmiset menee karvakäsimestaan ja osaa lukea ne niiden listat kyllä missä samalla tavalla lukee että mitä se helvetin pitsa sisältää. Ai mutta onhan siellä fantasia versio, älkää menkö ja ne saattaa kysyä että haluatko valkosipalia, kauheaa! Älkääkä varsinkaan menkö Joensuuhun, siellä jumalauta on pitseria missä saa valita 24 täytteestä pannupitsansa sisällön! Ne ei tee sulle valmiiksi, JOUDUT valitsemaan! Ja saa ottaa kaikki, kokeilin sitäkin!

Siinä sitä on pienen ihmisen elämä pilalla kun joutuu niinkin vaikean valinnan eteen, kuin haluaako nyt sitä valkosipalia vai ei, päivä pilalla. Olisitte nyt päättäneet senkin minun puolesta, kun paremmin tiedätte mistä tykkään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taas harmittaa se, ettei yhden hengen taloudestani löydy tietokonetta ja nettiyhteyttä. Perhana, sitä kiroilua ohessa että stressi lieventyisi.

Osuuspankin omistaja-jäsenet saavat Cmoren ilmaiseksi kuukaudeksi näkyviin mutta käsittääkseni vain nettiin? Tai siis jos olisi se netti niin sen voisi tietenkin sitten yhdistää televisioon.

Mutta taloudessani ei ole nettiä kuin älypuhelimessani. Ja älypuhelimenikin netti on nyt sitten muutaman kokeilukerran jälkeen havaittu niin huonoksi ettei se pysty aukaisemaan Cmoren nettisivuja? Jää vain lataamaan niitä sivuja ja junnaamaan paikallaan.

Tiedän, että tämä on nolo aihe puhua. Pitäisi olla hiljaa ja märehtiä yksikseen.

Tämän kuntoutuskeskuksen yleistä tietokonettakaan ei voi oikein varata käyttöönsä kahdeksi-kolmeksi tunniksi kerrallaan. Maksimissaan vain puoleksitoista tunniksi.

Täytyy kai tyytyä taas vain Maikkarin lähetyksiin.

En tiedä minkä sortin kuntoutuskeskuksesta puhut, mutta eikös nyt mihin tahansa kuntoutuskeskukseen saa vähintään oman läppärin ottaa mukaan? Ellei sitten ole kyse vankilasta, mikä ei liene keissi...? Ja pahoittelut jo etukäteen jos tölväilin jotain täyttä paskaa kun en mistään mitään tiedä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse välttelen Subwayta lähinnä huonojen kokemusten takia. Toisaalta eipä ne darraan mitään ihannesafkaa olekaan. Eivätkä ole öisin hollilla tai auki. Helpompi mennä mäkkäriin ja ottaa se Big Mac ateria. Tai kolme juustoa mukaan ja repusta bisseä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä minkä sortin kuntoutuskeskuksesta puhut, mutta eikös nyt mihin tahansa kuntoutuskeskukseen saa vähintään oman läppärin ottaa mukaan? Ellei sitten ole kyse vankilasta, mikä ei liene keissi...? Ja pahoittelut jo etukäteen jos tölväilin jotain täyttä paskaa kun en mistään mitään tiedä.

Saisihan tänne toki tuoda oman läppärin ja olisihan minulla sellainen isäni luona pölyttymässä. Mutta en ole vielä tuonut sitä tänne omaan asuntooni, syystä mitä tiedä en.

Ehkä sen takia en ole tuonut omaa läppäriäni asuntooni että nettiyhteyden saaminen siihen saattaa olla hankalaa tällaiselle maksuhäiriöiselle lurjukselle? Ja kuinka nopeasti nyt nettiyhteyden enää saisikaan?

Vai saisiko tietokoneen pleikkarin tavoin yhdistettyä kännykän nettiin ja voisiko tässä olla nopea ratkaisu näihin kisaongelmiini?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tämä toimii myös loistavasti ennen peliä. Miksi ihmeessä jonottaisi hallilla maksamassa tuplahintaa.
Kannatuksen vuoksi lähinnä. Tässä kun miettii niin aika pirun monta myyntiartikkelia tuli viimekin talven aikana hallilta ostettua näennäiseen ylihintaan ihan sillä ajatuksella että toivottavasti menee rahat hyötykäyttöön.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sitten samat ihmiset menee karvakäsimestaan ja osaa lukea ne niiden listat kyllä missä samalla tavalla lukee että mitä se helvetin pitsa sisältää. Ai mutta onhan siellä fantasia versio, älkää menkö ja ne saattaa kysyä että haluatko valkosipalia, kauheaa!
En ole koskaan käynyt karvakäsimestassa joten en osaa sanoa listojen luettavuudesta. En ole myökään käynyt koskaan kotipizzassa. McDonaldsissa olen käynyt joskus nappulana Hesassa (muistan juuri ja juuri). En ole käynyt myöskään Burger kingissä. Pitäisköhän jotain noista rohkeasti kokeilla? Tai vaikka sitä Subwayta... kun ensin lukee netistä mitä haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saisihan tänne toki tuoda oman läppärin ja olisihan minulla sellainen isäni luona pölyttymässä. Mutta en ole vielä tuonut sitä tänne omaan asuntooni, syystä mitä tiedä en.

Ehkä sen takia en ole tuonut omaa läppäriäni asuntooni että nettiyhteyden saaminen siihen saattaa olla hankalaa tällaiselle maksuhäiriöiselle lurjukselle? Ja kuinka nopeasti nyt nettiyhteyden enää saisikaan?

Vai saisiko tietokoneen pleikkarin tavoin yhdistettyä kännykän nettiin ja voisiko tässä olla nopea ratkaisu näihin kisaongelmiini?
Kyllä saa. Itsekin ajelen läppärilläni siten että puhelin on tukiasemana. Tai hotspottina, niinku ne rentikkäästi sanoo.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Matkalla kohden Vantaan Ikeaa. Veljen vaimo (myöhemmin käly) pyysi mukaan kun joku kavereista joutui perumaan. Tai sitten käly vaan ajatteli ettei se Iisoppi (rassukka) käy koskaan missään jos hän ei järjestä menoa. Tuossa nuo muut taas muistelee menneitä rellästelyjään niin minulla on aikaa katsella maisemia. Puu, puu, kas pelto, junarata, ei junaa. Aurinko paistaa. Pistetään kuulemma elämä risaseksi syödään Ikeassa. Mitä tänään syötäisiin? Varmaan kananrintaa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai saisiko tietokoneen pleikkarin tavoin yhdistettyä kännykän nettiin ja voisiko tässä olla nopea ratkaisu näihin kisaongelmiini?
Mä olin tabletin hajottua pelkällä kännyllä netissä ja pitkään mietiskelin sellaisen halvan wifi-palikan ostamista kunnes hoksasin ton että kännyn usb-johdolla saa parilla klikkauksella. Ja hoblaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En ole koskaan käynyt karvakäsimestassa joten en osaa sanoa listojen luettavuudesta. En ole myökään käynyt koskaan kotipizzassa. McDonaldsissa olen käynyt joskus nappulana Hesassa (muistan juuri ja juuri). En ole käynyt myöskään Burger kingissä. Pitäisköhän jotain noista rohkeasti kokeilla? Tai vaikka sitä Subwayta... kun ensin lukee netistä mitä haluaa.
Suosittelen. Jos ei muuta, niin on yhtä kokemusta rikkaampi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo nettisivulla on hyvä ohje, mutta mun mielestä toikin vaikuttaa vähän monimutkikkaammalta kuin mitä se tilanne siellä. Esimerkiksi ensimmäinen kohta subi vai salaatti. Saishan Mäkkärissäkin samanlaisen kohdan hampurilainen, pirtelö, nugetteja vai smoothie jne. Nyt menee liian hankalaksi, en hae hampurilaista ollenkaan. Ja Mäkkärissäkin kysytään tuleeko normaali vai plus-ateria. Esimerkiksi ton leivän kohdalla ne lukee siinä edessä ja jossain neljän sekunnin kohdalla silmä on löytänyt siitä jonkun kivan, juusto-oregano vaikka. Sama myöhemmin kastikkeessa, vaikka toi kevytmajoneesi jos hunajasinappi kuulostaa liian hurjalta. Kyllä niilläkin varmaan joku ehdotus on jos kysyy. Käytännössä ensimmäisessä lauseessa valitaan olennaisimmat, seinältä joku niistä ja se eka kohta on mihin leipään ja sen jälkeen aika pitkälti joo-joota. Tiskillä kuljetaan hetki subin ja sen tytön mukana. Joo saa pistää kyllä kaikki. Mukaan kiitos näkemiin. Tai hyvästi iäksi.

Saa siitä tietty hankalankin jos haluaa, mutta varsinkaan ekalla kerralla ei tarvitse, jos jännittää tai jotain. Tokalle kerralle sitten ehkä jotain oppii, samoin kuin muissakin jutuissa. Tai sitten voi kokeilla jotain uutta, mikä Subwayssa on hyvää. Eiks Mäkkärissäkin vaikka Happy mealissa kysytä että mikä niistä leluista tulee, mutta valitsee vaan niistä kivan eikä heittäydy avuttomaksi. Tai tietty vois se olla niinkin että tytöillekin tulis Batman.

Jossain ulkomailla safkan tilaamisessa ei ole mitään hankalaa kun osoittaa vaan tiskiltä jotain kastiketta tai vaikka pienellä eleellä antaa sen valita jonkun sopivan, mutta sitten muuttuu hankalaksi jos on yhteinen kieli ja tiskillä vielä lukeekin suomeksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Esimerkiksi ton leivän kohdalla ne lukee siinä edessä ja jossain neljän sekunnin kohdalla silmä on löytänyt siitä jonkun kivan, juusto-oregano vaikka.

Joudut tilaamaan arpomalla, kun saat neljä sekuntia aikaa etkä edes huomaa kaikkia vaihtoehtoja. Siinä vain ottaa sen minkä sattuu kuulemaan tai näkemään.

Ravintolassa moikkaat ihanaa tarjoilijatyttöä, sanot sille tuotko tuopin jotain paikallista kiitos ja sitten tutkit ruokalistaa. Siinä menee kivasti se ensimmäinen muki ja sitten kauniisti hymyilevä tyttö tulee kysymään mitä saisi olla. Sanot tuotko toisen tuopin ja sitten ottaisin tämän.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kävin ytimessä vähän pyörähtämässä, ja hieno ilma ilmeisesti saanut kansaa liikkeelle, ihan hitosti porukkaa joka paikassa. Terasseilla oli kans porukkaa ja töölönlahdella näky muutama SUPpaajakin. Vaikka tuo väenpaljous ei niin kiva juttu välttämättä ole, niin kevät on. Nyt pitää hakee olutta kaupasta ja valua takas kämpille kattoo Skodacupin avausta Suomen osalta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jopas nyt on helvetti. Muistatteko, kun jokin aika sitten puhuttiin pulujen paskaamisesta. Nyt tuli osuma ensimmäistä kertaa siis johonkin taivas tietää milloin pienenä viimeksi.

Istuin lähiössä puiston penkillä ja yhtäkkiä kuului sellainen pieni ääni ja tunsin varpaiden välissä lämpöä. Tajusin heti mitä tapahtui. Onneksi oli vanhat sandaalit jalassa, jos olisi ollut viime viikolla ostetut lenkkarit, niin olisi saattanut alkaa vähän vituttaa.

Pientähän tuo nyt on, mutta tarvitseeko sitä toisten päälle paskoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä oli vähän puhetta aiemmin tuosta Cmoresta ja siitä miten sitä pystyy katselemaan... Kysytään siis täältä sellaista että kun nyt sain nuo MM-lähetykset näkyviin kännykän netissä niin voiko tuon kännykän kuvan siirtää jotenkin televisioon?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo nettisivulla on hyvä ohje, mutta mun mielestä toikin vaikuttaa vähän monimutkikkaammalta kuin mitä se tilanne siellä. Esimerkiksi ensimmäinen kohta subi vai salaatti. Saishan Mäkkärissäkin samanlaisen kohdan hampurilainen, pirtelö, nugetteja vai smoothie jne. Nyt menee liian hankalaksi, en hae hampurilaista ollenkaan. Ja Mäkkärissäkin kysytään tuleeko normaali vai plus-ateria. Esimerkiksi ton leivän kohdalla ne lukee siinä edessä ja jossain neljän sekunnin kohdalla silmä on löytänyt siitä jonkun kivan, juusto-oregano vaikka. Sama myöhemmin kastikkeessa, vaikka toi kevytmajoneesi jos hunajasinappi kuulostaa liian hurjalta. Kyllä niilläkin varmaan joku ehdotus on jos kysyy. Käytännössä ensimmäisessä lauseessa valitaan olennaisimmat, seinältä joku niistä ja se eka kohta on mihin leipään ja sen jälkeen aika pitkälti joo-joota. Tiskillä kuljetaan hetki subin ja sen tytön mukana. Joo saa pistää kyllä kaikki. Mukaan kiitos näkemiin. Tai hyvästi iäksi.

Saa siitä tietty hankalankin jos haluaa, mutta varsinkaan ekalla kerralla ei tarvitse, jos jännittää tai jotain. Tokalle kerralle sitten ehkä jotain oppii, samoin kuin muissakin jutuissa. Tai sitten voi kokeilla jotain uutta, mikä Subwayssa on hyvää. Eiks Mäkkärissäkin vaikka Happy mealissa kysytä että mikä niistä leluista tulee, mutta valitsee vaan niistä kivan eikä heittäydy avuttomaksi. Tai tietty vois se olla niinkin että tytöillekin tulis Batman.

Jossain ulkomailla safkan tilaamisessa ei ole mitään hankalaa kun osoittaa vaan tiskiltä jotain kastiketta tai vaikka pienellä eleellä antaa sen valita jonkun sopivan, mutta sitten muuttuu hankalaksi jos on yhteinen kieli ja tiskillä vielä lukeekin suomeksi.
Ei kun jos kysyy lelua niin sitten menee pasmat sekasin, kun saatana haluaa vaan sen lelun! Miksi sitä ei vaan voi saada vakiona lelua, joku Batman, Barbi on vaan liian vaikeeta, kato hei!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Pari arvoitusta ratkaistavaksi. Älä käytä internetin hakukoneita.

1. Mikä ihmisen elin kasvaa eniten syntymän ja 20 ikävuoden välillä?
2. Mikä veljessarja on tehnyt eniten pisteitä NHL:ssä?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös