Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

  • 3 285 562
  • 7 387

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotain huumoria sentään saa lautamies aikaiseksi tilanteesta, jossa ihan järjettömässä loukkaantumiskurimuksessa rypevän SaiPan ykkössentterin (Lee) loukkaantumista paikkaamaan hankitun Rissasen loukkaantumista paikkaava Detroit-jamppa Emmerton loukkaantuu ambulanssiin asti ekassa pelissään.

Ei perkele, vaikka meille hankittaisiin Hämis, sekä Teris, niin eiköhän nekin viimeistään kolmannessa erässä kannettaisi paareilla kaukalosta, hämikseltä olisi seitti katkennut ja terikselle olisi joku tunkenut kryptoniittia housuihin.
 

d2uce

Jäsen
Tämä ei mene huumoriosastolle, mutta on yksi Jatkoajan parhaista viesteistä:

Jep, minulle kanssa tätä ketjua ja joidenkin kirjoittajien vakavia palstan moderointilinjaa koskevia selvityspyyntöjä lukiessani on tuntunut käsittämättömältä, mikä tässä vallitsevassa ja ilmeisesti jonkun silmissä todella sekasortoisessa "pelon ilmapiirissä" on niin vaikeaa. Eli ei muka tiedä mitä tänne uskaltaa kirjoittaa jne..?

Älkää kirjoittako typerää paskaa josta seuraa pelikieltoa, jokunen viesti on itsekin tullut kirjoitettua tässä aika tarkalleen tasan kymmenen vuoden aikana niin vapaan puolelle kuin kiekkokeskusteluunkin, ja uskon ettei ole koskaan sanktiot ollut edes lähellä.

Samahan se on tuolla muussakin elämässä netin ulkopuolella, olisihan se aina hyvä tietää tarkalleen mihin se raja vedetään ja mitä kaikkea saa kussakin tilanteessa sanoa ennen kuin tulee ylitettyä raja ja vastapuoli kiskaisee baarissa turpaan tai työelämässä konsernin johtaja antaa kenkää, mutta saatana kun sitä ei aina tiedä ja joutuu vähän sillälailla varovasti vittuilemaan jengille. Todella rasittavaa ja mä haluaisin aina joka tilanteessa ja keskustelussa tarkat tiedot mikä on jees ja mikä ei, koska vittuilu kuitenkin on ihan pakollinen tapa kommunikoida.

Tai sitten ei. Eli vähän kun on kuitenkin järkeään käyttänyt, on selkäsaunoilta, potkuilta ja kunnianloukkaussyytteiltä sekä isommilta mielenpahoittamisilta vältytty, eli päällimmäinen ajatus minulla tämän ketjun ihmeellistä mussuttamista lukiessani on se, että ei se millään voi olla niin vaikeaa ja epäselvää miettiä mitä kannattaa ja mitä ei kannata kirjoittaa palstan eri ketjuihin. Turhasta paskasta varmaan saattaa kakkua heilahtaa, eli siltä tuntuva ns. rajoja hipova kirjoitus kannattaa sittenkin ehkä jättää lähettämättä ilmoille.

Muutenkin osa vaikuttaa ottavan palstan ehkä aavistuksen liian vakavasti, jos palstaelämä ilmeisesti epäjärjestelmällisine sääntöineen ja kirjoittaminen oikeasti on niin ahdistavaa ja vaikeaa kuin tämän ketjun pahimmat vuodatukset antavat ymmärtää. Siihen toki kaikilla on oikeutensa ja kukin arvottaa omat asiansa tärkeysjärjestykseen, tuntuu vaan että eiköhän palstalla ole aika selvä linja jota n. 95% kirjoittajista pystyy täysin luonnollisesti ja ajattelematta noudattamaan niin, että moderaattoreita tai sääntökirjaa ei tarvitse viestejä lähettäessä miettiä edes ohikiitävän hetken vertaa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tämä kysymys pisti naurattamaan:
Katseltiin kuusikymppisen setäni kanssa perjantaina KalPa-SaiPa-peliä eturivistä SaiPan vaihtoaition takana. Setäni on vähän kaljumpi mies, kuten SaiPan kakkosvalmentaja Ari Santanen. Hänen kaljunsa ei kuitenkaan kiillä yhtä komeasti kuin "Sannilla". Kyselikin siinä minulta pelin aikana, kuinka kaljun saa kiiltämään tuolla tavoin. Hiuksellisena miehenä minun oli paha mennä sanomaan. Eli kysymykseni kuuluu siis nyt, veljet, siskot ja kaikki kaljut Karjalan: Kuinka setäni saisi kaljunsa kiiltämään kuin Ari Santanen?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Veli-Tepon pelkistetyn hieno interventio Haiku-ketjuun puhutteli sieluani samalla tavalla kuin Beatlesin Yellow Submarine -kappale ensimmäistä kertaa kuultuna:
sininen siili
herkkunaan maukas viili
pikku elukka
Huikeeta!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
FASlapsi aiheuttaa ainakin minulla vastustamattomia naurunpurkauksia tänään, mm. tällä luonnehdinnalla itsestään tuolla Jatkoajan suurin... -ketjussa:

Itsehän olen 113 cm pitkä, painoa on 28 kiloa (pyörätuolin kanssa 37kg) ja ikää on 64 vuotta. Sotilasarvoltani olen majuri.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
FASlapsi aiheuttaa ainakin minulla vastustamattomia naurunpurkauksia tänään, mm. tällä luonnehdinnalla itsestään tuolla Jatkoajan suurin... -ketjussa:
Tunsin lähinnä myötähäpeää. Johtuu varmaan vitsiketjusta, joka on tällä hetkellä pelkkä vitsi. Tai siis ei ole.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kaverilla on joskus oikeasti hauskojakin juttuja.

Sehän tässä keskustelupalstassa on parasta, että mielipiteet ovat erilaisia. Mun mielestäni tuo lainattu juttu on hauska. Kumpi meistä on oikeassa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Gagsilta toistaiseksi humble brag -ketjun paras heitto:

NHL-kausi alkaa 2.11.2012 sillä pelaajayhdistys on hyväksymässä uuden työehtosopimustarjouksen. Lähteenä NHLPA jäsensivuston äänestys asiasta.
 

Masentaja

Jäsen
Steve Moses valitteli Twitterissä saamiaan (ilmeisesti useita) parkkisakkoja helsingissä. Ratkaisuksi veli-Bozik ehdotti seuraavaa:

Mosse voisi tehdä selväksi kuka autoa ajaa. Keskustasta esim. löytyy tuomikirkko, jonka edessä on aina tilaa. Autoon vaan näkyvälle paikalle selvä kyltti, että Moses on käymässä.

Mutta, paikalle ratsasti Axbor Nocturne punaisella kopukallaan ja palautti maanpinnalle muistuttamalla suomalaisesta huumorintajuttomuudesta lappuliisojen parissa:

Meinaatko, että joku ymmärtäisi tuon tekstin? Sitä pidettäisiin todennäköisesti julmana pilana ja auto hinattaisiin pois, tai vähintään laitettaisiin rengaslukko.


Itse tämän savukkeella ollessani lueskelin puhelimella ja tipahdin oikesti nauramaan ääneen partsilla. Onneksi oli päiväsaika, niin naapurit on toivottavasti duunissa...
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Naisasiat-ketjussa Coverin asia on sinänsä vakava ja asiallisessa mielessä kysytty, mutta käytetyt ilmaisut ovat kyllä verrattomia.

Mitään tunteita ei heillä ole ollut suhteen jälkeen, ja pillun tiukkuudesta huomasin ettei myöskään seksi todennäköisesti hirveän iloista ole ollut. Ja niinhän hän sanoi suoraan, sillä oli pieni kyrpä, ja kesti max 10min.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Saakohan tämän viestin uudelleenjulkaisemisestakin bannia? Scholl asialla IFK-ketjussa:

älä ala vittuilemaan runkku. En mene paikan päälle kunnes on asiallinen valmennus ja organisaatio muuten kunnossa. Menkööt muut sinne Sopan, Nybarin ja muiden pellejen riepoteltaviksi. Muutenkin kohtuuton vaatimus, että pitäisi jossain juosta kuin joku zuppari jotain matseja kattomassa. Normaalisti telkkarista näkee urheilua muutenkin paremmin kuin livenä. Live-matsien idea on parempi tunnelma. Minkä takia mun pitäisi vittu mennä jonnekin sen takia, että joku mulkku ei osaa kuvata tv-kameralla? Vielä takaisin IFK:hon: vieläkään ei ole saatana kukaan ottanut vastuuta Petun palkkaamisesta. Minkä helvetin takia pitäisi jonkun runkun mukaan mennä sinne tukemaan sellaisia, jotka palkkasivat Petun ja saivat kaiken päin helvettiä kantamatta siitä mitään vastuuta, vaikka Petua vastustettiin jo etukäteen. Ja minkä helvetin takia pitäisi tukea tollaista liigaa, jossa Tomek Valtonen ja Semir Bena-Amor eivät saa kunnon rangaistuksia. Mä en osta yhtään lippua sinne ja sillä sipuli.

Se on samantekevää muutenkin tarkalleen ottaen mitä tapahtui. Muutama sekunti 3-0:n jälkeen tulee kavennusmaali. Jokainen, joka oli kaukalossa silloin on siitä vastuussa ja se, että otin huonon kuvauksen esille johtuu ainoastaan ja vain siitä, että joku valitti, että syyllistin liikaa Petrelliä.

Käsittämätöntä, että IFK:n ketjuissa on jotain jokeri-kannattajien tyylisiä epälojaaleja runkkuja. Mene vittuilemaan B2:n kaljupäille ja jätä meidät rauhaan. Olet häpeäksi IFK:lle. Saatanan nulikka
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
schollilta pitkästä aikaa kunnon avautuminen, mutta asiaahan tuossa puhuttiin ja se usein saattaa kirpaista... kiitos kun laitoit tänne, en ollut lukenut tuota HIFK-osiosta. Viestin olisi voinut tietysti aloittaa jollain muullakin tavalla, mutta tuosta aloituksesta sai jo vihiä, mitä tuleman pitää.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
schollilta pitkästä aikaa kunnon avautuminen, mutta asiaahan tuossa puhuttiin ja se usein saattaa kirpaista... kiitos kun laitoit tänne, en ollut lukenut tuota HIFK-osiosta. Viestin olisi voinut tietysti aloittaa jollain muullakin tavalla, mutta tuosta aloituksesta sai jo vihiä, mitä tuleman pitää.

Ja tuo viestihän oli vastaus toisen kirjoittajan tokaisuun että "kävisit sinäkin joskus katsomassa paikan päällä niitä pelejä" IFK:n peliesitykset -ketjussa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
schollilta pitkästä aikaa kunnon avautuminen, mutta asiaahan tuossa puhuttiin ja se usein saattaa kirpaista... kiitos kun laitoit tänne, en ollut lukenut tuota HIFK-osiosta. Viestin olisi voinut tietysti aloittaa jollain muullakin tavalla, mutta tuosta aloituksesta sai jo vihiä, mitä tuleman pitää.
Tätä olen aina ihmetellyt. Miksei runkkua saa sanoa runkuksi? Mitä henkilökohtaista siinä on? Piristi kyllä päivää tuo avautuminen. Sääli, että siitä sai palkinnoksi Kuukauden kirjoittaja -pystin ja kukkapuketin päälle.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tätä olen aina ihmetellyt. Miksei runkkua saa sanoa runkuksi? Mitä henkilökohtaista siinä on? Piristi kyllä päivää tuo avautuminen. Sääli, että siitä sai palkinnoksi Kuukauden kirjoittaja -pystin ja kukkapuketin päälle.

Olihan tuo nyt täysin ala-arvoinen ja alatyylinen flametus, josta on syytäkin antaa kakkua. Scholl pystyy halutessaan kirjoittamaan provosoivasti mutta tyylikkäästi, nyt oli tyyli tekstistä kaukana. Tuota voi verrata siihen, että känninen riidanhaastaja tulee kasvokkain haukkumaan runkuksi ja uhoamaan vittusaatanoiden ja tönimisen saattelemana. Totta hemmetissä törkeä nimittely ja solvaaminen on henkilökohtaista, asiasisältö hukkui täysin henkilökohtaisten solvausten alle. Siviilipuolella jos menee toista haukkumaan törkeästi, niin siitä voi seurata kunnianloukkaussyyte - täällä seurasi vain aiempaan "rötöshistoriaan" (juuri kesällä 3kk banni) nähden lyhyt kirjoituskielto.

Nimimerkki HIFK ei saa kirjoittaa naisasiat-ketjuun eikä TOJ yleiselle puolelle ollenkaan. Ehkä voisi olla parempi, että scholl ei HIFK-osioon kirjoittaisi, jos teksti siellä on tuota tasoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös