Jatkoajan päiväkirja

  • 17 780
  • 119
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kauan tossa nyt meni?
Ihan viivana tuli valmista. Pöly vaan vähän lensi kun Hera pisti silmät punasena ison vaihteen silmään. Samassa tuli vielä imuroitua koiratkin ja mopattua niitten lelut sekä juotua pesuvesi! Everything is so fuckin' greeeeen!
 

redpecka

Jäsen
Ei oo tänään enää tullut raanasta kato vettä. Puodista kyllä hain sitten pari litraa hätävettä mutta kun kädetkin piti pestä ja kahvit laittaa, tukka pestä ja lattia mopata, voit kuvitella ettei sitä oo enää paljoo jäljellä.

Joudun nyt lähtee ulos ravintolaan tasaa nestepainoa. Jos minusta ei enää kuulu... - ...en kai löytänyt vettä ja kuolin janoon tai pimeässä eksyin muuten vain kuten joku rantanplan.

Laitan kumminkin viruspeloissani edes muovipussin päähän.
 

redpecka

Jäsen
Kävi sinänsä ihan hyvin, dear päiviskirja.

Vettä unohdin ostaa, mutta sain olutta ja viiniä ja kuulin suomenkieltä. Se tosin kävi hyvin kiusalliseksi ja oli pakko siirtyä pian pois. Häveliäisenä ja ujona tyyppinä en kehdannut edes katsoa niitten pöytään, ties vaikka olis ollut tuttuja!

No näitä on ja menee, dear päivis, turisteja ja mitä lie rikollisisia. Minä olin taas tänään höpsö kun en saanut vettä lisää ostettua. Eilisiltä ehkä puoltoistalitraa jäljellä mutta senkin ajattelin käyttää huomenna ikkunoitten pesuun ja jos jotain jää niin kupponen kahvia.

Onneksi vesi on kumminkin kaupassa halpaa. Mutta kun se myydään kuutiolitratilavuuksissa niin voitte kuvitella että painaa ihan vitusti. Eikö sitäkään nyt tiede pysty puristamaan pieneen buranan kokoiseen kapseliin?
 

Liitteet

  • ranta plan.jpg
    ranta plan.jpg
    62,4 KB · kertaa luettu: 137
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Dear päivis. Vaikka olen konservatiivinen vanha juoppo, niin kun täällä Jatkiksessa on tullut näitä tykkäys- ja raportointinappeja niin kun ylläpidolle sen pikkurillin on kerran antanut voisin antaa enemmänkin ja voisin hyväksyä vaikka ne avatar-kuviot. Saisin itsekin tuon soulmateni eli Rantanplanin isolla tuohon merkkini alle.

Ja rakas päivis nimeltä pekka, olisi aivan fantsuu jos joskus muutettaisi Euroopassa laki sellaiseksi, että nimimerkin saisi muuttaa kolmannen kerran... - ai että oisin Ranttis.
 

redpecka

Jäsen
Päivis nimeltä Pekka: Kaupassa käyty...

Okei, okei: kassissa sikspack ja joku valmis kuivamuona -> terassille1 yhdelle pikkukaljalle paluumatkalla. Nyt on pitkästä aikaa jotain erikoisjännää hoodseilla: sellainen 26kg-painava maastopukuisesti pukeutuva veteraani vetää ilmataisteluliikkeitä itsekseen siinä vieressä, ikä noin 40 ellei ole ollut jo liian hapokasta tarjolla jo liian nuorena. Vietnamiveteraani ei siis voi olla. Mutta camo-kuvioiset polvihousut ylettää hällä nilkkoihin ja raskaat isot kengät näyttää peppipitkätossumaiselta. Koko asukokonaisuuteen kaveri tuntuu kuihtuneen sisään. Noilla raameilla ei veteraanien asuja nyysitä ellei perinnöksi olisi jostain saatu.

Ainoa mitä keksin, olisi ehkä joku Balkaninsodan mieleltään hajonnut veteraani yheskytluvulta. Hän ei vaikuttanut vaaralliselta kun hän on niin kevyt että sen voisi puhaltaa kumoon. Itse en silti osaa käyttää mahdollista isokokoisuuttani hyväksi jos joku tommonen tulisi päälle kun yrittäisin piipertäjänä selviytyä puhumalla (ja nuorena tämä olisikin onnistunut se puhuminen, enää ei vaan jaksa). Hän käveli siinä kumminkin ikäänkuin pingispallot kainalossa - ehkä vanhasta tottumuksesta hartiat jumittunut tuohon asentoon.

Kysyin tarjoilijalta tietääkö hän mikä toi ilmestys on mutta hän vain sanoi tuon olevan loco. Itsekin välttelin katsekontaktia tuon rambon kanssa koska olen vanha ja en jaksa enää monimutkaisia kuvioita. Parikymppisenä olisin tarjonnut tuollaiselle bissen. Nyt oon kai jo nimby.

Terassi2 Ei kummempia, viimeviikkoiset senjoorat olivat viereisessä pöydässä ja niillä oli joku 80-vuotias gigolo siinä. Saa nähdä mitä meidän neliödraamasta vielä tuleekaan.
 
Viimeksi muokattu:

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Hellurei päiväkirja.

Varhain jo puoli kuudelta heräilin. Aamulenkillä koiran kanssa näimme 10 fasaanin poikasta tietä ylittämässä. Emmepä olleet ennen poikueeseen fasaanin törmännetkään. Pitkästä aikaa söin aamulla puuroa ja ensimmäistä kertaa tein sen maitoon. Ihan hyvää oli, mutta totuttelua vaatii jos jatkossakin maitoon teen. Sivussa meni neljännes Porokylän ruislimpusta. On se vaan hyvää. 3mm siivuja, 3mm voita ja 3mm juustoa ni voe että uppos puurokin voisilmineen.
Polkupyörään vaihdoin uuden kumin ja just äsken kävin sillä ostamassa uudet lenkkarit ja jotku Panosempirion bokserit. Eipä ollu tullu polettuakaan pariin vuoteen, siis pyörää.
Vanhan puisen nojatuolin entisöinninkin sain viimein käyntiin ja nyt se on kertaalleen kalkkimaalissa. Eiköhän se oo jo illasta vahassakin. Viis vuottahan tuo on vasta tainnu uutta elämäänsä ootella.
Muurikalla just lämmittelen yksinäistä kämppinkimakkaraa. Yksin kun oon nyt. Tein siihen ekaa kertaa sellasen pitkittäis viillon sinapille. Saas nähä tuleeko siitä trendi juttu mulle. Ristiviiltomiehiä olen ollut.
Savulohisalaatin teen myöhemminpitkittäis , kun muijja kotiutuu. Sitä on vielä kun toissä päivänä vuosiin savustin. Pastasalaatin teen myös. Siihen kinkkuu,pekonii,kivikylänpyörykkää,suolakurkkuu,paprikaa,porkkanaa,hillosipulia nyt ainakin ja majo toki tehtävä. Salaatti päivä siis tänään.
En tiiä onko tuolla vaikutusta, kun tiistaina viimein alennuin ottamaan käyttööni tuon uniapneapömpelin.
Enpä oo ainakaan enään öisin heräilly haukkomaan henkeä kun se kala maalla kuivalla. Varhain oon heränny ja kunnon lenkkiä tehny ilman pakonomaisuuden tunnetta. Koko ajan pitäis tehdä jotain. Siltä ainakin tuntuu ja olen tyytyväinen toivoen tilalleni pysyvyyttä.
Niin pullaakin viikolla leivoin ja vähän paistoinkin. Tänään kyllä otettava raakapakastetta ja paistettattava muutamat voisilmäpullat.
Nyt tuo makkara on valmis ni syön sen ja lähen maalaan tuolin toistamiseen.
Palataan.
 

redpecka

Jäsen
Ei mitään, anteeks et oon olemass', sori et synnyin. *blush*

Moderaattori on tykännyt viestistäni. Otin heti kuvakaappauksen kun ei voi tietää tuleeko joku katumapäälle, ei voi tietää, sanoisi Paulinpelivideo.

Aion kehystää tämän ja tuupata seinälleni. Tämä episodi kertoo sekä minusta että Jatkiksen hyvästä Mode-tiimistä.

Meinaan vaan että vaikka olin ihan punaisena ja loppuunpalaneena tuossa ketjussa niin ylläpätäjät rakastivat minua ja ohjasi herkän mieleni smoothisti oikeille toisille raiteille. Tällainen toiminta on omiaan saavuttamaan hyvää keskustelukulttuuria palstalle. Ja kun minulla on lähtökohtaisesti kunnioitus Modereissoneita kohtaan. Tiiättehä, joku tuttu poke sanoo että nyt olis aika poistua... Sä kunnioitat sitä.
 

Liitteet

  • dyykkaus.PNG
    dyykkaus.PNG
    37,1 KB · kertaa luettu: 85

redpecka

Jäsen
Minä en tunne henkkoht mitään pokeja täältä, mutta ylempänä tarkoitin niinku sellaista instituutiota, joiden kanssa kandee olla väleissä jos aikoo huomennakin tulla tänne ryyppäämään. En kyllä osaa kuvitella miten meidän baarin poket täällä jaksaa päivystää aamusta iltaan, kukaan ei anna tippiä ja hirveetä flaidista vain todo el tiempo.
 

redpecka

Jäsen
Pestin varjopuolia. Tekevät joka tapauksessa tärkeää työtä. Moderointi luo palstasta väkisinkin paremman kuin se olisi ilman tai toisenlaisella tyylillä.
No nimenomaan. Niin monta kertaa tullut todettua ettei muille palstoille ole mitään hinkua siirtyä. Minäkin saanut 25+jännä -rangaistuksia ties kuinka monta kertaa (yks tai kaks oikeesti) mutta aina yritän parantaa tapani kuten Sami Helenius kun se on vain teipattu kasaan kuten Turhapuro kun se meni ekaa kertaa appiukkoaan tapaamaan huvipurelle.

RITVA VALKAMA: Kuinka minun kaikki mekot ovat ihan litimärkiä? Ja miksi minun huulipunalla on kirjoitettu kattoon että VALDEMAR ON HYVÄ JÄTKÄ!
 

redpecka

Jäsen
Mielestäni Jatkoaika eroaa merkittävästi kaikista muista kotimaisista keskustelupalstoista ja nimenomaan hyvässä mielessä. Täällä puhutaan suhteessa eniten järkevästi, eniten asiaa, ystävällisimmin ja siivoimmin. Jos verrataan vaikka sellaisiin alustoihin kuin Suomi24 ja Vauva.fi, Jatkoaika on laadussa edellä. Sanoisinko että Jatkoaika on Suomen vähiten paska palsta.
Juuri näin ole ymmärtänyt. Vaikken tuolla muualla paljon hortoilekaan, murhiksessa käyn sekunnin kaksi kunnes on pakko tulla Jatkiksen edes politiikkasivuille tsiigaa ja lukee. Äärijonnet ei varmaan tykkää tällaisesta ääritasa-arvoisesta alustasta. Ja vaikka minuakin moni asia ottaa pattiin maailmassa niin tiedän, että jos vain itse kykenen, mulla on mahdollisuus keskustella näistä asioista täällä.
 

Barney

Jäsen
Moderaattori on tykännyt viestistäni. Otin heti kuvakaappauksen kun ei voi tietää tuleeko joku katumapäälle, ei voi tietää, sanoisi Paulinpelivideo.
Viileästi ja sillä tavalla sanoisi myös Paulinpelivideo. On kyllä pakko myöntää, että olen sinulle vähän kateellinen. Siinä vaiheessa, jos Moderaattorit tykkäisivät minun viestistäni, niin itse harkitsisin jo varmaan hokkareiden asettamista naulaan ja alkaisin odottamaan vain, että missä vaiheessa se paita hilataan kattoon. Tuota tykkäystä odotellessa pitää varmaan vain jatkaa tätä normaalin jatkoaikalaisen duunarin hommaa.
 

redpecka

Jäsen
Viileästi ja sillä tavalla sanoisi myös Paulinpelivideo. On kyllä pakko myöntää, että olen sinulle vähän kateellinen. Siinä vaiheessa, jos Moderaattorit tykkäisivät minun viestistäni, niin itse harkitsisin jo varmaan hokkareiden asettamista naulaan ja alkaisin odottamaan vain, että missä vaiheessa se paita hilataan kattoon. Tuota tykkäystä odotellessa pitää varmaan vain jatkaa tätä normaalin jatkoaikalaisen duunarin hommaa.
Kiva ja näin. Täytyy miettii noita hokkareita. Ei pöllömpi idea.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tiistai 11.8. 2020
Tänään herättiin kuuden jälkeen ja vedettiin nopeat aamupalat suihin ja pakattiin auto. Patja vei kyllä suhteettomasti tilaa. Kastelin vielä kukat ja kasvit. Sitten lähdettiin hakemaan meidän matkaseuraa Lahest. Alkumatkasta ajoin minä ja matkakaverimme nukkui takana. Mies piti minulle seuraa. Juvan kohdalla vaihdettiin mies taakse kun kaveri heräsi. Varkaudessa pysähdyttiin ABC:lle ja koska kaikilla oli jo nälkä niin käännyttiin juuri avautuneen Hesen puoleen. Siitä sitten jatkettiin matkaa jäätelöitä imeskellen. Pojat ajoi. Itse katselin takapenkillä Ylen areenaa.

Valamossa oli sitten sovittu ryhmätapaaminen. Ennen viimeisen porukan saapumista kerittiin keitellä kahvit siinä jossain levähdyspaikalla ennen Valamoa. Kyllähän se maistui ja pulla myös. Onneksi olin ottanut mukaan (siis pullaa). Valamolla vaelleltiin siellä täällä ja aistittiin atmosfääriä (eli oltiin olevimmamme). Käytiin kirkossa ihailemassa loistoa ja ikoneita. Vähän prameampaa kuin luterilaisessa kirkossa. Kaupassa oli kyllä paljon tavaraa... kaikenmoista, kallista ja ei niin kallista. Joku osti viiniäkin, itse tyydyin pieneen koruun.

Siitä kun lähdettiin niin sovittiin että seuraavaksi tavataan mökillä. Jotkut meni Lieksaan kaupoille. Meidän porukka meni mökille kartoittamaan tilannetta tekemään ruokaa muille ja lämmittämään saunaa. Oli kyllä vaikeaa löytää oikea mökki sieltä mökkien joukosta. Tehtiin kattilallinen jauhelihakeittoa. Oli kyllä vähän v-mäistä kun piti etsiä ruuanlaittovälineitä pitkin outoa keittiötä. Kun muu porukka tuli syötiin ja jaettiin nukkumapaikat sopuisasti. Sauna jätettiin vielä lämpiämään ja käytiin vähän kävelemässä. Oli kyllä paljon mökkejä täällä. Sitten saunaan ja Pieliseen uimaan. Ei siellä kaikki tietty käynyt kun vesi ei ollut hirveän lämmintä, mökiltä oli pitkät portaat alas rantaan eikä täällä ole kovin lämmin ja tuuli. Itse kävin nopeasti kastautumassa. Ei ollut kovin kiva ranta, kivinen. Sauna sovittiin olevan auki koko ajan kaikille ja jokainen sai valita tuli esim. uimapuvussa, pyyhkeessä, alasti saunaan tai jätti tulematta. Huomenna ehkä sitten saunavuoroja sitten.

Illalla vielä grillattiin kasa makkaraa ja syötiin sitä salaatin ja ranskalaisten kanssa. Katseltiin myös Paavo Nurmi- kisoja. Ihan kivasti on sinänsä on mennyt. Ei tänne vielä ole tullut muita nukkumaan joten ehkä se uho huomisesta ajoissa liikkeellä olosta sulaa. Katsellaan huomenna... Hyvää yötä!
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Kiva ja näin. Täytyy miettii noita hokkareita. Ei pöllömpi idea.
Älä mieti. Muuten joudun jatkossa tarkastamaan teksti-tv:ltä Kubon maalimäärät ja Madridin paikallisotteluiden tulokset. On hyvä, että joku päivittää noitakin palstalle.
 

redpecka

Jäsen
Älä mieti. Muuten joudun jatkossa tarkastamaan teksti-tv:ltä Kubon maalimäärät ja Madridin paikallisotteluiden tulokset. On hyvä, että joku päivittää noitakin palstalle.
Seuraavalla kaudella tulee Villarrealista ihan urakalla ja ehkä jopa pörröistä päivitystä jos minulla vaan suinkin on vielä Jatkis-kirjoitusoikeudet. Jos ei ole niin menen sinne FF-foorumille mutta ei saa sitten heti vittuilla jos joku pekrecka hypettää jotain japanilaista.
 

redpecka

Jäsen
Joskus on viikko numero 42 ja joskus sitten taas ei. Eräänä viikkona olin kameran kanssa ottamassa tällaisia kuvia läheltä kämppääni kauniissa Helsingin merenranta kaupungissa.

E: Kuvien katseluaika umpeutunut.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Ihan hyvin minulla meni. Maalailin kaiken maailman uhkamahdollisia kuvia mutta aina olen jotenkin onnistunut pahimmat ojat välttää. Kiitos toki hyville kavereilleni silloin. Kuinka etuoikeutettu olen ollutkaan.

E: Kuvien katseluaika umpeutunut.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Niin on lusittu tämäkin päivä sänkyyn saakka ja joskus sitten unille käydään. Päivä meni aikalailla työnteon merkeissä. Piti vähän selvitellä asioita ja soitella muutama puhelu. Kyllähän jutut selvisi ja sain jatkaa suunnitelman tekoa. Lounaaksi söin kanakeittoa joka oli jäämää eiliseltä. Ruokatunnilla kävin myös puolen tunnin juoksulenkillä. Ja sitten takaisin töihin. Jotka sujuivat ihan OK. Iltaruuaksi haudutin uunissa merimiespataa. Mies tykkäsi siitä. Käytiin yhdessä kävelyllä... otettiin pari juoksukilpailua jotka päättyivät lähinnä tasapeliin. Tänään oli sauna... onhan nyt keskiviikko.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Bisnekset menee hyvin ja kunto on vallan mainio, tuntuu vähän siltä kuin tämä olisi elämäni onnellisin päivä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös